Jak se vlastně bude hrát PUBG na Xboxu?

0

U hry jako PUBG je ovládání a samotné uživatelské rozhraní hry jednou z nejdůležitějších věcí vůbec. Když jde do tuhého, je potřeba mít vše intuitivní. Není čas přemýšlet, jak že se to mění zbraň nebo nasazuje tlumič na pušku. Ale právě přizpůsobení ovládacích schémat pro gamepady je jedním z velkých témat u her, které původně vyšly na PC a na konzole si našly svoji cestu až později.

Samotné ovládací schéma si mohli novináři a fanoušci vyzkoušet v hratelných ukázkách na letošním Gamescomu. Ukazuje se, že se všechny zásadní ovládací prvky z PC verze sice na gamepad dostat povedlo, ale jen za cenu přiřazení více akcí na jedno tlačítko. Například výběr mezi mířením skrz hledí zbraně a mířením “od boku” bude probíham buď zmáčnutím, nebo podržením pravého triggeru. Zvláštností oproti ostatním konzolovým střílečkám je přebíjení na tlačítku Y. Přeci jen jsme zvyklí spíše používat X. To ale muselo zůstat volné pro sběr věcí a interakci s prostředím, což je přeci jen asi potřeba mít více po ruce. Velké téma u konzolových her je také automatický aim assist. Ovšem podle ohlasů z Gamescomu se zdá, že v PUBG vůbec nebude. Za nás jen dobře.

Ale… co inventář?

Nebojte, i na tuhle důležitou část hry autoři konverze mysleli. Samozřejmě nebudeme využívat drag and drop jako na PC. Na řadu přichází systém, kdy se pravou páčkou pohybujeme v seznamu věcí. Tlačítky X a Y je můžeme buď “použít”, nebo vyhodit a podržení Y rozdělí vybranou položku s více kusy na polovinu. Celkově to vypadá, že by s ovládáním a interfacem v Xbox verzi neměl být žádný problém. Jen doufejme, že se podobně povede i celková technická stránka hry a hraní na Xboxu nabídne konzistentnější zážitek, než PC originál. Minimálně by tam nemuselo být tolik cheaterů.

 

Jak se vlastně bude hrát PUBG na Xboxu?
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů