Rozhovor s autorem nových zvuků

    37

    Jedním z autorů nových zvuků ve World of Tanks je i Jevgenij Trubin (nomen omen). V rozhovoru s ním pro Wargaming.FM, internetové rádio, které čas od času pořádá debaty s členy vývojového týmu, padlo několik zajímavých otázek, proto vám je nyní přinášíme přeložené do češtiny.

    Fotka u článku je ilustrační.

    – zvuky motorů, výstřelů a vnitřního vybavení jsou skutečné, nahrané na skutečných vozidlech
    – vývoj hledal takové zvuky, které by hráče neobtěžovaly
    – zvuk motoru se skládá ze dvou základních prvků, výkon motoru a druh paliva (beznín/nafta)
    – vrátit staré zvuky je technicky nemožné
    – Wargaming chápe požadavky hráčů na to, aby ve hře byly i ženské hlasy – a rozumí jim
    – v budoucnu se budou zvuky dále rozšiřovat

    Sdílejte
    Předchozí článekGottwy CZ: Replay AMX 30B a E 50M
    Další článek22. 3. 2016
    Excalibur.cz
    Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

    37 KOMENTÁŘŮ

    1. Já jsem se zvuky spokojen, přijdou mě lepší než ty staré. Konečně si nemusím stahovat odjinud + super že běží na jiném jádru než grafika = stabilnější FPS. Tak že DÍKY za ně. 🙂

    2. Ja si na ne taky zvykl ale prijde mi ze na testu dingaly vic a slabsi benzinove motory znely jak moped 😀

    3. Tak já si občas zkusím nové zvuky pustit tak na 2-3 bitvy než mě rozbolí hlava, mám pocit jako bych seděl v prázdném akváriu a zvuky se odrážely ze všech stran. Přitom mám vcelku kvalitní sluchátka(sennheiser 595) a sluchátkový DA převodník se zesilovačem….Takže radši si do sluchátek pouštím hudbu a hraju bez zvuku…

      • Prostě dobrej základ je položený a teď už to bude leda lepší…tak to beru já))

      • Ja oceňujem, že zvuky trochu odľahčili jadro hry… ale ešte asi je na čom pracovať.
        Zvuky výstrelov mi prijdu ako by sa hráči mlátili vodovodnými trubkami… alebo ako by sa strely odrážali vnútri kovovej krabice. Skôr ako by sa strieľalo zo vzduchovky. Ale čo, vždy bude niekto kto bude spokojný a kto nie. To je asi normálne. 🙂

    4. něco pozitivního se na nich dá najít – třeba že ted už nenadávám „full goldtard“ protože už to skoro po zvuku nepoznám 🙂 takže automaticky beru že jedou všichni full 😀

      • Já ti teda nevím, ale včera, co sem tak hrál a ten tank mi syčel jak klubko zmijí, mi nepřijde, že by to nebylo poznat …

        • ja ti nevím bud si to budu muset nějak upravit,ale prostě jsem to dřív poznal hned a ted nějak ne a nevěřím tomu že by je všichni přestali střílet 😀

    5. Za me je to naprosta hruza co se tyce vystrelu. Chci met ze hry zazitek a kdyz vystrel ze zoomu zni jako odplivnuti do trubky tak to je opravdu hodne nezazivne. To same na mape Malinovka mam pocit kdyz pred zacatkem hry vybuchuji granaty od delostrelectva kolem hracu, driv to bylo paradni pecky poradne a ted to je jako kdyby tam 5 lete dite hazelo piraty a ty vybuchuji pod hromadou hliny. Proste des me osobne se zvuky vystrelu a vybuchu nelibi

      • A ako by mal zniet zvuk vystrelu ked si v zoomu, resp v tanku ? Ved tankisti mali/maju, jednoducho povedane, placky na usiach inak by im sluch onedlho odisiel a ve wot to je to same, ze v sniper mode znie zvuk tlmene… Inak na zvukoch sa bude aj nadalej pracovat a ak sa ti to teraz nelubi, su na zvuky vybuchov, diel a pod mody…

        • Maji znit jako v predesle verzi minimalne, proste to ma byt pecka. A ano to je snad logicke ze v realnem tanku to musi byt ve vnitr tlumene jinak by jim usi nevydrzeli ale tady se bavime o PC hre ktera ma prednest urcity zazitek ze hry a ty zvuky co tam jsou ten zazitek neudelaji teda aspon me ne. Co se tyce modu tak ty nejsou ke stazi duvod mas o par radku nize. Ja respektuju ze se spouste lidi libi jen sem chtel napsat taky odlisny nazor z meho pohledu 😉

          • Já sloužil dva roky ve Vyškově a dost často jsem jezdil na tankovou a delostreleckou střelnici. A ty zvuky ve hře jsou opravdu takové jak to tam znělo. Pravda, největší zážitek pro mě byla návštěva střelnice v Nevade a střelby A 10 warthog a A 64 Apache:-)

            • Jak zní vlastně GAU-8 na A-10 naživo? Na videu to je jen takové „BÉÉÉÉ“ a najednou je T-72 bez věže 😀

      • Naprosto souhlasím, zvuk výstřelu je otřesný. Plivnutí či výstřel z luku to připomíná mnohem více. A to se mi vůbec, ale vůbec nelíbí. Pokud by výstřel zněl historicky a já jako hráč bych si mohl zejména pro výstřel nastavit individuální hlasitost, byl bych spokojen. Ale za současného stavu je to ubohé.

        • A slyšel jsi jej někdy opravdu reálně? Pokud ano, zjistil by jsi, že zvuky ve hře se realitě opravdu velmi přibližují. Je to opravdu hodně realistické, na rozdíl od filmů, kde je to čistě jen filmařská zvůle a krmení diváků „velkými peckami“. Výstřel v reálu není, ve srovnání s filmy skoro vůbec slyšet – tam je to značně předimenzováno kvůli efektům 🙂

          • Velmi si tě vážím, ale silně se pleteš. Byl jsem na vojně u protiletadlových dělostřelců, zažil jsem střelby s kanóny 30mm, 57 mm, tankem T 55A. Jako střelec jsem měl vatu v uších a kuklu zapnutou na maximum. To, co jsem slyšel se nedá se zvuky ze hry srovnat, což je fajn, protože většina lidí by se posrala. To, co mi vadí není dynamičnost nebo síla zvuků ve hře, ale jejich plochost, obecná stejnost a to nemluvím o zásazích a dopadech dělostřeleckých granátů velkých ráží. To je úplně mimo.

            Takže prosím nemluv o něčem, čemu vůbec nerozumíš. Díky.

            • Ano souhlas. Psal jsem o tom, že skutečné výstřely ze skutečných zbraní jsou úplně jiné a tišší, než ty které nám dávají na obdiv filmaři. Ve filmech jsou proti reálu značně předimenzované a mnozí zde, filmové efekty používají jako etalon. A to, co je teď ve hře je tomu reálu, na rozdíl od filmů opravdu velmi podobné (byť jsou utlumené), tedy proti tomu, jak to bylo dříve. Osobně si myslím, že není účelem (a je to zcela správně) dát do hry úplně reálné zvuky (byť by to pro žádnou firmu dnes nebyl problém), změnilo by to nejen PEGI hry, ale dost by to ovlivnilo i psychiku hráčů a to WG nechce. Za to má u mě palec nahoru. Také o tom něco „málo“ vím a proto jsem nikdy nepsal, že jsou ty zvuky jako ve skutečnosti, pouze jsem je srovnával.

            • Hele, Buldozer, nechápu, co to tady meleš. Tuna keců o ničem. Jmeno1 ti jasně napsal, kde konkrétně zvuky slyšel – byl totiž přímo na vojně a sám se účastnil ostré palby. Ty jsi neuvedl konkrétního nic, jen obecný blábol: „Také o tom něco „málo“ vím“ … tohle si strč za klobouk, ty rozumbrado. Kecáš tady jak starý dědek u piva. Je divné, že ti ty prázdné kecy někdo žere.
              Aktuálně výstřel ve WoTku zní jako pšouknutí staré vzduchovky. To prostě neokecáš. Ani kecama o možném ovlivnění psychiky či jasnozřivosti WG. Já si osobně myslím, že by sis měl přečíst Ferdu Mravence. Brouk Pytlík by mohla být tvoje oblíbená postava.

          • Buldozer…to tu některým nevysvětlíš))…a já jen doufám,že snad se nevrátí k těm původním zvukům,ono vůbec do některých věcí by hráči neměli kecat)).

    6. Zvuky super, nový update je dobrý. ak sa vám nepáčia zvuky z hry, dajte si iné (dajú stiahnuť, alebo si znížte hlasitosť)

      • aha, že dají se stáhnout? kde? když samotní modeři co dělaj na zvucích hlásí problémi a že na to předělání bude třeba spoustu času a někteří to rovnou vzdali! a zvuky s mimoni neberu jako odpověď…

        btw ke zvukům, motory, pasy ok, výstřely děl stále nejde rozeznat ráže a také od jaké ráže si dostal, na tom až zapracujou bude to ok

    7. Vadí mi zvuk výstřelu ve sniper režimu. Zní to jako cvakani sesivacky

    8. Jediné co by mohli trošku předělat je když vás zasáhne artyna, dříve to byla opravdu ,,Rána“ teď my to hrozně splívá s ostatníma zvukama.

    9. trafí ťa arta – cvak
      trafí ťa cdc – cvak
      je to to isté v tejto zvukovej štupelprdlej kulise – ostatné veci sú ok – druhé jadro atď… Ale pre to chcem pozerať film pretože ten zvuk je bombový, preto ho taký robia a pre to že je nepomerne viacej ľudí čo boli v kine ako na bojisku račej by som filmové zvuky aspoň naozaj viem čo ma trafí a nie že mi arta uberie litrík a ja počujem štupeľ z flintičky pre deti.

      • Vážně bych si rád poslechl ty vaše zvuky. Není vás málo co na to nadáváte a mluvíte o cvak, plc nebo co vám to dělá. Já s tím žádný problémy nemám a zvuky jsou různý. Výbuchy, průstřely, dingnutí, zvenku, zevnitř, prostě dobrý. Takže kde je zakopanej pes?

        • A já bych si rád poslechl ty tvoje od spokojeného hráče. Nahrej prosím na youtube záznam z bitvy, kde zavřu oči a poznám jaký kanón vystřelí (ráže), kdy došlo k prostřelení a kdy k dingnutí, kdy mne zasáhne arty (ať už přímo nebo splashem). A už teď jsem si jistý, že takový záznam nepostneš, protože takový neexistuje. Ty zvuky zkurvili.

          Tak co, máš argument oo-kecko, nebo jsi jen WGsralbotka?

          • Nvm, ale asi mame kazdy iny sluch alebo inak nastaveny dynamicky rozsah, pripadne zvukovku, repraky a pod…ja napr.poznam, ci uz vizualne alebo zvukovym efektom, ci ma trefila prubojna strela, hecko alebo heat…a zvuk priestrelu a odrazu si myslim, ze je duplom poznat… Ne nepostne ani keby chcel, pravidla zakazuju sem postovat linky…

          • Teda ty taky jedeš zhurta. Co tě k tomu vede? YT videem tě nepotěším z několika důvodů. Nemám čím nahrávat, nevím jak nahrávat, nemám YT kanál a v konečném důsledku na to nemám internet. Rád ti to předvedu ale v reálu u mě doma, na mém pc, s mými sluchátky.
            A to že se mi něco líbí od WG znamená, že jsem sralbotka? Věru vtipné. Předpokládám tedy, že WoT hraješ s největším odporem, protože pokud se ti líbí, jsi jím taky 😉

          • No problém stejně bude na tvé straně, takže, když on to nahraje v dobré kvalitě, tak ty to stejně neuslyšíš jako teď, to jej ednoduchý selský rozum.

    10. tiež mi nevadia vonkajšie zvuky alebo dingnutie ale jediné čo mi vadí je že nerozoznám zvuk keď ma trafí malé delo, veľké delo ale hlavne arta a to ani na priamo ani splešíkom – je to hra a v minulom zvuku toto bolo prima ale teraz je to na prďáka.

    11. Souhlasím tu asi s většinou hráčů. Na nové zvuky jsem si docela rychle zvykl a nevidím v nich žádný problém. Až na to, že pokud do mě začne střílet například víc tanků a slyším dingání a mezi tím neslyším zásah od artyny a mám najednou o 1000HP míň a já si toho všimnu až když si začnu říkat „ty vole, jak to?“ a zjistím to až z DMG panelu, tak pak musím říct, že je to trošku nedoladěný … tak snad s tímhle ještě něco udělají, když, jak píšou, na tom budou dále pracovat. Jinak za mě zvuky i nová fyzika OK, tudíž 9.14 dobrej patch … WGsralbotka

    Comments are closed.