WG spustilo v Rakousku nový server

51

Výborná zpráva dnes dorazila z Ruska. Wargaming spustil server, který je umístěn velmi blízko českých hranic, totiž v Rakousku. Máte radost, že díky geografické blízkosti přestane lagování, které čas od času zažije každý z nás? Tak to ji máte zbytečně…

Server v Rakousku je totiž, ehm ehm, jak bych vám to… ruský. Ano, ruský. Je známo, že v Rusku Wargaming provozuje mnohem více serverů pro mnohem více hráčů. Méně známé už je, že dva z těchto serverů jsou záměrně umístěny v Evropě, zřejmě pro Rusy, kteří v Evropě žijí. Jestli se nemýlím, tyto dva servery jsou v nizozemském Amsterdamu a německém Mnichově. Není známo, zda nový server v Rakousku (ruský celkem devátý) bude třetí do party, nebo zda nahradí jeden z předchozích dvou, každopádně mi to ze strany WG přijde jako výsměch.

Jak dlouho střední Evropa (zejména polská a československá komunita) volají po svém serveru, aby se zbavily tradičních a stále se vracejících problémů s latencí, rok? Dva? Teď nám sice spustili server za humny, ovšem my se na něj nedostaneme. Nebo tedy dostaneme, ale pouze pokud máme účty v Rusku.

Když jsem to četl, tak mě málem omývali…

Zdroj: http://ftr.wot-news.com/2015/01/04/new-server-in-austria/




Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte
Předchozí článekBonusweb nominoval WoT: Blitz na mobilní hru roku
Další článek4. 1. 2015
Excalibur.cz
Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

51 KOMENTÁŘŮ

  1. Chtělo by to otestovat jaké jsou tam pingy, má někdo účet na ruském serveru a stáhnutou aplikaci na přesměrovaní?

  2. Aké číselné označenia majú vlastne tie rusko-európske portfólia?

  3. Dost dobrej fór. Navíc poslední dobou zase vyskakují hlášky o přetíženosti serveru…
    Už aby spustili AW, spousta lidí odešlo a dalo se hrát. Jen aby to zase nebyly plané sliby 🙂

  4. Hm a to že jeden evropský má výkon a konektivitu jako dva ruské to už nenapíšeš ? Důvod proč mají rusové více méně výkonných serverů je kvůli rozloze Ruska a pingů, Evropa to nepotřebuje, protože je docela malá :-), chtělo by si to zjistit něco o problematice, než začnu kydat hnůj. Nemám WG rád, ale tady v tom případě budou investice do rusů i evropanů na člověka velice podobné 🙂

  5. EU má napálený ceny, mizerný připojení, málo serverů, ale proč by měli něco měnit? Prachy jim cpete stejně, tak se nedivte, že na nás WG dlabe.

  6. Proc si myslite ze AW bude lepsi, jsou to rusove , vetsina lidi co pise ze az AW bude koncim s WoT jsou hlupaci nic se nezlepsi , ale bezte cim min pitomcu ve wot tim lepe

    • Jen drobnost. Publisher my.com je ruský. Developeři jsou američtí. 🙂
      Na každý pád takových řečí byla spousta i s GF a jak to dopadlo.

  7. A co že sem dali server pro ruskou část? V čem je problém?
    V čem je problém s pingy na normální servery od nás?
    Já tam mám v drtivé většině dní ping na serveru 1 do 30ms a na serveru 2 do 70 ms. O tom jsme si mohli nechat zdát s kamarády na lance před 15ti lety.
    Nadávají idioti co tomu nerozumí. Ikdyž budete mít server ve svém městě a budete mít bezdrátové připojení, pořád vám to bude za deště lagovat.
    Když si neumíte nastavit detaily na PC a jede vám to 15 FPS, pořád se vám bude zdát, že to cuká.
    Proberte se. Evropské servery jsou kurevsky rychlé. Problém je v 99% případů mezi klávesnicí, židlí a vaším poskytovatelem internetu.
    To 1% ky to tak není je v období updatu hry na vyšší verzi, kdy to cca 3 dny je přetíženější z důvodu stahování, ale i to se dá většinou hrát bez velkých problémů.

        • Dzambore i Nikdo – pokud nemáte přístup k rychlému internetu, tak vám nepomůže ani 50 nových serverů v evropě. Je pak zbytečné nadávat tvůrcům hry.

      • Tak val do práce a nevysedavej na kompu, kdyz nemáš peníze na net.

    • Jestli mícháš FPS a ping, tak tady fakt budeš za odborníka…

      • praveze v tomto ma pravdu, kym na NTB pri nizsich detajloch som to hral pri cca 25-30 fps tak ping behal na cca 70ms. na tom istom nete len so stolnym vykonnym pocitacom som mal 35-50ms. ono vztah medzi tym je ale nie zase az tak vyrazny. pretoze ked ti nestiha vykreslovat grafika obraz resp. je to pomale tak nebude mat posielat co.

        • 😀 😀 Tak si na ntb měl horší síťovku, špatný ovladače, nebo jiný programy co běželi na pozadí a brali net … ale spojitost s FPS a pingem opravdu neexistuje 😀

      • Carambo, s prominutím kdyby sis přečetl můj text celý a pořádně, tak sis všiml, že nemíchám FPS a ping dohromady.
        A Dzambor má také částečně pravdu. Pokud má někdo starý počítač, který je natolik zahlcen (CPU a paměti), tak samozřejmě klesá i odezva (tedy PING). Váš přetížený počítač odešle zpožděně data a také je zpožděně rozlouská.

        V prvé řadě byste se měli jako informační server snažit lidem pomoct a vysvětlit jim, že pokud jim FPS padá pod 25, tak nemá cenu nadávat na PING. Vy ale napíšete doslava bulvární článek plný hateu, který podobné pitomce jen podpoří ikdyž jsou evropské servery úplně v pohodě.
        Ostatně stačí mylý pokus – jdětě do hry a podívejte se na jaké minimum vám spadne FPS napříkald při výstřelu, nebo výbuchu. Hodně lidí překvapí, když jim to padne i na 15 FPS. Pak stačí vzít kalkulačku a podělit 1000ms (tolik jich´je v sekundě, která je zdrojem údaje pro FPS) vaším výsledkem a uvidíte, jak jste na tom v porovnání s PINGEM. Pokud vám to padá na těch 15 fps, tak jste na odzvě vašeho HW 66ms. Pak je serverovývh 25ms jen malým zpožděním.
        Osobně mám nastaveno tak, aby mi neklesalo FPS pod 60. Ano, nemám to tak hezké, nemám speciální efekty, ale hraju to bez cukání i lagování na 5 let starém PC v tehdejší hodnotě 25 000 i s 24″ monitorem FullHD+

        Napíšete, že EU má jen dva a ruská část jich má 10, ale v evropě je internetová síť natolik dobrá a ruská natolik rozsáhlá a nedobrá, že je to snad i logické.
        Zkuste se trochu zamyslet, než vydáte do světa takovou ptákovinu. Zkuste místní nováčky nasměrovat na to, aby si správně poladili počítače a jen tupě nedávali detaily na max místo bulvárních článků o ničem.

        • dovolim si vyrazne nesouhlasit cituji “v evropě je internetová síť natolik dobrá a ruská natolik rozsáhlá a nedobrá, že je to snad i logické.” no tok jednoduchy to zas neni spis na opak pokud mas server v jine zemi nez jsi, vetsinou to znamena preskok z narodni konektivity na mezinarodni a zmenu providera kterou ty sam neovlivnis, to resi specificke pravidla na smerovacich dle routovacich tabulek a zateze jednotlivych linek. Naopak pokud mas server v zemi kde bydlis tak v nasem pripade data od tebe doputuji do nixu (neutral internet exchange http://www.nix.cz) plnou rychlosti poskytovatele (zahranicni konektivity jsou vetsinou pomalejsi) a odtud doputuje k tvemu cili (server wot). Jinymi slovy pokud mas server v zemi kde se nachazis je to mnohem jednoduzsi, nez kdyz system hleda cestu do jineho bodu propojeni, zde je pekne videoi v cz https://www.youtube.com/embed/rw8gN_w7yY0?autoplay=1 Takze kdyz to schrnu latence je zavisla hlavne na lince do netu nez na vykonu serveru (pokud neni pretizen) Co se tyce nadavani na umisteni serveru je to hlavne o ekonomickem pohledu WG co jim prinese vetsi zisk. Ja do toho nevidim ale tato informace me spis nastvlala nez potesila.

    • Problémom nie je odozva, ale mikro lagy spôsobené serverom, ktoré u ostatných hrách založených na serveroch nemám.

      • Jo souhlasím. Taky nemám problém s rychlostí. U obou serverů se pohybuji většinou do 30ms. A co mě poslední dobou trápí opravdu hodně jsou právě ty mikrolagy. Občas se to ještě dá, ale občas to mám jak obrázkové slideshow.

        • Slideshow je přesně ten problém s tvým počítačem, o kterém jsem psal výše. Lagy serveru ti NIKDY neudělají slideshow. Lagy serveru ti udělají neovladatelný tank, kdy ti jede pořád dopředu, nebo ti s ním nejde zatáčet, ale pohyb kamery i těch pohybů jsou pořád plynulé. Dělo ti třea vystřelí později, kvůli lagům. Ty si svoje mikrolagy raději pořeš vypnutím antiviru, zastavením stahování porna a snížením grafických nároků.

          • Ehm, antivir nepoužívám, když hraju tak většinou nestahuji a grafiku mám staženou pod doporučenou úroveň.
            Můj problém je ten že mi v levém horním rohu bliká zelená tečka která se hodně ráda mění na červenou. Takže tak. Je to jak kdy, někdy mi to jede krásně a někdy to stojí za prd.

  8. ja vas nechapem vsetci pisete ako pojdete hrat AW a nikto to este nehral a ta hra je uz teraz zo zlata tak isto ako rok dozadu bol zo zlata aj WT 🙂

  9. Rusové mají 9 serverů a na celou EU připadají 2…. pochybuji že RU server hraje 4x víc lidí než EU

      • není, ale je škoda z něj udělat žumpu, když by to molh být přínosný server pro komunitu. Nevidím pak smyls s jeho tvorbou vůbec ztrácet čas.

    • Pozor wot.cz nezodpoveda za tupost komentarov.Teda ani za ten tvoj 🙂

  10. Jebem na cely WG , uz 12 dni se nemuzu prihlasit na svuj ucet . Na podpore delaji uplne hov.. Fakt naprosty vysmech . Ps : Sry za gramaticke chyby , pisu na mobilu .. 😀

  11. Já teda nevím,ale já mívám pingy stabilně po 50. Tak jedna hra z 500 mi skáče výš…

  12. Já mám na EU1 ping 24ms a na EU2 50ms takže je mi celkem šumák, co WG zase vymýšlí…
    A díkybohu, že nemáme s Poláky vlastní server. To bych si jí šlehnul. 🙂

  13. No tak tankysti.
    Zeptal jsem se Agentury pro uvádění věcí na pravou míru a výsledky jsou zde.
    1. Z geografického hlediska je pro CZ jedno zda je server v Mnichově, Amstru či Vídni. rozdíl je cca 250km/1ms. Spíše záleží na tom, přes kolik uzlů se připojujete – největší latenci vytváří přepojování paketů.
    2. “Server” si lze představit jako Fyzický , nebo jako Logický.
    Spíše si představte serverovou farmu, kde máte na rozhraní jednu “bednu” od CISCO, která směruje komunikaci mezi hráči, Login severem (k němu se připojujete a zde se tvoří MM), dalšími xx (desítky až stovkami) rackovými Aplikačními servery (na kterých běží jednotlivé hry (na jednom serveru třeba 100-1000 (odhaduji) současně běžících her) a databázovými servery (jednotky), které udržují konzistenci her a výsledků. Když uzná WG, že je zapotřebí další regionální server v té oblasti, tak stačí v této farmě “pouze” spustit další Login server, ať už virtuální, nebo fyzický, který bude tvořit MM pro daný region. Aplikačním serverům je úplně jedno, zda na nich současně běží třeba 20 RU her a 200 her EU.

    Jediný problém s přetížeností serverů byl v době patche 8.11-9.1, kdy WG servery kvůlivá debilním letadýlkům běžícím v Mnichově dočasně sloučilo servery EU1 a EU2 do jednoho Clusteru a ten opravdu přestal “síťově” stíhat. Tuším, že v patchi 9.2 to zase potichu rozdělili.

    Rychlost odevy (pingy v garáži) je dána vytvořenou virtuální trasou mezi vaším PC a tou velkou CISCO bednou, krerou si WG pronajímá a za kterou jsou skryté jejich herní servery. Tato cesta se teoreticky může klidně změnit i během hraní hry. Ale prakticky je daná v nastavení routerovacích tabulek jednotlivých provozovatelů sítí, přes které zrovna Váš “paket” prochází. A je pouze na nich, zda jsou schopni a ochotni tu konkrétní trasu optimalizovat.

    • Ano celkem souhlasím s Semik,ale jak je to možné,že dříve-řekněme patch 7.0 to běželo naprosto perfektně,myslím hlavně lagy,ping mi taky nelítal od 20-150 jako dnes.Mám stejného poskytovatele,stejný tarif a korát mnohem lepší pc.

    • semiku prosim te a jak zajistis aby ti pakej do vidne nesel pres londyn? tak ze informace o 250km / 1ms mi prijde ponekud scestna

      • Poslední odstavec, poslední věta.
        Poskytovatel tvého internetu má smouvu se svým poskytovatelem, atd.
        Existují tzv. Autonomní systémy, které přenášejí data na základě routerovacích tabulek. Každý AS má nastavený nějaký routing do jiného AS. A jestli z Prahy do Vídně tečou data přes Londýn je věc právě té optimalizace cest. Ty to zajistíš tak, že požádáš svého poskytovatele aby nastavil routing tak, aby byla cesta co nejoptimálnější (tzn. nemusí být nejkratší).

        • ale notak, prece je jasny ze vetsina provozu se routuje dynamicky v zhledem k zatezi linek a viz muj prispevek v tomtu vlaknu ze 7,1. 3:50

  14. Dříve alespoň mi tak připadalo se WG více snažilo hru optimalizovat,dnes sází jeden patch za druhým,přidává více a více sprominutím sraček,aniž by odstraňoval to co hoří.Proto chci přejít na A.Warfare a jestli to bude podobné jako je současná situace u WG,tak to taky hrát nebudu,ale myslím si,že to bude lepší,alespoň jak to bylo zpočátku u WG.Uvidíme…..

Comments are closed.