Rozhovor se Slavou Makarovem „Už neexistují žádné tanky“
i Zdroj: WoT.cz
Novinka Rozhovor se Slavou Makarovem „Už neexistují žádné tanky“

Rozhovor se Slavou Makarovem „Už neexistují žádné tanky“

ThelvynCZ

ThelvynCZ

5. 1. 2020 19:09
Reklama

World of Tanks je vlajkovou lodí Wargamingu, jedná se o jakési tažné zařízení pro další projekty.

“Tanky hraje mnohem více lidí než ostatní naše hry World of Warships a World of Warplanes.” říká Vyacheslav Makarov.

Podle něj mají lodě své vlastní velmi specifické fanoušky, hlavně ve World of Warships se hráčí vcelku drží, komunita je stabilní. Pokud jde o hru WoWp, „stalo se to, že v žánru letadel jsou konkurenti a ti byli úspěšnější než my.“

Konkurenti „Odvedli“ letecké publikum, které se ukázalo být menšího počtu než je u lodí a tanků. Bohužel je tomu tak. Zároveň jsme ztratili příležitost vstoupit na trh jako první. První dojem nelze již podruhé vytvořit. “říká Vyacheslav Makarov.

Jedním z nejtěžších úkolů pro vývojáře hry World of Tanks byla rekonstrukce historických obrazů tanků. Největší počet problémů se týkal získávání informací o čínských tancích. Anglická společnost Vickers se také zdráhala nechat nakouknout vývojáře do svých archivů. „Skutečnost, že se nám podařilo získat data o tancích z Číny, je prostě výsledkem štěstí a skutečnosti, že v Číně jsou důležití lidé, kteří hrají World of Tanks.“ “ Výdaje historické skupiny zde byly nejvyšší, “říká Vyacheslav Makarov.

Množství uživatelů?

Podle statistik ve World of Tanks pravidelně hraje asi 10 milionů lidí. Pokud jde o tržby společnosti, největší, na rozdíl od očekávání, nejsou dány Moskvou, Petrohradem a dalšími velkými a „bohatými“ městy, ale severními městy. „Naším konkurentem je láhev vodky a teplý letní večer, “říká Vyacheslav Makarov s tím, že hry Wargamingu jsou populární tam, kde je oblíbená domácí zábava, a kde neexistují žádné další činnosti, které by mohly oživit volný čas.„ Máme různé fanoušky. Jordánský král aktivně hraje tanky. Pozval mě, abych navštívil tankové muzeum, šel jsem, “řekl Vyacheslav Makarov.
„Čím širší je rozsah aktivního publika, tím nižší je průměrná platba na hráče. O Rusku se nebudu bavit, protože nechci říkat, kolik zde vyděláváme. “Průměrná platba na hráče se počítá pomocí různých metod, rozdíl mezi regiony může být až několikanásobný.”

O vrcholu vývoje

“Vrchol vývoje projektu je již dlouho dokončen,” řekl Vyacheslav Makarov. Projekt dosáhl svého maxima v roce 2015, kdy na serverech mohlo být současně asi 1 milion lidí. Makarov vysvětlil určitý pokles popularity vyslovením věty „Tanky jsou u konce, už žádné další tanky nejsou.“
“Nyní společnost zkouší nové projekty: Jako je například Caliber, zakoupili taky práva na hru Master of Orion,” říká.

Odhlásit se z turnajů eSports

Od začátku roku 2019 odmítl Wargaming formát turnajů s esportem, je obtížné a nákladné udržet týmy 15 lidí ve formátu e-sportů: „Utratili jsme miliony dolarů za pořádání kybernetických turnajů, ale ty peníze se nevrátily.“ říká. online herní průmysl, v této oblasti považuje Vyacheslav Makarov za nebezpečný, trh se rychle mění a konkurence je velká.

Cílový portrét hráče

Je to asi takto, muž ve věku 30 a více let hraje večer po práci. “Mladíci nehrají naše hry. Tanky nerostou takovým tempem, jak by trh potřeboval. Hra není pro mladé lidi dostatečně atraktivní “říká Vyacheslav Makarov.

Překvapení

Podle Vyacheslava Makarova jsou dnes náklady na propagaci Workd of Tanks nižší než náklady na výrobu. “Náš hráč musí být neustále překvapen. Stejné věci fungují několik let, a je potřeba je udržet funkční a spolehlivé, k tomu přidávat různá překvapení a novinky.”

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama