Na Krokodil nečakajme, ale…

11

Nemecké tankové vojsko síce disponovalo obrovským množstvom rôznych bojových vozidiel, niektoré z nich si však ľudia domysleli. Taký je aj prípad stíhača tankov Jagdpanzer E-100 „Krokodil”.

E-100 „Krokodil” je nemecký stíhač tankov, ktorý sa stal veľmi známym, aj keď vznikol v modelárskej dielni. Podľa informácií sa však zvažovalo aj jeho pridanie do World of Tanks.
Tento dizajn má ale viacero problémov. Vozidlo disponuje veľmi dlhým kanónom a obrovskou hmotnosťou v prednej časti (spôsobenou silným čelným pancierovaním), ktorá by takto nebola vhodne rozložená. Zaťaženie prednej časti odpruženia by bolo veľmi veľké, nezvládlo by takúto záťaž. Je pravdou, že podobný koncept fungoval u sovietskeho ISU-152, tu však bolo delo omnoho kratšie a vozidlo vážilo výrazne menej. Aj toto je jeden z dôvodov, prečo sa WG rozhodol pre verziu, ktorá má superštrukútu v zadnej časti (Jpz E-100 – pravdepodobne verzia od Krupp). Takémuto rozloženiu nasvedčujú viaceré historické materiály.

Viacero vojenských historikov sa zhodlo na tom, že sa jedná o nehistorické vozidlo, medzi nimi aj Hilary Doyle. Je teda veľmi pravdepodobné, že toto monštrum v hre neuvidíme. Existuje ale niečo iné, čo by ešte mohlo obsadiť tier X nemeckých stíhačov tankov?

StuG E-75

Tento stroj predstavuje historický projekt útočného dela založeného na podvozku ťažkého tanku E-75. Tieto vozidlá série E boli navrhnuté tak, aby využívali čo najviac spoločných komponentov s cieľom znížiť potrebu materiálu a práce. Vojna ale skončila skôr, ako tieto vozidlá stihli prejsť ďalšími fázami vývoja. Pohon stroja mal zabezpečovať upravený motor HL 230 alebo HL 234 s výkonom 900 koní (rovnako ako má v hre E-75).

podvozok

Spolu s dizajnom ťažkého tanku sa objavil aj ďalší dizajn využívajúci jeho podvozok. Spomína sa sklonený čelný pancier pod uhlom 60 stupňov, bez superštruktúry. To znamená, že by to malo byť vozidlo podobné stíhaču tankov Jagdpanther.

draft2

Odhadovaná hmotnosť tohto kolosu mala byť 85 ton a výzbroj malo tvoriť nové delo 150 mm L/52 StuK. Pri pohľade na Foch 155 môžeme vidieť, že takýto koncept skutočne funguje. Otázka pancierovania je tiež veľmi zaujímavá. Aby si vozidlo udržalo hmotnosť 85 ton, musel by byť pancier pravdepodobne trochu tenší ako v prípade E-75. 150 mm hrubý čelný pancier sklopený pod uhlom 60 stupňov však poskytuje pre vozidlo slušnú ochranu pri zachovaní pohyblivosti. Spodný plát a bočný pancier by mali byť hrubé 120 mm, rovnako ako v prípade ťažkej E-75. Možnosti pohybu zbrane by boli pravdepodobne obmedzené na -8/+8 do strán a -5/15 stupňov elevácie a depresie. Celková mobilita by pri použitých motoroch mala zostať podobná ako v prípade E-75. V hre by mohol byť tento stroj použitý ako ľahšia alternatíva k stíhaču tankov Jagdpanzer E 100.

WittmanSVK: Nečudujem sa, prečo chce toľko ľudí vidieť v hre Krokodil, vyzerá naozaj úžasne. Myslím si, že historickejší StuG E-75 by na najvyššom tiere tiež vzbudzoval veľký záujem zo strany hráčov. Nemeckých vozidiel máme síce v hre dosť, ale sú stále populárne, tak prečo nie? Ja osobne by som si ho rád vyskúšal. 🙂

Zdroje: 
Na Krokodil nečakajme, ale…
Ohodnoťte tento článek!
4.59 (91.76%) 17 hlas/ů

11 KOMENTÁŘŮ

  1. STíhač to je hezký, ale dost si hru s ním nedokážu na 9. nebo 10. tieru představit. Zda by byl konkurenceschopný se současnými zásobníky a těžáky, Hb

  2. Líbí se mi, když modelář vezme základ a udělá si ” pro sebe” třeba i jen teoretický návrh vozidla, pokud to není vyloženě nesmysl. WG v tomhle bohužel občas pokračuje moc daleko a i když i od nich celkem často vypadá vysledek líbivě, ve hře to nebejvá ono 🙂

  3. Ty kváky od WG nemusíte používat ve vlastním článku. Pokud se soustředíme na onu historičnost, tak by ze hry měly zmizet ISU-152 s BL-10, Objekt 704 s BL-10 a SU-100 s 122mm kanonem, protože jejich podvozky nebyly dimenzovány pro takovou zátěž, ergo efekt “překlopení na čumák” (který WG tak ostře sleduje u JPE-100) by se jistě projevil i tam.

    Když to vezmu čistě historicky, tak taková SU-100 měla se stovkovým kanonem velký problém s průchodivostí – aby se nezapíchal do každého příkopu, tak musela mít při pohybu kanon v maximální elevaci + podívejte se na historické fotky prvních strojů – přední pojezdová kola byla celokovová, aby unesla váhu kanonu (tedy 100 mm kanon byl z hlediska zátěže na hraně únosnosti), zkušenosti z provozu mluví o značné poruchovosti podvozku (používala je i ČSLA).

    Analogicky takový Jagdpanzer IV (finální provedení i Zwischenlösung) měl montovaný dlouhohlavňový kanon (7,5cm KwK L/70 jako měl Panther) a kvůli přetížení předku měl vepředu jen celokovová pojezdová kola (pryžové bandáže prostě nevydržely váhu).

    Co chci říci – všechny věci se dají řešit, některé vyřešit už na začátku a jiné až při realizaci.

    WG JE BANDA POKRYTCŮ, CO VÁM VĚŠÍ NA NOS BULÍKY. WH POUŽÍVÁ ODKAZ NA HISTORIČNOST JEN KDYŽ SE MU TO HODÍ, JINAK NA HISTORIČNOST ZVYSOKA SERE.

    • Nezabudnite, že je to len hra.. a dokonca WG vraví o ARKÁDE.. čiže to nemá s históriou takmer nič spoločné.. Táto hra slúži iba k zábave a tam by to aj malo končiť.. to, že niekto do toho investuje stovky €, investuje tretinu svojho času či života.. tak to už je problém každého jednotlivca, akú dôležitú rolu hrá v jeho živote “zábava”. Ak máte problémy ako milióny ďalších zúfalcov (asociálov), tak tu hru proste a jednoducho nehrajte, nikto vám nasilu nekáže do nej investovať váš čas či peniaze.. skúste iné alternatívy, lebo WG išlo vždy len o vlastné dobro (biznis), inak by to namalo zmysel vypušťať nové aktualizácie/ novinky.

      • Přesně, jedna z nejdůležitějších věcí na kterou se často zapomíná: 1) nikdo to hrát nemusí 2) Je to podnikatelský záměr stvořený za účelem zisku – ne, aby si mohli hordy lidí zadara jezdit s virtuálními tanky, a že si společnost snaží zvyšovat zisky (v tomto případě řekněmě skrze nové premium tanky) je normální marketingový plán

    • Co se týče té SU-100, Obj. 704 apod. oni bereou v potaz pouze to, že o takovéto výzbroji bylo alespoň uvažováno, kdežto onen JagdPz. E-100 nikdy neexistoval (ne tato verze ani nebyla plánována), proto ho nechtějí přidat. > Ty info o přetížení? (že to by měl být důvod pro nepřidání? – pochybuji.)

      • Já jsem ty historické okolnosti uvedl právě proto, abych ukázal, že WG je oportunistická smečka lhářů, která se bojí postavit a říct “Krokodil se nám nelíbí, my chceme variantu kasemata-na-zádi”. Takže budou furt a furt blábolit cosi o historičnosti… v arkádové počítačové hře.

        Jakmile WG začne větu “Z historického hlediska…” tak je to lež. Vždycky. Už rebalanc pancíře ve hře je vždy ahistorická věc, protože pancéřová ocel má reálnou hmotnost. Tj. každých 5 mm v reálu znamenalo citelný nárůst celkové váhy.

        Mně nevadí balanc hry, mně nevadí tanky ve hře. Mně VADÍ to účelové lhaní a předpoklad, že čtenáři / hráči jsou apriori pokládání za BLBEČKY.

        • Souhlas, soubor polopravd atd od WGb nemá dělat z komunity ovce. V tomto kontextu je stále mít na paměti v čem zakladatelé vyrůstali, čímž pádem považují za zcela přirozené uvádět nesmysly za ověřené.

  4. Na WOTech si mi líbí, že v nich “ožívají” nepostavené či jinak nedokončené ikony jako třeba Löwe, E linie a podobně. Nicméně i takovým to projektům se nebráním… naopak je vítám (když to nejní něco typu WaffenTräger auf E-100) a navíc pořád lepší než další klony centurionů, t-54, apod.

Comments are closed.