Rozhovor s RanZarem, autorem WoT komiksů
i Zdroj: WoT.cz
Článek Rozhovor s RanZarem, autorem WoT komiksů

Rozhovor s RanZarem, autorem WoT komiksů

mamys

mamys

3. 4. 2016 15:00
Reklama

Diváci komiksů z World of Tanks světa se dělí do tří kategorií – sledovači RanZaru, fanatici ShootAnimationStudio (hlavně hráči v Rusku) a třetí skupinou jsou konzumenti animací vůbec. Dnes se podíváme na RanZara, se kterým nedávno vyšel na jednom WoT webu velmi zajímavý rozhovor.

Hodně lidí si myslí, že animované filmy jsou a priori určeny dětem. Dnes se vám pokusíme dokázat opak a ukázat jak vznikají videa o tancích. Pro dospělé. Teoreticky můžeme proces animace rozdělit na tři části od náčrtku až po samotnou animaci. Anglicky se nazývají pre-produkce, produkce a postprodukce. Pojďme si je blíže představit. Pre-produkce začíná náčrtky a psaním scénáře. Bez toho se nedá pokročit dále do etapy samotné tvorby. Poté, co je příprava dokončena, se můžete pustit do fáze modelování, rozmisťování 3D prvků, texturování, osvětlení a samotné animace. To je produkce. Poslední etapou je postprodukce, do které patří editace, vizuální efekty a práce se zvukem. Čili ve zkratce – návrh, animace a ozvučení. Teorii máme za sebou a pojďme se podívat, jak v praxi vznikají vaše oblíbené filmečky. Filmečky ze série RanZar a blog s grafikou se začaly objevovat dva roky poté, co byla hra volně přístupná. Začalo to příhodami dvou hrdinů – lupičů Hellcata a Chafee´go. Za těch několik let RanZar – neboli Dmitriy Plugin – vytvořil a vypustil na svět ohromné množství videí. A dnes vám řekneme, jak probíhá tvůrčí proces u něho.

Rozhovor s RanZarem, autorem WoT komiksů
i Zdroj: WoT.cz
Souhlasíte s tím, že sledování animovaných pohádek je jenom pro děti?
Samozřejmě, všechny filmy se přece dělají pro děti. Je to přece nejtěžší období v životě muže. Zvláště prvních 40 let. A když se objeví jejich vlastní děti, sledují stejné věci podruhé. A pak pořád až někdy do šedesáti. Ale vážně, nezajíme se o žádné „věkové skupiny“. Snažím se vytvořit takové animace, které bych sledoval já sám. Hrabat se v nějakých marketingových sračkách je dobré tak pro velké producenty, kteří mají sponzory a živí se tím. Pro mě je to autorská práce. Možná by se dalo říci proces sebevyjádření. Dokonce, i kdyby Tanktoon neměl těch deset miliónů shlédnutí za měsíc, dělal bych je dál. Myslím, že už jsem si našel „své publikum“. A nejsou to děti, protože ty milují jiskřivé barvičky, veselou hudbu a jednoduchý děj. Navíc mají spoustu času. No dobře, dospělí ho nemají o moc méně, ale určitě si najdou volnou minutku na sledování, zasmání se a teprve potom kliknou na tlačítko „Bitva“.

Řekněte nám něco o procesu animace. Jak dlouho trvá?
Společná práce celé skupiny je nezbytná pro dokončení díla. Jak vývoj motýlek z larvy. I ten motýlek bude takový, jak ho vymyslíte. Pokud to vztáhneme k mé činnosti, já prostě pobíhám se síťkou na motýly, občas zakopnu o kámen, někdy si nabiju hubu. A chytím tu lepšího jindy horšího motýla a čas od času i posranou mouchu.

Pro mě je to proces prakticky bez konce. Vždy se snažím ještě něco přidat, poopravit nebo přepracovat. Vlastně proto mám tak šílené tempo. A snažím se to všechno stihnout za 7 dní v týdnu. Převážně první někdy i druhý den je to práce na přípravě. Vymýšlím zápletku a tvořím postavy. Několik dní mi trvá „časování videa“. To jsou v podstatě animace bez podrobností, jakési náčrtky. V této fázi se rozhoduji, kolik času budu potřebovat na jednotlivé scény a podobně. Takové video předám skladateli hudby Vladimirovi a on začne pracovat na hudebním doprovodu. Já ve zbývajícím čase doladím filmeček a připravím finální verzi. Poslední den přidáme hudební záznam a další zvuky. Myslím si, že je strašně nudné dělat věci pořád stejně a tak se snažím přidat něco speciálního. V konečném důsledku chci překvapit sebe i diváka, zkusit něco nového. Obecně se dá říct, že se vše snažím udělat, jak nejlépe se dá.

Rozhovor s RanZarem, autorem WoT komiksů
i Zdroj: WoT.cz

Během rozhovoru Dmitriy prozradil, že na každém filmu pracují dva lidé. Animátorem je on sám a hudbu pro něho skládá jeho přítel Vladimir. Ale někdy se stává, že pracují společně jak na hudbě, příběhu i na animacích. Stojí také za zmínku, že projekt RanZar nejsou jen prázdné a bezduché klipy, ale mají svůj podtext. Je lehké v nich najít příběh založený na motivu dobra, spravedlnosti a pomoci a samozřejmě nevyhnutelného vítězství dobra nad zlem. Tanktoon je prvním autorovým projektem. Před třemi lety začal hrát WoT a tehdy začal tvořit animace. Vymyslel základní prvky, animaci, dal vytvořit hudbu … a vznikl film.

Rozhovor s RanZarem, autorem WoT komiksů
i Zdroj: WoT.cz

Máte ještě nějaké nerealizované nápady, které bys rád zařadil do příštích videí?
Nápadů mám hodně a rád bych jich většinu realizoval. To ale znamená zorganizovat si čas a začít pracovat. Potom mohu dále rozvíjet své výtvory. No a moje oblíbené motto je „Řeš problémy, až nastanou“. Momentálně se snažím pomoci začínajícím animátorům, aby nalezli své diváky. O tom byla i má rubrika „Jak se to dělá“. Ukazovala proces vytváření animací s komentářem. Vytvořit skutečný tutoriál je pro mě těžké, protože mám omezené zkušenosti, ale říci jak to dělám já – to mi nedělá problém. A doufám, že mnozí diváci budou, po shlédnutí rubriky, umět vytvořit vlastní dílko. Dmitriy poděkoval ještě všem příznivcům a podělil se s nimi o své dojmy a přání:

„Díky za přečtení, sledování a komentáře. Vaše hlasy jsou pro mě satisfakcí, vaše podpora zdrojem kreativity a vaše přihlášení – to je motivace do další práce.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama