Londýnský přístav ve WoWs

1

Do hry přichází nový přístav a Wargaming si jako vždy připravil detailní článek o tom, co se v něm objeví. Vypichují zejména speciální historické, nebo jinak zajímavé budovy nebo prvky, ale i některé easter eggy. 

Zdroj: Wargaming

Londýn – hlavní město Velké Británie, srdce admirality a její námořní velitelské středisko, rozkazující přes moře a oceány a nyní bude i hlavním přístavem britského cyklu. V přístavu už nejsou žádné sněhové vločky a soumrak. Nový Londýn je zalitý podzimním teplem a denním světlem. Odtud nyní budete posílat své lodě do bitvy – přesuňme se k Temži a pojďme si prohlédnout místní zajímavosti!

Lodě

V nadcházející trojici aktualizací (0.7.9 – 0.7.11), budeme zvažovat a prozkoumávat roli Královského námořnictva v první a druhé světové válce. První stránky historického archivu jste si již mohli přečíst v přístavu, kde se potkáte s malými loděmi z Dunkerku. Každá z nich se účastnila operace Dynamo a evakuovala lidi z obklíčené ústupové zóny.

Kolesový parník Medway Queen

baf902cc-b4e7-11e8-a8c5-ac162d8bc1e4

Tato osobní loď byla postavena v roce 1924 a sloužila k vyhlídkovým výletům po řece Medway. V průběhu druhé světové války se zúčastnila operace Dynamo, během které podnikla sedm plaveb tam a zpět a evakuovala 7 000 vojáků. Za tento čin získala loď titul „Hrdina Dunkerku“. Dnes je z ní muzejní loď, kterou můžete vidět ve městě Gillingham v hrabství Kent.

Plachetní bárka Xylonite z Temže

bb8be0ba-b4e7-11e8-83d4-ac162d8bc1e4

Takovéto bárky byly v Londýně široce využívány na počátku 20. století. Bárky s plochým dnem a vyrovnávacím kýlem se skvěle hodily do ústí řeky Temže s mělkými vodami a úžinami. Od roku 1863 až do dnešních dní se na Temži konají závody těchto bárek.

Třicet bárek z Temže se aktivně zapojilo do evakuace Dunkerku a dvanáct se jich během operace potopilo.

Parník Clyde Puffer Starlight

bb9087c8-b4e7-11e8-8d12-ac162d8bc1e4

Malý parník pro přepravu nákladu podél pobřeží Skotska a Anglie. Jeho velikost umožňovala snadné proplouvání kanály řek Clyde a Crinan. Loď se podílela na evakuaci Dunkerku.

Trauler John Cattling

Traulery třídy Castle byly za války aktivně nasazeny. V období od roku 1916 do roku 1919 se těchto lodí vyrobilo 197 a později se využívaly v Kanadě, Indii a na Novém Zélandu.

Letadla

Slyšíte zvuk vrtulí? To je zvuk stíhače Fairey Flycatcher a dvouplošníku Fairey IIID, přelétávající vám nad hlavou.

Stíhač Fairey Flycatcher

bafe563c-b4e7-11e8-a922-ac162d8bc1e4

Jeden z nejoblíbenějších stíhačů britského námořního letectva. Vzhledem ke svým malým rozměrům sloužila tato letadla na palubě všech britských lodí, schopných vypouštět letouny, po dobu více než 10 let. Stíhač byl vybaven dvěma typy podvozku – plováky či obojživelným podvozkem, patentovaným v roce 1915.

Dvojplošník Fairey IIID

baf4ad26-b4e7-11e8-b03b-ac162d8bc1e4

Třetí modifikace letadla Fairey IIIA, jehož první let se uskutečnil v roce 1920. Většina strojů Fairey IIID sloužila jako hydroplány na letištích nebo se vypouštěly z katapultů na lodích schopných nést letadla. První katapult na britských křižnících byl umístěn na HMS Vindictive a Fairey IIID bylo první britské letadlo, které vzlétlo z tohoto katapultu na otevřené moře.

Budovy

Tower Bridge

bae1fdb6-b4e7-11e8-940c-ac162d8bc1e4

Spolu s londýnským Towerem je Tower Bridge jednou z nejznámějších památek Londýna a Velké Británie. Tento, technicky poměrně unikátní, most byl oficiálně otevřen v roce 1894. Je dlouhý 244 metrů a výška obou věží činí 65 metrů. Přestože se jedná o zvedací most, chodci jej mohli bez problému překročit i zvednutý, za použití chodníků, které spojovaly středové části věží. Dnes tato galerie slouží jako muzeum a vyhlídka.

Londýnský most

baf8dcde-b4e7-11e8-8d12-ac162d8bc1e4

Most je postaven na místě, kde bylo předtím postaveno mnoho mostů s názvem „Londýnský most“, ale jeho předchůdci byli zničeni buď přírodními katastrofami, nebo následkem bojů. Dětský rým „London Bridge Is Falling Down“ implicitně vypráví historii těchto mostů. Ve hře jsme znovu vytvořili předposlední verzi mostu, postaveného v roce 1831. To však neznamená, že tento most dnes existuje jen ve hře. Můžete ho skutečně navštívit, ale ne v Londýně. V roce 1967 se most začal sesouvat a bylo rozhodnuto o jeho prodeji. Americký magnát jej koupil a přemístil cihlu po cihle do Lake Havasu City v Arizoně, kde se nachází dodnes.

Adelaide House

baf5f316-b4e7-11e8-8abf-ac162d8bc1e4

Další budova v našem přístavu má spojení s londýnským mostem. Adelaide House je administrativní budova ve finanční čtvrti v Londýně, která se nachází poblíž mostu, a je pojmenována podle manželky krále Viléma IV., jež stála za slavnostní ceremonií otevření mostu v roce 1831, který je k vidění v naší hře. Adelaide House je navíc první budova, která byla kdy postavena za použití konstrukce z ocelových rámů, která se používá při stavbě mrakodrapů dodnes.

Londýnský Tower

Historické centrum Londýna a orientační bod, který je opravdovým britským symbolem a jednou z nejstarších budov v Anglii. Tato tvrz byla postavena v roce 1078 a od té doby fungovala jako mincovna, zbrojnice, hvězdárna a pokladnice pro britské korunovační klenoty. Věž se stala nejznámější jako vězení pro vysoce postavené jedince, přičemž první vězeň zde byl uvězněn v roce 1190. Dnes je Tower muzeem s rozsáhlou sbírkou a zbrojnicí, kde se nachází Královská pokladnice.

Chamberlainovo a Hayovo přístaviště

baf8e47c-b4e7-11e8-9616-ac162d8bc1e4

Vzhledem k tomu, že jsme obnovili londýnskou architekturu počátku 20. století, můžete vidět tato historická přístaviště, která se do současných dnů nedochovala.

Chamberlainovo přístaviště sloužilo jako skladiště nákladu do zaplacení celních poplatků. Dnes je budova přístaviště využívána soukromou nemocnicí London Bridge Hospital.

Hayovo přístaviště bylo svého času nejúspěšnějším přístavem, situovaným mezi dvěma hlavními londýnskými mosty. V roce 1940 poškodilo bombardování jeho průčelí, ale přístaviště dále fungovalo. Jak se v 60. letech 20. století začaly objevovat kontejnerové lodě, ztratila tato přístaviště jejich smysl a nahradily je hlubokomořské námořní přístavy. V 80. letech 20. století bylo Hayovo přístaviště přestavěno na Hayovu galerii a nyní je chráněno jako architektonické dědictví.

Starý trh v Billingsgate

Dnes místo, kde se konají městské akce, ale v 19. století se jednalo o největší světový trh s rybami. Jeho první budova byla postavena v roce 1850, ale již v roce 1873 byla zbořena a poté rozšířena v rámci projektových zakázek sira Horace Jonese, konstruktéra Tower Bridge. V roce 1982 byl trh s rybami přesunut do čtvrti Canary Wharf, která platí za jedno z největších moderních obchodních center v Evropě.

Administrativní budovy

bb7209ce-b4e7-11e8-a553-ac162d8bc1e4

Naše prohlídka končí u administrativních budov – Správy londýnského přístavu a celního úřadu, který funguje již od 14. století.baf4b9d8-b4e7-11e8-83d4-ac162d8bc1e4

Ohodnoťte tento článek!

1 KOMENTÁŘ

  1. Moc pěkný/zajímavě obsáhlý článek … *CHVÁLÍM* ! 😉

Comments are closed.