Jaké má předvídání hry dopad na hráče?
Určitě už jste někdy použili mod, který vám prozradí statistiky nepřátelského týmu nebo i šanci na vítězství. Řekli jste si někdy, jaký to může mít dopad na vaše schopnosti v dané hře?
O tomto celém pojednává psychologický jev Priming, což je proces, jak někoho přimět k jinému myšlení bez jeho vědomí. Příkladem nám bude hráč WoT, pojmenujeme si ho třeba „Zelí“. „Zelí“ byl průměrný hráč na serveru, který používal mody a měl vždy nad týmem napsanou aktuální šanci na vítězství a nad jménem hráče jeho wn8. Tyto statistiky ovlivnily jeho pozdější rozhodnutí, jako jsou přecenění nebo podcenění protihráčů, výběr trasy, atd.
Priming – to je jen nějaká báchorka?
Autoři Chris Janiszewski a Robert S. Wyer Jr. dokázali v pokusu s rychlostí chůze k výtahu, že ne.
V experimentu číslo 2a se lidem v 1. skupině při chůzi ukazovala neutrální slova. Na rozdíl od 2. skupiny, které při chůzi ukazovali slova spojená se stářím (jako „osamělý“ a „pomalý“), výsledky můžete vidět v grafu výše.