Druhá verze těžkého italského tanku P.43 vybavená 90 mm dělem. Tato verze tanku má co dočinění s naším československým zbrojním průmyslem. Jaký? Čtěte dále!

P.43 bis je jednou z verzí tanku P.43. tento tank má ještě jednu verzi P.43 ter a té se budeme věnovat v dalším článku.

Zdroj: https://www.aviarmor.net/tww2/photo/italy/p43/ca_p43_maquette_3.jpg
Zdroj: https://www.aviarmor.net/tww2/photo/italy/p43/ca_p43_maquette_3.jpg

Verze bis vznikla jako na odpověď na nový sovětský tank, který se objevil na bojišti. Jednalo se o vylepšenou verzi sovětského tanku T-34/85. Tank měl být vybaven kanónem Cannone da 90/42 ráže 90 mm, aby se tak tomu tanku se silou svého děla vyrovnal T-34/85.

Zdroj: https://www.modellismopiu.it/modules/newbb_plus/print.php?forum=57&topic_id=100446
Zdroj: https://www.modellismopiu.it/modules/newbb_plus/print.php?forum=57&topic_id=100446

Ve hře si můžete všimnout jedné maličkosti. Kanón ráže 75 mm, který je ve hře jako základní dělo, se jmenuje Cannone da 75/50 Škoda. Jak se mohlo naše dělo dostat na italský těžký tank? Název Cannone da 90/45 Skoda odpovídá našemu kanónu 7.5 cm kanón PL vz.37 (PL = protiletecký). Byl vyráběný v roce 1938. Jednalo se o jeden z našich nejlepších protileteckých kanónů střední ráže. Po okupaci Německem byly tyto kanóny zabaveny německou armádou pro své potřeby. Do Itálie se dostaly, když požadovala po Německu splacení dluhů a splacení žádala ve formě kanónů Flak 88. Německo jako část dluhů místo Flak 88 poslala právě 7,5 cm kanóny naší výroby. Tato 7,5 cm děla byla plánována pro použití na obě první verze P.43.

Na obrázku je 7.5 cm kanón PL vz. 37. Všimněte si úsťové brzdy, kterou mají i P.43 ve hře.

Zdroj: https://www.flickr.com/photos/sethgaines/3119186560
Zdroj: https://www.flickr.com/photos/sethgaines/3119186560

Verze bis se od svého předchůdce lišila ve svém vzhledu. Měl být přepracovaný, jak podvozek, tak i věž, která měla mít nový 90 mm kanón. Čelní pancíř je ve hře, u podvozku a věže na 80 mm. V plánech bylo, že čelní pancíř mohl mít 80-100 mm.

Srovnání čelních pancířů všech třech verzí P.43:

P.43 P.43 bis P.43 ter

Věž (mm)

50 80

100

Podvozek (mm) 80 80

100

Věž na prvním prototypu je ještě konstrukčně podobná středním tankům, proto má pouhých 50 mm. U verze “bis” byl podvozek změněn tak, že zepředu měly být dvě sklopené svařené pancéřové desky (u první verze byla horní deska svařena z dvou dílů). Samotná věž prošla velkou konstrukční změnou a měla být posílena na 80 mm. Všechny strany věže byly více sklopeny tak, aby se mohla efektivněji využít tloušťka pancíře a byla tak menší šance na probití.

Zdroj: http://zxhistory.blogspot.cz/2014/09/designing-italian-tank-tree-for-wot.html
Zdroj: http://zxhistory.blogspot.cz/2014/09/designing-italian-tank-tree-for-wot.html

Jako tomu bylo i u první verze, kde byl vyroben pouze dřevěný model a ani verze bis se nedostala do fáze prototypu a skončila ve fázi vývoje.

V dalším článku se podíváme na poslední třetí verzi italský těžký tank P.43 ter, který je na VII. úrovni ve vývojovém stromu.

Technické parametry:

Hlavní a sekundární zbraň: Cannone da 90/45 ráže 90 mm
Pancéřování: věž: 80/50/50 mm
podvozek: 80/50/50 mm
Posádka: 4 muži (Velitel, Řidič, Střelec, Nabíječ)
Rychlost a dojezd: 42 km/h, dojezd neuveden
Motor: V12 diesel, 430 koní
Hmotnost: 33,2 tun

Trocha historie s WoT: Italský těžký tank P.43 bis s českou stopou
Ohodnoťte tento článek!
4.67 (93.33%) 6 hlas/ů

2 KOMENTÁŘŮ

Comments are closed.