Komunitně pojatý vývoj legendárního Unreal Tournament stále pokračuje

0

Lidé z Epic Games už tři roky pravidelně informují o svém počínání kolem rebootu klasické kompetitivní střílečky Unreal Tournament. Tito američtí tvůrci od samého počátku vyrazili cestou až nezvykle otevřeného přístupu k herní komunitě, což v praxi znamená, že hru lze bezplatně stáhnout na oficiálních stránkách. Zatím je sice v pre-alfě, ale herní obsah přibývá takřka neustále.

Koncept otevřeného vývoje ovšem nebyl původně v plánu. Unreal měl být dostupný jen lidem, kteří zaplatili licenční poplatky k technologii Unreal Engine 4. Jeden z uživatelů však začal instalační soubory téměř okamžitě šířit po internetu, což donutilo Epic k vykročení do neznáma. Hru udělali přístupnou všem a od té chvíle se do vývoje může zapojit každý.

Rekapitulace dubnových úprav pro Unreal Tournament:

„Před rokem jsme byli velice nervózní z toho, zda tento nový model bude životaschopný,“ řekl ředitel společnosti Tim Sweeney v roce 2015. „Nyní je zřejmé, že se Epic vydal správnou cestou. Komunita kolem Unrealu se velmi významně rozšířila,“ dodal.

K bezplatnému užívání byly uvolněny i pokročilé vývojářské nástroje Unreal Enginu, ale je fér připomenout, že pokud na nich postavíte své výtvory, a vaše příjmy z nich přesáhnou čtvrtletně 3 000 dolarů, tak dojde k uplatnění závazku v podobě 5 procent ze zisku, které připadají Epicu.

Už nyní spousta hráčů tvrdí, že je tento Unreal Tournament vůbec nejlepší díl z celé série. Ale může to být pravda? Není to jen nekritický pohled pyšného rodiče? Přiznejme si, že není zrovna běžné, aby vývojáři spolupracovali s hráči až v takovém rozsahu. Vyzkoušejte hru a do diskuze nám napište, co si o ní myslíte vy? Rádi bychom slyšeli váš názor.

Komunitně pojatý vývoj legendárního Unreal Tournament stále pokračuje
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů