Nový Overwatch Developer update se věnuje tématům populárním v komunitě

0

Jeff Kaplan se s námi zase jednou podělil o nové informace ohledně nadcházejících změn v Overwatchi. Tentokrát se zaměřil především na věci hojně probírané hráčskou komunitou.

Chování hráčů

Nejdříve přišla řeč na toxicitu hráčů. Tento termín je už v dnešní době v multiplayerovém hraní zaběhlý, ale pokud ho neznáte, stačí si pod tím představit velmi negativní chování některých hráčů. V tomhle směru dělá Blizzard razantní kroky. Není to zase tak dávno, co se možnost reportovat hráče dostala i na konzole. Byly také přidány upozornění pro hráče, kteří již mají blízko k postihu.

Pokud některý z vámi reportovaných hráčů bude potrestán, budete o tom informováni. Blizzard tím chce hráčům dokázat, že nahlašování ve hře není jen tak pro nic za nic.

Jeff si pochvaluje, že se míra toxicity mezi hráči postupně snižuje a stále chodí více reportů. Konkrétně se incidenty se v kompetitivním hraní snížili o 17 %. Počet nahlášení se pak narostl o 20 %. Je to sice krok správným směrem, ale stále to není dostačující. Proto se i v následujících měsících bude Blizzard touto záležitostí zabývat.

junkrat

Balancování hrdinů

Balancování hrdinů je velmi důležitým faktorem hry. Byl nám nastíněn pomyslný trojúhelník znázorňující postup, podle kterého se vývojáři při tomto procesu rozhodují a na co všechno berou zřetel. Prvním bodem je hlas komunity. Není snad jediné video související s Overwatchem, kde by nezaznělo, že vývojářský tým hráčům naslouchá. Zároveň ale nemohou spoléhat jen na tento faktor. Přeci jen počet hráčů přesahuje 35 milionů a každý nich může mít na konkrétního hrdinu jiný názor. Jen velmi zřídka se tak stává, že Blizzard provede nějaké úpravy jen z podnětu komunity.

Druhým bodem jsou statistiky. Vývojáři průběžně sledují jak moc se jaký hrdina hraje, jeho poměr výher a proher a spoustu dalších věcí. Z takových údajů se pak dá zjistit spoustu věcí, jako třeba kdo je na tom z repertoáru hrdinů momentálně nejlépe. Ani tohle ale nestačí, aby se začalo pracovat na změnách.

Předchozí dva body trojúhelníku pojí intuice. Vývojáři samozřejmě Overwatch také hrají a sami tak mohou usoudit, jak moc by byla potřebná změna. Všechny tyto faktory pak vyústí ve výsledné změny.

hanzo

Momentálně se na PTR serverech testují úpravy Mercy a Junkrata. Tito dva hrdinové jsou na tom po posledních změnách až příliš dobře. Nechápejte to ale tak, že by se jeden z nich měl stát nehratelným. Vývojáři jsou si vědomi toho, že hráči je mají rádi. Kaplan tak hráče ujistil, že i kdyby na tom byla Mercy po změnách opravdu špatně, tak to nenechají jen tak.

Samozřejmě se plánuje celá řada změn do budoucna. V blízké době přijde nejspíš na řadu Hanzo a jeho scatter arrow. Padly také jména Mei a Symmetra, ale co se bude konkrétně měnit jsme se nedozvěděli. Tedy alespoň prozatím.

Ohodnoťte tento článek!