Houston Rockets plánují vstup do esportu

0
Houston Rockets

Tým NBA Houston Rockets se rozhodl vstoupit do vzdouvajících se vod progamingu. Klub, který v příštím roce oslaví 50. výročí (založen v roce 1967, tehdy ještě jako San Diego Rockets) je tak prvním, který pro esport vytvořil pozici přímo ve své organizaci. Konkrétně jde o pozici „šéfa esport vývoje“ (director of esports development).

Oním dotyčným je pětadvacetiletý Sebastian Park, který svou práci započně ve čtvrtek. „Nic není mimo mísu, zvážíme všechny možnosti. (…) Víme o značné hodnotě esportu, nyní potřebujeme čas na to, vše zvážit.“ dodal Park.

NBA a progaming

Co se týče NBA, nejsou Houston Rockets žádnými pionýry. Tým Philadelphia 76ers již koncem září do esportu také zasáhl a to tak, že koupil dva klany, konkrétně Team Dignitas a Apex Gaming.
Dle informací Newzoo.com, esport průmysl generoval v letošním roce úctyhodných 500 milionů USD, v roce 2019 už by mělo jít rovnou o celou jednu miliardu. Před dvěma lety to bylo přitom „jen“ 200 milionů dolarů.
Jak připomínají Bloomberg.com, hry jako Overwatach, League of Legends a fotbalové série EA sports FIFA mají celosvětově okolo 292 milionů diváků, převážně mladých mužů, kteří nesledují média tradičním způsobem jako např. televizí.

Zbyněk Skulina – je naprosto úžasné sledovat, jak se velkokluby tradičních sportů přiklánějí k progamingu. Že už ho totiž neberou jen jako něco komického, jako zábavu pro pár bláznivých nerdů někde ve sklepě na LANce. Esport se totiž pomalinku propracovává i na tradiční americké sportovní kanály (ESPN 2) a tak už i mnohý průměrný Američan ví co to je.

Pro porovnání, zkuste si americkým sportovním fanouškem promluvit o florbalu a bude na vás hledět, jako na naprostého magora. V USA (ale v podstatě na celém severoamerickém kontinentě) jsou navíc pro esporty podmínky příhodnější více než kdy jindy. USA (a samozřejmě Kanada a Mexiko) jsou totiž tradiční baštou konzolí a tohle vše esportu jen pomůže. Turnaje v Call of Duty a Gear of War jsou již tradičně hrány na konzolích a to přitahuje ještě větší publikum.

To už vůbec nemluvím o bojových hrách (Street Fighter V apod.), které mají velice oddané hráčstvo i publikum a finálový EVO turnaj patří k tomu nejlepšímu, co může esport nabídnout (zejména pro diváckou přitažlivost). Navíc ve chvíli, kdy se Nintendo se svou novou konzolí chce také dle všeho pustit do esportu (viz. trailer na Nintendo Switch), je opravdu ta nejpříhodnější doba. Asi netřeba připomínat, že „Big N“ má snad ty nejoddanější fanoušky vůbec.

Pokud se ale vrátím k velkým klubům… Nevím, jak vy, ale já se opravdu velice těším na dobu, když se budu dívat na esport zápas New Yorku proti LA, nebo třeba Chicaga proti Detroitu. Se vstupem Houstonu to snad možné bude. Ba co více, snad to pak otevře dveře i pro podobný model pro Evropu. Esport městských týmů totiž esportu dodá to, co esportu v současné době asi nejvíce chybí – ztotožnění se s klubem / týmem.
Ruku na srdce, komu budete fandit více? Klubu s nic neříkajícím rádoby „cool“ názvem, názvem sponzora nebo třeba Spartě, Slavii, Bohemce, Slovanu, Dynamu, nebo Baníku? Odpověď známe všichni 🙂

Ohodnoťte tento článek!