Ako funguje prieraznosť?

18

Munícia a jej správne používanie zohráva v hre veľmi dôležitú úlohu. Bez znalostí jednotlivých druhov munície ich nedokážete v boji efektívne využiť.

V hre existujú 4 základné druhy munície a to AP, APCR, HEAT a HE. Ich použitie závisí od situácie, dela a protivníka, proti ktorému stojíte.

Priebojná munícia (AP)
  • Jedná sa o najbežnejší typ munície v hre s ktorou sa stretnete už na najnižších tieroch. Je to základná munícia pre väčšinu diel v hre.
  • Výhody: dokáže prelietavať cez prekážky, dobré hodnoty normalizácie (5°), platí pravidlo 3-násobku kalibru
  • Nevýhody: so vzdialenosťou stráca prieraznosť
Podkaliberná munícia (APCR)
  • Podkaliberná munícia je väčšinou zastúpená ako prémiová munícia, niektoré vozidlá najvyšších tierov ju používajú ako základnú muníciu. Jej hlavnou devízou je vysoká rýchlosť.
  • Výhody: veľká úsťová rýchlosť a rýchlosť letu, dokáže prelietavať cez prekážky, platí pravidlo 3-násobku kalibru
  • Nevýhody: so vzdialenosťou rapídne stráca prieraznosť, nízke hodnoty normalizácie (2°)
Kumulatívna munícia (HEAT)
  • Kumulatívna munícia je väčšinou zastúpená ako prémiová munícia. Nedisponuje normalizáciou a nie je vhodná proti predstavnému pancieru.
  • Výhody: prieraznosť je nezávislá na vzdialenosti, väčšinou najvyššie hodnoty prieraznosti, autobounce na 85°
  • Nevýhody: nedokáže prelietavať cez prekážky, slabý účinok proti predstavnému pancieru, väčšinou nízka úsťová rýchlosť
Výbušná munícia (HE)
  • Výbušná munícia je k dispozícií takmer pre každé delo v hre. Je veľmi účinná najmä proti slabo opancierovaným cieľom alebo na dorážanie tankov s pár HP. Veľké využitie má na húfniciach a u delostrelectva.
  • Výhody: prieraznosť je nezávislá na vzdialenosti, udeľuje poškodenie aj keď neprerazí pancier, môže poškodiť viac vozidiel naraz
  • Nevýhody: nedokáže prelietavať cez prekážky, nízke hodnoty prieraznosti

Existujú aj ďalšie druhy munície. Známe sú napríklad strely HESH na Britských tankoch vysokých úrovní. Tie sa správajú ako HE munícia ale disponujú väčšou prieraznosťou. Nesmiem zabudnúť na RNG. Hodnoty priemernej prieraznosti uvedené pri parametroch dela sa môžu pohybovať od -25% po +25%.

Rovnako dôležité sú vedomosti o pancierovaní tanku, proti ktorému v boji stojíte. To Vám umožní lepšie určiť, aký druh munície použiť. Existuje mnoho stránok, kde si môžete pozrieť 3D modely pancieru jednotlivých tankov, napríklad: http://tanks.gg/wot/.

WittmanSVK – Je mnoho vecí, ktoré správnymi vedomosťami dokážete ovplyvniť. V hre sú však aj veci, ktoré ovplyvniť nedokážete, napríklad RNG. Iba ak by ste mali tank s pancierom zo Stallinia 🙂

 

Ohodnoťte tento článek!

18 KOMENTÁŘŮ

  1. Me by spis zajímaly konkrétní hodnoty ztráty průbojnosti AP a APCR má munice na každých 100 metru. Tak třeba na 100, 300 a 500 metru

    • To máš ve hře v garáži. Najeď kurzorem na ikonu konkrétní munice a rozbalí se ti tabulka ve které najdeš hodnoty průbojnosti označené munice pro 100, 250 a 500m.

  2. Ja jsem si vzdy myslel, že apcr maji lepsi normalizaci nez ap, tak jak to je?

  3. Já jsem třeba o žádné normalizaci nevěděl..
    A sice jsem věděl, že třeba ty munice kolikrát ztrácí průbojnost v závislosti na délce letu, ale nikdy jsem si neuvědomil, jaká to je důležitá věc s tím počítat..

    Stejně tak.. Skoro pořád mám problém S HE municí, kterou se tím pádem nesnažím střílet (teď neberu arty).
    Ale je fakt, že např. S Cromwellem můžu Arty zabít třeba i na 1 nebo 2 rány s HE, ale prostě musím umět probít.. ( Což se prostě bojím zkusit) :/ Musím udělat změnu!!

    • Problém je, že artyny mají často pancíř korby dostatečný na zastavení HEček a je třeba střílet na štít děla

  4. Škoda, že není možnost využívat u jednoho vozidla více typy munice (AP, APCR, HEAT, HE) 🙁 Né vždy lze využít jeden typ munice na každou situaci … Vozidla by byla aspoň více všestranná na hraní 🙂

  5. povánoční nudu vyplňuje wg tímto příspěvkem … a proč ne … kouknul jsem na dnešní replay s ST-2 toho maníka s aničku a caesarova bullfoga … přečetl si toto, dal pár bitev, zítra celej víkend trvalé dvojnásobky … prostě pohodová hoďka s wotkem

  6. Svého času, když jsem to ještě byl ochoten osobně hrát, se děly zajímavé a celkem časté úlety. Hlavně se to dělo s nepancéřovanými vozidly. Terfil jsem ARTY do kolmého plátu o síle 10mm dělem s penetrací 150mm+ a ding. Osobně si myslím, že nějaká čísla penetrace a armoru jsou ve WoT pouze na efekt, v bitvě samotné nemají mnohdy žádný význam. Video pěkné, bohužel s realitou WoT nemá mnoho společného. Nevím jak je to nyní, ale před dvěma lety to tak bylo. Ovšem pokud přihlédnu k tomu, jak rychlé WG je se vším co dělá, divil bych se, kdyby to bylo dnes jiné. 🙂 Musím se na to zeptat svých BOTů 😀

    • bud v klidu je to jeste horsi nezmenilo se nic, wb tady mluvi o nejakem procentu normalizace 2 -8 % a losovani prubojnosti a rng a podobnych sracek je + – 25% tak o cem ty cisla jsou ? no ale nemuzou napsat delame si z vas ve hre prdel a vsecko losujeme tak aby jste meli kolem 50% vyher a nazdar

    • Nezapomněl, ale přeci jen 3x vyšší penetrace, tam už je snad RNG lhostejné. 10 mm x 3 = 30 mm. Myslím, že s penetrací 150+ mm by to mělo projít. Ostatně se to tvrdí v článku výše. Kdyby to dinglo jednou dvakrát, ale u ARTY je to celkem časté. Ale jo, už to nehraji. Ztráta času a nervů. Pouze se bavím, když se někdo zabývá výrobou takové líbivé animace, aby přesvědčil hráče o principech své hry, které v samotné hře nakonec příliš nefungují. A to ať už z prostého diletantsví WG, či záměrně.

  7. Bohužel na mojí straně nebejvá zkušenější tier 1, aby mi kryl záda, když to můj tým občas brutálně zesere. Ale tohle video je super. Snad si ho aspoň 1/5 rajčat pustí někdy…… I taková trochu by udělala neskutečně moc.

  8. co je platná průraznost a druhy munice, když největší vliv ve WoT má šílený RNG. I ty HE jsou poslední rok spíš loterie, kdysi se s tím dalo úspěšně decapovat i HT na bázi. Člověk by čekal, že když s HE střelí do kol a pásů, že by se ty pásy mohly sundat, ale kdepak ve WoTku 🙂 Kde jsou ty časy, kdy se muselo mířit na weakspoty…

  9. Pozor, APCR u tanků, kde je využita jako základní munici ztrací penetraci stejně jako u AP…

  10. Zažil jsem minimálně dva případy, kdy tohle očividně nefungovalo jak říká WG. Takže je v tom stále něco více. Např. neprobil sem na kolmo spodek tanku T110E5 kde má pár mm pancíř s pene 330. Tohle nevysvětlí ani žádné RNG, ani úhly, ani typ munice prostě nic. Takže chyby v té hře prostě jsou. A nebo je to někdy úmyslně a WG samozřejmě mlží, čemuž bych věřil ze zkušenosti.

Comments are closed.