Victor Kislyi odpovedá

31

Victor Kislyi prezradil niekoľko informácií nie len o World of Tanks, ale aj o celej spoločnosti Wargaming a ich projektoch.

  • Práca v Číne je pre WG náročnejšia. Nemôžeme hru priamo kontrolovať a je tu aj niekoľko ďalších problémov. Venujeme sa všetkým serverom, prioritu má však hra samotná.
  • Všetko čo musíme teraz urobiť nie je skončiť s hrou, ale pokračovať vo vylepšovaní.
  • Ak sa niečo pokazí a my niečo nestihneme, snažím sa to brať v pohode. Všetko je v našich rukách. Existuje len jedna reakcia: Zistiť ako alebo prečo sa niečo pokazilo a znova to spustiť.
  • Slava Makarov má dobré myslenie a skúsenosti, vážim si ho.
  • Máme niekoľko projektov, ktoré sú už v závere a ešte neboli zverejnené.
  • Všetci dôležití ľudia z tankov sa stretajú v jednej miestnosti a ak je nejaký problém, vyriešia ho.
  • Po úspechu WoT v roku 2010 sme si nešli hneď kúpiť vily, jachty a neprešli sme na podobný spôsob života.
  • Nie je jednoduché vytvoriť hru typu free-to-play či League of Legends. Potrebujete nápad, grafiku, technológiu, postup a aby všetko dohromady fungovalo. Je tu tak veľa faktorov, ktoré to ovplyvňujú. Je tiež vhodné spomenúť, že 75% všetkých ľudí, ktorí hrajú free-to-play hry si v hre nikdy nič nezaplatí aj keď ju hrajú roky.
  • Som spokojný s úspechom akejkoľvek hernej spoločnosti. Tlieskam hrám ako Player Unknown Battlegrounds. Verím, že hry sú súčasťou našej kultúry.
  • Caliber je náš pokus o strieľačku, ale nie niečo podobné ako Overwatch či CS:GO. Toto bude niečo pre starých hráčov so zameraním na špeciálne jednotky.
  • Myslím, že s tankami sme vytvorili nový herný žáner.
  • Ja osobne chcem mnoho tankov, historické alebo futuristické. Chcem tiež balansovať skill, v súčasnosti na tom pracujeme v Bielorusku.

WittmanSVK: Myslím, že po úspechu WoT sa tanky skutočne stali fenoménom, ktorého sa dotklo viacero herných štúdií. Kedysi hrali tanky hlavnú úlohu najmä v stratégiach, dnes ich ale môžeme nájsť v mnohých typoch hier. A to je podľa mňa dobre. 🙂

Victor Kislyi odpovedá
Ohodnoťte tento článek!
4.05 (81.05%) 19 hlas/ů

31 KOMENTÁŘŮ

  1. Strielacka od wg, no zujimave. Ale viac ma.zujima.ze to nieje kopoa sprosteho cska, pokial by aj bolo nieco na sposob byvalych hier swat, takych tych policejnych jednotiek specialneho zamerania a taktik, tak to by sa mi pacilo.

      • Ratr1
        No ked tom klancy raibow six, ta hej to su dobre hry vsetky okrem tej stym fašunskym slovickom na koncu.
        Ze vraj na gogu su swat 4 asi kupim to

    • Všetko čo musíme teraz urobiť nie je skončiť s hrou, ale pokračovať vo vylepšovaní.
      preklad: rozhodli jsme se hru jeste neskoncit, ale vyryzovat z ni co se da – pomoci co nejmensich investic = nepatrnych uprav toho marastu co jsme natropili za ty roky….

  2. Tak i on nakonec přiznává, že platí jen čtvrtina lidí, a i to si myslím,ž e je dost přehnané tvrzení. Respektive, ti co platí, platí asi jen ze setrvačnosti, protože si neumím představit soudného člověka, který by byl ochoten platit za současnou podobu hry.

    Skoro jako by tvrdil, že to, že si většina ve F2P hrách nic nezaplatí je chyba samotných hráčů. Nikoli, především je to chyba vývoje, že těm 75 procentům hráčů nedokáží nabídnout nic, co by je zaujalo. Nevěřím, že 75 procent hráčů jsou držrešle, to spíš F2P model nabízí ke koupi jen hovadiny bez přidané hodnoty a bez těch se většina obejde.

    • A co bys chtěl za přidanou hodnotu??? Lepší MM když si koupíš premiák snad, nebo neviditelný tank? 😀 Myslim, že větší zisk zkušeností, kreditů a expení posádky je dostatečné. Spíše jde o to, že neplatící hráči se dělí na tři skupiny – ti co hrají nárazově a prostě se jim nevyplatí do hry dávat peníze. Pak lidi co jsou spokojeni s málem a to, že kredity získají na nízkém tieru a X hrají jen občas, aby to utáhli, jim nevadí. A v neposlední řadě plačky, které na to nemají so koupit tank nebo premiák (to je nejtragičtější skupina 😀 ) A tyhle skupiny ti platit nebudou, protože jseš v Čechách a na Slovensku a tady lidi maj rádi hlavně to co je zadarmo 😀

      • Já bych si třaba uměl představit, že WG za peníze hráčů udělá oddělený placený mód. To by mi pro začátek stačilo. Klidne by mohl mít dvě verze.

        1. Pro hráče, kteří hrají proti jiným hráčům 15 vs 15 s tím, že MM bude dle skillu.
        2. Pro například 5 kamarádů (větší četa), kteří by hráli proti 25 botům od WG.

        Ano P2W by mi nevadil. Klidně ať je oddělen od F2P modelu, který by mohl běžet pro ostatní souběžně, jen by do tohoto placeného módu neměl nikdo, kdo neplatí přístup.

        To si představuju pod pojmem přidaná hodnota za své peníze. Nějaké serepetičky na tank a podobně sračky, za to já opravdu platit nehodlám. Jak jsem psal, nepatřím do takové cílové skupiny na kterou WG cílí. Zatím, počkáme si, časem ten P2W jistě přijde a uvidí se co v něm bude. Jestli to bude zajímavé.

    • Hele, já platím a platit budu. Jsem spokojený a dává mi to ten užitek. Jsem jen průměrný hráč, rád bych byl i lepší (kdo by nechtěl), ale nedělám z toho žádnou tragédii, snažím se pouze bavit když je na to čas. A víc mě nezajímá. Ta hra funguje perfektně – za to ty peníze. Tak co nefunguje? Že se prohrá za 3 minuty a ty jsi zrovna v tom týme co prohrál? No a co? Tak jdi do garáže, vem jiný stroj a příští hru třeba uděláš eMko. Tejto hře chybí jediné, nebo naopak přebívá !!!! Stačilo by aby se odstranili statistiky a v ten moment by všichni byli spokojeni, protože by se neměli ským porovnávat. A začali by se konečně tou hrou bavit, tak jak se bavíš, když hráš nejakou cedečkovou hru. Hrál jsi někdy například F1? Když jsi havaroval a dojel poslední, tak jsi dal jednoduše jen nový závod a bylo to. A když jsi ani na to nestačil, tak jsi si snížil obtížnost a byla výhra. Ve WoTku si obtížnost snížit nemůžaš, ale musíš počítat s tím, že jednou je ten tým z lepších hráčů a jindy to zas projedeš s rajčátkama. Hra ale jako taková funguje dobře a aby to tak šlo i dál, hold někdo musí i platit. Zadarmo ani kuře nehrabe. A vůbec, na tomto světě nic není zadarmo. Jen v některých případech se někdo vozí. Ale to je taky v pořádku, k tomu to patří a provozovatel s tím počítá. Náhodou, těch 25% platících je super bussines.

      • Uzasny NAPAD! Budeme hrat hru, ve ktere se nemuzu porovnavat s ostatnima! Tak to uz to budou hrat opravdu jenom tupi retardi, kteri delaji brm brm s tankem…

        • Súhlasím s JoAnom. Celkovo ukazovanie štatistík priamo v bitke kazí gameplay.
          WN8 samo o sebe nemusí byť zlé, ale XVM by som zakázal.

        • Ano, statistiky tuto hru zničili, psal jsem to už před více než dvěma roky. Nicméně uzamčení statistik je na spadnutí, a do hry přijde nejpozději do první poloviny příštího roku. Ono totiž jaksi bude muset a vývojáři už na tom pracují. Není to jejich výmysl, ale pouze nová směrnice EU, která vstoupí v platnost příští rok v květnu. Jmenuje se GDPR a pojem tzv. osobních údajů bere velmi zeširoka, a hlavně vkládá povinnosti pro jejich “střadatele”. Postihne i takové giganty jako internetovou žumpu zvanou “fejsbůůk”, promítne se i na společnosti provozující online hry, neboť i ony shromažďují osobní data. V případě WG jde o to, že je dostatečně nechání a díky tomu je mohou využívat třetí strany. Pokud si někdo z vás myslí, že toto půjde ošetřit pouze “větou” v EULA, je na velkém omylu. Právě na tyto případy, jinak jindy tupí, “inženýři” v Bruselu mysleli. A tím bude problém vyřešen. Mimochodem WG už se zamykáním statistik experimentovalo. Podle toho co vím, tento problém bude vyřešen společně s novým klientem, který nespustí hru bez schválených oficiálních modů. Takže do budoucna si honiči e-penisu budou muset najít jinou hru, třeba jako je AW či WT. 🙂

          • Tak snad znicena neni))…dokonce bych si ted pral, aby AW koupili a tu hru ozivili))…jinak snad pak bude vsude klid, az cisilka nebudou dostupna)).

          • Pořád budeš mít Moe, a odznaky z hodnocených. Tedy pokud připustím, že nekecáš. Ale nejspíš kecáš.

          • Pokud to bylo na mě Karle, tak jsi to nepochopil. Jde o poskytování informací – statistik hráčů – osobních údajů třetím stranám, v tomto případě tvůrcům XVM, Wotlab atd., atd. Tohle především řeší ona směrnice.

        • A ty jsi jen obyčejný hlupák (falešný nick 666), co využívá nick nějakého polského hráče co prakticky ani nehraje. Když se chceš porovnávat , tak ukaž že něco dokážeš a jdi soutěžit třeba na olympiádu. Takový lidi mají nárok na porovnávání. Ale ty jsi nikdo, nic, obyčejná nula

      • jsi proste casual kripl! nesnaz se menit kompetetivni hru na nejake pojebane offline formule.

        • Lumperion co mi vravel kolega v robote, este predvcerom,kym neodinstaloval aw, tak nestretol 2 tyzdne v chatu v garazu ziadneho hraca. Na pvp bitku cakal aj 10 a viac minut pozdejsie vecerom,no chara. Skoda tej hry.

          • No ono uz asi vetsina lidi hraje na ruskym serveru..te hry je skoda, protoze je to minimalne hooodne zajimava hra, ale behem posledniho roku to vse kolem ni neskutecne roz….li…nechcu byt vulgarni)).

    • TO: Crucian2 Ono 25% platících ve hře F2P je hodně slušná porce. Některé F2P tituly mohou jen závidět. F2P hrají většinou hráči, co se chtějí jen bavit a do her nedávají ani korunu, zpravidla již z principu. I proto random vypadá jak vypadá. A ještě něco, mnozí z vás to sice stále nechtějí pochopit, ale přes 90% hráčů hraje jakoukoliv hru hraje pro zábavu, bez toho, aby řešili a porovnávali se s ostatními. Jim je jedno jak dlouho budou něco budovat či zkoumat, oni se baví a neřeší porážky či neúspěchy. Bohužel nebo bohudík, toto je fakt a jediné co s tím můžete dělat je s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno. Protože takhle to v herním průmyslu chodí, proto hra musí být hratelná (než začnete hatovat zjistěte si co ten termín znamená) a musí nabízet slušný obsah. A jen tak závěrem, délka průměrného hráče u jednoho titulu F2P je zhruba 3 roky, a producenti hru musí přizpůsobovat novým hráčům, aby hra mohla i dále běžet. To jen na vysvětlenou proč tu máte stále ty nové prémiové tanky, nebo jsou nabízeny tanky, které byly před lety téměř nedostupné. 🙂

      • Ale já to lidem neberu, jen jsem se nad tím pozastavil. Samozřejmě, že je to velká suma v takové komunitě, ale dobrý marketing by takovou komunitu jistě dokázal vytěžit ještě lépe a to jsem přesvědčen, že WG nemá špatný marketing. Já to neplatím, neb nejsem cílovka, ne z principu, ale prostě proto, že mi to nenabízí nic, co by za to stálo. Vše jde řešit hrou bez utrácení peněz (F2P), raději si počkám na reálný P2W, kde snad nabídnou něco pro co se “vyplatí” utrácet. Zatím nic, uvidíme v budoucnu.

  3. A tak u takove masy lidi to neni hrozne cislo…kolik decek to beztak hraje…pak jsou tu puvodni ucty, co uz lezi ladem a jejich majitele uz plati z druhych…mne tech 25% platicich, ci nejakej ten gros zaplativsi, pripada jako relativne slusny cislo. Uz z toho duvodu, ze to jde hrat bez jedine investice…par map ozivit, premium tanky to taky jeste dlouho potahnou, a nemam pochybnosti, ze budou mit jeste hodne dlouho co podojit z tohoto produktu)).

  4. Viktor Kislyi odpoveda…takýto článok tu už nebol. Hm tanky som hral ešte keď mal slavu Red Alert 1, 2 atd. Už tam ma nadchli a WoTko to “dokleplo”.
    K futuristickým tankom – pokial nedajú laser či rakety na delo či tier XI XII tak ešte to prekusnem. Dovtedy budem platiacím hrajúcim zákazníkom.
    MM je obrovský problem ale proste to beriem tak ako je.

  5. rozhovor v pohodě … pořád říkám to stejné … nyní buď dají v nějakém rozumném čase ty HD maps a hra se posune … nebo se dostanou do začarovaného kruhu slibů kterými nezarmoutíš 🙂 .. . no a fakt by mne zajímalo a určitě to mají v datech a určitě to ven nepustí 🙂 … jak si statisticky vede T8? … kolikrát hrají T8 medka v kterém mm? … po patchi jsem po několika měsících zkusil buffnutou modelku … a hra mne bavila … ale byl to T8 mm .. a zatím se mi nechce vracet se k vyšším tierům a trpět … jinak premiák kupuju pravidelně, vůbec toho nelituju,a to i v okamžicích kdy mne to vrcholně sere. Dneska mám epickou medailu a napsalo mi to, že mám slevu 20%, tak je rozhodnuto a čínskej stíhač bude :):) …

  6. a kde je ted pravda opravdu to viktor rekl nebo si to vycucali nekde z prstu a nas nakrmili.

  7. Hrám tuším od roku 2012 a zatiaľ som investoval do Wotka cca 3.500 Eur na 4 účty a vôbec neľutujem ani jedného Eura.Som zárobkovo činný v štátnej sfére a toto je jediná hra zo všetkých hier do ktorej som začal investovať.Hra sa mi stále páči aj napriek tomu,že patrím do slabšej skupiny hráčov a to mám podobné zamestnanie už nejaký ten piatok 🙂

  8. dlho som neplatil a potom som sa zlomil a prilezitostene som si kupil nejaky tank ci zopar goldov v sumare povedzme ze cca 100 EUR. Som ochotny do toho sem tam nieco vrazit ale urcite nie vela a rohodne nie do vsetkeho co nove prijde. Aj ked v poslednej dobe tie premiaky vytvaraju zaujimaju aclovek ma nutkanie si kupit takmer vsetko tak odolavam lebo fakt nevidim dovod mat 20 premiovych tankov ktore ani nemam sancu potom pravidelne hrat. Kym clovek expi klasicky strom otocit aj 5 premiakov je problem ak pri tankoch nepresedi viac nez je zdrave. Ze im za hru zaplati 25% hracov aj napriek cenovej politike by mali byt spokojny az nad mieru. Tak ako maju postavene ceny viac ako 25% ani mat nikdy nebudu. Aj desat eur mesacne za premium ucet navyse za podmienky ze platis ci hras alebo nehras je vela a nie preto zeby som si to nemohol dovolit. Ak chcu aby sa tych 25% zvysilo to musia znacne prekopat kolko ako za co si daju zaplatit. Ak nieco radikalne nezmenia tych 75% im urcite v buducnosti nic nepusti :).

Comments are closed.