Sandbox: Role vozidel

55

Zdroj: portál worldoftanks.eu

Systém rolí: Základní informace
Momentálně se ve hře nachází více než 400 vozidel. Jsou rozdělena do 5 tříd – dělostřelectvo, stíhače tanků, lehké, střední a dreadnoughty. Ve stejné třídě se však mohou nacházet zcela rozdílná vozidla: Maus a AMX 50 B jako dreadnoughty, E-50 Ausf. M a TVP 50/51 jako střední tanky, Grille 15 a T110E4 jako stíhače tanků apod. Tato vozidla se v ohledech svého taktického využití v bitvě významně liší. Ve výsledku může být pro hráče občas obtížné zvolit vozidlo, které je zajímá, a také pochopit, jak s ním hrát. Abychom tento problém vyřešili, pracujeme momentálně na systému taktických rolí ve hře WoT.

Naším dlouhodobým cílem při testování systému rolí v Sandboxu je vytvořit systém interakcí mezi různými rolemi tanků v bitvě. Krátkodobě se snažíme upravit vyvážení vozidel, opravit zjevně nevyvážené tanky a poskytnout hráčům příležitost k otestování systému rolí vozidel v bitvě.

Systém rolí: Popis rolí
Plánujeme, že v systému rolí bude sedm rolí a možná budou i hybridní vozidla (např. tanky, které mají dvě role). Zároveň budou hybridy navrženy způsobem, že jejich efektivita v konkrétní roli bude omezenější v porovnání s jednostranným tankem.

Kavalerie: Kavalerie bude většinou představovat střední tanky – budou to mobilní a relativně dobře pancéřovaná vozidla. Jejich klíčovými vlastnostmi jsou dobrá manévrovatelnost a stabilizace a také kratší dohled. Vozidla kavalerie jsou navržena tak, aby se vypořádala s rychlými týmovými průlomy. Budou zvláště efektivní pro boj na blízko s pancéřovanými vozidly, jelikož jejich obratnost a rychlost palby jim umožní sebevědomě „kroužit“ a zasahovat zranitelná místa nepřátelských vozidel. Obvyklými zástupci tanků kavalerie jsou sovětské a čínské střední tanky vysoké úrovně. Momentálně je na serveru Sandbox kavalerie zastupována následujícími vozidly: T-62A, E-50 Ausf. M, Objekt 140, Objekt 430 a 121.

Vozidla palebné podpory: Obvyklým příklad palebné podpory jsou vozidla s dobrým dohledem, efektivní výzbrojí a slušnou mobilitou. Zároveň tato vozidla nemají dobrý pancíř. Hlavním cílem těchto vozidel je způsobovat poškození protivníkům z druhé linie bitvy – bitvy na blízko nejsou zrovna nejlepší nápad! Nejefektivnější vzdálenost od bitvy lze pro konkrétní vozidlo určit pohledem na jeho hodnotu průbojnosti – čím je vyšší, tím z kratší vzdálenosti může tank bojovat. Zástupci vozidel palebné podpory zahrnují: AMX 50 B, M48A1 Patton, Leopard 1, T57 Heavy Tank, Bat.-Châtillon 25 t, AMX 30 B, FV4005 Stage II, Centurion Action X, TVP T 50/51 a STB-1.

Přepadová vozidla: Role přepadových vozidel je nejběžnější u stíhačů tanků. Základem hry pro tento typ vozidel je používání kamufláže a střelby z úkrytu. Vzdálenost od bitvy se určuje schopností maskování vozidla a úrovní přežití a efektivita těchto vozidel bude přímo záviset na schopnostech hráče ve využívání těchto parametrů. Jedná se o poměrně obtížnou třídu na hraní, která bude plně zvládnuta pouze pod kontrolou zkušeného hráče, který je takticky kompetentní a schopen vzít v úvahu více faktorů najednou. Navíc kromě maskování tato vozidla vynikají vysokou palebnou silou a vynikajícím pancéřováním. Přepadová vozidla nejsou určena do bitev na krátkou vzdálenost. Příklady přepadových vozidel: Objekt 268 a Grille 15.

Průzkumníci: Průzkumníci jsou ve hře zastupováni jako třída lehkých tanků. Tato vozidla mají největší dohled a vynikající obratnost. Konečné provedení vozidel tohoto typu nyní promýšlíme a pracujeme na něm. Zástupci průzkumníků: T-54 ltwt, RU 251 a T49.

Útočné tanky: Útočné tanky jsou mobilní těžké tanky s dobrým čelním pancířem a představují hlavní útočnou sílu týmu v bitvě. Děla vozidel tohoto typu jsou vhodná do bitev na krátké a střední vzdálenosti a mají dobré hodnoty rychlosti palby, průbojnosti a poškození na jednu ránu, ale trpí špatnou stabilizací a přesností. Cílem těchto vozidel v bitvě je udržovat kontrolu klíčových bodů na mapě a zapojovat se do útočných akcí. Obvyklí zástupci: T110E5, IS-7, T110E4, 113.

Dreadnoughty: Dobře pancéřovaná vozidla s velkým množství bodů výdrže. Hrají roli „štítu týmu“ vstřebáváním poškození od protivníka, ale jsou pomalé a mají špatnou obratnost. V bitvě na krátké vzdálenosti kolem nich mohou kroužit obratnější protivníci. Tyto tanky fungují nejlépe při posouvání linie vpřed, krytí spojeneckých vozidel nebo při obraně strategických pozic. Seznam dreadnoughtů: E 100, T110E3, IS-4, Jagdpanzer E 100, Maus, Type 5 Heavy.

Dělostřelectvo: Znovu vyvážená třída samohybných děl. Na serveru Sandbox mají vozidla této třídy zcela novou roli: místo způsobování poškození jednotlivým tankům se teď spoléhají na týmovou práci. Omráčení protivníka výbuchem omezuje jeho efektivitu v boji a činí ho zranitelnějším vůči spojenecké palbě. Nicméně schopnost způsobovat poškození stále zůstává – díky zvýšenému rozptylu střepin může dělostřelectvo zasáhnout více protivníků. Nejefektivnější taktikou bude střílet na skupiny nepřátelských tanků a způsobovat poškození a ochromení několika vozidel zároveň.

Systém rolí: Konečné cíle
Vývoj a implementace systému rolí má za cíl nejen objasnění rolí tanků (rozdělením a popsáním vozidel podle jejich chování v bitvě), ale plánuje se jako způsob, jak učinit bitvy více zajímavé a různorodé. Nastavení tohoto systému předpokládá stanovení jedinečných vlastností vozidel, aby jim bylo možné přidělit konkrétní role.

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte
Předchozí článek7. 7. 2016
Další článekLínia moderných Nemeckých TD ?
Excalibur.cz
Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

55 KOMENTÁŘŮ

      • No třeba takový Grille15 je ukázkovým příkladem dobře opancéřovaného stroje na blízkou vzdálenost 🙂

      • rozhodně to není dobrý nápad! už takto potkávám jak se zasekne 7 HT o 2 HT z druhého týmu. už zde většina neví co má s kterým strojem dělat. natož potom až se ty rozdíly mezi třídami prohloubí. jsou tu a pořád budou slabí hráči kteří absolutně netuší a díky sanboxu mi osttní už nebudeme moci s jinou třídou vozidla pokýt jejich chyby. např. na spotovacích mapách vždy vyhraje tým, který má lepší spotery. dokážete si představit situaci kdy ve městě se HT zakempi za medka a jen čekají, po rebalancu medna do předku neprobijí HT a zase se neude moct vykrýt chyba vykmpených HT co si nechtějí odříít lak. vize možná dobrá ale v realu nehratelná. znál midi co pořádně ani neví rozdíl mezi APCR a HEAT, je to pro ně proste jen gold a nazdar. většina lidí si jen jde zahrát a neřeší mechaniku hry nebo jaké vozidlo kam patří a co by mělo na mapě dělat.

        • Doporučuji vrátit se zpět na základní školu a pilovat český jazyk

        • ale v cem je nyni ten stav lepsi? to, ze nekdo na papire vice a podrobneji rozepise ulohy tanku, prece nemuze hru pokazit. ty kategorie ve hre realne existuji jiz ted, jen je nikdo nedefinoval.

          imho se nic nemeni jen se v tom snazi udelat poradek a uklidit hracky do spravnych supliku.

        • A proč by to vlastně měli řešit, ta hra je zdarma pro každého, a ze smyslu slova „hra“ by měla být především zábavná. Ať už si pod slovem zábava představíme cokoli. Je naivní představovat si, že hráči se budou něco učit, chtějí k tomu sednout a párkrát vystřelit než zhebnou. Pak jít do další bitvy. Nic víc. Pokud chcete hru, kde budete mít samé profíky, udělejte ji a pusťte do ní jen skillery s placeným přístupem. Komunita bude možná lepší, ale menší. Otázkou je, zda to skilleři zvládnou uživit. Ani tak to ale asi nebude žádná sláva co se zábavnosti týká 🙂 Jo a WoT je dávno po smrti, sandbox je už jen agonie. Kdyby začli zásadní problemy řešit tak před dvěma lety, možná ta hra měla šanci na renesanci, dnes se obávám, že komunita už je příliš negativní na jakékoli změny.

    • Preco hnus? To ze teraz niekto v Cromwellu naspotuje a sam znici cokolvek na akukolvek vzdialenost nepovazujem za balanc. Nehovoriac ked Light celne penetruje o 2 tiery vyzsi HT.

  1. Dělostřelectvo: Nejefektivnější taktikou bude střílet na skupiny nepřátelských tanků a způsobovat poškození a ochromení několika vozidel zároveň.
    Jak bude, snad už je teď, ne? T92, Conqueror GC atd. o tom můžou vyprávět, na druhou stranu i když je to s podivem tak, aby byly nepřátelské tanky po kupě v chumlu se zas tak často nevidí. Na minimapě to tak sice občas vypadá, ale ty rozestupy mezi vozidly jsou relativně velké.
    Jinak třídění vozidel do rolí vítám. Není nic příjemného jet AMX 50 120 a nechat si nadávat, že netlačím jako HT útok. Konečně možná rajčata pochopí jak jednotlivé tanky hrát.

    • a to te trapi? ze ti rajce pise co mas delat? par popisku hru nezachrani. nechapu tu logiku vysvetlovani kretenum jak se hrajou 10tkove tanky. Tak doprdele at omezi rajcakum hrat 8-10 az od urciteho skillu a bude. kazda onlinovka to tak ma.

      • to uz rovnou muzou do garaze hodit youtube okynko jak tam Akcido ukazuje game play s tankem. hra je cajk, predelat arty a je vsecko cajk.

      • Souhlas. Stejne proste nevydrzis cekat,nez prijede stit maus, nebo rajce v is7 a udela prulom (jak to psali na ofiko strankach) a budes si hrat po svem, vicemene bez ohledu na to, jaky tank jedes… oni z toho delaji raketovou vedu, jako kdyby ted ty role tanku nebyly…

    • rozdiel je v max DM,
      teraz
      daš jednému tanku za 1000dm a okolo stojacim 5 tankom za 300dm, dokopy teda aj za 2500dm.

      sandboxe sa testuje toto:
      ak Artinou trafíš presne jeden tank dáš max 300dm,
      ak trafíš jednou ranou do skupinky 6 tankou, tak dáš 1800dm.

      to je ten rozdiel, tada dobry artinkar sa sústredí na viac tankou pokope, ako ojedinelého skillera či skauta.

      • Jako to mi chces rict, ze zmenou artyn zmeni mysleni lidi, jo? Jakoze ted uz nebude wn8/light tank v 100kmh focus?

  2. Me spis zarazila jina vec:

    Přepadová vozidla: vynikají vysokou palebnou silou a vynikajícím pancéřováním.
    Příklady přepadových vozidel: Grille 15.

  3. Přepadová vozidla: … tato vozidla vynikají vysokou palebnou silou a vynikajícím pancéřováním. … Příklady přepadových vozidel: Objekt 268 a Grille 15. Odkedy má grille 15 dobrý pancier ? 😀 . Skôr by som ho dal sem: Vozidla palebné podpory.

    • Grilla bych zaradil i jako pruzkumnika a ten stit (klasicke zazracne bouncy na grilla :-/)…

  4. Hmm, nevím, trochu v tom cítím neschopnost WG vybalancovat tanky a tak si vymysleli více tříd aby nás oblbli. Nakonec v tom bude guláš že se v něm noví hráči jen těžko zorientují. Mi „mazáci“ to snad už řešit nemusíme. Nechci ale jejich práci shazovat dřív než z toho něco vyleze, třeba se pletu.

  5. WG sa potápa ako TITANIC a ani si to neuvedomuje, alebo uvedomuje a je im to jedno.

  6. Inak je pekné od nich že chcú aby vozidla mali svoje rolly, len nech nám vysvetlia ako chcú donútiť spolupracovať komunitu na randome, keď tá nedokáže spolupracovať ani teraz a pri tom tiež je potrebne mať scauta, či nejaké TD-čko čo mi ako HT dáva pozor na chrbát niekde zalezené v kroví, lebo ak teraz mám problém zahrať ak mi nepomôžu, čo bude po tom keď budem s HT slepý ako ****, alebo s MT nebudem môcť prebiť a HT či TD mi nepomôže. Ako už teraz majú tanky svoju rolu ktorá sa nevyužíva ak tú rolu prehĺbia, hra bude nehratelna vďaka komunite, kde spolupracuje na randome vždy tak 1/3 týmu a ostatní hrajú za seba, čo s tým potom WG chce urobiť???

    • nejde jen o komunitu, jak to bude s MM? Teď není potíž mít na jedné straně 5 X tierových heavyn proti 3 X tierovým TD. Až to dopadne tak, že jeden tým dostane pár tanků s dohledem a druhý ne, tak to rozsekají TD mimo dohled a je vymalováno.
      Mě se tohle členění vůbec nelíbí, svoje role ty tanky mají i teď, jenom jsou více univerzálnější. Pokud projde úmysl WG, tak bude celý tým závislý na jednom hráči, jak ten zahraje a jestli vůbec tuší co má hrát..

  7. A jak chce WG donutit aby byli role tanků dodržovány na randomu ?
    Stejně je největší počet špatných hráčů podle wot-life je jich kolem 64%
    Jejich výmluvy proč střílí hečkama za 50 dmg nebo jedou jak zběsilí „Hraju to pro zábavu“ překlad jsem šašek, který sleduje krajinu a zlepšovat se nechci jen chodit z bitvy do bitvy s dmg kolem 350 za bitvu…

    • No a? Co je komu do toho, jak ten který hráč hraje? Pro každého není WoT smyslem života. Třeba je to člověk, který těžce maká a pak si dá večer pár her jen tak pro relax s tím, že je mu vlastně jedno jestli prohraje nebo vyhraje, nic neexpí, nezajímá ho tým a pod. I kdyby nakrásně rostřílel spoluhráče v artyně, všem vám to může být jedno, je to jeho věc a nic s tím neuděláte. Jestli vás kvůli tomu hra nebaví, nehrajte ji. Jedině tím dáte WG najevo, že je něco špatně.

      • Jeden z mála správných komentů…tak to je a pro většinu i bude))….proto by byla paráda možnost skrýt statistiky a byl by klid…i tady v těch komentech))…ale chápu,že někteří dotující hráči jsou frustrování situacemi,kdy kdejaký salámista si ho vyndá a to je přeci nepřípustné))….aby salámista semtam vyhrál nad někým,kdo svoje čísilka podporuje vším možným))…za to může WG…RNG….dyť přece nemůže umět kliknout levým a trefit….))

  8. Obvykle mám změny rád, ale tohle je blbost. Dobrý hráč si potaha bitvu v čemkoli, stejně jako je to teď, určitě se nebude omezovat na „roli „svého tanku.

  9. WG dostalo wot na PC do bezedné díry a snaží se z ní dostat ale je to čím dál horší.

  10. Ne. Ne ne ne ne. Ne. Absolutně ne do haje cely podelany sandbox. Hra je v poho. Omezit artyny a je to. Do haje. Brečí jen ty lidi co jsou špatný. Jdete někam. Tohle je příšerný. Absolutně ne !

    • no staci mozna zrusit osobni mise s artynama … dyt se hrajou z pulky jen kvuli nim …. jinak souhlas hra je OK … SB jde hodne spatnym smerem

      • To mas pravdu. SB sorry ale očekávání vs. Realita je giga rozdíl. Jinak se asi všichni normální shodneme Stačí mít mozek a správný uhel pohledu na wot

  11. opsané z webu WOT včetně nesmyslu vynikajícně opancéřované grille15 :p

  12. Podle mě je dobré že dělají změny hra se má stále vyvíjet a jít dopředu. Je vidět že opravdu chtějí hru zlepšit , přeci nikdo nevydrží hrát 10 let to samé. Mění se komunita i doba a nastal čas aby se změnilo i wot. Hra nemůže fungovat stejně jako když tu bylo 100 tanků. Potřebuje noví balanc nové mapy nový herní systém ale ne vše jde udělat hned. Nikdo vás to nenutí hrát ,nezastavám se WG udělali hodně chyb ale kolik hodin zábavy vám to dalo a kolik vám to třeba i dá . Vemte si že nemusíte do toho dávat ani korunu a stejně pindujete tak si kupte hru za 2000 a zaplaťte ještě měsíčně za právo hrát pak chápu že budete nadávat že to dělají špatně a trvá jim to. Místo toho aby jste si furt stěžovali napište radši feedback na oficiální stránky wot co se vám líbí a co ne pomůžete jak sobě jim ale i celé komunitě. S pozdravem rajče Angelei

    • Tak tak celou dobu na to WG sralo a najednou se něco hejbe!!! Jděte do prdele ZMRDI nechte je dělat co mohou Třebas to hře pomuže!!!!! Esli se vám to nelíbí tak si jděte hrát mario DEMENTI!!!!! Wotko potřebuje nakopnout aby se konečně něco hnulo to víme všichni ať už se jedná o Artiny bo nevyváženost týmu v bitvě či opakování map!! Je toho prostě hodně a taky toho zatraceně hodně naslibovaly!!!!!! Třebas se to někam pohne ať už k dobrýmu či na opak!!

      • jo hne se to … domrvej rebalanc a pulka hracu odejde …. prej naslouchaji hracum no je tu vetsina negativnich ohlasu a stejne v tom jedou dal … takze mario dement si nainstaluj sam … WOT brzo pujde do kytek

        • Říká ti něco WG feedback? Nevím o tom že by programátoři četli i tohle. A jak můžeš po měsíci říct že je to v hajzlu když teprve začali ,to je jak bys o baráku řekl že je nahovno když stojí jenom základy .

        • Ps: pokuď odejdeš ty asi to nepřežiji a spáchán sebevraždu ,zkus tetris ten je 100% vybalancovanej.

      • Neřekl bych že na to srali spíš šli vlastní cestou která je dovedla úplně jinam než ukazovala značka na rozcestí.

  13. E4 útočný tank? S tím alobalem na věži? Jo tak to si kucí užijou…

  14. Přepadová vozidla… chyba, místo vynikajícího pancíře tam má být velice špatný pancíř.

  15. Je vidět že u Wargamingu opravdu nevědí co dělají..
    Přepadová vozidla: Základem hry pro tento typ vozidel je používání kamufláže a střelby z úkrytu. Navíc kromě maskování tato vozidla vynikají vysokou palebnou silou a vynikajícím pancéřováním. Příkladem je Grille 15 – jak tohle může nějakej idiot vůbec vypustit z huby? Grille 15 nemá prakticky žádný CAMO a žádnej pancíř….
    Kavalerie: Slabší dohled, Budou zvláště efektivní pro boj na blízko s pancéřovanými vozidly a jak by mohli bojovat z blízka, když je na dálu rozstřílí TD?….

  16. …nechcem sa nikoho dotknut ale to sa tu uz zacinaju len prepisovat clanky z WG stranok (teda veci ktore na mna vypluvne WoT launcher)? Redakcii dochadza fantazia zdroje alebo co? Keby to bol clanok ktory na to nejak reaguje ci ho komentuje alebo doplna. Neviem ci je to len moj pocit ale posledne mesiace to tu pomaly nejak upada. Mam pocit ze obsahova kvalita mierne ale isto klesa. Alebo je to len tym letom?

  17. Podivej se kolik blbu se chytne na pancir grilu. Jasne ze nema pancir, ale pisou tam o efektu camo.. Nezalezi na wn8 , debil bude porad stejny

  18. Až na to že ve světě World of Coridor nic takového není možné uplatnit kromě třídy těžkých tanků.
    Naco má light spotovat, když papírové TD nemůžou střílet přes všelijaké kopečky, budou mít nerfnutou přesnost a s rostoucí dálkou penetraci.
    Takže ve výsledku budeme hrát jen ruské OP medka, těžké tanky a SPG:
    Gratuluju GW k dalším nesmyslům ve hře.

  19. Role tanku mohou fungovat v CW apod., ale na randomu je to absolutní utopie.

    • ale však každý tank má rolu už dnes, dá sa povedať, nechápem čo sa rieši v tom drbnutom WG, okrem toho že chcú z ľudí dolovať peniaze.

  20. Presne tak chlapci vsechno co sviti na mini mape nezastrelis. Vsechno bych nechal a jen bych udelal vyber losu podle xvmka, aby nebyli casto sance na vyhru trapnych 30procent… Kdyz budou uplne vsechny losy 50 procent nikdy si nebudu stezovat a prijemne si zahraju. Ale kdyz jedes se vsema zacatecnika proti pomalu profi hracum ze znamych klanu,tak to je vprdeli jen to vsichni uvidej…leknou se a poserou to. Kdyz je hovno den,tak to tak mas porad,treba vikendy, to se neda, rozdil kvality je brutalni, deti versus sportovci. Kazda hra je sport.

Comments are closed.