Svietlana – nejvíc rozporuplná loď

2
Svietlana

Miláčku, jdu projet SvětlanuPřítelkyně znuděně zvedne hlavu od knížky a kývne hlavou. To, co jsem ji řekl, nebylo naznačení nevěry, ale to, že o mě další 3 hodiny neuslyší, protože se budu vztekat nad bitvami v lodičkách s tímto křižníkem.

Jo, s touhle lodí to byl opravdu zážitek, ale o tom později. Teď se podíváme na to, co je tahle loď v reálu zač.

Třída Světlana má za sebou zajímavý a celkem pohnutý osud. Původně bylo postaveno osm trupů této třídy a první z nich vznikl v roce 1912. Byla to jediná třída lehkých křižníků carského Ruska a měla plnit tomu odpovídající úkoly. Průzkum pro nové ruské dreadnoughty třídy Gangut a doprovázet eskadry torpédoborců.

Bohužel, na řadu let výstavbu lodí přerušila revoluce a teprve až v polovině 20. let se sovětské námořnictvo zmohlo na to, aby dostavěli část z rozestavěných trupů. Ze tří se staly křižníky, ze dvou tankery a zbylé tři sešrotovány. To vše v rámci tzv. prvního pětiletého plánu na obnovu flotily a lodě dostaly již nová jména.

Krasnyj Krym (původně Světlana) a Červona Ukrajina (původně Admiral Nachimov) se svou konstrukcí příliš radikálně neodchýlili od původního projektu a jejich hlavní výzbroj tvořilo 15 kusů 130mm kanónů, ovšem Krasnyj Kavkaz (ex Admiral Lazarev) byl výrazně modifikován a dokončen jako těžký křižník s výzbrojí čtyř 180mm kanónů. Lehká výzbroj se průběžně měnila a lodě bývaly vybaveny i pro nesení min a hydroplánů.

Krasnyj Krym se účastnil několika operací v druhé světové válce a roku 1954 byl překlasifikován na cvičnou loď a sešrotován roku 1959.

krasnyy_krym_01

A to je víceméně vše, co jsem si o lodích této třídy našel. Mnoho toho o ruských lodích nenajdete. Proč? Většina lodí ve World of Warships jsou podle projektových nákresů, či pozůstatků carského Ruska.

A teď k hernímu modelu. Světlana je designem blíže ke starým lodím, než k těm novějším, jedná se ještě o loď postavenou před první světovou. Loď mi nepřišla vysloveně špatná. Ovšem je tu dost věcí, díky které lidi na tuhle loď nadávají. Prakticky neexistující AA obrana. Mizerné poškození torpédy a také fakt, že se jedná o nejpomalejší křižník na IV. Tieru.

admiralnakhimov1915c

Osobně to s touhle lodí bylo jako na houpačce, jednou nahoře, jednou dole. Bývaly dny, kdy se mi podařilo potopit v jednom kole 3 lodě a přežít, jindy se nepovedlo absolutně nic a já jen čím dál více krášlil mořské dno. Když jsem měl možnost někoho ustřílet děly, nebyl problém.

Torpéda u téhle lodi jsou… jak to říci kulantně, aby zas někdo nebyl uražen sprostými slovy, na nic. Poškození s nimi je malé, dosah mizerný, ale za to mají dobré rozpětí pro jejich vypálení. Otáčení kormidla taky nepatří k nejrychlejším, dalo by se říci, že patří ke šnekům. Celkově vzato kolem a kolem, z téhle lodi mám nehorázně smíšené pocity. Rozhodně to není horší než Sout Carolina, ale o moc lepší taky ne.

Křižník dobrý, ale Kirov, který přichází po něm, je jak lepší, tak i hezčí.  Na tuhle loď bude hráč vzpomínat buďto jako na dobrou loď, se kterou se mu dařilo, nebo jako na křáp, ze kterého mu slezly vlasy.

Ohodnoťte tento článek!

2 KOMENTÁŘŮ

  1. Já jakožto více lodičkář než hráč si snažím užít i nízké tiery. Přesto do 4.tieru ty lodě člověk přeexpí dřív než vůbec začne přemýšlet o tom jaké jsou…

  2. Podla mna je Svietlana strasne OP
    Bez problemov dam rush na 2 BB a vyhram/dost vyrazne ich poskodim

Comments are closed.