Jaký máte názor na hodnocené bitvy, které přijdou do WoT?

    27

    Rozhořely se různé diskuze ohledně hodnocených bitev ve World of Tanks. Rozhodl jsem se na tuto vizi od WG reagovat. Především protože je to věc, která by mě donutila hrát WoT daleko více. Nebo lépe řečeno – motivovala.

    Člověk je soutěživý a poměřování „pindíků“ vždy bude motivující. Pokud WG „rankedy“ nezprasí, jako tomu je u WoWs, tak by to hru mohlo posunout do úplně jiné roviny.

    Teď k samotnému konceptu. Všichni jste jistě viděli video od vývojářů z WG, kde oznámili příchod hodnocených bitev.

    • Časový harmonogram: První věc, ze které jsem kapku nesvůj, je čas, který bude pro každou hodnocenou sezónu. Týdenní fáze a měsíc na sezónu mi přijde dost krátký. Nejsem si jist, jak rychle půjde žebříčkem šplhat. Časový přes a týdenní fáze může být problém ve chvíli, kdy se jednoduše hře nemůžete věnovat, potom ztratíte možnost se v sezóně nějak lépe umístit. Zde bych viděl daleko lepší model – dva měsíce sezóny, žebříček a trádá, stoupáme vzhůru.
    • Posuny podle zkušeností: Nemám problém s tím, že když tým vyhraje, jde prvních dvanáct hráčů nahoru v ranku. Nicméně proč 12? Vyhráli všichni, tak proč nemá stoupat celý tým? Na nižších rancích to vcelku chápu, ale díky vyrovnanému matchmakingu, kde by měli proti sobě nastupovat stejně dobří hráči, tak nepřidat body posledním třem může být na vyšších rancích nefér. Dále nechápu, proč by nejlepší hráči z týmu, který prohrál, měli získat nějakou imunitu a neztrácet body? Ano, díky krátké sezóně to asi bude hodně užitečné. Mně se to určitě bude hodit, ale nechápu proč!
    • Přestávky mezi sezónami: Pokud by byl systém kvalitní a fungoval by, určitě by se našli hráči, kteří by se věnovali pouze ranked bitvám. Pauzy mezi sezónami by mohly být problém. Jak tomu je například u lodí, kdy je sezóna a po ní jsou dva měsíce pauzy. To se mi lodě ani pouštět nechce. Bohužel.
    • Odměny: Moc nechápu, proč WG vymýšlí nové odměny (plativo), za které budete moci vylepšovat vaše vybavení. Místo toho, aby se soustředili na samotný režim a kvalitu provedení, vymýšlejí větvičky kolem, které sice budou zajímavé bonusy, nicméně budou lepší hráče dělat ještě lepšími. Třeba pokud by byly do hry přidány nějaké speciální kamufláže za hodnocené bitvy, nebo byste si za vydělané body mohli koupit nápisy na tanky, bylo by to dle mého názoru daleko jednodušší a zajímavější, než vymýšlet upgrady upgradů.
    • Soupiska: Mám vcelku obavy z toho, jakým způsobem se budou vybírat tanky. To bude na nižších rancích největší problém, jelikož pokud si vyberete tank a kliknete na tlačítko „battle“, nikdy nevíte, jaká bude sestava vaší jednotky. Kdyby si hráči před bitvou mohli vybrat tank, do kterého sednou, například z 3 předem vybraných kusů, bylo by to daleko zajímavější. Hlavně by se dalo více taktizovat. Když vezmete například League of Legends, kde se v ranked bitvách vybírají šampióni na střídačku. První tým jednoho šampióna, druhý tým dva, první tým dva a tak dále. Můžete reagovat na složení nepřátelských týmů. Pravdou je, že 15 výběrů na každé straně by dost zdržovalo. Nicméně vybrat ze tří kusů podle toho, co má váš tým, by nemuselo být špatné.
    • Mapy: Ohledně map je zde jen otázka, jak moc budou rozmanité. Každý hráč WoTka ví, že mapa ovlivní hodně. Pokud bude X map otevřených a X map městských, mohl by být v bitvě podíl náhody příliš velký. To se sice horším hráčům může líbit, nicméně lepším hráčům nikoli. Zvláště když si poměřujete ty „pindíky“.

    Každopádně na hodnocené bitvy se nesmírně těším. Už se nemůžu dočkat, až si rankedy otestuji na test serveru. Tento krok Wargamingu by mohl hru posunout do jiných končin, jen to nezprasit.

    Jaký máte názor na hodnocené bitvy, které přijdou do WoT?
    Ohodnoťte tento článek!
    3.22 (64.44%) 9 hlas/ů

    27 KOMENTÁŘŮ

    1. Vsak to bude jako v lodich. Tak nechapu, kde je problem 🙂 Tam to docela funguje.

      • Co na lodích funguje ? Poslední rankedy ti přišly že fungovaly ? dle mého vůbec … spíš mi přišly, že ty odměny nestály za to se s těmi rankedy rozčilovat. DD prakticky nehratelné jelikož v kazde bitve radar, čim vyšší rank tím vic radat … Ne rankedy na lodích rozhodně nejsou zábavné. 😀

        • odmeny mohly byt lepsi to souhlas, ale s belfastem se to hralo dobre a bylo to zabavny, uznavam ale ze je belfast OP.

    2. též souhlas s Marty vole … největší problém je to, že to bude poškozovat lidi, kteří herně začínají a postupně rostou … pokud by doplňky šly jen na T10 nemám problém … obecně si myslím, že když to půjde i na nižší tiery, tak je to první předstupeň k tomu, že se to bude prodávat … nicméně pozvolna ve mne narůstá velká spokojenost s 9.18 takže tomu šanci dávám … jen nechápu to myšlení, že tohle jako tvůrce nenapadne samo od sebe … nejspíše v tom bude fakt záměr (kšeft) 🙂

      • S těma odměněna souhlas. Nevím, proč bych měl být (potenciálně) v nevýhodě jen proto, že nehraju mod, který mě nebaví, nemám na něj čas a nebo vhodný stroj.

      • Já osobně s Martym moc nesouhlasím, těm hráčům na tier VI je u prdelky jestli proti sobe maji někoho kdo nabiji 6s nebo 5.5s … pokud si někdo toto vybaveni naskládá na oblíbené tanky nizkych tieru, je to rozhodně jedno. Jelikož když si veme dobry hrač nižší tier, má na něm zpravidla i dobrou posádku, a rozdil 100% posádky a 4 perků jde poznat daleko více něž nějaký pitomy upgrade upgradu.

        Proto si myslím, že spíše než šikanovat nizké tiery budou chtít hrači vylepšovat vysoké tiery, aby udělali krok před ostatní hráče… no spíše kruček

        • určitě ne … nováček bude ještě více v depce …. pamatuju si to, když jsme to s klukem hráli prvně … tak jsme si s každým tierem řikali … že ten další tank bude už ten tank s velkým T a nebyl … je to o skillu … prostě růst je vzestupný a podmínky to musí podporovat … ne že někdo půjde směrem dolu, vylepší tanky a posádky a bude dusit stoupající … fakt je to kravina a je to připravený na volný prodej …. jinak to nedává smysl … a je to přesně nyní můj případ, desítky mám, nebaví mne (nemám na ně skill), ale fakt výborně se mi daří s T5 – T8 … (např. na T3485M mám na 200B WR 60% a WN8 2500) … podobně Jackson, Rosomák, Hellcat … už se těším, jak se trochu hecnu něco s T10 přežiju a nakoupím si na ty svoje oblíbence … Prostě tohle je kravina … totální …. 🙂

          • Nemyslím si, na těch nízkých tierech prostě ty rozdíly mnohdy nepoznáš. Jám mam možnost vyzkoušet press účet, a mohu s jistotou říci, že kvalitní posádka uděla daleko více. Na pátem, nebo šestém tieru nemaš kolikrát ani 100% posádku díky častému přeškolování. Dobrý hráč ví, že když má na posádce dobře nastavené 4 perky, tak se tank chová úplně jinak.

    3. Nejvíc platících hráčů hraje random a žádné CW, odřady atd. většina z nich nikdy nezapne. Vážně nechápu proč se s tím WG zabývá. Kdyby raději zapracovali do MM ještě vyvažování týmů dle skillu hráčů. MM teď je dobrý, takže už by jen stačilo prohodit hráče mezi týmy aby bitvy byly férovější. Nemusí podle WN8, stačilo by i jen podle toho jejich debilního osobní hodnocení.
      Schválně si někdy po bitvě co dopadne 2:15 ve váš neprospěch sečtěte osobní hodnocení hráčů ve vašem týmu a v týmu nepřátel. V drtivé většině případů zjistíte že rozdíl byl ne v řádu stovek, ale klidně mnoha tisíc bodů. Je to lepší než používat XVM, to Vás totiž demotivuje hned před bitvou když vidíte šanci na výhru 13%. Zhruba před půl rokem jsem přestal používat všechny módy a hra mě hned baví víc, nejsem pořád v depresi z toho jaké mi MM přiděluje kečupáky do týmu.

      • WG několikrát sdělil, že skládat MM podle skillů nebude. MM nyní rozhodně lepší není, už jenom s ohledem na právě tebou popisované výsledky bitev 2:15 (nebo naopak) a to většinou do 5ti minut. Nechápu v čem vidíš zlepšení MM. Tím že lehký tanky dostaly stejný MM jako ostatní tanky a navíc se přidala lajna až do desítky se nyní objevuje v každé bitvě 3-5 lightů bez ohledu na tier, spolu s MEDkama tvoří většinou víc než půl týmu a tím se bitva neskutečně zrychlí. Vzhledem k playstylu lightů a medek, kterej je mnohem těžší než heaviny a TD to znamená, že pak dopadnou bitvy do pěti minut 2:15 a podobně. Můžeš být sebelepší skiller ale pokud máš v týmu hráče, který neumí jezdit rychlý tanky, můžeš tu bitvu prostě odepsat. Novým MM a lightama se prostě změnil styl bitev a to radikálně, neskutečně se to vše zrychlilo, nemusíš souhlasit, můžeš mít výhrady, na to vše máš právo ale když jsem koukal kolik máš naježděný, tak to buď teď nebo později potvrdíš…..

        • MM se zlepšil a to výrazně díky tomu že oba týmy mají stejnou techniku (bohužel ještě neřeší těžké a střední tanky). To že jezdí plno lehkých tanků přejde stejně jako artyny, je to nové a každý to chce zkusit. Za dva měsíce bude situace stejná jako bývala. A co se rozdělování tierů je to nebe a dudy proti tomu co bylo před patchem. Teď i s lowtierem v bitvě můžeš hodně udělat. Před patchem se mi mnohokrát stalo, že jsem třeba s T-54fp byl jediná osma + jeden osmičový lehký tank, zbytek týmu šest devítkových těžkých tanků a TD, zbytek desítek to samé. Takže markantní zlepšení, ale chápu že ten kdo hrál téměř jen desítky, tím pádem byl neustále top a farmil na osmách může být zaskočen tím že proti němu občas stojí samé desítky a už to není tak snadné. 🙂
          Já si myslím že MM se brutálně zlepšil i když by ještě šel zlepšit viz. výše.

          • A to nezmiňuji situace kdy v jednom týmu bylo osm TD a ve drhhém jedno, nebo na Himmelhergotsdorfu v mém tým dva těžké tanky (jedna X a já s VIII a nepřítel měl osm těžáků, z toho 4 desítky, 3 devítky a jednu osmu. Fakt balancovaný MM to býval. 🙂

        • MM je urcite lepsie aj ked nie dokonale. Kto to nevidi asi by sa mal poobzerat po nejak inej online hre ktora bude lepsie odpovedat jeho osobnym potrebam. Na sucasnom MM co si vsimam je nie raz do oci bijuce rozdelenia konkretnych tankov. Podla druhu tankov to celkom sedi ale ked vidim na jednej strane 4xO-ho a na druhej strane 4xIS3 tak to nema nic s volou o lepsi balanc. PLati to jak pre HT tak aj pre ine triedy a kedze Wg vravi ze MM nerobi podla skilu tak sa jedna rohodne o bug podla mna a mohli by to cim skor opravit. Este by mohli otocit prioritu aky model MM zvolia s tym ze prvotne by sa mali snazit zlozit jedno tierovy a ak to nejde tak az potom dvojurovnovy alebo trojurovnovy MM. A ked nemienia zohladnovat skill tak by to v podstate mohlo tak aj ostat.

    4. Posuny podle zkušeností: Nemám problém s tím, že když tým vyhraje, jde prvních dvanáct hráčů nahoru v ranku. Nicméně proč 12? Vyhráli všichni, tak proč nemá stoupat celý tým? Na nižších rancích to vcelku chápu, ale díky vyrovnanému matchmakingu, kde by měli proti sobě nastupovat stejně dobří hráči, tak nepřidat body posledním třem může být na vyšších rancích nefér. Dále nechápu, proč by nejlepší hráči z týmu, který prohrál, měli získat nějakou imunitu a neztrácet body? Ano, díky krátké sezóně to asi bude hodně užitečné. Mně se to určitě bude hodit, ale nechápu proč!

      Obávám se že autor má dost idealizované představy, lepší by to bylo úplně naopak, rank jen pro top 10 u výhry a top 5 u prohry, myslíš že těch low 5 se pro výhru nějak zasloužilo? NOPE…

      Soupiska: Mám vcelku obavy z toho, jakým způsobem se budou vybírat tanky. To bude na nižších rancích největší problém, jelikož pokud si vyberete tank a kliknete na tlačítko „battle“, nikdy nevíte, jaká bude sestava vaší jednotky. Kdyby si hráči před bitvou mohli vybrat tank, do kterého sednou, například z 3 předem vybraných kusů, bylo by to daleko zajímavější. Hlavně by se dalo více taktizovat. Když vezmete například League of Legends, kde se v ranked bitvách vybírají šampióni na střídačku. První tým jednoho šampióna, druhý tým dva, první tým dva a tak dále. Můžete reagovat na složení nepřátelských týmů. Pravdou je, že 15 výběrů na každé straně by dost zdržovalo. Nicméně vybrat ze tří kusů podle toho, co má váš tým, by nemuselo být špatné.

      Myslíš že je v silách těch retardů na randomu mít takovýhle hluboký myšlenky? facepalm

      • Jako a podle čeho by jsi to chtěl vybrat ty tanky ? To by jsi musel mít možnost vybrat si tank jenom ty a ostatní ne 🙂
        Jinak jsem to zkoušel na testu a postup je velice jednoduchý. Určitě tenhle mod hrát budu.

        • Podle ničeho… ať si každej vezme jakej tank chce, lepší hráči budou hrát ty tanky které se tam hodí(CW tyle), retardi si budou brát retard tanky…

      • Hele, já osobně si hodnocené bitvy na top rancich představuji na urovni, samozrejmě kazdy hrac hru muze prodat, nicměne ranked mm na vyšší hodnosti by měl odpovídat hodnosti, stejně jako delka bitvy a podobně, nemyslis?

    5. Nazor 🙂 je to nedodelek jako vetsina veci od wg. Pro me nezajimave nemam ani jednu 10 a s tim jak hra v posledni dobe funguje ani mit nebudu. S 8 nedostavam jinej mm nez +2. Nevim ale na 9.18 hodnotkm kladne jen rotaci map. Jinak me prijde ze wg to posralo vic nez to bylo. MM je porad absolutne prisernej. S artynou hraji pravidelne top a je jedno jak stridam tanky. S lt jsem top nebo max +1 a s ht a mt jedine +2. Pokud tocim celej vecer IS a T44 jinej mm proste nedostanu. Skousel sem to takto 3 dny pak sem se nasral a vzal si jinej tank. A to nemlivim o tom ze se zhorsilo vyvazeni tymu ktere by melo bejt lepsi dle mm.

    6. Autor na clankov pre tuto komunitu by som bral ze by mal mat lepsi prehal o hre a podla mna ja take racionalnejsie pohlady na veci kto re v nej su alebo sa deju a hlavne by ich mal vediet viac racionalne nez emotivne obhajovat. K tomu preco 12 najlepsich z vitazneho temu a 3najlepsi z porazeneho teamu by malo rast v ratingu a ostatni padat my pride ako taky maly amarterizmus zo strany WG. A ze preco traja nahorsi aj ked vyhrali vyzeru kefu? A preco nie ked sa len zviezli?Sedlacky rozum hovori ze treba zoradit podla expov (bez bonusu za vitazstvo) vsetkych 30 a prvych 15 ide hore a druhych 15 dole. A od nejakeho takehoto modelu sa mali odpichovat a nie prask bulharska konstanta 🙂

      • ..pripadne obdobny model s tym ze sa z 30 hracov vyrata priemerne Xp za bitku a ty nad stupaju v ratingu a ty pod klesaju…miera postupu ci padu by mala byt samozrejme umerna tomu ako je daleko od tohto priemeru…

    Comments are closed.