Změny v kompetitivnosti třetí sezóny v Overwatch

0

 Přichází změny do kompetetivního hraní a momentálně se testují na PTR serveru.

Informace přímo od Blizzardu, konkrétně od Scotta Mercera:

Právě teď na PTR startujeme naše změny pro třetí sezónu kompetitivního hraní. I když přichází jen jedna velká změna pro Season 3, tak navíc zavádíme některé behind-the-scenes úpravy. Ty se týkají toho, jak vypočítáváme Skill Rating a Skill Tier. Právě o to bych se vámi chtěl podělit.

Největší viditelná změna v kompetitivním hraní bude mimo druhou a třetí sezónu. Po vaší zpětné vazbě jsme se rozhodli, že zkrátíme čas mezi sezónami na jeden jediný týden. Druhá sezóna končí v 00:00 UTC 24.listopadu a třetí sezóna tak začíná už 1.prosince. Dále, během času mezi sezónami vám ve hře ukážeme odpočet začátku další sezóny.

Předtím, než začnu vysvětlovat změny u Skill Ratingu a Skill Tierů, tak mne nechte vysvětlit pár našich cílů pro matchmaking v kompetitivním hraní. Jako první a asi nejdůležitější věc, kterou vám řeknu je, že jsme vždycky usilovali o to, aby jsme zařídili nejférovější zápasy. Fér matche, které se hrají na základě vašich dovedností mezi ostatními členy týmu, zaručují největší šanci na zábavu v Overwatch. Zároveň chceme, aby každý začátek nové sezóny byl čerstvý a vlastně úplně nový začátek. Tyhle dva cíle se tak nějak vylučují. Pokud by jsme všem resetovali jejich Skill Rating (SR) na začátku nové sezóny, pak by hráči jakékoliv úrovně skillu skončili s hraním proti těm druhým a byla by velice špatná kvalita zápasů, a to dokud by systém neurčil každému hráči jeho skill. Kvůli tomuhle nechceme na začátku každé nové sezóny kompletně resetovat vaše SR, místo toho chceme použít vaše SR z předchozí sezóny jako startovací bod.

Další část našeho snažení vylepšovat kompetitivní hraní pro druhou sezónu je, jak každého budeme rozdělovat do jejich Skill Tierů ( Bronze, Silver, Gold, Platinum, atd.) podle velikosti SR. Když začala druhá sezóna, měli jsme MNOHEM více hráčů v Gold a Platinum, než jsme původně zamýšleli a o mnohem méně v Bronze a Silver. Tohle byl výsledek toho, jak jsme počítali vaše počáteční SR pro druhou sezónu. Zkoušeli jsme částečně resetovat hráčovo SR na začátku druhé sezóny, ale výsledky nebyly takové, jaké jsme očekávali. Místo toho podprůměrní hráči začínali druhou sezónu s vyšším SR, než měli mít s ohledem na jejich výkon v první sezóně. Tohle vedlo k tomu, že jak hráli v druhé sezóně, tak jejich SR spadlo na moc malou hodnotu, což nebylo zrovna příjemné. Tohle také znamenalo, že tu byla mnohem širší variace skillu v Gold a Platinum, než jsme chtěli. To je něco, čemu se chceme v třetí sezóně vyhnout.

Jako výsledek teď na PTR testujeme jinou cestu toho, jak určit váš startovací SR pro třetí sezónu. Přikláníme se více k tomu, udržet věci fér, než aby každý začínal na nule. Chystáme se nejprve naladit vaše SR, aby na začátku bylo trochu menší. Na druhou stranu by mělo méně hráčů začít sezónu s tím, že jim SR drasticky kleslo, zrovna když měli blízko k vyrovnání vítězství a porážek.

Tahle změna bude znamenat, že někteří hráči nezačnou umístěním ve stejném tieru pro třetí sezónu, jako byli umístěni ve druhé sezóně, takže vaše SR, které budete získávat z výher, bude o něco větší na začátku sezóny. Potom, co odehrajete dostatek zápasů, se však vaše SR zvedne a počet proher půjde do normálu.

Budeme zblízka sledovat výsledky umístění hráčů na PTR a uvidíme, zda se naše cíle plní, a zda bude potřebo nějakých dalších úprav, během tohoto testovacího cyklu, který bude možná potřebovat reset SR. Pokud se tak stane, budeme se vás snažit informovat, kdykoliv to bude možné.

Opravdu oceňujeme váš feedback a děkuji každému, kdo nám pomáhá během testů na PTR!


Ohodnoťte tento článek!