Trhané maso – První dojmy z PUBG na Xboxu

0

O půlnoci z pondělka na úterý se fenomén PUBG rázem rozšířil o další masu hráčů. Hra totiž vyšla na konzole od Microsoftu, takže se do ni mohou konečně ponořit i ti, kdo dosud jen závistivě pokukovali po počítačových kamarádech. I část naší redakce patří mezi konzolové nadšence. Takže jsme si na vlastní kůži zkusili, jaký zážitek vlastně na starém známém vražedném ostrově čeká.

PUBG má stále ještě pověst krále battle royale her, ale začíná mu růst stále větší a větší konkurence. Na konzolích to je ještě o něco patrnější, hráči si dosud museli hledat náhradu. To je přivedlo i k titulům, na které by možná ani nedošla řada, kdyby si mohli zahrát přímo Battlegrounds i na svých strojích. Ale právě tato konkurence, hlavně v podobě free to play Fortnite, ještě více zvýrazňuje všechny klady i nedostatky, které Xbox verze PUBG má.

Takže jaké to je?

Nemá cenu chodit okolo horké kaše, první chvilky po spuštění hry byly trochu zklamání. Pokud jste se těšili, že konzolová verze, i když za cenu několika kompromisů, vyřeší technické potíže, které jsou typické pro původní hru, budete zklamaní také. Autoři předem varovali, že na všech konzolích můžeme prozatím zapomenou na 60 FPS. Ukázalo se však, že na Xboxu One S stále ještě nelze spoléhat ani na stabilních 30. Patrné je to hlavně na “čekacím” ostrově a při seskoku, kde to zas tolik nevadí. Občas se ale pořádně trhají i první okamžiky po dopadu. To někdy může být opravdu zásadní rozdíl mezi přežitím a bídnou smrtí umlácením.

Těžko říct, nakolik je to způsobené velkou zátěží serverů těsně po vydání. Problém je i pomalé dočítání textur, ke kterému v prvních chvílích na zemi dochází. Mnohdy je celkem problém v tom rozmazaném zmatku na zemi rychle najít a sebrat první zbraně a vybavení. Docela mě zajímá, jak budou v budoucnu fungovat slíbená 4K podpora. Postupem času se tyhle zmatečné první okamžiky uklidní a pokud se vám povede přežít, čeká na vás už poměrně “stabilnější” zážitek. Při běžném pohybu propady FPS nejsou tak časté. Větší problém jsem zaznamenal jen při jízdě na motorce jako spolujezdec, kdy se kamera divně třásla ze strany na stran. Při řízení je ale ze záhadného důvodu v rámci možností vše v pořádku, ale zůstává třeba poměrně špatná viditelnost na větší vzdálenosti. Co mi zatím vadí asi nejvíc, je poměrně zvláštní nastavení jasu a kontrastu. To z neznámého důvodu nelze ve hře změnit. Celá hra působí trochu přepáleným dojmem, což je občas problém hlavně při lootování. Někdy není moc na první pohled poznat, co vlastně na zemi leží.

Ale je to i dobré

Pozitivním překvapením je na druhou stranu ovládání na gamepadu. Ovládací schéma je nakonec trochu jiné, než v GamesCom buildu, o kterém jsem psal již dříve. Když si ale na trochu netradiční rozložení tlačítek zvyknete, je všechno rychlé a pohodlné. Přebíjení, které bylo původně netradičně mapované na Y se nakonec vrátilo na tradiční X, ale musíme ho podržet. Zmáčknutím X totiž provádíme sbírání předmětů a interakci se světem. Při pohybu v inventáři je pak nutné si zvyknout na nutnost přepínání jednotlivých sloupců (věci na zemi/věci v batohu/zbraně a vybavení) pomocí LB a RB. Zase se ale nestává, že by se při rychlém listování dolů omylem odskočilo na jiný sloupec. Po první trochu zmatečné hře mi celý princip rychle přešel do krve a pak už k dokonalému zážitku stačilo jen si trochu pohrát s citlivostí zaměřování. To je jediná věc, kterou vám hra dovolí nastavit opravdu důkladně.

Můj celkový dojem z Xbox verze je ale i přes veškerou rozpačitost z technických potíží kladný. PUBG na konzolích neztratilo nic ze své atmosféry, což je jeden ze zásadních prvků ve kterém má stále obrovský náskok před podobnými tituly. Nezbývá než doufat, že po vypuštění PC verze 1.0 vrhnou vývojáři pořádný kus pozornosti na optimalizaci pro konzole. Tady je čeká ještě opravdu hodně práce a konkurence hladově krouží kolem, protože cítí, že král zatím rozhodně není v ideální formě.

Trhané maso – První dojmy z PUBG na Xboxu
Ohodnoťte tento článek!
3.67 (73.33%) 3 hlas/ů