Manažer WoT k budoucnosti hry
i Zdroj: WoT.cz
Článek Manažer WoT k budoucnosti hry

Manažer WoT k budoucnosti hry

mamys

mamys

7. 6. 2016 13:00
Reklama

Před několika dny byla spuštěna aktualizace 9.15. “Tankisté” z různých koutů světa byli pozváni do centra Wargamingu na Kypru, aby se podělili s vývojáři o své myšlenky a názory, které by se daly implementovat do hry a opravdu ji dokázaly vylepšit. Tento experiment byl proveden v historii WoT poprvé. O tom jak vznikala poslední aktualizace, se rozpovídal manažer WoT Maksim Czuwalow.

Každý pátý Bělorus je zaregistrován na Wargaming.net
Ihned po spuštění hra World of Tanks získala neuvěřitelnou popularitu. Před monitory usedli i lidé doposud počítačové nehráli (ve věku od 30 do 50 let). Rychlý nárůst popularity WoT nás vedl k názoru, že hra bude žít dlouho. V rodné zemi Wargamingu v Bělorusku má přes 2 000 000 Wargaming ID, což znamená, že prakticky každý pátý člověk hraje některý z produktů firmy. Navíc i ve světě si vytvořili určitou představu o našich hrách a mají i svá očekávání. Dobře vědí, co jim vadí a jaké změny by rádi viděli v budoucnu. Navíc ani běloruští hráči se v ničem neliší od hráčů ve východní Evropě nebo v Asii. V souvislosti s tím můžeme snadno předvídat další vývoj a naslouchat hlasu veřejnosti.

Přestali jsme poslouchat názory hráčů.
Vývojář a vydavatel hry pro více hráčů, která vstupuje na trh, nesmí ztratit kontakt s uživateli. Wargaming na to ale v určitém okamžiku zapomněl a ztratil zpětnou kontrolu od hráčů. To, co jsme slibovali a vytvářeli, nebylo tím, co chtěla hráčská komunita. Došlo nám, že tudy cesta nevede, a nezbylo tedy nic jiného zcela přehodnotit přístup k vývoji. Začali jsme sledovat témata na fórech a sociálních sítích, začali jsme pořádat různá setkání, vytvořili stálý kontakt s klany a blogery. Na základě toho jsme vytvořili další plán vývoje hry a na základě rad a nových nápadů jsme upravili proces vývoje.

Hráče na Kypru osobně přijal Viktor Kislyj
Po tragické aktualizaci 10.0 vyhlášené na podzim roku 2015 se spojila hráčská komunita proti vývojářům a podařilo se jí vyšplhat až na samotný vrchol, který se jmenuje Viktor Kislyj a ten jim na oplátku slíbil, že udělá vše pro jejich spokojenost.

Manažer WoT k budoucnosti hry
i Zdroj: WoT.cz

Video, na které si možná ještě někteří pamatujete, bylo jen prvním krokem. Krátce na to byli pozváni představitelé klanů a špičkoví hráči do centrály Wargamingu na Kypru a osobně se setkali a hovořili přímo s vývojáři i Viktorem Kislym o všech problémech, které vyžadují okamžitou reakci ze strany vývojářů. Samozřejmě, že jedním z problémů bylo „dělostřelectvo“: hráči, kteří je nehrají, si stěžovali na zbytečně nadměrné poškození, a žádali nerf. Zatímco artynáři hlásali své „ruce pryč od artyn“.

Dalším problémem je program, který balancuje výběr tanků. Ne vždy jsou vybrány odpovídající typy, tiery. Tohle je však velmi komplikované. I když se podaří vybalancovat správný výběr tanků, úroveň hráčů je různá. Co fungovalo na začátku, teď už nestačí. Zpočátku byly tanky dvou zemí, stovka tanků a několik map. Úrovně tanků se lišily od těch dnešních. Pouze některé větve dosáhly na tier 10. Každý tank měl svou úlohu a místo. Nyní je asi 450 tanků a více než 30 map a téměř všechny třídy mají 10 úrovní.

Čínský sen o zlatém drakovi a japonský o anime
Wargaming neustále sbíral názory a návrhy z celého světa, aby hra byla co nejatraktivnější. A různé národy chtěly to, co je blízké jejich kultuře. Maksim zmínil ty nejexotičtější. Číňané chtěli tank s vyobrazením zlatého draka, Korejci chtěli stroje s neobvyklými kamuflážemi (připomínající korejskou válku) a Japonci – tank v anime stylu. Nicméně pro většinu hráčů je priorita někde jinde. Pokud jde o ženy, je jich ve hře velmi málo (necelá 3 procenta). Jejich přání se navíc příliš neliší od požadavků zbytku hráčů. Koneckonců, jsou to hráči jako ostatní.

Sandbox pro testery
Aktualizace 9.15 byla postavena výhradně na přáních fanoušků hry. Vytváření trvalo asi 2 měsíce a během nich se zlepšovala nejen fyzika a zvuky, ale i optimalizace pro zvýšení výkonu na počítačích. Po těchto zkušenostech byl udělán další krok- speciální testovací server „sandbox“ (pískoviště). Zde bude možno testovat spoustu nových věcí před jejich uvedením a správně směřovat vývoj hry. Budou zde nabízena různá řešení, o kterých by se mělo hlasovat. Teprve poté, na základě připomínek hráčů bude připraven patch 9.16. Uvidíme, co bude realizováno a co zůstane pouze nápadem. V souhrnu lze říci, jak poznamenal Maksym, že tanky se stávají hrou, kterou nebudou řídit pouze firemní úředníci, ale i hráči. Protože právě pro ně byl World of Tanks ve skutečnosti vytvořen.

Manažer WoT k budoucnosti hry
i Zdroj: WoT.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama