War Thunder: Chieftain

    15

    Po konci 2. sv. války a na prahu studené války vyvíjely evropské země a USA tanky, které akcentovaly mobilitu nad pancéřovou ochranou – bylo tomu tak z důvodu hrozby prvních protitankových řízených střel a příchodu nové generace HEAT střeliva. Britové se ale odmítli masivního pancéřování vzdát – a tak se zrodil tank Chieftain, dost možná nejlepší západní hlavní bojový tank své doby.

    S příchodem prvních řízených střel a neustále výkonnějším kumulativním střelivem se konstruktéři tanků vypořádávali různě. Němečtí inženýři se rozhodli obětovat prakticky veškerou pancéřovou ochranu za účelem maximalizace mobility a vznikl tak velmi rychlý, ale jen relativně lehce pancéřovaný tank Leopard. Důvodem pro tuto výrobní filozofii byl názor, že v době nových protitankových řízených střel, kumulativních hlavic a pěchotních protitankových prostředků neexistuje pancíř, který by dokázal proti těmto zbraním chránit – proto bude lepší, pokud budou tanky spoléhat při své ochraně na mobilitu.

    Britští tankoví konstruktéři ale na základě analýzy zkušeností z Korejské války dobře věděli, že v tankové bitvě rozhodují o přežití tanku a úspěchu v boji dvě věci – výkonná výzbroj a silné pancéřování. Proto bylo rozhodnuto o vývoji nového hlavního bojového tanku, který by byl velice dobře chráněn, ale zároveň by jeho mobilita byla srovnatelná se svými protějšky z ostatních západních zemí a ještě k tomu by disponoval výkonnějším dělem než všichni konkurenti. Výsledkem tohoto vývoje, jehož kořeny sahaly až ke křižníkovým tankům z dob 2. sv. války, se stal tank FV 4201 Chieftain, který se postupem času osvědčil jako efektivní vozidlo.

    Podívejme se nyní na virtuální model Chieftainu v podobě, v jaké jej uvidíte ve War Thunderu.Zde vám představujeme tank Chieftain Mk.3, který byl vybaven vícepalivovým motorem Leyland L60 o výkonu 750 koní, a který bude součástí aktualizace 1.57 „Jarní ofenziva“. Zvenku vypadá Chieftain velice moderně – při jeho stavbě byly použity některé velmi inovativní postupy. Jedním z nejzajímavějších prvků konstrukce je pozice řidiče-mechanika, který v tanku seděl ve vysokém úhlu nazad. Díky tomu bylo možné vrchní čelní pancíř tanku zkosit pod velmi ostrým úhlem (celých 72°) a zároveň to snížilo profil celého vozidla.

    Sdílejte
    Předchozí článekVideo: Úžasná garáž k finále WG ligy
    Další článekKomiks: Nová fyzika a nové zvuky
    Excalibur.cz
    Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

    15 KOMENTÁŘŮ

    1. Pořád nechápu jak někdo může říct že World OF Tanks má mnohem lepší grafiku …. já osobně hraju hodně často obě dvě tyhle hry ale ve WT my vždy přijdou na první pohled lepší (ať už tanky či okolí ) … néříkám že WoT má blbou,špatnou grafiku … ale rozhodně jí nemá lepší jak WT ….
      komenty typu: Tak to asi blbě koukáš za 3…..2…..1….

      • myslím, že to tady nikdo netvrdí ale možná nedávam pozor.
        každopádně hezčí jak v AW <3 🙂

        • No to sa neda porovnat AW ma tusim cryengine :).. Zatial som AW nehral… A wt ma lepsiu optimalizaciu lebo Wt mam na vyskoch 40-50fps a WoT na strednych a 30-40 proste wot chyba aj podpora viac jadrovych CPU

          • já AW hraji na medium a takhle hezkej není 🙂
            a ano AW má cryengine 3

          • AW má CryEngine, kde se dají udělat divy. Jako příklad dávám jedničkovej Crysis, to nejlepší ze série, i dnes po několika letech to vypadá famózně, dnešní „grafické skvosty“ si mohou zahrabat. CryEngine není v AW využit snad ani na 10%

    2. No pod tímhle článkem možná ne 🙂 zatím, ale jinak když projíždím jinné weby ( s modely [grafikou] WT vylepšení atd.. ) tak tam je to často

    3. (můj názor ) nevim, ale ten od WG se mi líbí víc (můj názor )!!!!!!

      • To mě taky. Tady je dost chudej. Ale každopádně tank jako takovej je základní jednotkou krásy u tanku…

    4. Myslím že každá hra má svůj styl grafiky, na tancích v WT se mi líbí že můžou odpadávat součástky.

    Comments are closed.