Skill MM: Debata pokračuje

96

Drobná ukázka toho, jaké dva týmy je schopen současný systém matchmakingu složit dohromady, aneb nekonečný seriál debat na téma “Skill MM – ano nebo ne?” Podle mě by se to zavést mělo a podobné bitvy jsou pro zavedení pádným argumentem.

Pokud používáte XVM i se statistikami, asi vám nemusím popisovat, co ty barvy znamenají. Pro ostatní – od červené přes žlutou, zelenou, modrou a fialovou se určuje kvalita hráčů, přičemž nejdůležitější je to číselné vyjádření ve druhém a předposledním sloupci. Jde o neoficiální statistku WN8. Většina “odborné veřejnosti”, pokud tak můžeme označit hráče, kteří se v problematice statistik orientují, se shoduje, že jde o nejlepší prostředek, jak určit kvalitu hráče. Počítá se zejména z udělené DMG a bere v potaz typ tanku a tier, na kterém jedete.

Porovnání:
– tým vlevo má čtyři zelené hráče a zbytek žlutých, celkový součet WN cca 14 000
– tým vpravo má pouze jednoho žlutého, pět zelených a zbytek modré a fialové hráče, součet WN přes 24 000

Už jednoduchým porovnáním 14 000 vs. 24 000 jasně zjišťujeme, že tým vpravo má na vítězství díky skillu svých hráčů mnohem větší šanci, než tým vlevo. Pokud bychom to vyjádřili sázkovým kurzem, je to 7:3 ve prospěch pravého týmu.

Spousta lidí statistiky nemá ráda, nepoužívá je a je na debaty o nich alergická. Když se ale bavíme o statistikách, nebavíme se o nich kvůli zálibě v hrabání se v nějakých imaginárních číslíčkách, bavíme se ve skutečnosti o zábavnosti bitev. Když proti sobě pojedou týmy, vyrovnané jak tanky, tak hráči, budou bitvy delší, souboje intenzivnější a v celkovém vyznění zábavnější.

Nakonec upřesňuji velmi tradiční omyl odpůrců skill MM, tedy že by jeho zavedení separovalo dobré a špatné hráče a ti špatní by se nemohli od těch dobrých učit. To samozřejmě není pravda. Bitvy by probíhaly tak, jako nyní, špatní hráči by potkávali jak ty průměrné, tak ty nejlepší, ale vždy by se potkávali v týmech, kde bude celková kvalita hráčů zhruba podobná. Dalším mýtem je názor, že by se zvýšil počet remíz. Tomu by efektivně zabránil RNG na penetraci a DMG, který je a zůstane 25% a na který skill nemá žádný vliv.

Hádejte, jak asi tato bitva dopadla…

Děkuji hráči magnuskronos za upozornění.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte
Předchozí článekZimní mód: Co čekat a jak to hrát?
Další článekHoumer_: Replay 113 – Čínská pomsta
Excalibur.cz
Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

96 KOMENTÁŘŮ

  1. Ja plne s clankom suhlasim, akorat vidim v tom jeden problem…
    Kedze lepsich/dobrych hracov je mizive percento oproti tym zlym, je dost pravdepodobne, ze keby to chcel MM nejak dat dohromady pri tom kvante bitiek, tak ti lepsi hraci budu mat omnoho dlhsie cakacie doby do hry… ako by sa toto kompenzovalo nvm

    • Mírné prodloužení čekacích dob do hry je nevyhnutelné, protože spočítat to bude pár vteřin trvat. Ale nebude to tak dlouhé, jak si asi představuješ, protože se přece neskládají celé týmy dobrých hráčů. Klidně může být 14 průměrných a 1 dobrý na každé straně, to prodlouží čekací dobu minimálně.

      • O pár vteřin déle by mi nevadilo. Občas se stane, že člověk čeká i 30 vteřin. Taky jsem pro SKILL MM. Jenže na nás nezáleží.

        • Hlavně, oni ten mechanismus přeci už mají! O čem jsou teamovky? Jistě, občas to pošle žluťásky na fialky, ale spíš ne, spíš je to opravdu vyvážené. Takže ne, že by to nešlo.

      • otázkou je jestli 3 fialky v desítkový bitvě v tancích tieru 10 je to samý jako 3 fialky proti nim v tancích tieru 8. Jinak idea skill MM, kde by se dorovnával součet celkového skillu týmů se mi líbí 🙂

      • Povim ti, chudák lepší hráč, to aby se jel radči utopit, protože bude mít v týmu hráče, kteří se budou točit, sťouchat, kempit na bázi a pak po jednom najíždět pro smrt a to bude mít kliku když po sobě nezačnou na začátku střílet :D. Si ho pár průměrných rozebere.

        Já chápu wg, že se toho bojí. Nemůže nikdo vědět, co by to s hrou udělalo. Hlavní je ale problém wr, který by byl 50%. O vítězství by se nemělo cenu snažit, určitě by bylo pár % hráčů, kteří by to nezkousli.

        Nakonec problém 3 minutovych her by to nevyřešilo, když se povede rush bez zastavení slabší strany tak je prostě vymalováno. Povedlo se takto vyhrát i s šanci 30 % i méně, to se prostě stává.

  2. Mně udivuje, že je to s WG hra na kočku a myš. Oni o těch problémech samozřejmě vědí, vědí, že jsou opět mega OP artyny, že je nesmysl nevyvážený počet TD na obou stranách týmu (běžně 3 versus třeba 8 TD), atd. O skill MM netřeba mluvit. Jen mě zajímá, jak dlouho budou arogantně tvrdit, že je vše OK. Zatím jsem ochotný tam posílat prachy a hrát to, ale nevím, jak dlouho. Frustrace bohužel roste.

  3. Osobně vidám problém jinde než v čekací době. Pokud by byl implementován skill MM došlo by k tomu že Win Rate všech hráčů by byl 50%. Dobrý hráč by naprosto ztratil možnost ovlivnit svou hrou většinu bitev ve svůj prospěch protože jeho skill by byl negován stejným skillem na opačné straně. Když je někdo lepší než ostatní musí vítězit více než ostatní! O tom přece WoT je ne? Měli bychom chtít vyhrát hru!

    • Ehm…. příklad..
      Chelsea by ztratila možnost ovlivnit hru v případě, že proti ní nastoupí Real??
      Dle tvého tvrzení ano.. tak proti ní budou nasazovat FC Nekopnem si z Kotěhůlek..
      Alespoň to bude pro všechny fér…
      Ono ne že nefunguje skill MM, on nefunguje k tomu ani tier MM.. Za poslední měsíc jsem měl cca 73% bitev, kde soupeř měl 8x toptier a můj team 3x – 6x.. z 90% nás převálovali jak kdybychom tam vlastně ani nebyli.. dle WG vše fér.. Dle mne? Záměrné ovlivňování..

      • Príklad. Ak nastúpi Chelsie proti Realu tak z toho môže byť nádherný futbal. Ty ako človek to posúdiť vieš, ale počítač sa na to takto nepozerá. On len vidí to, že padol jeden gól a 3 strely na bránu. Naproti tomu keď hrá Horná s Dolnou a tiež padne len jeden gól a 3 strely na bránu tak Horná a Chelsie budú mať rovnaké štatistiky.

  4. Podľa mňa je to blbosť a poviem aj prečo. Ak si dobrý hráč a máš dobrý win rate napr 58% tak budeš hrať len proti dobrým hráčom. Bitvy začnú byť vyrovnanejšie a tvoj win rate začne klesať k 50%. Ak si tomato hráč a máš zlý win rate ale budeš hrať len proti dalším noobom tak bitvy začnú byť vyrovnanjšie a tvoj win rate začne stúpať k 50%. Čo z toho vyplýva? Že po zavedení takého MM sa dobrý a zlý hráči začnú znova po nejakej dobe stretať na bojisku.

    • To je přece statisticky naprostý nesmysl, ty jsi stále dobrý hráč, proto tvoje bitvy budou stále končit z 58% vítězstvím. Jen budou vyrovnanější, ale tvůj skill ti z dlouhodobého hlediska stále zajistí rostoucí WR 58% a výš.

      To je železné pravidlo statistiky.

      • Keď sa stretnú dvaja hráči v 100 bitkách 1vs1 a obaja majú win rate 58%, rovnaký skill aj wn8 Tak myslíš, že si ho obaja zachovajú? To by ale dávalo 116% čo je matematicky nezmysel.

        Okrem iného, hrávaš Wowp? Lebo to je jasný dôkaz toho, že WG je absolútne neschopný implementovať MM a každé zlepšenie = zhoršenie. Čo sa týka WOTka priorita by podľa mňa mala byť výkonová optimalizácia hry aby sa nestávalo to, že na namakanom PC máš menšie fps ako na nejakom šrote apod.

        • sorry ale ty si uplne mimo….

          Predsa v kazdej hre budes ako teraz tak aj potom stretavat paradajky … ako sa tu pisalo lepsich hracov je menej …. a ako sa pisalo ak si fialovy tak mozes mat kludne cely tim paradajok a na druhej strane budes mat tiez mozno 2 zelenych a cely tim paradajok….

          Nastrielas si uplne tak isto ako doteraz …. WIN 8 si kludne udrzis take ake doteraz….

          co sa ale zmeni a na com najviac zalezi je to, ze sa NEBUDE ZACHADZAT DO EXTREMOV !!
          to ze mas XX hier kde mas 30% sancu a super 70% uplne zmizne …. taktiez zmizne moznost opacna teda 70% pre teba a 30% pre supera….

          Namiesto toho sa ale rozptyl hier bude pohybovat v rozmedzi dajme tomu 45-55% na jednu ci druhu stranu …….a to je podla mna hodne spravodlivejsie …

          Ak bol v sucasnoti zachovany pomer 1:1 to znamena ze ak si z 10 hier dostal 5x sancu na vyhru 30% a 5x sancu na vyhru 70% tak sa v konecnom dosledku vlastne nic nezmeni a kludne si mozes zachovat aj svoj winrate….

          myslim, ze je to celkom logicke uvazovanie …

          celkovy win 8 timu sa samozrejme oproti terajsku tiez nezmeni a moze sa pohybovat vo velkom rozptyle …. kludne mozes mat v time 14 fialiek a tak aj 14 paradajok ako doteraz…

          Fialky naprikad v cate X tieru mozu utrpiet len v pripade, ako bol system doteraz nastaveny NESPRAVODLIVO a z 10 hier mali sancu na vyhru 8x 70% a 2x 30% …

          Kazdy ale musi uznat, ze je to nespravodlive a je to velka vyhoda…

          Minimalnu kompenzaciu v tomto vidim aspon v tom, ze by fialky dostali 8x hru s 55% a 2x hru s 45% a bolo by to spravodlivejsie aj ked stale nie uplne spravodlive….

          Samozrejme, ze beriem v uvahu aj pravdepodobnost, s akou si vyhraval hry so sancou na vyhru 70% a so sancou na vyhru 30% …… ak bol ale system nastaveny spravodlivo, tak by sa tiez nemalo nic menit …..

          pri 55% sanci ti sice oproti 70% pravdepodobnost na vyhru klesne, ale pri 45% mas urcite pravdepodobnost vacsiu ako pri 30% … opat sa viacmenej nic nemeni.

          • tiez ale suhlasim aj s tym, ze treba brat v uvahu aj tier tankov spolu so skilom …. 3 fialky 8 tieru nie su v X tier hre to iste ako 3x fialky x tieru….

            ked sa ale da vybalancovat tolko premennych ako doteraz tak prihodenie este jednej v podobe WIN 8 nemoze byt ziadny problem…

    • Nepochopil jsi princip skill MM. Nejde o to že dobří budou proti dobrým. Jde o to že dobrý bude balancován dobrým a špatný špatným. Takže oba týmy by měli (v ideálním světě) stejný počet fialek, modrásků rajčat a nebo jejich ekvivalent. To by vedlo k úplnému zrujnování Win Ratu což, jak už jsem psal, úplně popírá základní smysl hry – vyhrát.

      • Viz moje odpoved na hrace Popol, argumentujete oba stejne, oba chybne.

        • oni maji pravdu carambo když proti sobě budeš mít stejně dobryho hrače jak ty nedokažeš mít furt 58% winrate ale bude to klesat k 50% protože jednou vyhraješ ty jednou on

          • Praveze carramba ma pravdu ….

            ak bol system spravodlivi a z 10tich hier si dostal 5x sancu na vyhru 80% a 5x sancu na vyhru 20%..

            a po novom dostanes z 10 tich hier 5x sancu na vyhru 55% a 5x sancu na vyhru 45% co sa tym zmeni?

            Jedina zmena je predsa len v tom, ze sa odstrania EXTREMI…

            opat je to len o tej spravodlivosti …. to ze sa stretne dobry proti dobremu a sanca je 50% je pravda …. ale pravda je aj to, ze si dostanal z 10 hier proti sebe 5x extremne dobrych kde si 5x prehral a 5x proti sebe extremne slabych kde si 5 vyhral je predsa pravda tiez…

            a predsa ma niekto 60% win rate a iny 40% ako je to potom mozne? to je tvoje nespravne uvazovanie…

          • Pokial je system nastaveny spravodlivo …a teraz odstranis extremi (90% a 10%) na vyhru a nahradis ich (55% a 45)% tak sa predsa tvoj win rate menit nemoze…

            ak X tier fialky v cate dostali z 10 hier …9 hier so sancou 80% na vyhru a 1 hru so sancou 20% na vyhru tak system bol zly a NESPRAVODLIVY a minimalne sa to ciastocne skompenzuje tym, ze v 9 hrach budu mat sancu 55% a v 1 hre sancu 45% co je omnoho spravodlivejsie…

        • Presne tak! Vsichni by postupem casu meli 50% win rate (resp 49% kvuli remizam), win rate by byl daleko vetsim meritkem skillu a vyvojari WN8 by nemeli co zrat.

          • 🙂
            Ale ne, mýlíš se, bereš totiž v potaz pouze celkové statistiky celých týmů, nikoli RNG a sklil hráčů.

        • Presne tak, protoze pokud mas napr hrace s 55 vlevo na druhe strane taky hrace s 55 a hrac vlevo vyhraje bude mit napriklad pak 56 tamten 54.

          Winrate bude mit vetsi vahu (mene nahodnych teamu) a bude vice linearni, protoze vyvazeni teamu bude lepsi a vice se projevy tvuj skill a dokazes ovlivnit bitvu..

      • Carambol má pravdu. Jako by ted měl win rate nějakou váhu, ještě než se zavedly SH a hrávaly se jen roty, běžně jsem si tam chodil s ostatními boostovat win rate. Když jsme z 25 her prohráli 3 tak to bylo moc. To je taky proč by měli hráči mít v XVM vypnutou celkovou šanci na výhru. To je úplný blábol. Z toho absolutně nemužeš nic vyčíst. Výhru dokážeš nejlíp předpovědět ze setupu tanků na dané mapě a wn8 hráčů v důležitých tancích. Když ti to na městkou mapu hodí skvělé hráče do scoutů a dvou artyn a nebo na low tiery, tak sebelepší hráč to nevyhraje..sám a už vůbec ne ve scoutech, a když se prohraje, tak lidí brečí že měli 75% na výhru. Absolute rubbish.

    • Popol + Edrla a Winrate si nezrujnuješ když budedš mít nonstop rajčata v týmu a za den budeš mít poměr Vítězství/Bitev – 13/45 ???? Když jsem marodil a hrál jsem,tak sem za den odehrál kolem 70 až 80 bitev ale měl jsem jen kolem 20 vítezství a vše jen kvůli tomu,že já chytal víceméně týmy rudý jak komunistická strana a proti mě hrávali unicum čety. Co si budem povídat, jedna unicum četa kolikrát nadělá větší paseku jak 15 rajčat. Už několikrát jsem byl svědek toho,jak unicum četa vyčistila nepřátelský tým s konečným skóre 13 killů a 70% celkovýho dmg. Skill MM je řešení aby bitvy nekončili za 3min se skóre 0:15 -,-

        • Ano,pokud jedou solo,tak většinou kempí a nebo jedou solo yolo útok. Ale čety s fakt dobře sehranýma hráčema jsou docela hardcore…

  5. prepodladam ze by to dopadlo (kdybych v bitve byl nasledovne) ——> ja bych byl v pravym tymu a vyhravali bysme 10:1 a pak by ti z toho levyho tymu nam zakepovali basu a lose 😀

  6. Přesně jak říká ProfesorML – horší je někdy to, když podle WG je stejná síla teamu a oni mají o 2 heavy nej tieru více a naše heavy to dohánějí v tieru nejnižším, pak se na HP při předpokládané vyrovnanosti teamu zákonitě prohraje + i když jsou v těch heavy lamy, tak on prostřelí každou ranou a něco dingne a naopak… Jinak ten skill MM má problém v tom, že by musel nejen párovat hráče dle skill, ale i tanky ve kterých jsou. Pokud máš dobrého hráče v top tieru a druhého dobrého v low tieru, kdo asi má větší šanci na to tu hru uhrát (vyhrát)…?

  7. Ten screen je úplně v poho…MM s četama je taky zázračnej..eh…neexistující, samozřejmě. Mán screen z bitvy…u nás četa EFE + četa WHYME + maník z LAS..u nich mix žluto-oranžovo-červený. Tzn u nás 4* fialka, 3* modrák, 3* zelená u nich hovno s přehazovačkou…

  8. MMj spíš by mě zajímala odpověď na otázku, jestli není nějaký bonus “štěstí” u horších hráčů. Co poslední dobou vidim na publiku je k neuvěření. Tomata kolikrát jsou neprůstřelný, dingaj, apod…v klanu jsme na toto téma nejednou nadávali, ale poslední dobou…nejsem bůhvíco, ale neprobít 2* po sobě červenou 13 90 E4 z boku, to je o nervy. A hlášky typu “to muselo bolet” bez udělený dmg, nebo zmizející střely to je taky “bezva”.

  9. Děcka, uvědomte si, že komunismus nefunguje. Zkoušelo se to docela dlouho a fakt ne.
    Vysvětlím vám to polopaticky a trochu zjednodušeně –

    Máte 8 hráčů.
    2x hráč s WR 60
    4x hráč s WR 50
    2x hráč s WR 40

    Dnes je to děláno tak, že to random naháže hry a proto mají lepší hráči lepší winrate. On i ten lepší hráč 4 hry z 10 prohraje a ten horší 4 hry z 10 vyhraje. To mi nepřijde tak nevybalancované.
    Ale zpátky k tématu.

    Kdyby byl skill MM, tak by teamy proti sobě vypadali nějak takto

    60+50+50+40 proti 60+50+50+40. Velmi pravděpodobně by hry byli vyrovnané a jednou by vyhrál team první a podruhé team druhý.

    Druhhý možný los by byl 50+50+50+50 a proti nim by skillMM postavil 60+60+40+40.

    Co by se pak stalo s WRkama těchto hráčů? Kdo má základy matematiky, tak snadno pochpoí, že by všichni plynule přecházeli k WR 50. Průměrným hráčům by to bylo fuk. Rajčata by plesala nadšením jak jim to najednou jde, ale ti hráči, co něco umí by najednou klesly na úroveň nejen průměrných hráčů, ale i těch špatných.

    Mělo by to 2 následky
    1. motivace hráčů na zlepšování by byla dost narušena
    2. jakmile by se všichni hráči začli přibližovat k WR 50, tak by přestal fungovat váš skill MM, protože by už nedokázal rozlišit dobré hráče od špatných a opět by z toho vzniklo random míchání teamů, kde by se na jedné straně mohli zase potkat jen dobří hráči a na druhé straně zas jen rajčata, protože jim systém skilMM předtím zprůměroval WR na +-50%.

    Já nejsem proti tomu, aby matchmaking oddělil trochu zrno od plev, ale musí se to udělat logicky a tak, aby to fungovalo dlouhodobě.

    Ideáln řešení by například bylo přidělovat hráči jeho hodnotu podle počtu odjetých bitev na tieru, ve kterém jde do bitvy. Pak by se i méně stávalo, že vás to staví s nevylepšeným tankem do bitev o dva tiery výš. Nebo že borci s 20+K bitvama jdou masakrovat pro honění statistik začátečnky na nízkých levelech. Prostě by je to postavilo proti dalším takovým.
    Ano, bude to mít dírty, protože i hráč s 30K bitvama může být lama a hráč s 2000 bitvama může být výrazně lepší. Ale aspoň by to částečně trestalo i boty. Hraje za tebe bot? Fajn, ale počítej s tím, že ti zvedá MM za počty bitev.

    Tuhle hru hraje hromada různých lidí a zkrátka se bude stávat, že to namixuje jen dobré proti jen špatným. Ale stačí se podívat na statistiky a uvidíte, že to vlastně docela funguje. Nejvíce hráčů má WR kolem 48-52. Rozdíl oproti rajčatům se 40 a dobrým hráčům s 60 vlastně ani není až tak velký. A extrémy pod 40 a nad 60 jsou vcelku vyjímečné. Do 1% všech hráčů co WOT hraje.

    Ostatně podívejte se každý do svých statistik a uvidíte, že to vychází zhruba tak, že jednu hru vyhrajete a jednu prohrajete. Všichni nemůžou jen vyhrávat, někdy někdo musí i prohrát. Zapracujte v prvé řadě na sobě a pak svádějte neúspěchy na někoho jiného.
    Taky někdy nadávám na team, ale zase jindy mám team suprovej a chválím si ho.

    Neuvažujte nad tím jen tak, že dneska jste prohráli 5 her po sobě, ale i tak, že jindy jste třeba 5 her po sobě vyhráli. Tudíž je všechno OK.

    • Jako někteří další zcela pomíjíš vliv RNG, který činí 25% nahoru a 25% dolů.

      • Hlavně nevypočítává se váha podle wn8 nikoliv podle wr? A další věc je to, že když jsou šance vyrovnané (podle mě 50% šance není možná, ale bylo by fajn kdyby to bylo mezi 45%-55%%), tak to znamená VELIKOU motivaci – protože když zahraješ standardně, tak to dopadne bez ohledu na tvůj výkon, ale když zahraješ nadstandardně, tak to má jakoby za následek zvýšení tvé váhy v MM (v té bitvě), tedy zvýšení šance na výhru a tedy vítězství. Ale když budeš mít šanci na výhru 30% tak to mnoho hráčů ani nemotivuje (včera se mě v četě podařilo celkem pěkně vyhrát bitvu, kde jsme měli šanci na výhru 27%, ale bylo to díky četě a že jsme se rozhodli to na začátku rushnout, jinak by nás asi porazili – u nich v týmu bylo několik zelených hráčů a u nás jen jeden – můj kolega).
        K tomu přibližovaní statistik – přibližovala by se šance na vítězství, ale wn by bylo i nadále podle aktuálního skillu, takže není pravda, že by pak nebylo možné vybírat hráče protože by měli stejné statistiky.
        Myslím si, že cílem této hry je sice vyhrát, ale co máte z výhry ve které nic neuděláte (protože váš skvělý tým je rozstřílí dřív než se dostanete do kontaktu s nepřítelem) a na druhou stranu k čemu je mít nastříleno, odingáno, nasvíceno, když to vaši stejně prohrajou. Ne důležité si je zahrát a mít z toho dobrý dojem.

        Závěr: zatím jsem nenašel argument PROTI zavedení sklil MM.

        Těším se na reakce 🙂

      • Precti si to po sobe ještě jednou a zamysli se. Případně si přečti zákon o velkých číslech.

        Temp to vysvětlil velmi dobře a žádné rng +-25, tj. v součtu nula, na to nemá vliv.

        • Proboha jak může být +25% a -25% v součtu nula, když jde o NÁHODNÁ čísla? V součtu nula by to byla, kdyby servery 100% vybalancovaly všechny střely tak, aby daly dohromady oba týmy stejnou DMG a to je samozřejmě utopie.

          A to nemluvím o tom, že kromě skillu a RNG přecházíte další důležité věci, které rozhodují o výsledcích bitev. Ping, který je vis maior, čety, které jsou balancované jen omezeně, vypnutá pravidla matchmakingu v noci, FPS, se kterými jednotliví hráči hrají, poškození modulů a zranění posádek, výbuchy ammo racků, to, jestli jsou tanky elite, nebo ve stocku, to jestli jsou nejlepší hráči na vrchu MM nebo vespodu a vyjmenuju ti deset dalších prvků , na které vy úplně zapomínáte.

          Vy prostě sčítáte čísla a předpokládáte, že to podle toho součtu musí vyjít. Ale tam, kam vstupuje prvek náhody, takhle postupovat nemůžete. Jakto, že když se balancují týmy podle tanků, tak obrovské počty hráčů mají 43% a naopak 57%? Vždyť by měli mít všichni stejně, podle vaší logiky…

          • RNG výpočtů je za hru tolik, že se to zprůměruje. To má zcela minimální vliv. Jednou ti to padne míň, podruhé víc . Osobně pochybuju, že by team rajčat porazil team fialek i přes to, že by fialky dostávali nejnižší RNG a rajčata nejvyšší. RNG by mělo velký vlvi, kdyby se promítlo do hry 10x. Ale ono se promítne do hry tak 1000x a tam se nějaké výkyvy prostě ztratí.

            Carambo, jaké obrovské počty mají 43% a jaké obrovské počty mají 57% Nejsi ve WOT žádný nováček. Dohledej si to prosím. Pod 43% bude mít max 5 procent hráčů. To samé o 57%.

            Podle naší logiky by právě neměli mít stejně a je to tak v pořádku. Vy tu chcete dělat skill MM a pak by to teprve bylo stejně.

            Jinak pro všechny co mi dávají sežrat WR vs WN8 – je úplně jedno z čeho budete vycházet. Když bude dobrý hráč se samejma lemrama, co umřou po dvou minutách, tak si moc nezastřílí, bude umírat a i WN8 mu půjde logicky dolů, že….
            druhá věc je ta, že u 95% hráčů platí, že pokud mají 2000+WN8, budou mít i 50%+ WR. Naopak hráči co mají 43% WR určitě nebudou mít přes 1000WN8. Ono to jde v podstatě ruku v ruce. Vyjímky jsou, ale u většiny platí, že vysoké WN8 = i vysoké WR. Ještě jsem neviděl hráče, co by měl WR 60+ a přitom měl pod 1000 WN8

          • Naprosto s tebou souhlasím. A z téhle debaty mám dojem, že některé fialky rády dělají kečup z rajčat, ale bojí se hrát proti jiným fialkám, páč by z nich brzo mohla být taky přísada do kečupu… 😀

    • Čo tu miešaš WR kurde tu sa vravý že by skill MM bol podľa WN8 to je zásadný rozdiel ja môžem mať WN8 2700 s WR 35% lebo WN8 nieje závislé od prehry či výhry ide o to čo v tej hre zahráš a hlavne koľko nastrieľaš. Taktiež hráč s WR 52% môže mať WN8 200 lebo je to pojebaný bot. A halvne ako boj proti botom by som videl v tom že hráčovy ktorý neudelil žiadnu DMG by sa nepripisovali žiadné Cr a ani XP lebo je dosť na p.ču že ja hrám sa snažím nastrieľam cez 3k DMG dám 4 kily prehrám a mám v základe 385XP – 15kCr a som v prvej trojke ale p.čus čo sa na druhej strane bitky len zúčastnil tým že sa tam narodil ani raz nevystrelil prešiel 0m ale zato že vyhral dostane 365XP +10kCr tak potom načo sa snažiť jebal by aj veľký kokot hlavu tomu čo taký systém vymyslel volila ho matka vypľuť do servítky jak ho vynosiť. Totálny výsmech do očí dobrým hráčom a plodná zem pre botov.

    • Naprosto souhlasím a už jsem to tu jednou psal. Máš pravdu v tom, že pokud by byl udělán „spravedlivě“, jak psal Carramba, tedy vyváženě podle počtu hráčů dle skillu (2x fialka, 3x banán, atd. v každém týmu), časem by se opravdu všichni přiblížili těm 50% WR – zde by totiž s vysokou pravděpodobností, rovnající se téměř 99,99%, začal platit matematický jev zvaný pravděpodobnost a také statistika, kdy by teoreticky bitvy končily v poměru +/- 50:50 prohra/vítězství. A to by v nějakém časovém období skutečně zapříčinilo, že by WR většiny hráčů byl oněch +/- 50%.Neříkám, že přesně, ale rozdíl by byl velmi malý a to by se asi všem hráčům také moc nelíbilo. Říkejte si co chcete, ale takhle by to opravdu časem bylo, není to nic jiného, než prosté matematické pravidlo, které by opravdu hráč nemohl moc ovlivnit, zkrátka byla by to taková unifikace, kterou asi (ne)chceme. A osobně bych ten ustálený rozdíl WR hráčů tipoval někde mezi 48-52%, nic více, nic méně. Za jak dlouho by k tomu došlo, toť otázka, ale vzhledem k množství odehraných bitev by to období zase tak dlouhé nebylo a vynechte z toho “nějaké RNG” a další nesmyslné argumenty. On nějvětší problém “VELKÝCH” hráčů je neschopnost přijmout skutečnost, že hra se stala masovou záležitostí a oni také daleko častěji vidí ve výpisu slovo “PORÁŽKA” a ve svém týmu červenou barvičku. RANDOM by měl zůstat vždy RANDOMEM, protože nejlepší bude vždy ten, který se s danou výzvou dokáže poprat a zvítězit. Konec konců to je na RANDOMU krásné, že není předvídatelný a je opravdu náhodný, díky čemuž právě mohou vyniknout jednotlivci. A těm co se to nelíbí, vypněte si tu nesmyslnou tabulku XVM na začátku hry a uvidíte, že to půjde líp

      • Predpokladám že nie si Buldogzer lebo ak áno tak som sa v tebe trošku sklamal lebo fakt až som z tej hry dosť flustrovaný lebo my vadí že mne trvalo rok kým som si kúpil prvý tank tier X. bez prémiového účtu dnes si ho srákory s prémiom viazdia skoro za mesiac a potom to tam aj tak vyzerá nemá ani potuchy kam sa má s tým tankom postavyť ako to hrať ale hlavne že má tier X. super radosť hrať rando a áno samozrejme však ho nehraj ale ako kurva si mám vyexpiť nové tanky piči keď na randome je to tak super parádne XP o ničo Cr bez prémka už ani nenahraješ si rád že ti to pokrie opravy, muníciu a možno máš + 5000Cr bez prémka kde sú tie časy keď som vedel zarábeť Cr ale XP išli strašne pomaly. Veď o to išlo aby sa nepostupovalo tak ľahko lebo hraním sa človek učil hrať mne už to došlo pri tier IV s T-28 ako sa to hraje a sletoval som YT ako prvé od akcida a už to išlo ruka v ruke vstúpil som do klanu a obiavyl som módy že módy WTF čo to je potom som sa začudoval čo je WTF čo to znamená a to som mal za sebou 5k bitiek a IS-3 v garáži + T-44, Cromwell a Cherchill I. Čiže mňa osobne to sere že sa takto hra skurvila a padá to do sračiek. Je mi z toho smutno keď mi típek s WN8 150 píše že som moron a na konci bitky zistím že on ani raz nepenetroval a ja som druhý od vrchu s tier V. v bitke z tier VII. a on bol top HT tak potom ako to MM má fungovať podľa čoho aby si si zahral a nie sa za tým len rozčuľoval lebo fak dakedy už na tom randome by som ani nechcel mať cheat bo len tam píše sprostosti od nervov a to ani neviem po anglicky.

        • Ne nejsem a jsem průměrný hráč WR 50-51%, a ke všemu jen zelenej 🙂 To co píšeš je pravda, také si vše expím bez zlacení převodu zkušeností. Nicméně Random, by měl zůstat Randomem, toť můj názor. Chci-li si zahrát jinak, jezdím čety, odřady, roty. A chci-li skill MM, jedu týmovky. Sakra, už kecám jako Serb 🙂 A co jsem zde napsal není nic jiného než prognóza, jak by to časem dopadlo. Víte, ona matematika a statistika jsou věci, které převyšují i RNG a naprosto spolehlivě v určitém čase začnou fungovat, i když chápu, že pro spousty lidí je toto těžko pochopitelné (tím nechci nikoho urážet, ale tzv. “vysokou” matematiku opravdu pochopí jen malé procento lidí a ani já ji nechápu jako celek). To nelze změnit, to je fakt, který už pochopili kdysi dávno Aristoteles, Pythagoras a mnozí další 🙂

  10. Zbytočná debata WG sa na toto nedá. Prečo ? Lebo ich hráči nezaujímajú iba peniaz čo do hry vložia. Nebolo by ale odveci pustit nejaký test na mesiac so skill MM a pozorovať čo to spraví s hrou…(dream)

  11. Podle me by to jenom zpusobilo, ze hraci na topu tymu by se stali totalne lovnou zveri, jeste daleko vic nez ted, museli by kempit jeste vic nez ted a bitvy by rozhodovalo to kdo komu driv sunda fialku. Podle me to je uplne v pohode ted, akorat by to chtelo mm +/- 1 , premka s omezenym +0/-1 a vzdycky by jsi mel sanci v ty bitve si aspon neco normalniho nastrilet kdyz uz mas lamackej tym, nebo aspon trosku neco delat.

    • Jeste tridy tanku aby byly romnomerne rozlozeny by bylo hezky ne 13td vs 12 mt a 1ht

  12. hale to je pro vas to jak jste barevni v XVM tak dulezite?
    jsem spatnej hrac takze, ale co … hraju to pro zabavu a nechci hrat hry který jsou hotové razdva a navíc rozdílem 15:3. to mne nebavi. A je mi jedno na které straně jsem… radči prohraju, ale v pořadný napínavý bitvě.
    Navíc nemyslím si že winrate je jedinej ukazatel který je aby se jím skill MM ridil.
    A ano WR by se srovnal okolo 50% s tím že místo rozdílů v jednotkách % by byli důležité desetiny % to snad není až takový problém…
    Ta gaussova křivka popisující počty kvalitních a nekvalitních hráčů tam bude vždycky, jen bude osa x bude mít jiné rozpětí ne od 40-60% ale třeba od 47,5-52,5%. je to otázka meřítka…

    • Co furt mate s tým WR kde v článku sa píše že by sa mal brať v dotaz WR kde v článku je spomenuté WR. Si to prečítaj ešte raz a možno zistíš že tam ide o WN8.

      • Jde jen o to, že čistě teoreticky by se wr začal blížit 50%, ale to je jedno, protože je důležitější wn8.

      • Četl jsem to a chápu ze mm by byl na základě wn8. Prave proto jsem to napsal. Chtěl jsem říct co je pro tebe dulezitesi jako pro hráče wr nebo to ze si to uzijes… A podle mne si nevyrovnané bitvy nemuzme užít nikdo.
        Můj názor je ze mm by mel vytvářet co nejvíc soumeritelne týmy.

        • Souhlasím. A v těch souměrných týmech právě vynikne ten, kdo zahraje nadprůměrně a tím se posune dál.

        • Mne ide o to že WN8 viem ovplyvniť ale WR nie preto som naň začal z vysoka srať nakoľko sa už rok neviem dostať cez 55% lebo mám po piči tímy tak super že už mi neostalo nič iné ale len hrať WOT na WN8 áno je to pre mňa ukazateľ kvality č1. lebo prehrať bytku 15:3 s WN8 cez 3000 ma až tak nenasere.

      • To je úplně jedno z čeho budeš vycházet. Pro mě osobně je třeba důležitější WR, než WN8. Proto jsem ho ve svém příkladu uvedl. Hráč s vysokým WR dokáže číst mapu. Hráč s vysokým WN8 umí víc nastřílet. U light tanků je třeba WN8 absolutně nevypovídající.

        • Oki ale pak porad platí ze wr budeš mít porad vypovidajici jen bude mít jine měřítko.. Viz můj prvni koment.

        • Chápu jak to myslíš, ale znám hráče (např. můj brácha má wr nad 50%, ale jinak je červenej/oranžovej, a když jsem se na něj díval, tak neví kam jezdit atd. Třeba hrál s artynou a nic netrefoval několik bitev a pořád vyhrával.
          Wn8 nevypovídá jen o schopnosti nastřílet ale impicitně i o schopni číst mapu a o taktice, ale wr je dle mého názoru dost o náhodě a o tom jestli jedeš s někým v četě. . Lehké tanky jsou kapitola sama pro sebe, ale to se mě teď nechce rozebírat.

        • Jestli je pro tebe dulezitejsi WR tak uz chapu proc tady obhajujes soucasny random, pravdepodobne ti je uplne jedno ze prohrajes bitvu 15:0 (pravdepodobne si ani nevystrelis) protoze pak cekas na to az zas jednou vyhrajes 15:0 (ale to si mozna taky nevystrelis kdyz budes mit zrovna pomalej tank). Pro tebe je nejdulezitejsi ze budes mit WR kolem 50% a nebudes vypadat jako lama? Nebo proc odsuzujes skill MM u kteryho by byly bitvy vyrovnanejsi a ty bys mel sanci neco naspotit,nastrilet,oddingat atd. tzn. si poradne ZAHRAT!?

  13. A jak to bude s četami? Když já hraji s hráči co mají o dost menší wn než já? chci tím říct že já jsem nadprůměrný hráč a oni pod průměrový takže by to bylo jak?

  14. Mna dostala napoveda pod nacitanim ,,Dobre sehrany tym je vitezny tym” 😀 😀 😀

    • To hej aspoň je vydieť že vo WG majú radi humor tiež som si to všimol 😀

  15. Skill mm může dobře fungovat třeba ve Starcraftu, kde se hraje 1v1.

    Jak už tady padlo, ve wot by to byl komunismus. A pokud by někdo hrál s wr 58%, tak by to byl zkorumpovaný kumunismus.

    Pro spoustu hráčů by to byla konečná.

    • To jsem vůbec nepochopil. Proč by to byl komunismus? Komunismus = rovné výsledky, demokracie = rovné příležitosti. A o tom to je ne? všichni mají šanci na výhru 50% a je jen na hráči jestli zahraje lépe než podle statistik wn8 ne? A naopak to není konečná, ale nová šance ukázat co v tobě je. Když opomenu všechny ostatní náhody, které napsal Carramba o pár řádků výš, tak čistě teoreticky, když naprosto špatný hráč zahraje o malinko lépe než normálně, tak tým vyhraje. To samé platí pro zkušené hráče – vědí, že musejí zahrát lépe než jejich zkušený hráč.
      O nic jiného tady nejde ne než se zlepšovat a tohle je k tomu ta nejlepší motivace.

  16. “budou bitvy delší, souboje intenzivnější a v celkovém vyznění zábavnější” – myslím, že problém spočívá v tom, že přesně tohle Wargaming nejen nepotřebuje, ale vůbec nechce, byť by to bylo v dobrém zájmu hráčů. Důvody jsou ryze ekonomické povahy.

      • On to je nesmysl. WG by právě uvítalo víc bitev, protože se to rovná víc prostřílených goldů a víc prodaných goldových doplňků.

        • Počet bitev není podstatny pro počet střel. dulezity je čas strávený v “boji” takze goldama to nebude… Spis opravy. Čím víc bitev tim vic oprav…

          • Jo to je fakt, spotřební doplňky, který vyplácnež a už je nemůžeš použít a na to se to pak nabaluje – nepotřebuješ tolik doplňků (bude měně bitev a navíc si je budeš víc šetřit – neopravíš si hned pásy, ale radši chvíli počkáš jestli si neopravíš munici) = méně utracených stříbrňáků (pochybuju, že si to někdo dává za goldy) = méně hráčů s PU = méně peněz pro wg
            Ale asi za stejnou dobu vystřílíš i méně goldů, protože nebudeš chtít být tolik v mínusu.

          • Čím více bitev, tím víc lidí si za určitý čas zahraje atd. atd. atd.

  17. Je krasne videt, jak se nekteri boji hrat proti sobe rovnym. Jakou maji hruzu, kdyby hrali proti vyrovnanemu teamu. Oni nechteji spravedlnost, chteji si udelat cetu a temer bezpracne strilet chudaky.

  18. Dle mého názoru (a podotýkám, že je to pouze můj názor a komu se to nelíbí, ať si jde stěžovat na lampárnu) je zásadní problém v uvažování hráčů a jejich přílišném zohledňováná hodnoty WR. WR je dle mého názoru pouze a jedině informace o tom, jaké týmy hráč fasuje. Když nafasuje dobrý tým je to výhra, když špatný je to prohra (globálně vzato). Vím, že dobří hráči, kteří dokáží vytěžit každou nastalou situaci na maximum, mohou hru celkem dost ovlivnit, ale takových hráčů je oproti rajčatům naprosté minimum. Proto osobně vůbec nechápu implementaci WR do hry, protože i jakýkoliv bot může mít WR 60%, když ho to bude stále dávat do dobrých týmů, které ho k výhře nebudou potřebovat (jelikož je to přece “random”).
    Skill MM se obávají pouze hráči, kteří si vybudovali statistiky odstřelem rajčat a nyní by měli stát proti sobě rovným, respektive proti opravdu dobrým hráčům. Proto nemá smysl jakkoliv zohledňovat hodnotu WR, ale pouze WN8, která opravdu o hráči něco vypovídá.
    Já o sobě vím, že nejsem dobrý hráč, ale když prohraji 8 bitev z 10 stylem 3:15, tak se ptám, kde je ta slibovaná zábava?
    Do verze 8.8 jsem měl WR 51%, ale od této verze už jsem se nad 50% nepodíval a poslední dobou jde WR stále dolů.
    Kdysi to byla dobrá hra, ale každým vylepšením ji WG zabíjí, ačkoliv je to nejspíš jejich politika udělat bitvy co nejkratší, aby se více utrácelo za spotřebáky. Když mě zabijí 3 vteřiny po tom, co jsem použil velkou sadu, tak přece musím koupit novou ne?

    A nyní z trochu jiného soudku.
    Chápu, že se výhra a prohra musí nějak lišit, ale jak mám vyexpit nějaký tank, když dostanu za 10 her 2x500XP (pro hloupější = výhra) a 8x100XP (pro hloupější = prohra)? Příděl zkušeností by, dle mého názoru, neměl být ovlivněn výhrou či prohrou, ale chováním hráče ve hře, Když bude dobrý a hodně nastřílí, naspotuje,…, tak by měl dostat stejné zkušenosti ať vyhraje, nebo prohraje. Na vydělávání peněz by pak byly prémiové tanky, které stejně téměř každý hráč má. Pak by nezáleželo na výhře či prohře a hra by byla mnohem více zábavná, protože by byl každý odměňován za svůj přínos v bitvě. Když mě odbouchnou hned na začátku, tak je celkem jedno, jestli vyhraju nebo prohraju, protože stejně nic nedostanu a takhle by byl každý motivován hrát co nejlépe a nedělat žádné sebevražedné yolo útoky.

    Děkuji všem, kteří dočetli můj příspěvek až do konce a budu rád za všechny smysluplné reakce (ty urážlivé si prosím strčte kam je vám libo a sem je prosím nepište).

      • Ty nás tu trollíš že ? V tom screenu jsi v četě se dvěma hráči, kteří v desítkové hře na top tieru neudělali zhola nic. A ty se divíš, že jsi prohrál? Proč se spoléháš na ostatní v týmu? Prvně udělejte maximum vy, celá četa, a pak si stěžuj na ostatní. Čety zkušených hráčů si drží wr mezi 65% – 75%, a to si myslím, že dobří hráči dostávají pořád jen dobré týmy? http://i.imgur.com/QORStyd.jpg a takových screenů je spousta… Míň brekotu a více focus.

        • No vieš ja nesedím za klávesnicou mojich spoluhráčov a keď mu poviem nechoď tam lebo …. a aj tak tam pôjde a skape tak …. to je ta výhoda slobodnej vôle.

    • Podle mě by se mělo i vítězství nějak odměňovat, protože o tom to je, pak by všichni honili vážně jen statistiky (teda kromě wr), ale je pravda, že by tam asi neměl být takový rozdíl. I když pokud zavedeme sklil MM, tak to nikoho nepřinutí hrát lépe a posouvat tu hru někam dál, protože mu bude stačit standartní výkon, aby si nekazil staty a v podstatě nebude odměněn, že udělal něco navíc (i když né tak významného, ale co přesto ovlivní hru a díky tomu vyhraje). Protože pak by se ke konci dlouhých her vyplatilo odejít garáže a točit to rychle a ne ztrácet čas naháněním posledního hráče nebo capováním). Ne s tím stejným odměňováním nesouhlasím. Co spíš bych bral, tak to aby se hráč mohl rozhodnout, zda chce využít dvojnásobek, nebo jestli ho využije v další bitvě.

    • S tim tvym jinym soudkem si dovolim nesouhlasit. Jasne nepotesi to ale tak to holt je, za prohru mas min zkusenosti = motivace vyhrat. Kdyby to bylo furt stejne tak by nejspis u dost lidi tahle motivace zmizela (nemyslim tim zahrat dobre) a radsi by neco nastrileli nez se treba hnat zpatky resetnout cap!
      Priklad: souper ma posledni 3 tanky – jeden Light tank se 1/4 zivota na druhy strane mapy capuje a neni jisty jestli to stihnu resetnout, dalsi 2 HT sou za rohem se 1/4 zivota ja sem plnej medak, ted bych zkusil to resetnout ale proc bych to potom delal? Za prvy muzu mit 2killy, za druhy nastrilim vic HP. Jasne jsou lidi ktery neradi prohravaji nebo si nechteji kazit WR (celkem nic nerikajici statisticky udaj).
      Navic by ubylo spotteru, proc riskovat a nechat se hned zabit atd.

      • Ja by nehovorím aby porazený dostal to isté ako porazený. Podiel Cr by som ponechal tak ako je ale XP by som rozdelil podľa zásluh čo hráč zahral v hre a čo skauti veď snimy nieje žiaden problém dať dobrú bitku samozrejme okrem AMX 40 😀 nechápem ako mohol WG dať tento tank do hry ako skauta … magorizmus … ale fakt si mislím že by to hráčov motivovalo zahrať lepšie a potom by sa hráči netopili a hlavne by to podľa mňa pomohlo v boji proti botom.

      • Díky za reakci Miro, ale třeba včera jsem měl z 15 her pouze 2 výhry a i když jsem se mohl přetrhnout, tak jsem to prostě vyhrát nemohl. Vždy jsem nafasoval tak příšerné týmy, které spolu ani omylem nespolupracovaly a po dvou minutách jsme prohrávali o 5 tanků. Jel jsem třeba s E-75 v čele útoku spolu se dvěma heavy a třemi medky, ale stejně jsem si musel sám nasvěcovat a stíhači vzadu se dloubali v nose i v okamžiku, kdy jsem byl najednou obklíčen pěti tanky. Jaké překvapení pak bylo, když jsem zjistil, že heavy a medka normálně utekla zpět k základně, kde nebyl žádný nepřítel a nechali mě vepředu zmasakrovat. Nepřátelé byli na kopcích jako kachny na odstřel, ale naši magoři si jich ani omylem nevšímali. Každou hrou jsem byl nasranější a nasranější, až jsem to musel vypnout.
        Kdysi byla tato hra zábavná, ale to už dávno není pravda, navíc 3 vteřinové lagy tomu taky moc nepomáhají. Hlavně, že si WG staví servery v Rakousku pro ty svoje komouše, ale pro Evropské hráče je zázemí naprosto nedostatečné.

  19. Zajmavá debata,z mnohých komentářú vyplývá že unikum hráči maj vysoký wr díky nevyváženosti MM ohledně skilu,proč se inak tak bojí skilmm?Tak jak napsal a myslím i dobře vysvětlil Caramba výše(hned na počátku)dobrý hráč zůstane dobrým a těm co poleze wr dolú zas až tak dobří nebyli,nebo se mýlím?

    • krasna slova utechy 🙂 🙂 takze pokud mam uz 3 mesice stejnej winrate a nejdu ani dolu ani nahoru a porad si ho drzim stejne, tak asi tak blbe zas nehraju 😀

        • Já osobně jsem velký skeptik ohledně poctivému přístupu WG k jednotlivým hráčum,dokonce jsme udělali s kamarády pokus a to ve výměně účtu,hráči s wr pod 44%hráli na učtu s wr 60% a naopak,vím že 30bitev nemá takovou vypovídající hodnotu ale 6×30 už něco může naznačit.Výsledek?Každý dosáhl wr daného účtu,náhoda?Nevím,kámoši nám přestali říkat rajčata.

  20. a nezabudajte na 1 dolozitu vec. drviva vacsina hracov ktori maju nad 55%, ich nemaju z random bitiek. hravaju vacsinou teamove bitky. a kazdy kto to hra iba preto aby mal super staty bude vzdy proti tomu aby sa hra vyrovnala. jednoducho kto ma maleho vtaka, kupi si velke auto. v nasom pripade chce mat velky wr. hra by mala byt hlavne o zabave.

    a ked je niekto nadpriemerny, tak bude taky aj potom. hlavne s pomocou goldov

  21. souhlas až na to že dva ze zúčastněných mají 32k a 28k,nechci tím nic dokazovat a na vzorek je toho opravdu málo,ty rajčata(i já)hrajem na stejné IP adrese rozdělené routrem a máme totožné výsledky.Může to něco znamenat ale samozřejmě nemusí,hrajem hlavně čety a složení týmu je zvláštní,mám cca 4měsíce XVM mod a zapisuju nastavení týmu po 500stech bitvách,teď už po 4,5k mi vychází že enemáci mají lepší tým v průměru o 13k v hodnocení a v součtu Tir tanků týmu +7,byl jsem na to naveden abych to zapisoval ale opravdu už to nebaví,hra má být o zábavě a tak s tím končím.Doufám že skill MM jednou bude a budou mít šanci na lepší výsledky i hráči s podobným účtem co mám já.

  22. Co se týče „matchmakingu“,jste vedle.Je to nejefektivnější nástroj wargemingu jak ovlivnit hru.Dobrých hráčů je málo(malé zisky pro WG),každou chvíli zesměšní nějaké to rajče(velké zisky pro WG).WG dělá vše, aby dobří hráči odešli ,nebo aspoň hráli pouze mezi sebou.
    Kdyby se hrála rovina,rajčata by byla pouze komparz.To by je nebavilo a WOT by hrálo tolik lidí jako šturmovika v jeho největší slávě,čili 15000.

  23. No, keď vidím niektorých “matematikov”, teda ich príspevky, nedá mi nereagovať. Jednou vecou je skill (povedzme WN) a druhou je WR. Asi podstatnejšou hodnotou je WN (nie vždy). ALE zabúda sa na to, že je aj veľa modrých hráčov s WR blížiacim sa 50% zhora a je veľa žltých hráčov, ktorí majú WN nad 50%. Proste sú dobrý hráči, čo pravidelne majú horšiu skladbu tímu a sú priemerný až podpriemerný, ktorí majú naopak lepšiu skladbu tímov. Stačí si napríklad na wot-life.com nakliknúť nejaký klan a človeku sa nechce veriť, že hráči v strede štatistík klanu majú 55% WR a niektorý z čela naopak 51%… Skill hráča je jedna vec, WR je iná. Ale ďalšie zamyslenie: aj skill a skill je rozdiel. Vídam občas modrých, či fialových hráčov, ktorý hrajú pre… štatistiku. Je v situácii, kde môže ovlyvniť hru tým, že sa obetuje, nastrieľa len svoje HP, ale spraví tým rozhodujúci krok, no rozhodne sa neskapať ale si nastrieľať. Tím prehráva, on je hrdinom (ak na neho ide 5 tankov na konci, dá sa z kríku ešte nastrieľať predsa hafo DMG). Skill MM by mohol všetkých spriemerovať ibva v prípade, ak by bol riešený tak, ako sa ho boja (a predstavujú si ho) tvorcovia WoT pri reakciách, prečo ho nezaviesť (čakacie doby, kým sa tým zloží z 15 modrých proti 15 modrým) – ale presne takto skill MM nemá fungovať. Dajte do tímu 2 fialky na obe strany, dvoch zelených na obe strany a zvyšok zmes žltých a červených. Čo sa stane? Fialky si opäť nastrieľajú dlhodobo priemerne najviac, zelený trocha menej a červený budú v 90% končiť bez výstrelu, alebo s jednou ranou – presne ako doteraz. Akurát sa zmení to, že niektorí modrí hráči, WR blížiacim sa k 50%, dostanú šancu viac ovplyvniť hru aj výsledkovo, nie len tým, že si nastrieľajú. Navyše stále bude rozdiel, ak sa stretnú traja fialový na oboch stranách, ale jední budu v čate, druhí len náhodní okoloidúci…

Comments are closed.