Jak z WoT dostat vyšší FPS?

5

Na ruském serveru vyšlo zajímavé a dlouhé video, které shrnuje, jaké kroky lze udělat s počítačem a nastavením, aby se vám výrazně zvedly FPS. Video je rusky, proto ho zde nepostujeme, nicméně udělali jsme vám výtah toho, co je v něm řečeno.

– v případě grafické karty je minimum 256MB VRAM, pro maximální detaily je to ale 2GB
– grafická karta počítá vykreslování, procesor počítá mechaniky (fyzikální model, balistickou křivku, zvuky, atd.)
– potřebujete minimálně 2GB RAM, ale pro bezproblémovou hru by to mělo být 4GB a víc
– technicky je možné hru spustit i na 1GB RAM, ale to už budete hodně pociťovat záseky, které zapříčiní dotahování dat z pevného disku
– tlačítko “Doporučené nastavení” spustí dva testy, jeden testuje procesor, druhý grafickou kartu; výsledkem je automatický výběr jeden z pěti profilů nastavení hry
– pokud vám hra běží na méně, než 60 FPS, je lepší vypnout V-synchronizaci a Tripple Buffering, obojí může zapříčinit ztrátu výkonu
– některá nastavení nemají na FPS vliv, jako třeba gamma nebo barevné filtry
– ve fullscreen módu by FPS měla být o něco vyšší, protože grafická karta nemusí počítat plochu; ne vždy to ale v praxi nastává, záleží na konfiguraci vašeho počítače
– snižování rozlišení renderu by mělo zvýšit FPS (mohu potvrdit a doporučit, i na mém kancelářském netbooku, pokud snížím rozlišení na 75%, vypadá hra v pohodě a běží o třetinu rychleji; důležité objekty, tedy zejména tanky, přitom zůstávají v plném rozlišení, sníží se jen rozlišení stromů, kamenů, atd., takže hru samotnou to nijak negativně neovlivňuje – pozn. carramba66)
– nejvyššího zvýšení FPS dosáhnete, pokud přepnete nový render na starý (“standardní grafika”), ten totiž neobsahuje řado moderních efektů, které nový obsahuje; například nový render umí zobrazit až 1000 zdrojů světla (slunce, tanky, lampy, odrazy od vody, atd.), zatímco starý jen jeden (slunce); stejně tak jsou rozdíly v anti-aliasingu, starý render rozmazává celý obraz, nový render díky použití technologie nVidia rozmazává jen okraje objektů, což samozřejmě zatěžuje grafickou kartu mnohem více
– v budoucnu bude implementován ještě další model anti-aliasingu, tzv. “Dočasný” AA
– velikost výhledu (“Field of view”) má také vliv na výkon hry kvůli počtu objektů ve výhledu, které počítač počítá; standardní lidský výhled je celkem cca 95°; pokud ve hře nastavíte vyšší, bude se vám zdát, že se tank pohybuje rychleji a stejně tak objekty na okraji zobrazovače se budou pohybovat rychleji (asi jako když obrátíte dalekohled – pozn. carramba66)
– nejvyšší kvalita textur je k dispozici pouze na vyšší verzi renderu a na 64-bitových systémech, bere totiž více videopaměti
– nejlepší cestou, jak vyladit zobrazování stínů, není je vypnout, ale stáhnout na minimum, díky tomu budete mít stále ještě vcelku dobře vykreslené stínování, ale bez snížení výkonu hry
– tráva v odstřelovacím režimu má za následek jak snížení výkonu, tak i zhoršení vašich šancí ve hře (také doporučuji trávu ve snipe vypnout, přímý výhled bez části vegetace hodně zlepšuje vaše šance trefit to, co trefit chcete – pozn. carramba66)
– stejně jako v případě stínů je dobré dodatečné efekty (pravý horní roh v pokročilém nastavení grafiky) nastavit v případě problémů s výkonem hry na minimální, ne je úplně vypnout; například vám to bude nadále zobrazovat exploze, což může hodně pomoci ve hře (např. při sledování, jestli artyna už vystřelila); skutečný rozdíl ve výkonu je totiž zanedbatelný
– nastavení vegetace ovlivňuje to, kolik se vám bude zobrazovat např. trávy, na maximálním nastavení je 12x více trávy, než na minimálním
– post-processing je zodpovědný za zobrazování pokročilých efektů, jako je vlnění horkého vzduchu nad krajinou a podobně, proto se nedoporučuje zapínat jej na slabých počítačích
– efekty pásů ovlivňují FPS jen minimálně, dělají to, že vám zobrazí bahno nebo vodu, která od pásů odlétá
– kvalita povrchu nastavuje vzdálenost, ve které se objekty začnou vykreslovat jednodušeji, na minimálním nast

Jak z WoT dostat vyšší FPS?
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů
Sdílejte
Předchozí článekWoT.cz pro mobilní platformy
Další článek27. 1. 2015
Excalibur.cz
Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

5 KOMENTÁŘŮ

  1. ja mam 2500K na 5ghz a 970tku 16 giga ram a stejne mi kolikrat spadnou fps na 30 …

    jinak skouseli jstne nekdo uz wotko na win 10?

  2. Já jedu WoT na 40 – 50 FPS na max. grafiku a nikdy se to nesekalo, ani se zapnutým nahráváním, Youtubem a Skypem, takže nepotřebuji zvyšovat FPS… =)

  3. Po posledním micropatchi mi spadly FPS z hratelných cca. 30 na 10-15. Na fóru už pár lidí napsalo, že se jim stalo to samé. Je to nějaký známý bug? Doufám, že po 9.6 už zase budu moci hrát…

Comments are closed.