Z vývojářských deníků – změny stabilizace děla

4

Již nedávno jsme se zmínili o plánovaných změnách stabilizací děl v Armored Warfare. V tomto článku se budeme hlouběji zabývat těmito změnami.

Stabilizace zbraně v AW se týká schopnosti vozidla střílet v pohybu a skládá se z:

  • postih přesnosti při pohybu vpřed
  • postih přesnosti při otáčení podvozku (zahrnuje i zatáčení při pohybu vpřed)
  • postih přesnosti při otáčení věže
  • postih přesnosti při střelbě
    Tyto postihy se sčítají, to znamená, že vozidlo, které stojí a jen otáčí věží, ztratí při střelbě jen málo přesnosti, zatímco vozidlo, které jede plnou rychlostí, zatáčí a ještě otáčí věží, se takřka nemá šanci trefit.

Tím nechtějí vývojáři říci, že by momentálně stabilizační systém nefungoval, pouze se poukazuje na to, že kalibry a typy různých děl se chovaly hodně podobně. To samozřejmě není v pořádku.
V aktualizaci 0.22 se vývojáři pokusí prohloubit rozdíly mezi jednotlivými kalibry a třídami vozidel v tom, jak se budou chovat jejich děla a zbraňové systémy v pohybu. Může se to zdát jednoduché, ale věřte, že to jednoduché není.

Základní stabilizace zbraní v aktualizaci 0.22 bude založena na tieru a kalibru. Ve výsledku bude vše fungovat tak, že čím vyšší kalibr, tím horší stabilizace, naopak čím vyšší tier, tím lepší stabilizace. Takže když budete mít 122mm kanón na tanku tieru V, bude se chovat daleko hůř než kanón 122mm na tanku tieru VIII.

Kombinace těchto hodnot budou určovat základní měřítko pro všechna vozidla. To bude nakonec upravováno ještě podle typu vozidla, takže vše bude daleko propracovanější, než se může zdát.

Rychlost rozměření se bude lišit vozidlo od vozidla. Některé jsou rychlejší s větší akcelerací, jiné pomalejší s menší akcelerací. V různých kombinacích se budou i děla chovat různě.

Hlavní bojové tanky budou z místa poměrně přesné, ale ztratí více přesnosti než jiné třídy:

  • při střelbě o 20% více než je základní hodnota
  • při otočení věží o 30% více než je základní hodnota
  • při řízení o 40% více než základní hodnota
    Zatáčení a otáčení věží bude pro MBT daleko těžší, když během těchto manévrů budou méně přesné. Na druhou stranu při pohybu vpřed neztrácí tolik přesnosti, jelikož jako průlomová vozidla nemohou být nepřesná, když se střetnou s nepřítelem.

MBT jsou také rozděleny podle jejich národnosti tak, aby odrážely doktríny:

  • Tanky Leopard 1 a Leopard 2 jsou v primárně obrannými tanky, jejichž cílem je vyřadit své nepřátele na dlouhé vzdálenosti. Jako takové budou ve všech situacích o 10% přesnější než ostatní průměrná MBT (Leopard 2AX tier 10 obdrží dalších speciálních 25% ke stabilizaci, což ho řadí mezi nejpřesnější MBT ve hře)
  • Tanky Abrams jsou univerzální a obecně agilní, ztrácí o 20% méně přesnosti oproti ostatním MBT při zatáčení a podporují aktivní hraní.
  • Ruské tanky jsou útočné bestie, které jsou navrženy tak, aby se rozjely vpřed a nezastavily se, ztratí o 20% méně přesnosti oproti ostatním MBT, když jedou vpřed.
  • Čínské tanky jsou srovnatelné s ruskými tanky, ale mnohem univerzálnější a více manévrovatelné, ztratí o 15% méně přesnosti ve srovnání s ostatními MBT při jízdě vpřed a o 15% méně přesnost ve srovnání s ostatními MBT při zatáčení.
  • Challengery jsou dalším příkladem obranných tanků, které stojí na linii proti nepříteli jako skála, ztratí o 40% méně přesnosti oproti ostatním MBT při otáčení věží, což jim umožní přesně zaměřit různé cíle ve chvíli, kdy se nehýbou.

Ve srovnání se stavem třídy před rebalancem 2.0 zůstanou MBT přesnější v pohybu, ale ztratí část své současné stabilizace zbraní, aby se zabránilo zastínění ostatních tříd, zejména lehkých tanků.

Lehké tanky budou mít daleko přesnější dělo při jízdě na krátkých až středních vzdálenostech dostřelu a při provádění divokých manévrů. Ve srovnání s hlavními bojovými tanky ztratí podstatně méně přesnosti při jízdě a zatáčení (o 50% méně než je základní hodnota) a vzhledem k tomu, že nenesou, zejména na tieru 10, děla stejných kalibrů jako MBT.

TD budou odstřelovači Armored Warfare. Už nebudou fungovat jako kolové lehké tanky, jejich přesnost v pohybu a řízení bude podstatně horší (zejména řízení bude mít zásadní negativní dopad na přesnost). Budou však extrémně přesné na vysoké vzdálenosti, když se nebudou pohybovat rychle ani nebudou vykonávat divoké manévry. To jim umožní efektivní zaměření cílů při statickém pohybu.

Z vývojářských deníků – změny stabilizace děla
Ohodnoťte tento článek!
4.17 (83.33%) 6 hlas/ů

4 KOMENTÁŘŮ

  1. A já si říkal, že je pokaždý rychlost a velikost doměřování jiná, ale v bitce na to nebyl čas studovat proč to tak je.
    Dík za info

  2. Mě teda víc vadí rychlost nabíjení závislá na kvalitě spoluhráčů… Třeba u mého Cent120 nabití “poličky”od 24,4 do 28,8s. To nepovažuju za normální.

  3. Ruske tanky su bestie???To co spravily vyvojari R.I.P. Tak ako po****** T90MS to iste urobily s Armatou!!!Mozu si podat ruky s WOT!!!ARMATA je totiz totalny srot po nerfnuti!Ani delo neni presne proste uz sa to neda hrat milion ludi odchadza kto vie asi preco!Dalsia vec pisu velice aky ma pancier Armata taky ze pride 8 tier a kazdou ranou penetruje ARMATU?????????????????????To je rebalanc?WTF??Si robia z nas ktory sme ako tak hrali srandu??Gratulujem!!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Přihlášení pomocí Wargaming.net ID