Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II

16
Zdroj: https://www.excalibur.cz/world-of-tanks/novinky/dalsi-navrh-ceskoslovenskeho-stromu/

V roce 1939 do firmy škoda přišel nový generální ředitel jménem Wilhelm Voss. Tato skutečnost byla první předzvěstí začlenění Škodových závodů do struktury SS. Pod novým vedením začala Škodovka pracovat na nových projektech postavených na podvozcích tanků T-21 a T-22.

Voss I

Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov
Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov

Prvním prototypem byl stíhač tanků/samohybné dělo pojmenované na počest generálního ředitele Voss I. Oficiální celý název projektu byl Selbstfahrlafette 7,5 PAK (ŠKODA). Voss I byl vyvíjen v srpnu 1941.

Na tank měl být namontován kanón škoda A16 ráže 75 mm. Jednalo se o protitankový kanón o hmotnosti 2000 kg. Byl postavený pouze jediný prototyp kanónu. Náměr na obě dvě strany měl činit 30º. Deprese kanónu byla -10º a elevace +20º a s úsťovou rychlostí 860 m/s.

Zdroj: http://forum.valka.cz/topic/view/109457/A-16-75mm-protitankovy-kanon
Zdroj: http://forum.valka.cz/topic/view/109457/A-16-75mm-protitankovy-kanon

Vzhledem k problémům s podvozkem, prototyp nedošel dál než do návrhu na papíře a dřevěného modelu, ale nejsou žádné pořádné informace ani podklady, které by potvrzovaly samotnou existenci tohoto modelu.

Technické parametry:

Hlavní a sekundární zbraň: Škoda A16 ráže 75 mm
Pancéřování: 30 mm čelní pancíř, bok a zadní pancíř měl mít nejspíše 25 mm
Posádka: 5 mužů (Velitel, Nabíječ, Řidič Radista, Střelec)
Rychlost a dojezd: 50 km/h
Motor: Škoda 15 litrový benzín V8, 256 koní (14,2 hp/t)
Hmotnost: 18 t

Voss II

Druhý prototyp, který byl postaven na stejném podvozku s rozdílem použitého děla. Voss II má velice podobný příběh jako I. Byl dotažen pouze do podoby papírového nákresu a nejspíše i dřevěného modelu. O tomto prototypu je ještě méně informací, než tomu bylo u prvního prototypu.

Zdroj: http://forum.valka.cz/topic/view/11686#37654
Zdroj: http://forum.valka.cz/topic/view/11686#37654

Zde mělo být použito pěchotní dělo SiG 33 schweres Infanteriegeschütz) ráže 149,1 mm. Délka hlavně je 170 cm (L/11,4). Rychlost střelby se udávají 3 rány za minutu a úsťová rychlost 240 m/s HE náboje.

Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov
Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov

Na obrázku je model, jak by mohl tank Voss II vypadat.

Můžeme předpokládat, že technické parametry budou stejné jako u první prototypu, protože byl použitý stejný podvozek.

Voss II by mohla být dalším ideálním zástupcem do linie artyn na nižším tieru.

Technické parametry:

Hlavní a sekundární zbraň: pěchotní dělo SiG 33 ráže 149,1 mm
Pancéřování: 50 mm čelní pancíř, bok a zadní pancíř měl mít nejspíše 25 mm
Posádka: 5 mužů (Velitel, Nabíječ, Řidič Radista, Střelec)
Rychlost a dojezd: 50 km/h
Motor: Škoda 15 litrový benzín V8, 256 koní (14,2 hp/t)
Hmotnost: 18 t

Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 7 hlas/ů

16 KOMENTÁŘŮ

  1. kez by WG aspoň zacalo premyslet nad dalsi Ceskou vetvi. Radsi bych TD, ale ikdyby tpo byly artyny tak aspoň něco ceskyho a este tu prem 8micku (klidne TD, když u stredaku je to takovy problém) a budu spokojen 🙂

    • Ty maj plný ruce práce s tim ,aby polákům udělali alespoň trošku koukatelnej strom, ale kde nic není, ani WG nebere 😀 Osobně si nemyslím, že by jetě v dohledné době mělo něco do našeho stromu přijít. Holt nejsme tak “atraktivní” národ pro ostatní země. Náš strom to určitě chtělo, ale ten už je takže půjdou dál.
      Jinak pokud dobře koukám, Prisma je tady nový, že? Tak doufám, že tvé články budou dobré a gl hf 🙂

      • na offiko stránke je ukázané, že prídu Taliani do tech. stromu takže nejaká minivetva pre CS strom bude skôr zázrakom…asi málo plačeme a hejtujeme WG než Poliaci…

      • Už jsem tady nějaké články psal a po menší pauze jsem znovu začal 😉

  2. ako môže jeden Čech hneď v prvej vete napísať, že “V roce 1939 do firmy škoda…”, čítal to vôbec po sebe?

    • No aby někdo jiný mohl začít větu malým písmenem 😉 😀 neber to zle 😉

  3. V Českoslovevsku údajně existovali plány na stíhače tanků projektu TVP .

  4. Škoda, už dlouho existuje návrh(ne od WG) ČS. strom kde jsou Arty,Light,TD krásně propracované, stačí pouze aby WG dalo práci pár grafikům a mohli jsme mít v klidu krásný strom, ale WG nám nemá rád proto se možná letos dočkáme slibovaného VIII prem. který slíbili na stremu v prosinci.

  5. Poliakov zase dobehli. Najprv im dali Rudyho a potom po dlhej dobre Pudla…hm a už keď sa čakalo na poľskú líniu na spadnutie tak boom Taliani…Nemám nič proti naším susedom ale tá dávnoveká nevraživosť medzi Poľskom a Ruskom zasahuje asi aj do tejto hry.

    • jo a kludne môžete dodať CS líniu TD, my si radi počkáme na archívne pátranie po ako takej “realistickosti” existencie vozidiel ( aspoň na papieri teda )

      • To som ozaj nevidel…a akým jazykom to vlastne hovoria primárne ? a na aký trh je táto hra určená dominantné ?

    • schválně jsem si četl poslední zprávy (jsou teda z března), ale jak tam zaměstnanec WG odpovídal na otázky. Co se týče PL stromu, s nízkýma tierama problém nebude, ale právě je problém s vyššíma tierama. Sice by tam mohli dát kopie tanků od Rusáků či Spojenců, které používali, ale byly by to jen kopie a chtějí najít nějaké polské tanky či plány vhodné na vyšší tiery a to jim nejspíš nějaký ten čas zabere. V tom případě někdo pracuje na polácích, a aby ve hře nebyla velká pomlka od nových strojů, když polský strom je zpomalený kvůli hledání vhodných tanků, přijíždějí na scénu Italové s jejich systémem nabíjení a novým tankem. Ale já si osobně myslím, že polský strom v rámci pár měsíců dorazí a budeme si moct zahrát 😉

Comments are closed.