Gottwy CZ: Proč se nevyplatí doměřovat?

    43

    Sdílejte
    Předchozí článekOtázky a odpovede: Švajčiarsko
    Další článekWoWs: Statistiky nových Německých lodí
    Excalibur.cz
    Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

    43 KOMENTÁŘŮ

    1. Jedná věc jsou obrazky a řeči WG, druhá jak to pak ve hře funguje doopravdy. Zrovna expim Centa a s tím když PLNE nedomerim tak to krtkuje, střely litaj až k okraji kruhu. Asi ta úvaha je správná, ale určitě je v tom spousta dalších faktoru.

      • Suhlas s tym Centurionom a to tam mam 4 skillovu posadku z Bromwella. Snapshoty su pre mna nonsense s Centakom, s inymi tankami bezproblemov, neustale krtkovanie do zeme alebo nad tank po uplnom zamiereni…

    2. tiež si myslím, že pravda je torcha zložitejšia,
      nemám dôkaz, ale mám pocit, že som čítal,
      že ten ROZPTIL 70% stred, sa aktivuje až pri plnom domiereni.

      pokial je kruh v maximu (tank v pohybe, točí sa veža),
      tak ROZPTIL ide podla grafu zo SANDBOXU,
      čiže ide to možno od 100 % do celého priestoru kruhu,
      po zastavení tanku a začatí domeriavania sa ROZPTIL
      stále viac začína podobať na 70 % stred.

      druhá vec je kedy v boji sa oplatí domierovať,
      tam je to velmi individuálne, je tam vela faktorov,
      ktoré hráč musí zohladniť.
      A to je možno ten skill tých unicum hráčov.

      • Rozptyl !!!!!!

        (též střední kvadratická odchylka, střední kvadratická fluktuace, variance nebo také disperze) se používá v teorii pravděpodobnosti a statistice. Je to druhý centrální moment náhodné veličiny.

    3. Je to jen odhad a neberte mě doslovně, ale ze zkušenosti nedoměřená střela trefí třeba ve třetině případů a doměřená třeba v 80%. Každý si to může zkusit a myslím, že se o moc nepletu. Další věc je, že dlouhodobým hraním si člověk vypěstuje nějaký šestý smysl, kdy je většinou schopen odhadnout kdy a s kterým tankem je šance trefit nedoměřenou ránu nebo nakolik ji doměřit.
      Podle mě se ve většině případů vyplatí doměřovat, ikdyž nepopírám že by měl být rozdíl mezi doměřenou a nedoměřenou ránou větší než jak to je nastaveno teď. Určitě by to bylo férovější. Nestávalo by se že tě IS za jízdy z otočky až moc často trefí. Taková rána by měla být spíš ojedinělá, bohužel stává se to skoro každou bitvu.

      • mi povídej, zrovna včera mě vyndala KV-2 z otočky, kdy se točila jak věží, tak podvozkem na nějakejch 200m, řekneš si náhoda, ale kamoš v četě po ní vyrazil a úplně stejnej případ…

        • Zkus nedoměřit s SU 122-44,tak vyryješ všechny krtky v draze letu střely,pokud ne spadne 50 m před tebe:-):-)

          • Po tomhle videu jsem to zkusil hrát 3 bitvy se SU100Y a jako fakt nedoměřit znamená bejt za debila v bitvě

            • to co říká gottwy platí taky podle děla, ten jeho 5% rozdíl je dle mě nesmysl (alespoň v současné verzi hry) ale faktem je, že dost medek takhle střílet vážně může, ale když to zkusíš s dělem co má aim kolem 3s tak dopadneš jak žabař…

          • SU122-44 musi po domiereni este par sekund pockat ….ci si to strelec nechce domierit lepsie. A aj tak dokaze zakrtkovat.
            Jediny tank kde nikdy nedomierujem je PZ1C …

            • TAk to asi máme rozdílné stroje, já s SU-122-44 střílím i za jízdy a při otáčení a trefuje se to skoro furt …

            • Stroje mame rovnake….u mna moze byt problemom aj medzikus medzi klavesnicou a stolickou (zidli) 😉

            • Jo to mas pravdu s PZ C doměrocat nemusíš,já jezdim i S35 a tam taky nemusíš domerovat a trefis všechno.
              Jinak s SU 122 se da strilet i za jizdy,ale jen zblízka.
              Zkus někam dojet,zastavit se a hned vystřelit pak zjistiš hned ze ryješ krtky.

            • S ruskými stroji doměřování škodí, Stalin to bere jako nedůvěru a pak nepomáhá..

            • S tou mašinou mám přes 1200 bitev a je to jeden z mých nejoblíbenějších a nejzábavnějších tanků, hlavně proto že si může dovolit takovéhle prasečiny když je na topu 🙂 http://1url.cz/utQ4A

    4. Ja osobne domierujem podľa dvoch faktorov: vzdialenosť a akú veľkú časť tanku vidím. A z tých 70% čo trafíš ide 40% do pásov bez DMG 😀 .

    5. Cinske medka s Gottwym vynimocne ale hodně nesuhlasia tie su rádi ak trafia po nekonecne domierovania. Ale patton? Toho je škoda domeriavat aj keby to trvalo milisekundu…

      • U těch je to jedno. Tam to řídí systém vyloženě náhodně, vesměs ve prospěch rajčat (ať už jsou cíl nebo v artyně).

    6. Ja nevim, ale ja mam pocit, ze je to bitva od bitvy….Treba predevcirem jsem jezdil pouze T34-85, jednu bitvu jsme nedomeril vubec nic a trefil vsecko… druhou jsme to zkusil stejne, netrefil jsem nic, treti jsem teda domeroval… spis netrefil a dalsi zas bez domereni trefil vsecko… asi haluz faktor….Kdyby to bylo na ruzjech tancich tak chapu,ale takhle me to prijde vylozene random..

      • 34/85 ma vyborny kanon, to je tym. Aj ked pamatam casy ked bola presnejsia..
        Napr u americanov T1 a T29 mozem nechat domerat uplne a aj tak to leti totalne do prdele..

    7. Orzanel 80% striel snapshotuje a potom nadáva na RNG, a že prečo netriafa

    8. Proč se to nevyplatí … protože i když doměříte a trefíte se tam kam máte, tak díky podvodnému a falešně nastavenému WOTku stejně nic neprostřelíte a všeci vás ihned sejmou … a pokud narazíte na protekční hráče, tak to ste už totálně v řiťi !!!

      • Super, jako vždy máš „přínosný“ příspěvky. Divim se, že je tu ještě vůbec můžeš psát, protože prakticky všechno, co napíšeš je úplný odpad.

      • Napsal to sice jako prase, ale vesměs má v mnohém pravdu.

        1) Když zbývá enemy tolik HP, že ho můžeš dát na ránu = vždycky dingneš, nebo mu dáš podDMG, aby ještě chvíli žil a měl šanci tě zničit. S tím už automaticky počítám, že posledni dorážková rána dingá.
        2) Když si RNG usmyslí, tak prostě netrfíš nic.
        3) Faktem je, že WoT není hra, WoT je interaktivní video, kde můžeš ovlivnit jen to, kdy vystřelíš, kam otočíš věž a kam pojedeš nebo nepojedeš. Ostatní řídí systém jak se zrovna vyspí.

        Netvrdím, že nelze se vším z toho počítat a přizpůsobit se tomu. Jde to a dokladem jsou hráči, kteří mají naprůměrný WR i VN8. Otázkou ovšem zůstává. Je to skutečně ta zábava, která dělá hru hrou? Nebo je to už jen honění ega a touha se chlubit na forech číslíčky, která v reálném životě neznamenají vůbec nic! Ta „hra“ dokonce neběží ani u vás, tedy nemáte kontrolu ani nad tím, kdy si ji budete a kdy nebudete moci zahrát. WG jednoho dne řekne – „Končíme!“. Zhasne a půjde si užívat své peníze. To bude nářku, jaké jsou to kurvy, že jste do toho nasypali (pardon – někteří z vás investovali 🙂 hromady peněz a času. Jenže pak už bude každému zatěžko couvnout v názoru na WOT, takže nastoupí obhajování, že toho stejně nelitujete.

        • evidentne ty budes presne ten pripad wn8 po 20k bitev sotva 800. skus si delat carky kolikrat je stroj na ranu a probijes (ale jasne misto, ne do veze s bzilionem armor) a kolikrat neprobijes. zjistis ze to nemi zadne carovne kouzlo, proste princip nahody, ktery je umocneny vysim procentem ze bouncnes kdyz mas malo HP. je kvuli tomu aby souboje „o zivot“ byly napinavejsi.

    9. No vyzkoušel jsem a na krátkou max střední vzdálenost, s relativně přesnými děly ( tj. amíci, němci, briti, my a při troše fantazie frantíci) to jde. Kamenomety a šutromety se musí doměřit a samo sebou na snipe plně.
      Ovšem mám nařachlou posádku na šesti percích. Mrdky v základu to nedaj.

    10. Nechci nějak shazovat Gottwyho, ale po asi 50k hrách mám teda dost odlišné zkušenosti.
      Střely bez doměření jsou jednoznačně odvislé od tanku, který hrajete. Některá děla mají dokonce ráda doměření třeba jen na 2/3. Typickým příkladem jsou ruské 100mm, nebo americké 90mm. Potom tu máme třebas německou 88, která je schopná i při extrémně vysoké papírové přesnosti a relativně krátkému aim timu krtkovat, pokud není doměřené. Ohromný rozdíl také hraje kvalita posádky (bia, skilly na střelbu) a vybavení (žrádlo). Není to tak jednoduché, jak autor píše. Zkuste třeba s T30 snapshotovat a budete se divit. Navíc pokud míříte na weakspoty, tak je plné doměření IMO potřeba.

      • +1
        To co píše Gottwy je blbost, s ruskejma tankama se bez doměření prakticky nedá hrát

        • on nehovorí aby ste nedomeriavali vobec, on hovori že stačí domerat do polovice.

      • Vidím to stejně. Navíc je rozdíl mezi stejnými děly na různých tancích různých tierů ( typicky německý kanon 8,8cm KwK L/56, který je na různých tancích tieru 5 – 8).

        +1

    11. připadá mi to že gottwy děsně drmolí až si občas šlápne na jazyk? 🙂 Jasně, když fištím v desítce tak si můžu dovolit na krátkou a střední vzdálenost nedoměřovat naplno, protože tam většina děl prostě podrží a střela projde. Těžko ale nedoměřovat, když se přestřeluju s něčím nadálku nebo jsem v bitvě o dva tiery níže, kde jsem bez doměřování na weakspoty marnej (nemá cenu do soupeře jen tak dingat).

    12. Koukam ze vetsina lidi nedomeruje, kurva kde bych dnes byl,kdyby domerovali uplne vsichni. Uf,diky. Bez domereni sem jeste nevystrelil.

    13. No řekl bych že to funguje trošku jinak, než říká gottwy. Prošel jsem si herní mechaniku a chápu to asi takto. Záleží i na přesnosti děla, pokud budu mít kruh velký naprosto stejně u dvou různých děl a vystřelím, tak dělo s větší přesností má větší šanci strefovat se ke středu. Ten parametr přesnost děla není jen optický výsledek velikost toho kruhu, ale zahrnuje taky menší rozptýlení střely od středu. Je tam vykreslena gausova křivka, která jasně ukazuje možnost odchylky střely podle parametru přesnosti děla.
      Což by i odpovídalo mojí zkušenosti, např. že s AMX 50 100 nemáte šanci trefovat nic pokud úplně nedoměříte. atd.

    14. A co se týká těch protekčních účtů, že někteří trefují často to nemusí být až tak od věci logiky. Ono totiž RNG, jako náhodné číslo ve skutečnosti neexistuje. V informační technologie nelze vytvořit jen tak nějaké číslo na základě nějaké umělé inteligence, ta hodnota RNG je vytvořena nějakým vzorcem z nějakých vstupních dat, a kdo ví jak má WG ten vzorec vymyšlený. Klidně to může mít něco společného s účtem a jeho parametry, do toho vidí jen programátoři. A nemusí to být ani úmysl od WG, že některé účty mají často lepší RNG než jiné. Může to být jen prostě omezením těch vstupních dat do toho vzorce.

      • s tím rng bych souhlasil, ale nemyslím, že by to bylo fixováno na účet, spíš vstoupíš do hry, něco dostaneš přidělený a táhne se to s tebou celou bitku, protože mám kolikrát bitky, kdy můžu snapshotovat s KV-2 a trefím mouchu v letu a pak s T-54 nedokážu zasáhnout doměřenou ránu na 200m 3x po sobě…

        • Myslím to trošku jinak. A to, že v tom vzorci může být zahrnutý tvůj účet, ale to neznamená že to počítá jen z něj, ale z kombinaci více vstupních dat. Proto je to pokaždé jiné, ale ve výsledku kdyby se někde ukládala statistika RNG dlouhodobě, tak by se třeba zjistilo, že na nějakém účtu je ta hodnota průměrně dost odlišná než na jiném.

          • no, takhle sem na to nepomyslel a fakt můžeš mít pravdu. Faktem je, že to RNG nikde neuvidíš a když sleduju některý bitky na youtubu tak si řikám, jak to dokáže ten hráč takhle trefovat, že penetruje tanky, který mám potíž trefit do weakspotu doměřenej a on to trefí na peak několikrát po sobě…

    15. Pokavaď nabíjíte do 5 sec. tak asi použitelná strategie, ale když nabíjíte 10 a více sec. tak se to nevyplatí. A hlavně vzdálenost hraje roli, by mělo zaznít.

    Comments are closed.