Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-25, část 2.
i Zdroj: WoT.cz
Článek Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-25, část 2.

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-25, část 2.

Prisma

Prisma

25. 1. 2018 10:00
Reklama

Po neúspěchu projektů Škody T-24 a Škody T-25 se inženýři Škodovky pustili do dalšího smělého projektu.

Jednalo se o projekt samohybné houfnice pod označením 10,5 cm le.F.H. 43 auf Selbstfahrlafette Skoda T-25. Artilerie/samohybná houfnice byla vytvořená jako součást lehké dělostřelecké soutěže, někdy ke konci roku 1943.

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-25, část 2.
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov

10,5 cm houfnice měla střílet 14,8 kg těžké HE projektily při úsťové rychlosti až 610 m/s. Elevace (náměr nahoru) děla měla být +75o a deprese (náměr dolů) -5o . Vozidlo mělo uvést 60 nábojů.

Zvláštností tohoto projektu (bylo tomu, tak i u konkurenčních projektů) bylo to, že houfnice byla vyjímatelná z podvozku.

Soutěže se účastnily další dvě firmy: Krupp s jeho Heuschrecke IVb

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-25, část 2.
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aberdeen_Tank-Museum-Heuschrecke-10.jpg

a Alkett s 10,5 cm le.FH 18/40/2 (Sf) auf GW III/IV

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-25, část 2.
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://www.tanks-encyclopedia.com/ww2-german-prototypes/10-5cm-lefh-18402-l28-sf-auf-geschuetzwagen-iiiiv/

15 cm sFH43 na Selbstfahrlafette T-25

Projekt na stejném podvozku s rozdílem, že by do věže byla umístěna 15 cm houfnice. Návrh zůstal nejspíše pouze v podobě nákresu a technických výkresů. Do podoby makety se ani nedostal na rozdíl od 10,5 cm houfnice.

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-25, část 2.
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov

Technické parametry:

Hlavní a sekundární zbraň: 10,5 cm LeFH43
Pancéřování: věž: 30/16/16 mm
podvozek: 30/20/20 mm
Posádka: 5 mužů (Velitel, Řidič, Nabíječ, Střelec, Radista)
Rychlost a dojezd: 50 nebo 60 km/h, dojezd neuveden
Motor: stejné řešení 2 motorů jako tomu bylo u T-25
hlavní: Škoda, vzduchem chlazený dvanáctiválec (450 koní)
pomocný: Škoda, zážehový čtyřválec (50 koní)
Hmotnost: 24,2 t

Velmi zajímavý projekt, který by se mohl možná v budoucnu objevit v Československém stromě jako jeden ze zástupců artilerií.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama