Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-24
i Zdroj: WoT.cz
Článek Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-24

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-24

Prisma

Prisma

18. 1. 2018 11:00
Reklama

V roce 1941, kdy Německo útočilo na Sovětský svaz, mělo nedostatek tanků, a proto pod vlivem prvních bojů německé velení objednalo vývoj návrhu analogického bojového vozidla k sovětskému tanku T-34, s šikmými čelními deskami a kanónem ráže 75 mm s dlouhou hlavní.

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-24
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: https://antongrozin.artstation.com/projects/Qaw24

Bohužel o tomto tanku se nedochovalo mnoho informací, tak se podíváme na ty, které nám jsou k dispozici.

Tank Škoda T-24 byl vyvíjen ve Škodových závodech v Plzni (za okupace Skoda-Werke) v letech 1941 – 1942. Na konci roku 1941 vznikl návrh tanku, který byl zatím pouze v podobě nákresu. V únoru roku 1942 byl projekt tanku představen oddělení Waprüf6 (6. oddělení Zbrojního zkušebního úřadu). Po prozkoumání projektu nařídilo 6. oddělení stavbu dřevěného modelu, který měl být postaven do konce března téhož roku. Bohužel zůstalo pouze u dřevěného modelu, který byl poté, co projekt neuspěl, nejspíše zničen.

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-24
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://forum.valka.cz/topic/view/36862/CZK-DEU-Skoda-T-24

Zepředu měla T-24 zkosený pancíř, což jí mělo dodávat kvalitnější ochranu pro její posádku. Jeden z kulometů byl umístěn v podvozku a druhý měl být umístěn ve věži vedle kanónu, nejspíš měl být spřažený s hlavní zbraní.

Když se podíváte na T-24 z boku, tak se mnozí z vás neubrání myšlence, že nejspíše byla inspirovaná ruským středním tankem T-34. Podle tvaru tomu, tak i nejspíše bylo, ale můžeme pouze spekulovat.

Trocha historie s World of Tanks: Škoda T-24
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov

 

Technické parametry:

Hlavní a sekundární zbraň: kanón Škoda A13 ráže 75 mm a 2x kulomet ráže 7,92 mm
Pancéřování: věž: 50/30/30 mm
podvozek 50/30/30 mm
Posádka: 4 muži (velitel, střelec, řidič a radista)
Rychlost a dojezd: 58 km/h a 200 km po silnici
Motor: Škoda, vodou chlazený dvanáctiválec (objem 16200 cm3)
Hmotnost: 18,5 t

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama