Rozhovor se Slavou Makarovem „Už neexistují žádné tanky“

28

World of Tanks je vlajkovou lodí Wargamingu, jedná se o jakési tažné zařízení pro další projekty.

“Tanky hraje mnohem více lidí než ostatní naše hry World of Warships a World of Warplanes.” říká Vyacheslav Makarov.

Podle něj mají lodě své vlastní velmi specifické fanoušky, hlavně ve World of Warships se hráčí vcelku drží, komunita je stabilní. Pokud jde o hru WoWp, „stalo se to, že v žánru letadel jsou konkurenti a ti byli úspěšnější než my.“

Konkurenti „Odvedli“ letecké publikum, které se ukázalo být menšího počtu než je u lodí a tanků. Bohužel je tomu tak. Zároveň jsme ztratili příležitost vstoupit na trh jako první. První dojem nelze již podruhé vytvořit. “říká Vyacheslav Makarov.

Jedním z nejtěžších úkolů pro vývojáře hry World of Tanks byla rekonstrukce historických obrazů tanků. Největší počet problémů se týkal získávání informací o čínských tancích. Anglická společnost Vickers se také zdráhala nechat nakouknout vývojáře do svých archivů. „Skutečnost, že se nám podařilo získat data o tancích z Číny, je prostě výsledkem štěstí a skutečnosti, že v Číně jsou důležití lidé, kteří hrají World of Tanks.“ “ Výdaje historické skupiny zde byly nejvyšší, “říká Vyacheslav Makarov.

Množství uživatelů?

Podle statistik ve World of Tanks pravidelně hraje asi 10 milionů lidí. Pokud jde o tržby společnosti, největší, na rozdíl od očekávání, nejsou dány Moskvou, Petrohradem a dalšími velkými a „bohatými“ městy, ale severními městy. „Naším konkurentem je láhev vodky a teplý letní večer, “říká Vyacheslav Makarov s tím, že hry Wargamingu jsou populární tam, kde je oblíbená domácí zábava, a kde neexistují žádné další činnosti, které by mohly oživit volný čas.„ Máme různé fanoušky. Jordánský král aktivně hraje tanky. Pozval mě, abych navštívil tankové muzeum, šel jsem, “řekl Vyacheslav Makarov.
„Čím širší je rozsah aktivního publika, tím nižší je průměrná platba na hráče. O Rusku se nebudu bavit, protože nechci říkat, kolik zde vyděláváme. “Průměrná platba na hráče se počítá pomocí různých metod, rozdíl mezi regiony může být až několikanásobný.”

O vrcholu vývoje

“Vrchol vývoje projektu je již dlouho dokončen,” řekl Vyacheslav Makarov. Projekt dosáhl svého maxima v roce 2015, kdy na serverech mohlo být současně asi 1 milion lidí. Makarov vysvětlil určitý pokles popularity vyslovením věty „Tanky jsou u konce, už žádné další tanky nejsou.“
“Nyní společnost zkouší nové projekty: Jako je například Caliber, zakoupili taky práva na hru Master of Orion,” říká.

Odhlásit se z turnajů eSports

Od začátku roku 2019 odmítl Wargaming formát turnajů s esportem, je obtížné a nákladné udržet týmy 15 lidí ve formátu e-sportů: „Utratili jsme miliony dolarů za pořádání kybernetických turnajů, ale ty peníze se nevrátily.“ říká. online herní průmysl, v této oblasti považuje Vyacheslav Makarov za nebezpečný, trh se rychle mění a konkurence je velká.

Cílový portrét hráče

Je to asi takto, muž ve věku 30 a více let hraje večer po práci. “Mladíci nehrají naše hry. Tanky nerostou takovým tempem, jak by trh potřeboval. Hra není pro mladé lidi dostatečně atraktivní “říká Vyacheslav Makarov.

Překvapení

Podle Vyacheslava Makarova jsou dnes náklady na propagaci Workd of Tanks nižší než náklady na výrobu. “Náš hráč musí být neustále překvapen. Stejné věci fungují několik let, a je potřeba je udržet funkční a spolehlivé, k tomu přidávat různá překvapení a novinky.”

Rozhovor se Slavou Makarovem „Už neexistují žádné tanky“
Ohodnoťte tento článek!
4.88 (97.6%) 25 hlas/ů

28 KOMENTÁŘŮ

    • Jo, op nevím, ale rozhodně nepříjemné. Vcelku by mne zajimalo, jak jsou spokojeni s kolovymi vozy

  1. To me taky.
    Ale nenapadá mě, co na nich změnit, aby byly méně toxické a zároveň hratelné. Občas je opravdu utrpení proti nim hrát v papírových lightech… Hlavně, když dostaneš za 500hp a ještě začneš hořet 😀

    Moc lidí je nehraje a vývoj musel něco stát – čekal bych, ze budou chtít, aby je hrálo víc lidí.

    Extrémně otravné je na kolech to, že je člověk s lightem většinou netrefuje na automatické zaměření/zamknuti cíle , zatímco oni tě trefuji. Všechny ostatní tanky strefis, ale kolo ne (když nemá správný směr od tebe nebo k tobe). Tohle je extrémně frustrující, protože ke zničení vyzaduji úplně jiný přístup než všechny ostatní tridy tanku. Když už trefis, tak kolo a oni ti dají heckem.
    Stává se mi, že jsem s ELC Even full, oni jsou na dvě rány a stejně mě zničí a to mě frustruje. Snadno mines/trefis jim kolo a když dojde zasobnicek, je s tebou konec.

    • To maš recht … proste bez autoaimu nemam na rychle otačeni šanci, ale proste ani Leopard, který drží zaměřovač na tom kolovem lightu ho netrefi ani jednou ranou z 5 … což mi přijde dost divne …

      • Stačilo by jim sebrat onu zázračnou fyziku, kdy se s koloběžkou nelze převrátit, a ubrat jim na “neprůstřelné vestě”. Tedy když to někdo trefí, neměl by to dingnout. Zajímavé je, že tu neplatí pravidlo tří ráží, a pokud platí, pak je u koleček něco špatně, protože většina ran letí do kolečka, bez poškození, což je zase špatně. Tohle je to, co je na kolečkách flustrující, zasáhnete a místo toho, aby se rozpadl na šroubky, jede dál. A ten jejich aimbotwg, ten bych dal i ostatním tankům, nebo kolečkám dal tem běžný co mají všichni.

        • Špatně není nic, akorát dementi nechápou jak to funguje 😀
          Osobně mi kolová vozidla nevadí (protože nejsem nějaký senilní zajebany čtyřicátník s reflexy ožrale želvy) a dokážu proti nim hrát.
          Nevadilo by mi kdyby jich bylo víc.

          Jediné co hra potřebuje opravit jsou ti vyjebanci se čtverečky…..

          • Taky mi nevadí, co mi přijde ale trošku přehnané je jejich camo, jejich nevýhoda měla být, že budou neustále spotli, když budou chtít aktivně sportovat, ale někdo ve wg vymyslel, že camo za pohybu na t10 ebr 45% je ideální, což vy výsledku znamená, že většinu tanku ve hře ebr outspotne, i když to má být přesně naopak

          • To, že jsi nevyzrálé, ukřičené dítko jsi nám psát nemusel. 🙂 Fyzika u koleček je přehnaná, lighta i další tanky převrátíš, kolečko ne. Lighta trefíš a dáš mu skoro vždy damage, u kolečka je to obráceně. To je jako správně? Camo je další příklad toho, že WG něco přehnalo, jenže jak z toho ven? Že je něco špatně ví i ve WG, proto také zatím nepřišly další připravené větve. Kolečka hru oživila, jen způsob, jakým je WG realizovalo je zase úplně někde jinde. To je tak, když dobrou myšlenku uchopí ve WG po svém. 🙂

          • Kdybys nebyl hlupák co raději brečí než hledá důvod tak pochopíš proč půlka dementů dinga Kolová vozidla:DD

            Ale prozření u tebe nehrozí protože si debil.

          • podla mna “kolecka” hru ozivili ale len pre uzku skupinu ludi (pre tych sikovnejsich a to je mensina komunity)…ja osobne proti nim nerad hram ale taktiez nerad hram za ne…tanky su pre mna prilezitostna volnocasova zabava a nejak cielene trenovat na ich zvladnutie v hre nie je cas ani vola…rad hram lajty a aj preto prichodom koleciek pre mna hra sa stala pre mna menej zaujimavou…nemienim sa tu z nikym predbiehat ci som lepsi tankista nez on pretoze prioritne sa chcem len zabavit a nie sa pretekat…z toho pohladu si nemyslim ze kolecka hru ozivili ale skor rozbili urcitym sposobom “rovnovahu” hry…to co ponukaju kolecka by malo patrit do nejakej inej hry a nie do WoT ktora ako same Wg pise je v podstate primarne pre 30+ kategoriu…co by mali brat ako vyhodu lebo tato kategoria na hlavu do hry podla mna pusti vacsie peniaze nez teenageri…urcite ale rozni ludia rozny pohlad na tu istu vec ale to je moj pohlad

  2. Ehmmm…průměrný věk hráčů bude rozhodně méně jak 30 let…to bejvalo zhruba v letech 2012-2014. Nyní je průměr kolem 20 let a méně, hrají tuto hru i děcka ve věku kolem 10 let.

    • WOT hraji s přestávkami už už bety, tehdy jsem byl na vejšce a bylo mi 20, ale od té doby už uteklo spousta času 🙂

    • Tohle je absolutní nesmysl. Ti, co u hry zůstali stárnou a mlaďoši nepřibývají (taky odkud, kdo chtěl už to zkusil). Takže naopak průměrný věk bude vyšší, akorát WG místo aby se soustředilo na původní zákazníky, tak si myslí, že změnou konceptu přitáhne mladší ročníky. Neuvědomují si, že tanky jakožto strategická hra nikdy nemůže konkurovat hrám typu LoL nebo CS.

    • Ano hraju to aj 10 rocne deti ale je to relativne nepodstatne mensina. Navyse si uvedom ze dieta ci mlady hrac je ochotny a chce hrat a skusat stael nove hry a v praxi to tak aj je a od WoT bude odide alebo mu nevenuje zrovna vela casu a uz vobec nie pravidelne. To prave starsi hrac uz je lenivejsi skusat a ucit sa nove veci a nie raz je rad ze si najde vo svojom volnom case aspon nejake okienko aby sa venoval niecomu pravidelnejsiemu a je rad ze je tanky hra ako hra a nema usi a oci na stopkach ze ci nie je niekede nejaka lepsia ci zaujimavejsia hra. Navyse WoT je hra kde urcite rychlejsie reakcie nie su na zahodenie ale vyhodou tejto hry je prave to ze sa da celkom slusne zahrat aj ked clovek nereguje zrovna nejak uzastne a to starsim ludom plne vyhovuje…bohuzial starsi clovek ma aj nejaky ten rozum alebo skusensti a to mu uz nemusia celkom vyhovovat WG praktiky 😉

  3. Kolo vyžaduje jiný přístup než ostatní tanky, protože pasivně se s ním spotit nedá. Takže musíš neustále jezdit v kruzích na plný plyn. Z toho plyne, že zatímco na otevřených mapách má kolečko výhodu, koridorové mapy jsou pro něj peklo. Třeba tokový Horský průsmyk, tam vám nezbude nic jiného než jezdit uprostřed v tom údolí a stačí si pak na něj jen počíhat a končí, nemá kam ujet.
    Další tragické mapy: Lakeville (tady je kolečko totálně nepoužitelné), Doly (při pokusu najet na kopec ho prostě rozštípou ostatní spoti/medka, kolo prostě nahoře nemá manévrovací prostor), Opatství (obdobná situace), Himmelsdorf…

    • Překlik. Myšleno jako odpověď pro Fck_wheeled_vehicles, ne jako samostatný koment.

  4. Hlavně ty kolové špíny nemají ve světě tanku co pphledavat

    • Souhlasím 🙂 Já razím heslo, že když se něco jmenuje WOT, tak chci hrát tanky a ne autíčka. Pokud budu chtít nějaký závodění dám si NFS a místo artyn WORMS. Díky autíčkům a kopou artyn jsem omezil hraní heavyn a lajty ani nevytahuju – nemá to smysl nechat se na každé mapě zprasit a nedát nic… . Zatím mají “soudruzi” nakročeno k tomu, že jsem omezil mou útratu vůči hře = má jít o zábavu a ne stres.

    • …tiez sa priklanam k vasim nazorom…vidim to podobne…pre strielajuce auticka dokonca nejaka hra tusim aj existuje…a ako bolo napisane ze prvy dojem druhy raz nevytvoris tak neviem preco WG sa do toho vlastne pustilo :/

    • Problém je, že je díky tomu v té hře obrovský nepoměr. Manévrování kolové X. je šílené. Na dálku ho trefují spíše náhodou. Sám jsem to několikrát zkoušel s T95, prakticky je to spíš náhoda, že granát dopadne tam, kam má a zároveň tam řidič autíčka najede. A není to jen o reflexech, jak tu napsat ten sprostý buran. Myslím si, že na takovou manévrovatelnost není hra připravená a už to balancuje na hraně únosnosti. Není neobvyklé, že se autíčko prohání kolem 5-10 tanků s ti ho nemouhou trefit. Sám jsem to zažil s KV-4, byl jsem s ním úplně bezmocný. Nedej bože Churchill GC, to je největší chudák ve hře. Za mě různé zásobníky, turbo tanky, neviditelné tanky tak moc hru změnily, že se mi to nelíbí.

      • Njn…..
        Naučit se střílet, předměřovat atd. To né…
        Ale brečet a nadávat na balanc to ano….
        Běž raději zpátky kazit ostatním hru se čtverečkem.
        A btw pokud vy dementi chcete vědět proč vám to do “kolových” vozidel tak dingá tak si porovnejte světlou výšku mezi X EBR a ostatními LT a pokud na to nepřijdete tak si myslím že není problém na straně WG

        • Tak jsi nám to vysvětlil, světlá výška může za to :-D. To nám dementům musíš dovysvětlit, protože nevím, co jsi tím burane chtěl říct. A svěř se nám, jak se naučíš předpovídat, kam X EBR pojede. 🙂 Čteš myšlenky?

        • Ano, s tanky, co se umí rychleji pohybovat, respective otáčet věž není problém kolečko trefit, ale pomalá monstra mají minimální šanci, pokud tedy v kolečku nesedí debil jako ty, co jede jen rovně.

    • 46xv (on) Hoď se do klidu smrkáči . Jsem po 40 a 25 let aktivně sportuji a kohokoliv tvým věku bych si přibalil s reflexy co mám ještě tak za 25 let do batohu . Věk je v tomhle irelevantní a rozhodně raději budu senilní dědek než infantilní nihilistický hovádko , který si o sobě myslí , že sežralo Šalamounovo hovno.TY PC klávesnicový usmrkánku…

  5. Cílová skupina je 30+. Přitom veškerý marketing je zaměřený na 16-. Nedělají si ty WG, trochu, ty problémy sami?

Comments are closed.