Co je lepší: World of Tanks nebo War Thunder?

    95

    Debaty o tom, co je lepší, jestli World of Tanks nebo War Thunder, provázejí obě hry už od roku 2014, kdy ruští Gaijin vydali ke svému leteckému simulátoru druhou část, nazvanou Ground Forces a napřímo tak zkřížil meče s běloruským Wargamingem. Diskuze WT vs. WoT nejčastěji dopadají tak, že se všichni shodnou, že se hry srovnat nedají, protože mají rozdílný herní koncept. My si to však nemyslíme. Proto jsme se rozhodli položit vedle sebe plusy a mínusy obou her. Která z nich je lepší?

    Pro přehlednost jsme naše hodnocení rozdělili do deseti základních kategorií:
    1) Herní koncept
    2) Obtížnost
    3) Grafika
    4) Uživatelské rozhraní
    5) Herní módy
    6) Mapy
    7) Řešení problematiky dělostřelectva
    8) Zvuky a hudba
    9) Podpora konzolí a mobilních zařízení
    10) Týmová hra

    1) Herní koncept

    Zde se zřejmě skrývá základní jádro pudla. Herní koncept je něco, co obě hry odlišuje naprosto evidentně. Zatímco World of Tanks je svým způsobem arkáda, War Thunder: Ground Forces se blíží tomu, čemu by mainstreamová herní veřejnost nejspíše mohla říkat simulátor. A byť by s tím skuteční fanoušci tankových simulátorů asi nesouhlasili, pravdou je, že War Thunder má k hardcore simulátorům blíže.

    Tím samozřejmě neřešíme otázku, co je lepší, jestli arkáda, nebo kvazi simulátor. Je to jako řešit, jestli je lepší banán nebo pomeranč. War Thunder i World of Tanks jsou jiné hry. Obě se hrají s tanky, v obou bojujete proti lidem. Kde však World of Tanks sází na velmi pozitivní jednoduchost, tam War Thunder sází naopak na komplexitu. Oboje je pro mírně odlišné hráče a ani jedno není špatně. Zdálo by se tak, že souboj v otázce „Herní koncept“ nemůže mít vítěze. Ale má.

    War Thunder má totiž jednu věc, kterou World of Tanks postrádá už ze samé podstaty: Letadla.

    To, že se můžete prohánět se svým Junkersem Ju-87 Stuka po obloze stejného bojiště, na kterém probíhá těžká tanková bitva je věc, kterou World of Tanks zkrátka trumfnout nemůže. Ano, možná namítnete, že hodnotíme tanky, proto bychom letadla do rozhodování neměli míchat, ale mýlíte se. War Thunder je na kombinaci letadel a tanků postaven. A kdo to zkusil, musí uznat, že to opravdu má něco do sebe. Sice si můžete zapnout separátní letecké bitvy, nebo separátní bitvy tankové, ale hráči většinou hrají mód, ve kterém jsou letadla a tanky spolu.

    A není to žádné falešné pozlátko, není to jen vějička pro nerozhodnuté. Je to opravdu životaschopný koncept, který skutečně funguje. Vy skutečně bojujete se svým IS-2 a nad hlavou vám krouží Stuka a vy cítíte její přítomnost, víte, že kromě protivníků na zemi musíte po očku sledovat i to, co se děje nad vámi, protože pokud si vás vyhlédne frajer s 37mm protitankovým dvojčetem, blížící se na vaši záď rychlostí 300km/h, máte mnohem větší problém, než při přestřelce s Tigerem. Z tohoto důvodu dáváme první bod hře War Thunder.

    World of Tanks – War Thunder 0:1

    2) Obtížnost

    Jak už jsme psali v prvním bodu, obě hry mají rozdílný herní koncept. Tam, kde War Thunder sází na větší realističnost, tam World of Tanks sází na jednoduchost a přímočarost. A byť řada lidí tvrdí, že pochopit herní principy World of Tanks je pro začátečníka složité, u War Thunder je to ještě o jeden level těžší.

    Složitější u War Thunder je systém expení, mnohem složitější je ovládání, složitější je i samotná hra, kde nestačí pouze sledovat počet nepřátelských HP, ale musíte bezpodmínečně vědět, kam a s čím ho střílet, jinak nemáte šanci. Fakt, že nad vámi často létají letadla, byť to byla z pohledu prvního bodu pro War Thunder výhoda, mu z pohledu obtížnosti naopak příliš nepřidává.

    Když už konečně zjistíte, jak rozdělit body posádce, když ovládnete kompletně všechny funkce sofistikovaného ovládání a naučíte se weakspoty všech potenciálních nepřátel tak, abyste mohli něco zahrát, ještě pro vás cesta za tím, být výborný hráč, zdaleka nekončí. Čeká vás to nejtěžší – hlídat si nebe. A i když si můžete pustit mód bez letadel, dříve nebo později vám bude málo a začnete hrát na vyšším levelu – s letadly. A jak asi chápete, při rychlostech, často hodně překračujících 500 km/h, dává sledování nebe pořádně zabrat. Všichni, které v tanku vykosil nějaký bombarďák, o tom vědí své.

    World of Tanks je pro začínajícího hráče jednodušší, resp. snadnější na ovládnutí všech funkcí. A přestože v Gaijinu udělali za poslední roky pořádný kus práce na tom, aby hra nebyla tak složitá, druhý bod dostane naprosto po právu World of Tanks.

    World of Tanks – War Thunder 1:1

    3) Grafika

    Ať se to skalním fanouškům World of Tanks líbí nebo ne, tento bod bude jednoznačný, na tom se asi všichni shodneme. Co se grafice War Thunder často vyčítá, že je jaksi „vyblitá“. Což je bohužel pravda, přestože existuje možnost nastavit si FX, ta zdánlivá „vyblitost“ souvisí s vyšší realističností. Ne každá tráva je zelená, ne každý strom má symetricky posazené větve. Přes tento drobný nedostatek a přesto, že od World of Tanks aktualizace 9.0 udělali ve Wargamingu obrovskou práci zejména na HD modelech, které vypadají parádně, je zde hodnocení jednoznačné.

    Například taková demolice prostředí. Projeli jste někdy ve War Thunder dřevěnou chalupou na mapě Kursk? Pokud ano, všimli jste si, jak se rozpadla na jednotlivé trámy, které podle pohybu vašeho tanku zůstaly buďto na zemi, nebo opřené o váš stroj, případně na něm zůstaly chvíli ležet. A pokud jste jeli dál, všimli jste si, že uvnitř té chalupy jsou ještě cihlová kamna, která se také dají rozjet a rozpadnou se na jednotlivé cihly?

    Anebo jeli jste někdy meandrem řeky? Tam, kde se voda dotýká země, je několik metrů široký pás hlíny nasáklé vodou. Když se po ní na vyšší nastavení grafiky projedete, vytlačíte do ní nádherné stopy od pásů. A nejsou to jen textury, které po sobě zanecháváte jako ve World of Tanks, povrch se skutečně deformuje ve 3D.

    Dále jsou zde takové věci, jako odlétávající kusy tanků (znají majitelé všech strojů s bočními přídavnými pancéřovými pláty), možnost kamkoli na tank přidat 3D objekt, ať už je to kytara, helma, nebo třeba sada keříků k zamaskování, osádky, které jsou v tancích přímo vidět nebo bláto, které na tanku s postupující bitvou ulpívá víc a víc a které můžete smýt, když projedete řekou.

    O tom, jaké jsou ve WoT problémy s enginem, který toho moc nedovoluje, jak dlouho už nám Wargaming slibuje a zase odkládá ničitelné prostředí, o tom už toho bylo napsáno moc a moc, o tom se tu rozepisovat nemusíme.

    Jistě, grafika World of Tanks je více „cartoon“, barvy vypadají pastelově, příjemně, ve War Thunder tohle nevidíte. Ale všechno ostatní hraje pro War Thunder a to naprosto jednoznačně. Proto další bod získává War Thunder.

    World of Tanks – War Thunder 1:2

    4) Uživatelské rozhraní

    Uživatelské rozhraní, neboli UI, je velmi specifická část grafiky, kterou jsme vyňali z celkového hodnocení grafické povedenosti obou her. Zatímco v bitvě můžete mít stokrát vyjeté koleje od pásů, krásné animace trávy nebo tank zablácený až po dělo, v garáži při analýze parametrů nebo v menu vám to moc nepomůže.

    Vůbec menu ve War Thunder je téma samo o sobě. Když si hru spustíte poprvé, jste jako v Jiříkově vidění. Položka za položkou, u většiny absolutně netušíte, co by mohla měnit. Ve World of Tanks se tomuto chaosu v posledních letech snaží vší silou také přiblížit, ovšem díky využití pokročilých systémů na správu UI jsou zatím ještě stále o pár levelů přehlednější.

    I když hrajete War Thunder už nějaký čas, stejně nevíte uprostřed hry, kam rychle kliknout, když potřebujete změnit to nebo ono. Nabídek je sice hodně, což souvisí s komplexitou hry a je to jistě přínosné, ale jejich prezentace je opravdu zoufalá, neboť je povětšinou pouze textová. Zkrátka na zjednodušení menu by v Gaijinu měli zapracovat.

    Další věc je garáž. Pokud si vpozmínáte, jak vypadala garáž ve War Thunder před cca dvěma lety, byl to taky slušný chaos. Od té doby se mnohé změnilo k lepšímu, ale je symptomatické, že spousta věcí byla zjevně okoukaná právě z World of Tanks. Umístění statistik tanků, výběr módů, tlačítko spuštění bitvy.

    A byť Wargaming udělal dle mého chybu, když zavedl nové zobrazení charakteristik tanků, které není ani přehledné, ani intuitivní, když sečteme všechno výše zmíněné, je zřejmé, že ve věci uživatelského rozhraní je na tom World of Tanks stále mnohem lépe.

    World of Tanks – War Thunder 2:2

    5) Herní módy

    World of Tanks zažilo několik ohledně herních módů v posledních letech několik opravdu velkých neúspěchů. Fatálním průšvihem skončily historické bitvy, ještě před nimi byl zastaven i mód Národ vs. Národ. Zrušen byl i mód Rampage a s příchodem módu Stronghold se prakticky přestaly hrát roty. Na druhou stranu tu máme klanové války, které vtáhnou dříve nebo později téměř každého, kdo je u hry déle než, pár měsíců a má nějakou výkonnost.

    War Thunder má naproti tomu, jak již bylo zmíněno výše, k dispozici složité realistické módy, různé eventy, ve kterých je možné bojovat dokonce i s pěchotou na bitevních polích, má možnost bojovat s letadly nad hlavou, nicméně přes to všechno jedno chybí – právě pořádné klanovky. Mód „World War“ Gaijin slibuje už dobré čtyři roky, ale skutek zatím utek. A to proto, že se zřejmě čeká na uvedení WT lodí, které všechno spojí v jeden velký herní mechanismus.

    Do té doby je to však pro War Thunder zjevné mínus a bod tak získává World of Tanks.

    World of Tanks – War Thunder 3:2

    6) Mapy

    World of Tanks sice slibuje mapy v HD a jak už bylo psáno výše, jejich grafika je očím jaksi „komiksově“ příjemnější, než relativně realistické barvy ve War Thunder, na druhou stranu mapa 1×1 kilometr zkrátka nemůže být stejně dobrá jako mapa 32×32 kilometrů a ještě mnohem víc, když si uvědomíte, že nad vámi létají letadla.

    World of Tanks mapám věnuje mnoho prostoru u vývojového týmu, mapy jsou jedním z nejčastějších témat, pokud se jedná o probíranou kritiku. Naproti tomu totéž ve War Thunder komunitě neuvidíte. Tam s mapami vládne převažující spokojenost. A když si projedete nejdřív Prochorovku ve World of Tanks a pak Kursk ve War Thunder, hned zjistíte proč.

    Rozlehlost map souvisí s herním konceptem, který jsme hodnotili na začátku. Na druhou stranu Wargaming nám už léta neříká „máme takhle malé mapy, protože máme takový herní koncept„, oni nám říkají „máme takhle malé mapy, protože jsou ve hře pomalé tanky a také kvůli technickým omezením„. Přitom taková T28, legendární šnek z World of Tanks, je ve War Thunder tanky. A vůbec všechny tanky jsou tam jaksi pomalejší a pocitově těžší těžší.

    Ovšem střelba na kilometr, to je parádička. Když trefíte, po těle se vám rozlije pocit blaženosti, umocněný tím, když nepříteli zrakvíte posádku nebo ustřelíte věž.

    Zkrátka a dobře, pokud jde o mapy, War Thunder vyhrává o parník.

    World of Tanks – War Thunder 3:3

    7) Řešení problematiky dělostřelectva

    Uff, tohle asi vyvolá hodně hejtu, no ale pojďme do toho. Problematika dělostřelectva je ve World of Tanks ožehavá už někdy od aktualizace 8.0, kdy se díky úpravám herních mechanismů zjistilo, že artyny přestaly fungovat, jako vyšťourávači kemperů, ale že už začaly fungovat jako plnohodnotná bojová jednotka. Kdo pamatujete stav kolem aktualizace 8.5, kdy lidé prodávali T95 a Mausy a hromadně přestávali World of Tanks hrát, protože artynózní šikana dosahovala gigantických rozměrů, musíte mi dát zapravdu, že problematika artyn se vrací stále zpět a Wargaming ji dodnes nevyřešil.

    Ano, na Sandbox serveru se něco málo rýsuje, World of Tanks se vydává cestou Armored Warfare, kdy budou artyny dávat jenom malou DMG a budou mít skutečně spíše supportní roli. Ani to ale nepřeváží koncept, který představili ve War Thunder. Některé typy tanků tam mají jako jeden z modulů tzv. „dělostřelecký přepad“. Ve hře tak neexistují skutečné fyzické artilerie, se kterými by hráli hráči, jde jen o tuto drobnou mechaniku.

    Kdybych ji měl připodobnit hráčům World of Tanks, je to velice podobné tomu, co se využívá ve strongholdech. Když máte nabito, zaměříte pozici na mapě a spustíte palbu. Ve War Thunder následují čtyři „zastřelovací“ pokusy po jedné ráně, které většinou dopadají na okraj zaměřené plochy a pak už následuje několikavteřinová intenzivní kanonáda. Pokud někde kempíte, tímhle vás odtamtud bezpečně dostanou. Ovšem oneshoty za jízdy? Na to zapomeňte. War Thunder v řešení problematiky dělostřelectva jednoznačně kraluje, je to účinné a účelu to slouží dobře, ale hru to negativně neovlivňuje.

    World of Tanks – War Thunder 3:4

    8) Zvuky a hudba

    Chtělo by se říci, že zvuky a hudba nejsou ve hře důležité, ale opak je pravdou. Jsou to právě zvuky, které dělají tu základní atmosféru bitvy. Jistě, stát v houští a čekat na poslední tank, který přijede capovat vaši základnu, nebo dávat head to head přestřelku dvou těžkých tanků v úzké uličce, to má něco do sebe, ale to se vám až tak často nestane. Vývojáři to dobře vědí a proto se snaží atmosféru vybičovat právě hudbou a efekty.

    Zatímco na efektech se ve World of Tanks v poslední době mohutně zapracovalo, ohledně hudby je to stále stejná bída. Uměle vytvořené samply už dneksa nikoho neohromí, to jsme někde v roce 1998. Naproti tomu v Gaijinu sáhli po vlastních skladatelích a hudbu doplnili také známými kusy od slavných autorů.

    Ne nadarmo se soundtrack k War Thunder prodává (prodává!) na iTunes a podle ohlasů má poměrně slušný úspěch.

    World of Tanks – War Thunder 3:5

    9) Podpora konzolí a mobilních zařízení

    Jak záhy zjistily obě firmy, konzole a mobilní zařízení jsou něco, co je v dnešním světě potřeba, neboť multiplatformní provázání je věc velmi silně ovlivňující spokojenost hráčů. A tak zatímco War Thunder umožňuje spustit si externě herní mapu a obě hry mají svou vlastní statistickou mobilní aplikaci, World of Tanks se naopak na konzole vytasili s parádní grafikou, nad kterou mohou hráči PC verze často jenom slintat.

    Škoda, že každá z her si vybrala jen jednu z hlavních konzolí, znám spoustu lidí, co hrají obě hry a nechce se jim kupovat i PS4 i Xbox One. Ale i tady se snad blýská na lepší časy, klubou se pomalu zprávy, že obě hry by se měly dostat na obě konzole. No tak snad…

    Na mobilech samotných je ovšem situace mírně odlišná. Ano, mluvím o World of Tanks: Blitz. Přestože se hra nedá spojit s „velkým“ WoT, což by byla bomba a přestože má svoje velké potíže (hráči na desktopech mohou po snadné úpravě nastavení hrát proti hráčům na mobilech), přesto sklízí chválu, kde se dá. Na mobilních telefonech už dneska běží kdeco. Hry, které jsme před deseti lety hráli na velkých a silných PC strojích dnes pomalu berou dech na mobilních zařízeních. A mezi nimi se Blitz rozhodně neztrácí, ba právě naopak. Ve využití 3D grafiky je na mobilech rozhodně jedním z lídrů, proto bod za tuto část hodnocení patří po právu World of Tanks.

    World of Tanks – War Thunder 4:5

    10) Týmová hra

    A nakonec to nejdůležitější – jak se to vlastně hraje. Ať hrajete kteroukoli z MMO her, nakonec stejně přijdete na to, že může mít grafiku, zvuky i obtížnost jakou chce, ale to nejzásadnější, co ovlivňuje hratelnost, je schopnost či neschopnost lidí, se kterými hrajete a to jak spoluhráčů, tak protihráčů. No a tady asi nemáme co hodnotit. Ano, World of Tanks je díky všemu výše zmíněnému hra zejména pro casual hráče, zatímco ti, co vytvořili War Thunder, za sebou mají i legendární simulátor Il-2 Sturmovik a táhnou tak fanoušky simulátorů. Ano, statisticky jsou hráči World of Tanks prokazatelně mladší a měli by tedy hru ovládat méně.

    To ale nic nemění na tom, že se skutečnými lidmi hrajete i ve War Thunder a i tam se stává, že tvrdou leteckou bitvu rozhodne hráč s posledním nedotčeným letadlem, který se však místo boje věnuje snaze sestřelit sluníčko. Zkrátka kde jsou lidé, tam to bude vždycky tak trochu na náhodu.

    A proto poslední bod končí remízou a udělujeme +1 oběma hrám.

    Celkový výsledek:

    World of Tanks – War Thunder 5:6

    Vítěz je tedy jasný. Není to úplně přesvědčivé vítězství, ale vítězství to je. Wargaming, jak známo, usnul na vavřínech a z kdysi nezastavitelné štiky videoherního průmyslu se stal tak trochu líný kocour. Věci se hýbou pozitivním směrem, ale poněkud pomalu. Řadu věcí jsme nehodnotili, například modifikace, správu replayů nebo chování ke komunitě, přesto jsme se snažili postihnout vše hlavní a zejména to opravdu podstatné, co dělá hru hrou.

    My proto gratulujeme Gaijinu ve vítězství v tomto malém souboji a držíme palce oběma firmám, aby nadále bojovaly o hráče, jako doposud.

    A co vy si myslíte, souhlasíte s naším hodnocením? Chybí vám v něm něco? Pište, komentujte!

    Sdílejte
    Předchozí článekMise na 1500 goldů
    Další článekWar Thunder: Přístav Novorosirijsk
    Excalibur.cz
    Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

    95 KOMENTÁŘŮ

    1. No, nečekal bych, že až tak okatě vyvoláte flame. Ale když už chcete něco co chybí, tak co třeba počet hráčů jak celkově registrovaných, tak aktuálně hrajících? A tady vede WoT o 100 bodů a tím celá soutěž končí. 😛

      • A proč hned flame? Prostě chtějí zvýšit popularitu WT, což je super.

        • Já si teda myslim, že spíš než řikat zde tahle hra je super a tahle ne by tu měli být objektivní nezaujaté články a každý člověk by si udělal obraz o dané věci sám.

          • Výsledný stav 5:6 a zmínění všech pozitiv a negativ, na která jsem si vzpomněl a tou obou her, fakt nepovažuju za nějakou propagandu.

            • Je vo WT haluz ala RNG? Kde sa skill hraca meni na loteriu a kvalita hraca teda nezavisi od jeho schopnosti? A za skill nepovazujem mackanie klaves WSAD + autoaim.
              Dalej nieje porovnana moznost vylepsit si hru modom. Na jednu stranu to u WoT pomaha (ukazatel dmg, prehadzovanie posadok, prehadzovanie vybavy) a na druhu stranu nici (aimbot, zobrazenie padajucich objejtov, reload timer).

              Ma WT moznost upravy rozhrania a funkcii?

            • Mám takový pocit, že WT má problém s Pay to Win, ale jen jsem to četl a slyšel, nemám to z vlastní zkušenosti. Takže je to 6:6, ale je tu zmíněno RNG, takže zase 7:6 … ono by šlo ale takhle pokračovat dál …

      • Souhlasím s tebou! Chybí tam zábavnost hry a to určuje právě počet hrajících lidí.Myslím si,že ti co wot hrají už nějaký ten rok,tak nebudou chtít přestoupit na WT a vláčet se po mapě…..

        • sorry ale hraji obě hry a k WT jdu rád protože je to změna … realističnost dlouhé bitvy tanky ti nemizí před nosem když víš jak mířit a kam mířit tak jsi pán.. pro mě osobně je to odreagovaní od WoT

        • Wot jsem hrál 2 roky. Nedávno jsem přešel k WT a wotko smazal. Takže asi tak …..

        • uz aj ja som sa zamyslel zi WT neskusit a trochu sa povlacit po mape…tazko si ale hladam nejake 2 hodky denne aby som si nieco zahral a som dost lenivy to menit 🙂 …tazke ze hrac co roky haraje WoT ze prejde k WT by som si nebol a taky sebaisty ze tak neucini a to hovorim o tych starsich…mlady vymeni hru za hru mihnutim carovneho prutika 🙂

      • tak wotko hraje každý kid tak se nediv – rychlé tanky,hpčka jak v Call of duty a další arkádové prvky … ve Wt, aby tě to chytlo, zejména tanky, je potřeba trochu toho IQ a skillu 😛

        • A taky hodně trpělivosti. Než někam dojedeš, tak jsou tři minuty v čudu. To už i ta T95 je zabavnější.

          No, a co se týče IQ a skillu, tak neznám ve WoT žádného dobrého hráče, který by to neměl.

        • To je krávovina, jsou to jen dvě hry, každá má svoje pravidla a vlastnosti. Abys vyhrál, v obou musíš být lepší jako ti druzí.

    2. WoT je arkáda a WT simulátor. Když někoho baví realistickej režim ať jde hrát WT. Koho baví trošku dynamičtější gameplay a má rád starší tanky najde zalíbení ve WoT.

    3. Carrambo, sám si tu několikrát psal, že wot už pul roku nehraješ a teď tady vyplodíš takový nesmysl? Jak už tu psal Jmeno1, o tom, jaká je hra nejlepší mluví jednoznačně čísla…a ty jsou drtivě pro wot…..

      Sry,ale přijde mi, že jsi se nudil a chtěl jsi „něco“ napsat. Tento článek je naprosto o ničem…..;-)

      • Tento článek není naprosto o ničem.
        Je o vyjádření názoru na téma „Co je lepší“. V tomto případě vyhrál WT.

        Oproti tomu může na nějakém jiném webu být podobný článek na stejné téma a tam bude převažovat výhra WoT.

        Možná to zní blbě, ale je to prostě o vyjádření vlastního názoru, což se snad v této zemi ještě může.

        • Ale je o ničem….kdyby mi včera někdo řekl, že carramba vydá toto srovnání, tak bych si na to , že wot propadne klidně vsadil…carramba wot prostě nemusí a z jeho článků to vyloženě čiší, to mi nikdo nevymluví.

      • Keď má nejaká hra viac hráčov, tak je lepšia?Zaujímavé, aj keď podľa mňa je to úplná blbosť.

        • Souhlasím. Popularita je velmi chatrným měřítkem kvality. Ať mi nikdo netvrdí, že Justin Bieber je lepší muzikant než Radim Hladík.

          • přesně to samé minecraft, totál sračka ale hraje to každej aby byl ve třídě kúúúúl, ještě že už jsem třicátník

            • Minecraft je dobrá hra , kterou boužel idioti jako ty odsuzují pouze kvůli komunitě.
              Možná by si měl jít do práce a víc pracovat a nebrečet tady , ty jeden „třicátníku“
              U blbců jako ty se jen ukazuje že čas je jen relativní pojem….

            • na to že ti je 30 tak si rozumu moc nepobral, já už jsem také starší 30+ ročník a ten MC je neskutečná odreagovačka a plus pro děcka je to rozhodně lepší( Pc lego) než nějaké ničení tanků

            • neotáčej na nás pozornost že jsme „děcka“, ale tady jde o tebe, že tvůj názor neodpovídá věku 30, buď si vymýšlíš věk a nebo si opravdu duševně nevyvinutý jedinec

            • ano takže mít vlastní názor na minecraft, který se neslučuje s většinou vypovídá o duševním vývoji, lol dej si facku, tohle je spíše o tobě že nedokážeš skousnout názor druhého, takže duševně nevyvinutý tu si zřejmě ty, užívej si svůj svět plný kostiček …

            • to co si napsal je ale urážka, napsat názor beru ale neurážet, každého baví něco jiného, prostě 100 lidí 100 chutí…. a že tvrdší že si už velký chlapec, tak tvoje vyjadřování tomu neodpovídá, jak se říká blbec už navždycky zůstane blbcem

            • tak pokud tě uráží že se vyjadřuji k tomu co napsal carramba, tedy že velký počet hráčů není záruka kvality, (sem zapadá dle mnohých i minecraft) tak to je potom tvůj problém a ne můj, spíše tvé přehnané reakce ukazují tebe jako blbce, ale budiž každý to má trochu jinak, sorry že tě to tak rozhodilo, užívej svůj černobílý svět …

            • minecraft je deti rozhodne vhodnejsi artikel nez tanky ci ine vecicky typu CS a LoL a pod….uprednostnuje tvorivost a logiku pred agresiou…ci je to zabavnejsie alebo nie riesit netreba pretoze najzabavbejsi je sex ale datom ho predsa neodporucis…ak mas pocit ze to tak nie je ospraverdlnuje ta jedine fakt ze este nemas ziadneho potomka a nech ti je teda odpustene 😉

          • …souhlas byl s názorem ohledně připomínky,že víc hráčů není měřítko kvality))

    4. Jen taková otázka, jaký je význam tohoto článku? Jediné co se tu odehraje bude obrovská diskuze mezi WoTkaři a WTčkaři co je lepší a co ne, co má jaké chyby, atd. Bude tady hromada toxických a plevelných postů a bůhví co se tady člověk ještě dočte.
      Jedno musim uznat, na flamování lepší článek být nemohl.

      • No možná by bylo dobrý dodat, ať ty hry porovnávaj jenom lidi, co je obě hrajou. Ať je neporovnávají fanoušci jedné z nich, kteří tu druhou znají maximálně z youtube.

        Za zkušenosti vím, že flejmy nejvíc vyvolávají lidi, co toho nejmíň vědí, ti kdo porovnávat můžou, povětšinou porovnávají bez emocí a o to fundovaněji.

        • Ta nejpodstatnější věc tam stejně nezazněla. Totiž pro koho má být lepší. Pro nové hráče? Čechy a Slováky? Pro ty co mají silné/slabé PC? Veterány co uvažují o konci? Fanoušky techniky? Kojící matky? Děti Země? Příznivce Karla Gotta? Promiň ale nadpis co je lepší si přímo říká o to být fackovacím panákem. Kdyby tam bylo „Srovnáváme + a -„. Nebo „Souboj o hráče v pěti kolech“. Kurnik to jste novináři?

        • mna tvoj článok zaujal,
          a aj by som si rád vyskúšal WT,
          ale ak je toUživatelské rozhraní také zložité a neinntuitívne,
          tak asi nič, a už vôbec by sa mi nechcelo expoť,
          a kupovať si prémiak;)
          dajte vedieť ked pre mových hráčov bude PREMIUM
          TIGER I or II
          DAKUJEM

    5. Posledné dni som po práci hral aj War Thunder a bavia ma obe hry. Na Wot zamrzí, keď máte čaty artinárov a vo War Thunder, že tanky z WW2 stretávajú v bitke tanky z obdobia studenej vojny. K tomu menu vo WT – WoT mi prišlo o dosť intuitívnejšie a keď som začal hrať WT pár dní mi trvalo kým som sa z toho vysomáril 😀

    6. řeknu jen jednu věc, wot blitz se pomalu nedá hrát, jakmile zavedli provizorní účty tak se gameplay pomalu ale jistě začal zhoršovat mimochodem není problém prohrát 7:0..

    7. Hraju obě a ve WT postrádám nějaké klanové aktivity, něco jak ve wotku o územi nebo strongholdy.Pokud bych měl porovnávat random bitvy, tak z randomu na WT mám lepší zážitek.

    8. „Řadu věcí jsme nehodnotili, například modifikace, správu replayů nebo chování ke komunitě“

      A to je právě chyba vážení, zvlášť přístup ke komunitě.

    9. A me se ten clanek libi. WT jsem zkousel cca pred jednim a pul rokem a moc me neoslovil, proto sem taky presel k WoT ktere se me okamzite zalibilo a bavi me porad i kdyz ma hra spoustu nedostatku a dokaze pekne nas..t. Po precteni clanku vnimam rozdeleni bodu spravedlive.

    10. Dovoluji si oponovat s cwckama, WT sice nema cw jak my je zname, tzn globalni mapa a uzemi za goldy. Ma ale svazove bitvy, ktere bych prirovnal k takovym hodnocenym tymovkam/rotam. Nehraje se zde o uzemi ale o jakysi rating, podle ktereho se jednou asi za mesic nebo 14 dni udeli trofeje ve forme herni meny 3 nejlepsim tymum. Maji to dokonce tak promyslene, ze pro ten svaz (to same co v WoT klan) je lepsi aby se do tech svazovych bitev zapojovalo co nejvice lidi. Kdezto ve WoT jakmile zacne kampan a vy se ji neucastnite hned, tak pak uz vas klan moc do bitev nebere, protoze vase fame pointy muzou ziskavat lidi co hrali do ted a pomuze jim to k odmenam.

    11. Zmínil se tu někdo už o tom že War Thunder se stává více a více pay to win? Hra je napadána více a více chetery a tato firma proto vůbec nic nedělá. A rozbité herní mechanizmy kde jsou sovětské stroje velice op. Ano blahopřeji ke skvělé recenzi….

        • A není to třeba tím že i ve skutečnosti jsou sovětské stroje velice kvalitní?

          • Příliš silný stroj nehledě na národnost je prostě problém, ještě si dobře pamatuji, jak na t6 kralovala KV1S. To přece nijak nesouvisí s vyspělostí techniky nějakého národu, ale s balancem hry.
            A přesto, že každý ruský diktátor od 2ww cpal do armády peníze na úkor služeb veřejnosti, nikdy neměl dlouhodobě náskok v tankové technice před USA, Izraelem, či jiným vojensky vyspělým státem.
            Při současné ceně ropy a struktuře ruského rozpočtu se zlepšení zasílat bůh nedočkají.

            • Izraelom ??? Izrael používal modifikácie britských tankov
              modelu Centuion
              Merkava je už izraelský tank ale v podstate využíva Britskú Technológiu

      • Sovetske stroje OP ? Tak ty si warthunder asi nehral… Venujem sa tejto hre uz dost dlho, dosiahol som maximalny level, ale tvrdenie ze sovietske stroje su OP je blbost… Kazdy narod ma nejaky stroj ci uz lietadlo alebo tank ktory prevysuje priemer na danom brku… ale nie su to rozhodne iba sovieti

      • A kterýpak stroje a národ jsou prosimtě op???je to jen a jen o hráči a taktice-nebo způsobu hry(boje)….mám u letadel jety a u tanků pátej rank,mimo britů a nemám pocit,že by byl nějakej národ za „otloukánka“….

    12. Už se u WT změnil ten tragickej matchmaking? Fakt mne nebavilo lítat s tier1 letadlem proti tier5 těžkým stíhačům nebo Hurricanu s baterií osmi 7,7mm kulometů.

      • luštíš BR- tiery jsou jen na „okrasu“
        pokud vezmeš na prvním ranku něco s vysokým BR, tak potkáš kdoví co 🙂

      • BR je +- 1, nevím absolutně co a jaký letadlo bys vzal aby byl Tier I ( hurricane, lagg3, TBF, Swordfish 😀 ) a potkal tier V což jsou proudovky….. leda že bys vzal do skupiny frajera s BR 6.0….

        • WT jsem hrával ještě když byl v plenkách (2+ roky zpět). Vzal jsem si I-153 a už jsem jen koukal na Hurikány a Spity jak si mne dávají k večeři. To bylo ještě v dobách 10 tierů… dnes jich je 5 a je to stejný vopruz. Sedět v Peashooteru a uhýbat Zeru je pořádný masochistický zážitek.

    13. Hraju aktuálně obě a srovnat se to fakt nedá, jsou tak rozdílné, že když mě začne nudit jedna tak si pustím tu druhou. A jinak mimochodem, poslední věc kterou na hře hodnotím je grafika a zvuky, základ úspěchu je hratelnost, pokud je to zábavné a nekomplikované, tak většina lidí i přehlídne nějakou tu horší grafiku či zvuky.

    14. WoT jsem hrál, WT viděl jen na YouTube, ale víc fandim WT. Nejde o lepší grafiku, ale spis o lepší řešení většiny věci. Me třeba nejvíc svou Medka ve WoT, kde každou chvíli jsou na jiném konci mapy a řezací jsou pro smích. To se v WT nenajdete.
      WT je dle mého názoru lépe vyvážené. To je podle me hlavni důvod proč fandim WT.

    15. to už neni normální proč furt někdo chce ty hry srovnávat jedno je arkáda a druhé simulátor jsou to rozdílné hry každá s jiným herním stylem (aktuálně hraju více WOT, ale někdy si zahraju WT a AW )

    16. Super článok 🙂
      Za mna bych pridal ešte jedno samostatné merítko a to, Ktorá z nich vie občas dobre nasrat 😀
      Kde by u mňa isto dominovalo wot (napr. stupidita hráčov na publicu, príliž výrazné rng 25%, xvm), kdežto u wt ma vie občas dostat len to, že hoci nepriatelskému tanku poškodím mrte modulov, 1-2 členov posádky ale i tak týpek, ked na mňa natočí delo a hned vystrelí tak, buď mi poškodí delo a následne ma dorazí alebo trafí muníciu a pošle ma hned do kytek 😀
      Ale inak rozdiely nerobím, zahrám si načo mám náladu či už to je wot, wt, aw, heroes&generals či BF4 alebo majster zaklínač.

      • Ale to jak se ty střepuny v tanku rozletí je svým spůsoben taky RNG ne?

    17. podle me to je absurdni blbost wt a simulator?? mozna to rikaji ale je to hoooodne spatny simulator wot je proste lepsi nechapu proc tady nadrzujou tomu stupidnimu wt a hral jsem obe hry a nejsem zaujaty

      • nejseš možná zaujatej ale argumenty máš dost na prd 😛 ,, wot je prostě lepší „

    18. Uf .. tak to je síla. Člověk by řekl, že vrchol zášti byl vyčerpán v nedávné době, kdy se trousily příspěvky, typu „tak já si naistaluji sandbox, natočím replay, nebo co , dostanu ban, ale už to stejně nehraju, tak se jim bud smát ….“ Vlastně mi to připadalo smutné. A nyní tohle … řekl, bych, že nejsem sám (viz diskuse) koho tohle neustále vyvolávání neexistujících soubojů, na pozadí jakých si neurčitých, ale evidentně nezvládnutých, bolístek, nebaví. Prostě už nikdo nechce další fakt hloupé a tendenční podsouvání něčeho. Ve finále to samozřejmě podporované hře nepomůže. Naopak … k WT jsem já osobně vždy cítil sympatie a rád bych si tento pocit dále udržel

    19. Souhlasim …. WG zaspal a ani nevi co by mel delat … teda vi … proste cokoliv jen ne realny vyvoj hry (to stoji penize a chce to napad) …. viz ten jejich SB … potuni parametry tanku (to zvladne jeden clovek v konfiguraku) do rise slimaku s placackama na mouchy, ktere ve hre samozrejme nejsou.

    20. Me osobne Wot bavì dalelo vice nez WT.
      Mam Wot rad,akorat bych upravil MM,Arty,a ruska medka.

    21. S výsledkem souhlasím. Wt mi bohužel přijde dost komplikovaný pro začátečníky Ve wotku když do 8.tieru hodím 75 % posádku, tak něco málo uhraju. Ve Wt nevím jak to funguje a jestli bych měl nějakou šanci proti zamaskovaným strojům s posádkou na max.

    22. Cakal som (mozno dufal) ze to skonci nerozhodne. Aj kvôli tomu ze su tu hraci oboch hier aj kvôli tomu ze su to odlisne hry viac menej ich spaja tema. Tema ze si môžete zahrat v obdivovanych a tak fascinujucich strojov! Ci su to vymyslene ci realne skoro do puntiku je mi fuk. Proste TANK je uzasny!!! Ci je je to jedna alebo druha hra. Obe maju iny styl hrania atd. no obe su svojim sposobom uzasne. Hram aj jednu aj druhu! No ako cisto pre mna je WOT numero uno. Sto ludi sto chutí! Ako sa tu niektory natahuju a zbytocne ved prave odlisnost je na tom dobra. Nikto nikomu nemoze zakazat hrat inu hru ktora sa jemu nepaci. Je to blbost a myslim si ze ak niekto chce odhovorit inych tak je to trochu ubohe. Kto je spokojny bud z WT alebo z WOT tak to bude hrat aj tak a ked nie tak nech ide k druhej hre. Mate slobodnu mysel!!!

    23. Osobně mě War Thunder a jeho pozemní technika velice zklamala. Letadla považuji za špičku, kterou jen tak někdo nepřekoná, ale tanky co se týče zábavy a toho, co autoři dávají za koncept je prostě WoT. War Thunder je v tancích „realistický“ simulátor, který to vlastně ani není. Již jsem tam zažil dost failů, kdy člověk neprorazil nepochopitelně tanky apod. Další bod je ten, že WoT si na nic nehraje, řekli, že tu budou koncepty a tanky ne jen z 2. sv. v. War Thunder přišel s tím, že žádné prototypy a skoro vše jen období války a to již začínají porušovat. Další + pro WoT Pro Gaming, který už u něj není tak záživný a u War Thunderu by byl totální nuda, takže WoT 🙂

    24. Porovnávat simulaci a arkádovou hru se nedá. Jsou to naprosto rozdílné hry s odlišnými koncepty. Článek působí spíš tak aby vzbudil pozornost, pokus dobrý.

    25. ahoj Carramba

      ja som to tu uz kedysi davno pisal .ideal pre mna :D, by bolo WT s WOT htovanim, t.z. ze WT vynika vo vsetkych bodoch okrem hitov, ale ako tu pisete je to vic real takze tank na ranu a hotovo zadne postupne delete hit pointov.. coz mi u WT vadi najviac inak je to top hra co sa tyka tankov, grafika, zvuky, MM,delostrelectvo -okrem letadel grrrr,
      bohuzel pre mna je to moc hard hra, ale aj ked ju kvoli tomu nehraju musim proste uznat ze WT je proste lepsi nez WOT , je to proste tak WG uz malo davno kupit-vymysliet engine a boli by niekde inde ….

      pro a proti vyslo mooooooc tesne coz si myslim ze nieje spravne a WT malo mat vyssi naskok,kazdopadne je dobre ze su tu tieto hryplsu AW lebo kazda firma z nich si neco sem tam zoberie a okopci co je len a len dobre pre nas hracov..

      dik za prispevok a zatim caute

      • jakmile by to wg koupilo, tka by to 90% lidí přestalo hrát….jak jde o historii či složitější pohyb(historické bitvy,WoWP atd) tak tam pak sto let tráva neroste

    26. Bohužial do WT arkády prišlo strašne veľa hráčov z WoT a je to riadne poznať. Kvalita spoluhráčov klesla rapídne. Ale naštastie sú tam ešte reálne a simulátorové bitvy a tam klingoni z WoT nie sú „zatiaľ“. Doteraz som hral len arkádu, ale uvedené skutočnosti ma nútia snažiť sa postúpiť na vyšší level. Budem sa to musieť znova naučiť hrať vďaka WoTkárom. Ale na veci, že som dosť sklamaný z úrovne hráčov online hier to nič nemení. Dosť často mám pocit, že rozdali počítače v psychiatrických ústavoch. Toto je však na oveľa dlhšiu debatu. Ahojte všetci a prajem silné nervy na spoluhráčov.

    27. Bod 1 :pokial viem tak nieje moc na výber z letadiel ak hrám tanky a to len na chvýlu sa lieta.A štuku som tam ja osobne ešte nevidel ak som hral za tanky 🙂
      Bod 2:čo je zložité u WT ?Vôbec nieje problém zabiť Tigra od predu z T34 a vôbec úmrtnosť tankov v hre je katastrofálna,vôbec to nepovažuje za zábavné!Rana bum rana bum.A tiger aby nedal na ranu T34 alebo Shermena!!
      Dalšia vec čo mi vadí je, ako sa chovajú tanky!Skáču, sú ako na lade alebo sa zas nevedia pohnúť.alebo dostanú schizofrenický záchvat!To ako sa chovajú tanky je des a bes to nemôže biť simulátor .
      Hudba a td .čo sa týka zvuky motorú tak konečne to má WoT lepšie ako WT !Grafika WT úžas a vysoké FPS !!!

      • carramba hodne velkej posera , maze prispevky co snim nesouhlasej 😀 , tak nic takove neorozjizdej kdyz na to nemas koule

    28. Za mě když nemám náladu na Wot tak jdu hrát warthunder (když mám náladu) pokud ne tak jdu hrát jinou hru a nebo jdu od počítače.

    29. carrambo ty vykuku jeden ! ze ty jsi to zesmolil jen proto aby jsi se mohl rano bavit nad komentari ?
      tvoji iniciativu kvituji 🙂

    30. Víte co si myslí hráči WT o WOT?
      Že je to arkádová sračka, co jim ničí život, každý kdo hraje WOT je idiot a mělo by se zakázat.

      Víte co si myslí hráč WOT o WT?
      Nic, je mu u zadele 🙂

    31. Tak tohle by měli vidět vývojáři WOT!!!!!!! Celou dobu si tu každý na WG stěžuje a ejhle najednou je tu srovnání her a všichni se chytnou za prdele A WOT is the BEST!! 😀 😀 😀 😀

      • Opravdu hodne husty srovnani her :DD Nejlepsi je : A co vy si myslíte, souhlasíte s naším hodnocením? Chybí vám v něm něco? Pište, komentujte! ( ale kdyz napisete ,ze carramba je na wotko levej a cele tohle hodnoceni k nicemu , tak to smazou :DD )

    32. VE WOT jsou taky pruser vselijake warpacky. Aimbot, padani objektu… kazi to osobni hrani i klanove. Ve WT nevim jak to chodi, nehraju ho

    33. To je blbé srovnaní to je jako kdybych se zeptal co je lepší Hokej nebo Fotbal.

    34. Moc pekne porovnanie. Mne len pride, ze este vyssiu vypovedaciu hodnotu by sme dosiahli, keby sa jednotlivým porovnavacim parametrom priradila ista vaha. Pretoze grafika, UI ci zvuky mozu mat a asi aj maju u mnohých hracov vyssiu váhu nez např.podpora konzoli. Ale inak super, keby som začínal, dle tohto clanku si docela lahko vyberiem hru…

    Comments are closed.