War Thunder: Nová technologie mraků a oblohy
Obloha ve War Thunder se skládá ze tří prvků – oblačnosti, prázdného nebe a slunce. Bohužel ne všechny tyto prvky mají číselně vyjádřitelnou míru detailů.
Takto teoreticky velmi detailních objekty jsou proto ve hrách obvykle znázorňovány pomocí mlhy a textur. Ve skutečnosti přitom vzhled oblohy závisí na pozici slunce, výšce mraků, množství prachových částic ve vzduchu, teplotě vzduchu a na myriádě dalších faktorů.
3D zobrazení mraků je oproti tomu poněkud problematický prvek. I přesto jsme ale dokázali vytvořit fotorealistické zobrazení oblačnosti, které je až 5x lepší než u jakékoliv konkurence. Kromě toho jsme dokázali vytvořit oblačnost tak, že se ve hře zobrazuje na vzdálenost až 300 km, tedy daleko za horizont – viditelné to bude zvláště v případě letu ve výšce 7 000 metrů a výše.
Nový grafický systém rovněž v určitých herních módech umožní dynamické změny světelných podmínek v závislosti na denní době.
Obloha vytvářena skrze náš Dagor Engine 4 je navíc astronomicky přesnou kopií reálné oblohy. To znamená, že poloha slunce a hvězd se mění pro každou mapu v závislosti na zeměpisné délce místa bojů a datu bitvy (včetně polárních nocí a dní). Platí to i pro Měsíc a souhvězdí, jejichž pozice se v reálu mění podle ročního období, aktuálního měsíce, dne a hodiny.