Švédsko: Strv 74 – úroveň 6 (MT)

    75

    Další na pořadníku nových švédských tanků je Strv 74. Je to střední tank 6 úrovně. Strdsvagn 74 neboli Strv 74 byl švédský tank sloužící v letech 1948-58. Je to modifikace staršího modelu Stridsvagn m/42, který dosloužil v 50. letech. Na přelomu 40. a 50. let sloužil jako hlavní bojový tank Švédské armády. Obrázky a charakteristiky jsou níže.
     

    Charakteristiky:
    Úroveň: 6
    HP: 750
    Motor: 340 hp
    Hmotnost: 26 t
    Měrný výkon: 13,08 hp/t
    Maximální rychlost: 45/20 km/h
    Rychlost otáčení podvozku: 30 deg/s
    Rychlost otáčení věže: 37,5 deg/s
    Odpor terénu: 0,959 / 1,055 / 1,822
    Dohled: 360 m
    Rádio: 710 m

    Pancíř podvozku: 55 / 30 / ? mm
    Pancíř veže: 20 / 20 / ? mm

    Kanón: 7,5 cm kan strv 74
    DMG: 150 / 150 / 185
    Penetrace: 148 / 207 / 38
    ROF: 11,806
    DPM: 1770,9
    Čas přebití: 5,082 s
    Přesnost: 0,316
    Čas zaměření: 1,73 s
    Deprese: -15 / +?

    Sdílejte
    Předchozí článekManiaXXL: Replay Skorpion G
    Další článekŠvédsko: Strv m/42-57 Alt A.2 – změna děla
    Excalibur.cz
    Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

    75 KOMENTÁŘŮ

    1. Sice pěkné zprávy, ale když už krucinál konečně udělal něco stima kokotama co maj arty? Fakt, pomalou a bolestivou smrt všem artynářům….

      • suhlas 😀
        alebo aspon taku rychlu ako oni davaju nam.. ako vcera stihol som raz vystrelit s M4 Rev a hnedka istant kill od arty.. a kedze 2dni dozadu ma takto vypli asi 4x tak som to po jednej hre zabalil :/

        • Strašně zábavná hra -,- nonstop 3x X.tier arty… 1. rána – mrd – 200dmg – pásy dole – oprava ,, vzápětí 2 rána – mrd – 300dmg – znova pásy dole – čekání na opravu – hnedka po 2 ráně 3 rána – mrd – 1700dmg – odchod do garáže… GG WP…

          • tak, a teraz otoc papier, pozri sa na to z druhej strany a odpovedz, kolko krat si si prisiel ty s nejakym tankom po artynu a kolko krat sa z toho ona ubranila…

            • tak to pŕŕŕŕŕŕ .. ked si prides po arty F2F tak ta stale moze dat dole na ranu. Zase ked po tebe striela cez pol mapy tak ty jej nemozes nic …

            • To tankRavenSvk: Ale asi nie si taka lama, ze ide na arty F2F. Ci?

            • ak som našiel nejakú arty, ktorá sa nestihla utopiť, tak ma veľa krát ešte stihla usmahnúť… hoci som sa veľmi snažil

            • hram len jednu arty jak vijde a za seba musim povedat ze hrat z arty je vacsina casu hruza…aj pri domiereni to lieta krizom krazom ked to padne presne tam kde som namieril tak to sa ciel samozrejme pohne a podobne. Su niekedy lepsie chvilky ked to pada tam kde ma alebo rng to rubne uplne mimo stredu ale akurat presne tam kde sa pohol ciel ale v kontraste vacsinovej bezmocnosti sa to straca. O to frustrujucejsie je ze mam pocit ze superi s arty maju viac stastia alebo zrucnosti nez ked s arty hram ja. Sam si neviem co mysliet o artynach ci ja som take poleno ale podobne zazitky ma aj vacsina ostatnych. Z celkoveho pohladu som ale takmer stastny ked v bitje nevidim ani jednu :). A one shot neviem ci sa mi podaril tak raz dva krat? Ale zacal som ich hrat len par mesiacov dozadu.

          • jop..
            skus si zahrat arty.

            40s nabijas …. vedla
            40s nabijas ….. vedla
            40s nabijas ….. 350 dmg
            40s nabijas ….. vedla
            40s nabijas ….. vedla

            naspotuje Ta light
            zabije Ta light.

            opakuj 5 hier za sebou.

            potom mas stastnu hru,
            40s nabijas … vypnes rhmb na ranu
            40s nabijas … ONI – OI, Maus … juu, das za 800.
            40s nabijas … vedla
            40s nabijas …. vedla

            2k dmg

            konec hry, a nenaspotoval Ta light 🙂

            • A co tě na tom baví? To je právě ta záhada po které u artynářů pátrám. To že to vypadá s artkou jak píšeš vím, ale pak právě přichází ta otázka.

            • A to jsem si myslel, že podobné výsledky s artynami mám jen já… Děkuji, moc děkuji, právě se mi razantně zvedlo sebevědomí.

            • S tankama a stíhačema se dá trochu oblbnout RNG, ale u dělostřelectva je to velmi znát. NIc, nic, rána za pár stovek, další rána zase nic… Jindy dáš dvě rány a dva tanky jdou do garáže.

            • To Spaniel_2015: to zase nie 🙂 ale zase ked mas neohrabane hovado a proti sebe bc5558 s plnym zasobnikom /inac dost sikovna arty/ a ty vystrelis a klasicky das podDMG tak si mozes dat tak prst do riti a modlit sa..
              to sa mi uz tiez stalo s M4Rev.. trafil som ju „krasne“ a nic /potom som vo vysledku videl ze som jej poskodil delo/ – 0 DMG
              inac arty mam rad, ale iba u mna v time 🙂

            • To peta: Mam WN8 950. Som hrac, ktory hra wot od 01/2015. Dnes zacinam chapat na tiery 6, 7, 8, preco Youtuberi a streameri pouzivaju hlavne MT, ale pred 3/4 rokom som bol stastny ze mi padal na Bishopovi presny DMG a bol to pre mna narast WN z ktoreho som mal samozrejme radost. A WOT hram pre radost a nie preto lebo sa niekomu arty nepacia. Takze sa jedna o vyvoj hraca a jeho schopnosti. Iste zavazi aj to, ked sa nevie dostat k vedomostiam ktore ho posuvaju dalej, a potom sa tesi z kazdej rany z arty 😀 Ja som dnes uz samozrejme trochu dalej…

            • Z toho duvodu jedu arty jen s premium naboji (+ range) kdyz netrefim je vetsi sance na splash dmg. Mozno o tohle WG jde drahy naboje – potreba premium uctu a tanku 🙂

            • tak proč ty sračky hrajete???? že by proto, že v artyně dáte alespoň za 200, kdežto v normálním tanku hned chcípnete?

            • Re:peta – nebaví, ale co mám jiného hrát? 😉 Mám všechny tanky co ve hře jsou, mám všechna TD (kromě té novější britské desítky tam jsem ukončil expení na devítce protože mi totálně nesedla)… takže teď konečně expím to co nejvíce nenávidím a co mě totálně nebaví tedy arty… Ano uznávám, že teď kvůli tomu skoro nehraji, ale i tak je to jediné co ještě nemám tak to holt hraju…

          • přesně furt bulej, si čekej 1 minutu na výstřel a pak máš dát za 100 HP aby to nebolelo? Už se probuďte , sami je nehrajete protože bnejsou zábavný a spíše ke vsteku když po minutě nabíjení netrefíte. Si asi všichni myslí že co rána to kill to jen ukazuje na mentalitu lidí kolem WOT (hráčů) a mají ubulený názor – mě to s ní nejde tak je nerfujet do aleluja aby mi nic neudělali.

            • S těma artynama hrát je opravdu někdy složité. Jasně, antiartináři si řeknou CLICK=INSTAKILL(MAJORDMG, nehodící se škrtněte), ale zkusil si tady někdo z vás, co ty čverce hejtují nasednout třeba do Grillu nebo SU-122A? Ano, POTENCIÁLNĚ vám tito dva dají něco mezi 750-900, ale fakticky se budete modlit, aby, pokud se vůbec trefíte, jste dali alespoň 200-350. Proč to tedy SPGers hrají? Za mě je to dobrá oddechovka a zbavení stresu, který mohou vyvolat svištící střely okolo věže. A proč nadáváte jen na to, že vás sesmahne arta? Stejně vás mohou sesmahnout např MT, TD, HT a i Lighti a nevím o tom, že by někdo volal po jejich odstranění ze hry…

            • LucarioNN – protože tě LT, MT, HT nebo TD málo kdy dají a vzdálenost větší než je vykreslovací kruh – pokud tě někdo z nich hituje, tak by jsi měl být schopen jim palbu opětovat (teoreticky, prakticky to ne vždy platí), zatímco arty tě trefí na 800m a navíc přes kopce a baráky a ty nemáš šanci jí to vrátit

            • V tu chvíli mi řekni, proč ten koncept SPGček vůbec WG vymyslelo?

            • LucarioNN
              Na oficiálních stránkách někde Levapking psal, že půdně (asi ještě v betě) byly artyny přidaný jen jako taková sranda, která měla dávat za „pár hp“, no pak z toho byla naprosto OP třída, kde byly artyny hodně přesný, takže jich bylo skoro každou bitvu 5 a víc, no pak je brutálně nerfli, takže jich rapidně ubylo, ale dnes už se zase začínají hodně hrát. Problém aryn je ten,, že:
              1. kdo s artynou umí nastřílet – ten může dát hodně DMG – a pak i rozhodnout bitvu – tohle je kritizováno, protože je to nefér – ostatní se můžou těžko bránit, leda tím, že se budou krýt – kempit – takže artyny podporují kempení!!
              2. kdo neumí, tak si dá za pár stovek, ale i tak kazí a občas i zkazí jinému hráči bitvu a ten bude stejně nadávat – jemu je jedno jestli ten artynář už nic neudělá nebo ne, ale štve ho, že zrovna jemu zkazil hru
              3. a tento bod je v podstatě shrnutí – hra za artynu je vlastně jakási hra ve hře – úplně jiný herní styl a hlavně – někde na mapě se střílí tanky a vy jako Bůh jim tam něco pošlete, abyste rozhodli. Vždyť stejně dobře by si artynáři mohli hrát proti botům, který se budou někde střílet, ale to by ty artynáře nebavilo – lepší je přeci pomoci týmu = někomu UŠKODIT!!
              Takže artyna do hry nepatří svým herním stylem, ostatní tanky tím, že střílí přímo, tak zhruba tuší, že po nich něco vystřelí, ale artyna střílí přes domy, lesy, kopce,….

            • ještě jsem zapomněl napsat, že je méně náročné (myšleno na soustředění, koncentraci, pozornost) hrát za artynu než za tank, a je tedy méně náročné něco udělat, proto to hrají i ti, kteří nic moc nenastřílí – nemusí se namáhat a i tak něco udělají. – Proto je naprosto výstižné označení houskaři.

            • Pro majka
              1) Souhlasím s tím, že arty disponují značnou palebnou silou, která z nich dělá overpowers, na druhou stranu, aby se sní udělal bordel, musel by to hrát dost dobrý hráč. Ta věc s kempením: Dost možná, ale při patových situacích typu E100 v sidescrapu vs IS-7 v hulldownu nebo ,,zarytý“ camper co snipí jak pán je nejjednodušší na něj kurzorem a zmáčknout T pro přilákání artyny.
              2. Za pár stovek ve vyšších tierech moc nerozruší, pokud vemu v potaz, že třeba většina VIII strojů už má přes 1000HP. To, co je spíš štve je to, že jim co ránu sundávají moduly/posádku, ale i mezi normálními vozidly jsou taková, co mají, co se chování děla týče, charakter artyn (KV-2, O-I…), a ty taky jsou schopny udělat paseku…
              3. Nenáročnost lze najít ve faktu, že nemusíš za bitevní vřavy zajet za nejbližší kámen, aby se kryl před nepřátelskou salvou nebo nevymýšlet způsob jak flanknout nepřítele. U artyn jde spíš o trpělivost a o rozhodnutí se, komu udělá zadarmo střešní okno. Až klikne, musí se přímo modlit ke Kysliymu, aby to tam doletělo, protože přeci jenom ty střely letí pomalu. Uznávám, že čtverce nemusí řešit quicktime eventy, ale zde je třeba si fakt rpzmyslet, komu těch svých 40 sekund života obětujeme. To škodění týmu, to dělají i ostatní třídy, koneckonců je tato hra o tom, jak nejlíp uškodit nepříteli. LT otravujou soupeře a hlásí jejich pozici, medka trolujou na všech frontách, heavyny deprimují ostatní odrážením střel, ramováním a bolestivými střelami, TD trestá kohokoli s červeným piktogramem, který mu vleze do rány a arty jednou za 40 sekund pošlou expresní službou 155mm balíček. Napiš mi, jak by tedy artyny měly vypadat. Za mě: ubral bych jim dmg za cenu zvýšení přesnosti nebo (a) s větším splashem, aby se víc vyplatilo plošné poškození než přímý zásah. Ubral bych jim třeba i to pene, koneckonců, arty byly používané na plošné ostřelování a většinou ,,měkčích“ cílů.

            • Pro LucarioNN
              1. co se týká tanků v ideálních pozicích – já bych je za to netrestal, vždyť je přeci smyslem HT dostat se do takových pozic. Jinak jim je ten pancíř skutečně k ničemu, když je budeš vyhánět z těchto pozic A co se týče zarytého kempra v zadu – to bych celkem bral, ale řekni mi – jak často po něm artyna střílí. Většinou není vůbec vidět, takže po něm artyna nestřílí a střílí po těch MT, LT, případně HT v první linii – takže vážně podporuje kempení!
              2. Na T10 ti běžně dají za něco přes 600 a to už je dost citelné a moduly to špatný samo o sobě.
              3. Mě by se líbilo, aby artyny byly úplně odstraněné, ale kdyby měly zůstat, tak:
              a) aby byly omezeny na max. 1 v bitvě nebo
              b)aby dávaly za max. zhruba 15% HP (300 smg v bitvě T10) a střílely rychleji, nebo měli mnohem větší splash nebo. aby byly přesnější nebo kombinace těchto možností. Takže v tomto bodě s tebou souhlasím, ale problém, že střílí po těch aktivních tancích nezmizí – proto je podle mě nemožné to nějak vyřešit, aby plnily tu svoji údajnou úlohu – bojovat proti kemperům!

            • Obmedzenie na jednu alebo dve artyny na tím je najlepšie riešenie. Na Sandboxe ich obmedzili na tri a priemerný počet bol 2,4 na tím, čiže sa tým nič nevyriešilo. Bolo to tam tak isto ako na live serveri.

            • S tím omezením art s tebou souhlasím. Pokud by se jim zvýšila kadence, byly by o dost otravnější, pokud by zůstal původní mechanismus MM a to mě jako příležitostného HT a TD drivera moc nepotěší. Ohledně camperů, aby se fakt to poslání artyn naplnilo, musel by se totálně překopat systém kamufláže,od změny klasických hodnot kamofaktoru po experimentální funkce, jako např. zobrazení ,,šokové vlny“ na minimapě a o přesnější zaměření by se postaraly trajektorie. To by se koneckonců mohlo uplatnit i na arty, a bral bych to jako čím větší ráže, tím víc ,,šokových vln“ by se na mapě ukázalo. Možná je to zvláštní nápad, ale přinutil by ,,snipery“ a arty plnit základní princip toho, proč se jim říká samohybné a proč je vůbec armády vyvinuly: výstřel a stáhni se.

    2. Ještě, že to dělestřelectvo je. Alespoň se pozná kdo je chlap a kdo uplakánek, když nezvládne odchod do garáže a musí o tom brečet. Samozřejmě odchod do garáže od artyny naštve, ale však ono se jim to vrátí při jiné hře.

      • spousta lidí napadá ostatní z nějaké uplakanosti, ale o tom to přece není, když je frustrující pro obě strany jak za ně hrát nebo od nich dostávat tak je na celé této třídě něco špatně a i WG to chápe a chce je předělat, btw když se zadaří mm a jede se bez artyn nikdo nekempí a hraje se mi vždy lépe, není to takto lepší?

      • Neboj, dojde i na vás artynáře, až vám odejdou všichni, kdo arty nesnáší, zůstanete sami. Na jedné straně 15 a na druhé straně taky 15 zaprděnejch klikačů v keřích. Budete čekat 15 minut na konec bitvy, protože hovno uvidíte a budete zřejmě spokojeni. Nechápu, když je to tak nezábavné, že to někdo hraje. Asi masochismus.

    3. Škoda toho motoru a tím výsledný tragický maximálky. Může to být zajímavý hulldown sniper na Strongholdy ale s maximálkou 45km/h ho asi velitelé nebudou mít rádi. Bude to premiák, nebo bude normálně ve stromu?

      • tady ten bude klasický VI, prémiák bude mít věž z AMX 13ky… i to DPM je celkem tragédie, bude to takový hybrid mezi japonským Chi To a Sheramnem firefly, takže dost nepoužitelný stroj

      • toto je standardny tank, premiak je skoro rovnaky len ma vezu z amx 13

    4. Každý kdo hraje wot by měl mít alespoň jednu arty aby věděl, že tak strašně jednoduché na hraní to není. Odhad trasy za pohybu cíle atd. Pokud to dostane kemper na rádu dobře mu tak. Zjímavé, že nikomu nevadí neviditelné kempící td.

      • a co mám dělat na mapě malinovka s pomalou E100 kamkoli jedu tak mě trefuje arty a já nemám šanci s tím cokolik dělat protože neujedu a nemám se kam schovat

        • A co má dělat artyna na Himmelhergotsdorfu? Prostě se s tím musíš počítat, že ne každou hru budeš za kinga. Na artyny brečí jen ti co je nehrají a honiči statů.

          • Hlavní úloha každého dobrého artynáře na každé mapě je jít skočit ze skály, nebo se utopit. Pokud možno hned na začátku bitvy. Vše ostatní je jen pozkažením hry ostatním (neartynářům). V ideálním případě, by mělo být beztrestné do nich střílet, ikdyž jsou z vlastního týmu. Myslím, že by jich pak v bitvách rychle ubylo!

            • naprosto souhlasím když v bitvě není arty tak mám super bitvu a nikde se nekempí, ale když jsou 3 artny tak jsou všichni zelezlí v křovích…

            • +1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
              my s kamarádem jsme říkali už dávno, že co kdyby si každý tým na začátku popravil svoji artynu,, potom by je museli konečně smazat ze hry. Problém je v tom, že spousta lidí problém artyn nechápe, prostě je jim to jedno.

      • Ano, artyna je nesmírně náročná na schopnosti hráče.
        Musíš na klávesnici najít kterým čudlíkem se to přepíná do satelitního pohledu a máš na to jen něco přes minutu !!! 30 vteřin než začne hra a pak 40 vteřin než nabiješ!! A ten SHIFT pořád ne a ne najít, sakra, tady někde byl! To je stres že to snad nejde stihnout !! Aha tady vlevo, nebejvala ta klávesa jinde? Ale tím herní výkon nekončí !
        A pak ještě musíš v pytlíkách od brambůrků najít myš, doběhnout se rodičů zeptat která strana je levá a pak hrdinsky zmáčknout na tý myši levý tlačítko. V tu chvíli už většina artynářů nabíhá na infarkt, stírá z čela studený pot a raduje se že to udělalo bác, sice do vlastního spojeneckýho tanku ale opravdu veliký BÁC !! best game ever!!!!

      • Mozna to bude tim, ze kempici TD se da odhadnout kde bude, da se s nim kalkulovat( jako tak dostanu od nej asi za 600, ale vyplati se mi vypnout ten tank ) a tech mist kde neviditelny muze byt neni tolik, stejne jako kdyz nekdo hraje na hranici renderu, ale kdyz jsou ve hre artiny, tak pak jakakoliv taktika jde do hajzlu, je to 4 na 2,vsichni necekane na randomu ctvrtej pochopi, ze je traba zatlacit, a vyjedou a bum, je po tobe, i kdyz jsi vse udelal spravne…teda, jeste clovek muze hrat jak retard a ani nevykouknout z toho jednoho mista, kde na nej nemuzou.

    5. Artyny by sa mali rozsvietit hned po prvom vystrele na minimape. Potom nech sa tam klikaci medzi sebou ostreluju ked ich to tak bavi.

      • Souhlasím. Pokud během 3 sekund opět zhasne a pokud v arty pohledu uvidí stále všechny nepřátelské tanky jsem tvůj sqělý nápad s nasvícením artyny po výstřelu.

    6. 20 mm pancíř a pěkně velká věž… HMMMMMM, to budou overmatchovat i rážově malé kanony.

    7. Jasně já mám také E100 a pokud mě zničí enemy arty tak to beru jako dobrou práci enemy arty a špatnou naší protože výstřely arty jdou shora vidět.

    8. to VijaCZ – jasně a všechny cíle ti těch tvých 70 vteřin svítí omg. Vypadá to že arty hraju kvůli hráčům jako si ty. Vzít si jgpz e 100 hned zezačátku se udělat z toho že ve hře není arty a pak postavit se spodkem za kámen a čekat a čekat a čekat a smát se jaký jsem borec že mě ze předu nic neprostřelí.

    Comments are closed.