Fyzikální zákony ve WoT? Nová fyzika má řadu (ne)výhod

    23

    Už je to pět patchů, co vyšla nová fyzika. Vybral jsem některé výhody a nevýhody, které s sebou přinesla. Některé nevýhody můžeme brát jako výhody, a to díky historické přesnosti (kterou se WG vůbec neřídí).

    Výhody
    • Kývání korby vozidla – Jakmile z větší rychlosti zpomalíte, naúhlujete více svojí korbu (neboli „vanu“). Tímto máte větší šanci, že střelu od protivníka na toto místo odrazíte, jelikož budete mít větší efektivní pancíř. Výhoda pro těžké tanky s trochou mobility. Je dobré, že se dělo chová jako se stabilizátorem. Pro mě je to k ničemu, těžké tanky nehraji, protože mi v této metě nepřijdou dobré.
    • Vylepšené odpružení – Určitě se vám alespoň jednou se starou fyzikou stalo, že jste přejeli malý hrbol a hned jste ztratili rychlost. Tohle jsem opravdu nesnášel, soustředíte se na nepřátelský tank před vámi a najednou z ničeho nic zastavíte, kouknete se pod sebe a hele kamínek.
    • Boostování – Je super vyjet na nějakou velkou horu a odtamtud odstřelovat a otravovat ostatní, kteří proti vám nic nezmůžou. Proto doporučuji hráčům lehkých/středních tanků si najít video o všech možných boostech a snažit se je naučit. Je opravdu srandovní poté koukat na soukromé diskuze od neznámých hráčů. Můžete to používat klidně v CW, šarvátkách, turnajích nebo normálních bitvách. Vždy budete mít uplatnění.
    • Ostré manévry („drifty“) díky mezerníku – Asi největší výhoda při tzv. utáčení těžkých/stíhačů tanků pomocí lehkého/středního tanku. Nadjedete nepřátelskému tanku, a jakmile jste u něj, zmáčknete mezerník a klávesu (A nebo D) směrem k nepřátelskému tanku, toto vám dovolí rychlý obrat na záda nepřátelského tanku. Velká výhoda pro hráče lehkých tanků, až na to, že někdo stále tuto výhodu nedokáže využívat.

    Nevýhody
    • Převracení tanku – Rozjedete se z kopce, náhodně podržíte klávesu A nebo D a už jste při největším štěstí na střeše, nebo v těch horších případech mrtví. Nebo narazíte na neviditelnou část skály a jste na boku. Tanky se jednoduše chovají, jako kdyby vážily 1 tunu. S tímto přišlo i mnoho bugů, například když sjedete sráz z prostředního kopce na mapě Doly, tak se vám občas stane, že dostanete malé (občas i velké) poškození.
    • Boostování – Vyrazíte s těžkým tankem, který má malý náměr děla. Jste velice šťastní, když vás střílí nějaký lehký/střední tank, na který kvůli malému náměru nemůžete střílet. Tato nevýhoda může psychicky „narušovat“ některé hráče, což je také jeden z důvodů, proč již nadále nehraji těžké tanky.
    • Větší „klouzání“ tanků – Hodně velká nevýhoda. Tanky se po změně fyziky chovají, jako kdyby jezdily na ledu. Místo „historického“ převracení mohli na tomhle trochu zapracovat.

    Napište do komentářů, jaké výhody/nevýhody se vám líbí, nebo nelíbí. 

    Fyzikální zákony ve WoT? Nová fyzika má řadu (ne)výhod
    Ohodnoťte tento článek!
    3.3 (65.93%) 27 hlas/ů

    23 KOMENTÁŘŮ

    1. To že se po zastavení naúhluje korba oceňují obzvlášť hráči bezvěžových TD. Je to něco tak příšerného, že jsem kvůli tomu téměř přestal hrát E25.
      A naopak driftování mám pocit že nefunguje pro artyny a TD, ale třeba se pletu.

      • JJ pro arty a TD bylo vypnuté, prý by jim to dalo velkou výhodu (vezvěžovým s malým odměrem děla).

    2. Jo tahle vymoženost dorazila i na konzole a vůbec se mi nelíbí. Zase se hra víc vzdaluje od reality a víc mi připomíná akční závody terénních bugin. Chtěl bych vidět ty borce co by zvládli při rychlosti víc než 50km/h nabít a něco zaměřit a hlavně trefit. Dnes se provádí střelba za jízdy při rychlosti do 30km/h a to jsou tanky vybavené stabilizátorem, počítači, atd.

      • Hra se nikdy realitě nepřibližovala ani se o to nesnažila – vždy se jednalo o arkádu. Tyto ústupky realitě jsou na úkor zábavnosti.
        Hra jiná už nebude…

    3. To převrácení je největší „chujovina“ převrátil jsem se s Mausem 😀 😀 a nějaký týpek se 113 se mi chudák snažil asi 2 min. pomoct, já jen spamovalať toho nechá, že to nemá cenu, ale on Hrdina to nevzdával. Tedy neuspěl… 😀 😀

      • Já si myslím že největší „chujovina“ ve WoT je 25% RNG u penetrace.
        U dmg problém nemám, rána v tanku udělá různé škody, tomu rozumím. Ale penetrace se mění jen vzdáleností a nepatrně hustotou vzduchu. Já bych na penetraci dal RNG max 2%.

        • Souhlasím. Taky bych RNG na penetraci snížil.
          Navíc bych řekl, že někdy je RNG na penetraci mnohem větší než 25%.
          V lightu jsem několikrát odrazil třeba Jgpz E100 nebo jiné potvory, které mě měly penetrovat na 100% a nebo jsem naopak střelil z pár metrů Tigrem II do prostřed boku věže KV2 natočené ke mě v ideálním pravém úhlu – a „neprošla skrz pancíř“ WTF?
          Tohle se mi nelíbí i když je to jednou plus pro mě a jednou plus pro protivníka.

        • Souhlasím. Jen bych rng dal trochu víc, ale určitě ne víc než +-10, a to opravdu maximálně. Bohužel se jedná o mechaniku která dostala od wg do vínku funkci „vyvažovat „hru. A všichni víme, jak to vypadá ve výsledku…

      • Bohužel takhle se WG rozhodlo a psalo to v patch notes, takže to není žádná chyba. Ale každý má svůj názor.

      • Je dobře že to takhle funguje , přeci jen je logické že lehké tanky se dokážou vyškrábat tam kam těžké atd ne. To byl jeden z důvodů tvorby nové fyziky, aby vozidla s dostatečným výkonem se mohli pohybovat tam, kam těžkotonážní ne. To že se toho dá využít je velmi logické a dává to smysl. Je to více dle reálné fyziky a proto jednoznačně boost ANO

    4. Předem se omlouvám za dotaz co sem k tomuto tématu nepatří, ale starší články jsou již „zapadlé“… Netušíte někdo a nebo nemáte info, kdy má WG v plánu vylézt s tím T8 Švédem? Dík za info a sorry za spam 🙂

    5. Ale videl jsem video kde borec 5 minut splhal na horu s kv-2 a pak zustal sam proti 7… takze i s ht se da splhat …

    6. Trochu mi v tom popisu fyziky WOT chybí jedna celkem opomínaná vlastnost. Lze velice snadno převrátit otravného spoluhráče na bok. Skvěle se to praktikuje s artinama. A je to mnohdy největší zábava ve WoT. Občas se zadaří je převrátit na záda, a nejen artiny. Takže po odpočtu 30 sekund krásně zahoří/explodují 😀 Vzhledem k tomu, že uběhne od incidentu 30 sekund není to posuzováno ani jako teamkill 😀 Ačkoli nová fyzika WoT je jinak ve všech ohledech příšerná, pro tuto vlastnost ji mám rád.

        • a určitě by nebylo užitečnější zabít během těch 30 vteřin třeba i 2 nepřátele než jednoho spojence? Ale hlavně že arty jsou na nic a že to jsou bezmozci…

          • Tak užitečnější by to jistě bylo, ovšem jestli i zábavnější, to je diskutabilní 😀 To rozčilování artinářů vždy potěší 😀 A proč ne, když to jde, fyzika to umožňuje a systém to netrestá. Vždyť co si budem povídat, WoT je už dobré tak maximálně na trollení po pěti pivech. Dnes už to nelze (po těch letech a změnách) považovat za seriozní zábavu, natož hru 😀

            Já netvrdím, že artináři jsou bezmozci, jen prostě sedí ve třídě, které se nejlépe škodí 🙂 Nehledej v tom nic osobního.

            • Ne že bych netrollil, koneckonců na mé hodnocení to má nezanedbatelný vliv, ale mě osobně příjde lepší vzít třeba Pz I c a blbnout s ním v nepřátelském „území“. Teamkill je prostě teamkill a ten kur*í hru zbytku týmu, nemluvě o tvé oběti, i kdyby to byl třeba light nebo cokoli. A bohužel se takovéto chování šíří mnohem lépe než dobré chování, protože“ „Jo teď mě támhleten udělal tamto tak já to budu zbytek dne dělat stejně „, nemluvě o těch, co to uvidí a zachovají se stejně jen tak.
              A dle mého to je jeden z důvodů, proč je hra ve stavu, jak ji popisuješ a nutno říct, že nelze úplně nesouhlasit.

    7. BOOSTOVÁNÍ – jen si ho užijte, s vydáním HD map tahle sranda skončí. Opět bude, a docela správně, omezeno „šplhání“ po horách, tento problém vznikl neplánovaně a nechutně se rozšířil, takže řešení je již na cestě. No, ale při rychlosti WG to ještě nějakou dobu potrvá. 🙂

    8. „Nebo narazíte na neviditelnou část skály a jste na boku. Tanky se jednoduše chovají, jako kdyby vážily 1 tunu.“
      Tak tohle ukazuje na to, že vůbec fyzice nerozumíte. Nikdy, opakuji nikdy, nerozhoduje hmotnost tělesa, jak se bude chovat. Vždycky je to jen hybnost.
      Fyzika ve WOT funguje správně. Ovšem až na to, že tu máme nedeformovatelné povrchy a nedeformovatelné tanky. Proto se zdá, že to je špatně, protože v realitě by nejdříve došlo k deformaci.
      Pásy by se naklonily, pak kola, rozhodně by nebyly pořád v rovině se spodkem tanku. Zároveň by se začal deformovat terén, měkký by ustoupil velice rychle, kámen by se vytrhnul ze země, skála by držela, ale povrch by se někde odrtrhnul.
      Tahle mezifáze tu není. Proto se tank okamžitě zašne točit kolem svého těžiště. A nepůsobí to přirozeně. Ale v nedeformovatelném prostředí by to tak vypadalo.

      (To nemluvím ani o tom, že tank není monoblok, tak jako je prezentován ve hře. Už třeba jen palivo se pohybuje jinak. Což výrazně mění jeho setrvačnost)

      Problém je, že takové deformace žádný reálný počítač nespočítá. Takže se můžeme jen pokoušet vymýšlet modely, které budou spočítatelné a nebudou se od reality moc lišit.
      Ale je otázka, jestli to za ty peníze za vývoj bude výrobci stát.

      • S váhou tělesa se zvyšuje i gravitační síla tělesa a s tou je těžší i těleso převrátit na zemském povrchu. Fyziku jsem nestudoval na vysoké škole takže mě případně opravte jestli se mýlím. 🙂

        • Hmotnost tělesa (v tomto případě tanku) má význam pouze pokud na něj působí jiná vnější síla (např. jeden tank vrazí do druhého a snaží se ho převrátit), ale pokud tu žádná taková síla není, tak rozhoduje o tom zda se tank převrátí pouze směr vektoru jeho těžiště. Příklad: tank najede jedním pásem na překážku, to jestli se převrátí, nebo ne je v ten moment určeno pouze tím, jestli se vektor jeho těžiště dostal za hranice rovnovážné polohy. To jestli je to Maus nebo AMX ELC je úplně jedno. Pokud nevěříš, tak si doma můžeš udělat jednoduchý pokus. Nahni krabici s mlékem o 60° a zjisti jestli se převrátí nebo ne, tentýž pokus opakuj s ledničkou 😉 … podobný tvar, podobný výsledek. PS: neručím za způsobené škody, ani za možné zdravotní následky. 🙂

    9. Na teto nove fy. Me osobne nejvic stve, kdyz najedu s jakymkoli tamkem na malou skalku tocim do boku, kdyz me utaci nekdo jiny a tanku zdechne motor a zustane stat nebo se jen sklouzne. Stalo se mi to nekolikrat a vetsinou to znamena smrt a garaz. Mala nepozormost u ceho stojite a tank je na dve az tri vteriny nepohybny. To mi prijde nesmysl teto fy. Kdyz tahle situace nastane tak prakticky je tank bez jakekoliv hmotnosti, nedavno me kvuli tomu prevratil super persh. JGtigera nabok a ja nemohl nic delat pac motor nereagoval celou dobu. Uplna prasecina. omlouvam se za diakritiku

    ZANECHAT ODPOVĚĎ

    Přihlášení pomocí Wargaming.net ID