Jak vypadá MM po 9.18? Otázky a odpovědi

    39

    Po aktualizaci 9.18 proběhly úpravy matchmakingu. A jak to vlastně ve skutečnosti je se podíváme v následujících řádcích. Kolikrát si ale při hraní říkám, proč zrovna já?

    Jaká je výhoda šablony 3-5-7?

    Tato šablona zajišťuje příjemnou hratelnost pro všechny hráče bez ohledu na to, jaké pozice mají v týmů. Každý hráč může být užitečný a ovlivnit výsledek bitvy. Dokonce i když vozidlo tieru VIII bojuje proti nepřátelům na tieru X, může si vždy najít vhodného soupeře, kterého bude moci střílet.

    Proč MM vytváří tolik bitev na stejném tieru a tak málo bitev 3-5-7?

    Statisticky tomu tak není, počet bitev 3-5-7 je a byl vždy vyšší než počet jedno nebo dvou tierových bitev. Více než 65 % všech bitev bojovaných ve vozidlech tieru VI-X je 3-5-7, asi 25 % je dvoutierová bitva a pouze 10 % je jednotierová bitva.

    Samozřejmě, někteří z vás mohli hrát několik jednotierových nebo dvoutierových bitev v řadě, a proto mají jiný dojem. V současné době používá WG mechaniku, která se pokouší omezit počet bitev, které se hrají jako low tiery, ale pokud je čekání na bitvu trvá příliš dlouhé, začínají se porušovat pravidla MM, což je logické.

    SPG a lehké tanky jsou prakticky všude, proč jich je tolik?

    Samozřejmě, hned po vydání aktualizace 9.18 bylo v bitvách mnoho SPG a lehkých tanků. Nicméně tyto vysoké počty SPG a lehkých tanků byly jen pár dní poté, co byla aktualizace 9.18 vydána, protože všichni chtěli vyzkoušet nový a upravený systém ve hře. Po měsíci a půl se dá s jistotou říci, že situace v náhodných bitvách se příliš nezměnila v porovnání s tím, jak to bylo před aktualizací 9.18.

    Koukněme se na počty SPG v bitvách:

    Hned po 9.18 Po 9.19
    SPG 25.35% 10.72%
    2 SPG 28.69% 24.38%
    SPG 30.73% 38.40%
    Bez SPG 15.23% 26.50%

     

    Níže naleznete zase počet lehkých tanků v bitvách

    Hned po 9.18 Po 9.19
    Bitva tier VIII 2.31 2.39
    Bitva tier IX 3.11 2.63
    Bitva tier Х 2.87 2.36

    m40_m43_1

    Tři artilerie na tým, je to normální?

    Je to stále přijatelné. Počet bitev se třemi SPG není příliš vysoký, je to asi 11 %. Pokud se podíváte na výše uvedené tabulky, pochopíte důvod, proč to mohlo vypadat špatně. V současné době je situace odlišná.

    Jak je možné, že jeden z týmů má SPG nebo lehký tank, zatímco druhý nemá?

    Před vydáním aktualizace 9.18 vydalo WG řadu článků o logice nového MM. Stručně řečeno, MM se pokouší sestavit týmy, přičemž se vezme v úvahu počet stíhačů tanků, lehkých tanků a SPG, stejně jako čet. Pokud však vytváření týmů trvá příliš dlouho, jsou povoleny výjimky, kde se pak výsledná sestava týmů může lišit.

    Jinými slovy, bitvy, v nichž jeden z týmů má lehký tank nebo SPG, zatímco ten druhý nemá, jsou v logice MM, ale méně „spravedlivé“, než by si WG přálo. Z tohoto důvodu se před časem vylepšil MM a zpřísnily se kritéria pro sestavení týmu. V důsledku toho počet bojů s nevyrovnaným počtem SPG, stíhačů tanků, lehkých tanků a čet klest. Stále se MM bude vylepšovat, řekl bych ale, že se pokaždé někomu bude nelíbit.

    Co se týká čet a tierů tanků v nich?

    Ti zůstanou tak, jak jsou. Existuje mnoho důvodů, proč ale zde naleznete nejdůležitější dva:

    • Vyrovnané tiery na obou stranách jsou spravedlivější pro všechny strany.
    • Bitvy na jednom tieru zjednodušují práci MM, pak může daleko lépe vytvářet 3-5-7 bitvy.
    SPG v četách, víte, o čem mluvím?

    V tomto případě WG připouští, že změnili původní rozhodnutí kvůli hráčské zpětné vazbě. Dělostřelectvo bude opět povoleno v četě, ale bude omezeno na jednu četu. Toto rozhodnutí bylo obtížné a důkladně projednáno. Zpráva od hráčů na všech platformách ovlivnila rozhodnutí, děkujeme, že jste sdíleli vaše připomínky. Společně změníme hru k lepšímu. (s SPG v četách určitě)

    Nějaké změny v osobních misích?

    Dobrá zpráva, v aktualizaci 9.19.1 mění WG podmínky mnoha osobních misí. Podrobnější informace lze nalézt na oficiálním fóru.

    Co přijde příště?

    WG bude respektovat názory hráčů. Již v aktualizaci 9.19.1 dochází ke změnám, protože chtějí, aby náhodná bitva byla hratelnější. Kromě toho se bude pracovat na další sadě vozidel do HD, vylepšovat strongholdy, měnit technické vlastnosti vozidel a zlepšovat hlasy žen! (asi jako polských)

    Jak vypadá MM po 9.18? Otázky a odpovědi
    Ohodnoťte tento článek!
    4.9 (98%) 10 hlas/ů

    39 KOMENTÁŘŮ

    1. Nechápu co měli proti dělostřelectvu v četách. Samo že 3 v četě nejde, ale to jedno dělo třeba s lehkáčem je přece jasná simbioza. To je jako by nabízeli pivo a klobásy, ale nešlo si to dát najednou.

      • Ve vysledku plati, že jeto uplne jedno jestli je v cete nebo ne, stejne vsichni miri na toho vola ktery vykoukne 😀

        • Někdy určitě 🙂 Celkově si ale myslím, že největší problém u artyn není ani tak jejich podstata jako používání XVM. Prostě to naprosto nepřirozeně mění výběr cílů pro střelce ( v bitvě ti asi nepřítel nezašle e-mail s hodnocením svých posádek), zvlášť když onen střelec nedokáže přemýšlet, respektive přemýšlet sám za sebe, to platí u všech typů vozidel. A potom často místo toho aby působili účinně kde je potřeba a třeba si i dokázali vymyslet jinou taktiku než hned po startu rovnou zamířit z místa zrození, tak všechny tři arty mířej na „fialovýho“ kempera někde vzádu a že jim po křídlech porážej „nezajímyvý barvy“ jim je fuk.
          Já to hraju jinak a moc mě baví vidět ( a dříve i číst, než zablokovali global) reakce hráčů, kteří se napěchovali do míst, kam podle nich nemůže nic dopadnout, a najednou… 🙂

          • To je blbost, že míří na „fialky“. Když jsem sám hrál artyny, tak jsem střílel na to, co se zrovna naskytlo a ne podle stupidních barviček. A ostatní to dělaj taky. Já nejsem žádná fialka a i tak od nich dostávam přes piču (a to nejsem žádnej camper, oni po mě střílí za jízdy).

            • Jsem rád za každého, kdo podle barviček nehraje. Ale dle mého se podle nich hraje dost často. Protože když na hráče v první linii padaj granáty jen z jedne arty a ze zbylých dvou vidíš granáty práskat zbytečně do skály, za kterou je v artysafe pozici „kdosi“ , tak mě moc lepších důvodů nenapadá.

      • to není pivo a klobása – to je kyslé mlieko a čerešne – spolu je to zloba ale ok pripúšťam že to nemusí byť

    2. Asi chyba v překladu, jinak by tato formulace znamenala, že bude četa tří artyn. Přestože hraji i za artyny, četu tří artyn bych nerad viděl.
      „Dělostřelectvo bude opět povoleno v četě, ale bude omezeno na jednu četu. „

    3. Tak já nevím ale ty jednotierové bitvy mám na desítkách asi ve 90% případů,ale chápu že WG na svoji obhajobu to vše radši zprůměruje .

    4. Povídejte si co chcete – vadí mi toho hodně,ale nejvíce právě ty artiny…je to hnus a , že bude v četě s jedním tankem je jedno – jak kdosi píše – fláknou toho, co vykoukne …a pak ještě mockrát a po troškách pěkně ubírat a stunovat a zabíjet členy posádky a ničit moduly – nejlépe vše najednou. Nechápu lidi co to hrajou…ne nemusíte mi nadávat – ano jsem artiplačka atd….musí být super pocit klikat a prznit tanky, který se mohou bránit – díky šíři splashe mi přijde, že ani už skoro se nedá schovat před artinou…
      Přežiju OP prémiáky, přežiju hnusné japonské krabice co mi nahulí hečkem…všechno se dá – ty tanky vidím…zbytečně se vztekat…časem to naštve hodně …zatím mě bohužel ty tanky baví a lepší ( pro mě ) nejsou…

        • Ano, bylo to daleko lepší, protože pokud nejsi lama, tak se arti trefoavli jen do lam.
          Teď díky obrovskýmu splashi tě trefí skoro vždycky, a když třeba jedeš s E100 tak po prvním zásahu jsi OUT, protože když jsou 2-3 arti, tak už prostě neodjedeš…

          • Jednak si myslím, že takových případů je minimum a za další pokud se motáš někde kde nemáš, není se čemu divit.

            • pokud nechceš kempit někde kde jsi týmu platnej jak stěrače u ponorky, tak vyjet musíš (to je úloha heavyny) ale jak jsou tři artyny tak je to většinou poslední hrdinský čin v bitvě, takže si můžeš vybrat – kempit a skoro nic neudělat a doufat, že si aspoň něco nastřílíš než tě najdou poté co vyvraždí zbytek týmu a nebo to risknout…

      • hraj LT …. jsou neskutecne OP nebo mi ty tanky sedi …. mam v nich par bitev po zmene ale 6killu za bitvu je docela castych …. a kolik z toho je artyn je uzaasny srovnavat ucty 😀

      • Artyny su teraz ok ale chyba je ze stunuju resp omracuju posadky mohlo by to tvat ovela menej alebo by ten stun nemusel existovat artyny su teraz viac nez len podporna trieda a chcelo by to zredukovat ale kedze su teraz spojene s nekonecnym liecenim a opravou tak to wg necha tak

    5. „Dělostřelectvo bude opět povoleno v četě, ale bude omezeno na jednu četu.“ ma byt spravne „Dělostřelectvo bude opět povoleno v četě, ale bude omezeno na jedno na četu.“ – t.j. v cate bude moct byt len jedna artyna…

    6. škoda že jsem si nedělal statistiky, ale v topu jsem cca 1/10 ve středu MM 3/10 a jako potrava 6/10….GG WG

      • To je fakt škoda, že si nevedeš ty statistiky, protože tvoje tvrzení je takhle úplně bezcenný a vycucaný z prstu. Strašně zajímavý je jak přesně víš ten poměr, když nemáš ty statistiky… 🙂

    7. Zmrdi, jak mám udělat tu posr*nou misi na spot a poškození 3 housek, když 3 housky teď potkám s lightem jednou za uherák?? Už mi to dvakrát uteklo jen proto, že mi jí buď zničili, nebo mi jednu housku spotnul někdo jinej. Jo a jinak ten novej MM se mi nelíbí, moná působí na pohled fajn, ale já přesně od tý aktualizace pořád klesám s winratem, pičemž jsem do tý doby šel stabilně nahoru. Přiklonil bych se k ManiaXXL, kterej vyjádřil podezření, že začal trochu fungovat skill MM.

    8. MM funguje lépe a kdo říká, že ne je dost velké hospodářské zvíře. Výrazně se zvýšil počet bitev +1 .. + 2 je omezen na 3 … jako to je prostě hratelný a zároveň motivační v podobě hry proti +2 v rozumném měřítku … a ani arty a LT na topu … mě to nevadí … Pokud jde o artyny, tak je to o dost lepší, ale nebál bych se to ještě víc cutnout … smysluplnost těchto vozidel se limitně blíží 0 … nevím …. asi bych to nerušil, ale když už to někdo musí hrát, tak ať neotravuje … jinej význam než otravování totiž současné artyny nemají … já nemám rád politickou korektnost a tak to říkám tak jak to je … artyny ve wotku je mimořádně trapná a nyní již i bezvýznamná a zbytečná kapitola … kapitola kterou otevírají jen mimořádní jedinci :):)

      • no +1 bitku mam tak 1 z20 bitiek bitku kde som s 8ckovim tankom na TOP a podmnou su 7 a 6stky som EŠTE NEMAL, max bitku rovnakej urovne a 80% bitiek som v MM+2 tak že s*ať taky MM

    9. Nový MM je prirava na skill MM v tomto novom sa to testuje ako to pôjde spúšťať v budúcnosti.Osobne sa teším na skill MM bude to super vec a hlavne pre nových hráčov to bude záchrana pretoze prestanú chodiť do MM kde je pravidelne 4-5 hráčov s 35 000 hrami n tieri IV a V kde chodia znechucovat hru novým hráčom.Ako nech kludne hraju tier IV a V ale proti seberovnym.Robia to hlavne Česi a tiež aj Poliaci sem tam.Takze skill MM by už mal byť už včera bolo neskoro.Tento je zatiaľ skúška.A ešte by mohli popri MM zmeniť aj odmeny za bitku pretože je to nesprávne nejaký s E25 stojí na mieste nikto ho nevidí a nastriela Damage a má najviac odmien a iný sa prestreluje rozmýšľa kam ísť snaží sa hru vyhrať nastriela menej ale podľa mňa by mal mať viac skúseností ako klikar na jednom mieste a tiež by hre výrazne pomohlo zrušiť XVM a možná aj všetky módy.

    10. Poslední dobou je tam hodně urážek a šikanu od zkušených hráčů posílání urážek do správy atd. A sami hrají jak prasata a neštítí se ničeho jsou to ubozí jedinci z kterých mám akorát srandu asi si myslí že opravdu bojují ubožáci

    ZANECHAT ODPOVĚĎ

    Přihlášení pomocí Wargaming.net ID