Miláčku, jdu projet Světlanu. Přítelkyně znuděně zvedne hlavu od knížky a kývne hlavou. To, co jsem ji řekl, nebylo naznačení nevěry, ale to, že o mě další 3 hodiny neuslyší, protože se budu vztekat nad bitvami v lodičkách s tímto křižníkem.
Jo, s touhle lodí to byl opravdu zážitek, ale o tom později. Teď se podíváme na to, co je tahle loď v reálu zač.
Třída Světlana má za sebou zajímavý a celkem pohnutý osud. Původně bylo postaveno osm trupů této třídy a první z nich vznikl v roce 1912. Byla to jediná třída lehkých křižníků carského Ruska a měla plnit tomu odpovídající úkoly. Průzkum pro nové ruské dreadnoughty třídy Gangut a doprovázet eskadry torpédoborců.
Bohužel, na řadu let výstavbu lodí přerušila revoluce a teprve až v polovině 20. let se sovětské námořnictvo zmohlo na to, aby dostavěli část z rozestavěných trupů. Ze tří se staly křižníky, ze dvou tankery a zbylé tři sešrotovány. To vše v rámci tzv. prvního pětiletého plánu na obnovu flotily a lodě dostaly již nová jména.
Krasnyj Krym (původně Světlana) a Červona Ukrajina (původně Admiral Nachimov) se svou konstrukcí příliš radikálně neodchýlili od původního projektu a jejich hlavní výzbroj tvořilo 15 kusů 130mm kanónů, ovšem Krasnyj Kavkaz (ex Admiral Lazarev) byl výrazně modifikován a dokončen jako těžký křižník s výzbrojí čtyř 180mm kanónů. Lehká výzbroj se průběžně měnila a lodě bývaly vybaveny i pro nesení min a hydroplánů.
Krasnyj Krym se účastnil několika operací v druhé světové válce a roku 1954 byl překlasifikován na cvičnou loď a sešrotován roku 1959.
A to je víceméně vše, co jsem si o lodích této třídy našel. Mnoho toho o ruských lodích nenajdete. Proč? Většina lodí ve World of Warships jsou podle projektových nákresů, či pozůstatků carského Ruska.
A teď k hernímu modelu. Světlana je designem blíže ke starým lodím, než k těm novějším, jedná se ještě o loď postavenou před první světovou. Loď mi nepřišla vysloveně špatná. Ovšem je tu dost věcí, díky které lidi na tuhle loď nadávají. Prakticky neexistující AA obrana. Mizerné poškození torpédy a také fakt, že se jedná o nejpomalejší křižník na IV. Tieru.
Osobně to s touhle lodí bylo jako na houpačce, jednou nahoře, jednou dole. Bývaly dny, kdy se mi podařilo potopit v jednom kole 3 lodě a přežít, jindy se nepovedlo absolutně nic a já jen čím dál více krášlil mořské dno. Když jsem měl možnost někoho ustřílet děly, nebyl problém.
Torpéda u téhle lodi jsou… jak to říci kulantně, aby zas někdo nebyl uražen sprostými slovy, na nic. Poškození s nimi je malé, dosah mizerný, ale za to mají dobré rozpětí pro jejich vypálení. Otáčení kormidla taky nepatří k nejrychlejším, dalo by se říci, že patří ke šnekům. Celkově vzato kolem a kolem, z téhle lodi mám nehorázně smíšené pocity. Rozhodně to není horší než Sout Carolina, ale o moc lepší taky ne.
Křižník dobrý, ale Kirov, který přichází po něm, je jak lepší, tak i hezčí. Na tuhle loď bude hráč vzpomínat buďto jako na dobrou loď, se kterou se mu dařilo, nebo jako na křáp, ze kterého mu slezly vlasy.
Já jakožto více lodičkář než hráč si snažím užít i nízké tiery. Přesto do 4.tieru ty lodě člověk přeexpí dřív než vůbec začne přemýšlet o tom jaké jsou…
Podla mna je Svietlana strasne OP
Bez problemov dam rush na 2 BB a vyhram/dost vyrazne ich poskodim
Comments are closed.