Máme tady další adventuru, u které autoři vsadili na vážnou notu. Na rozdíl od ostatních, které jsme už v našem seriálu zmiňovali, ale nezůstala v propadlišti dějin. A dokonce se jako jedna z mála českých her dočkala moderního přepracování.  

Z roku 1998 jsme tady už pár kousků měli. Jako vždy musíme zmínit tehdejší nejvýraznější série, tedy Polda a Horké léto. Posel bohů byl prvním projektem od nepříliš zkušeného vývojářského týmu Unknown Identity ve spolupráci s Future Games. Před vydáním nikdo nečekal, že by mohl uspět, protože v porovnání s ostatními hrami, ať už tuzemskými nebo zahraničními, ani zdaleka nedosahoval takových kvalit.

[81.2.249.188]

Byla to klasická adventura. Od ostatních se ale lišila tím, že jste při hraní neviděli hlavní postavu. Všechny scenérie jste totiž viděli z pohledu jejích očí. Bylo to rozhodně příhodné řešení. Jestli by postavička měla být animovaná stejně jako zbytek akcí, které se v Poslovi bohů děly, hře by to uškodilo snad ještě víc. Takových animací tam bylo minimum a hra běžela v rozlišení 320×200. Stížnosti také padaly na konto někdy nesmyslných řešení hádanek a především na zbytečně těžké otevírání trezorů.

Slova chvály ale byla silnější. Týkala se především příběhu jako takového. Na rozdíl od ostatních adventur nebyl o situačním humoru, ale bral se zcela vážně. Vývojáři si prý brali inspiraci ze sérií jako jsou Broken Sword nebo Indiana Jones.

1468127041-3315978053 17952-posel-boh-screenshot

V roli experta na archeologii Stanislava Novotného jsme dostali za úkol prozkoumat nacistický bunkr v Česku. Vyvine se z toho spletité pátrání, které hlavního hrdinu zavede do Holandska, na Guatemalu nebo do Mexika. Celé to vyústí v rozřešení záhady starých Mayů a jejich bohů.

Hra obsahovala kompletní dabing, v jehož čele stál Pavel Soukup coby hlas hlavní postavy. Na rozdíl od takového DreamLandu byl dabing opravdu povedený a kvalitu hry navyšoval, než aby ji tahal dolů.

Znovu a lépe

Tohle ale nebylo poslední slovo Posla bohů. Vývojáři dále vytvořili sérii, která si udělala jméno i ve světě. Nebyla to žádná jiná pecka, než Posel smrti, který se stal duchovním nástupcem jejich původního projektu. Po pár letech ale usoudili, že nechtějí, aby se na jejich prvotinu zapomnělo, a tak se začali dávat dohromady remake, který vyšel roku 2005 pod názvem Ni.Bi.Ru: Posel Bohů. Díky tomu se také hra dostala do zbytku světa.

nibiru-posel-bohu_1

To už byla klasická 3D adventura každým coulem. I když stále stojí na stejných příběhových základech, ve výsledku je to dost jiná hra. Změnil se kupříkladu hlavní hrdina. Z archeologa Novotného se hlavní role přenesla na studenta Martina Holana, který se k průzkumu nacistického bunkru nedostal zrovna legální cestou.

Ni.Bi.Ru se s klidem mohlo postavit po boku Poslů smrti. Díky novému kabátku se totiž jeho kvality ještě zvýraznily. Dopomohla k tomu i celá řada nového obsahu. Nové hádanky, postavy a tuny dialogů, které příběh ještě více prohlubují. Stále v sobě ale mají tu stejnou myšlenku jako původní verze z roku 1998. Opět jsme se dočkali skvělého dabingu a ani na proklínané odemykání trezorů se nezapomnělo. Naštěstí už to nebylo takové utrpení.

4

Pokud byste si chtěli zahrát původní verzi, tak budete muset trochu pátrat po návodech. Vývojáři totiž nevytvořili žádný patch, který by hru zprovoznil na moderních operačních systémech. S remakem by ale takové problémy být neměly.

Dalo by se říct, že Posel bohů tak nějak odstartoval éru vážných českých adventur. Do světa se vývojářům ale podařilo dostat až s Poslem smrti, na kterého v našem seriálu také jistě dojde řada. A nejen to, ještě máme pár českých adventur v záloze.  

Ohodnoťte tento článek!

1 KOMENTÁŘ

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Přihlášení pomocí Wargaming.net ID