LT vz. 35 (část 2.)

4

Tank LT. vz. 35 je natolik významný, že věnovat mu pouhý jeden článek by byla velká škoda. Proto tu máme pokračování v podobě různých technických a dalších údajů, které nebyly uvedeny v prvním článku. Nějaké údaje budou zopakovány, kvůli porozumění celkového obsahu.

Zdroj: http://c4-isr.blogspot.cz/2015/04/lehky-tank-vzor-35-chlouba-cs.html
Zdroj: http://c4-isr.blogspot.cz/2015/04/lehky-tank-vzor-35-chlouba-cs.html
Technické údaje
  • Osádka byla tvořena 3 členy (po převzetí německou armádou tvořili osádku 4 muži)

    Zdroj: http://c4-isr.blogspot.cz/2015/04/lehky-tank-vzor-35-chlouba-cs.html
    Zdroj: http://c4-isr.blogspot.cz/2015/04/lehky-tank-vzor-35-chlouba-cs.html
  • Výzbroj tanku tvořila:
    • kanón vz. 34 ráže 37 mm
    • kanón měl vydržet cca 3000 ran
    • 2x těžký kulomet ZB vz. 35 (před modernizací), kulomet ZB vz. 37 (po modernizaci)

      Zdroj: http://modernfirearms.net/machine/chex/zb-53-vz37-e.html
      Zdroj: http://modernfirearms.net/machine/chex/zb-53-vz37-e.html
  • Tank vezl dohromady 78 kusů munice, z toho 24 protitankových a 54 tříštivých nábojů
  • Motor:
    • Škoda T-11/0
    • Zážehový, vodou chlazený čtyřválec
    • 120 koní /88.2 kW
  • Pancéřování:
    • Korba: 25/16/16 mm
    • Věž: 25/16/16 mm
    • Stropy a podlaha 8 mm

      Zdroj: http://c4-isr.blogspot.cz/2015/04/lehky-tank-vzor-35-chlouba-cs.html
      Zdroj: http://c4-isr.blogspot.cz/2015/04/lehky-tank-vzor-35-chlouba-cs.html
  • Rozměry:
    • Délka: 4900 mm (s kanónem vpřed)
    • Šířka: 2055 mm
    • Výška: 2370 mm
    • Šířka pásů tanku: 320 mm
  • Jízdní vlastnosti:
    • Rychlost v terénu: 12-16 km/h
    • Rychlost na silnici: 34 km/h
    • Dojezd v terénu: 160 km
    • Dojezd po silnici: 120 km
  • Hmotnost: bojová 10,5 t a čistá 9,76 t

Celkové počty a označení vyrobených tanků:

  • 298 ks: LT vz. 35, Československo (149 ČKD a 149 Škoda, viz. Předchozí článek)
  • 126 ks: tank R-2, dodávka pro Rumunsko
  • 10 ks: tank T-11, dodávka pro Bulharsko
Přestavby tanku

Některé tanky, které byly poslány do Rumunska (pod ornačením R-2), byly přestaveny na stíhače tanků označované jako TACAM R-2., aby se zvětšila jejich palebná síla a mohly čelit na východní frontě tankům T-34 a KV-1. Věž byla kompletně odstraněna a byla nahrazena nástavbou (o tloušťce 10-17 mm). Jako kanón posloužilo ruské polní dělo M-1936 F-22 ráže 76,2 mm. Když byl Tacam R-2 připraven v množství 20 ks, byl uznán jako zastaralý, protože na scéně se objevily tanky IS a IS-2.

Zdroj: http://tinfoil-man.deviantart.com/art/TACAM-R2-256753198
Zdroj: http://tinfoil-man.deviantart.com/art/TACAM-R2-256753198

Prisma – Trochu mi tato fotka připomíná FCM 36 PaK 40 😀

Ohodnoťte tento článek!
Sdílejte
Předchozí článekKdyž se porouchá aimbot
Další článekMořští vlci: Vpřed!
Dlouholetý a věrný hráč World of Tanks =) Historické články píšu protože mě zajímají historické souvislosti okolo obrněných vozidel ;)

4 KOMENTÁŘŮ

    • Když jsem o něm hledal informace, tak jsem našel na fóru vlákno a hráči ho tam navrhovali do EU stromu. Takže by časem mohl objevit 😉

Comments are closed.