WoWs: 14. 5. 2016

38

– ruský premiový křižník 5. úrovně, který se měl jmenovat Profinterm, se nakonec přecijen bude jmenovat Krasnyj Krym (Rudý Krym); vývoj se původně obával, že vzhledem k současné politické situaci by to mohlo vyvolat negativní reakce, ale během testu se přesvědčil, že tyto předpoklady byly mylné
– v 0.5.6 přijde nový (atlantický) trup pro křižník Armidal Hipper
– Konigsberg dostane letadlo (přesný a kompletní seznam buffů a nerfů v 0.5.6 dnes v 18:00 – pozn. carramba66)
– Iowa a Montana dostanou buff rychlosti na 33/30 uzlů (-//-)
– Aoba dostane o 1500 více HP (-//-)
– problém s hightuier torpédoborci bude nadále řešen, nicméně DMG z lodních torpéd, udělená, bitevním lodím vysokých tierů se snížila o 5%
– na ruském fóru proběhla anketa ohledně skill MM, 70% lidí je proti jeho zavedení
– velký reprezentativní průzkum ohledně matchmakingu se bude tvořit oficiálně přímo ve hře (v Rusku); při čekání na bitvu budou náhodní hráči dotázáni, jestli se chtějí účastnit průzkumu a po bitvě se jich systém zeptá, jak hodnotí matchmaking této konkrétní bitvy; statistiky z tohoto průzkumu, spolu s technickými statistikami (mapy, lodě, …) budou předány analytickému oddělení WG, které data vyhodnotí a na jejich základě navrhne změny v systému matchmakingu
– WG si je vědom, že matchmaking ve World of Warships má k ideálu velmi daleko, proto na něm intenzivně pracují; tvorbou tohoto výzkumu chtějí lépe porozumět tomu, co změnit přesně a na co nesahat
– jeden z hráčů na toto téma poznamenal, že tento výzkum nebude mít vysokou vypovídací hodnotu, protože hráči budou ovlivněni emocemi z bitvym, vývojář mu na to odvětil, že to je všechno, co nyní mohou dělat
– matchmaking zatěžují i čety

Pozn. carramba66: Matchmaking už jsme tady řešili několikrát a opět se dovolím na toto téma dopustit myšlenky. Všechny neoficiální statistiky počtu hráčů na evropském serveru hovoří o tom, že celkový počet hráčů klesá. Podobné statistiky hlásí i ostatní servery vyjma Asie, kde počet mírně stoupl. Naproti tomu například v USA WoWs už dnes prakticky nikdo nehraje a situace je tam srovnatelná se situací World of Warplanes, které vegetují ve stádiu klinické smrti.
A pokud je málo hráčů, je naprosto logické, že se buďto prodlouží čekací lhůty do bitev (čemuž se ovšem Wargaming historicky brání ze všeho nejvíc), nebo se musí upravit bitevní tiery (zvětšit MM rozsah z +/-2 nebo vypnutí výjimek typu CV, DD, apod.) a pokud není uděláno ani jedno, pak je naprosto zřejmé, že musí docházet k extrémně nevyváženému matchmakingu. Nejčistčím řešením by bylo naplnit databázi aktiních hráčů tak, aby systém, který MM skládá, měl stále kde brát při zachování všech podmínek, které tvoření bitev provázejí.
I v Rusku i v Evropě již hráči navrhovali rozdělit úrovně na minimálně dvě skupiny (1-5 / 6-10), pro které by se vytvořily jakési separátní servery. Snížily by se tak nároky na matchmaking, zachovaly by se čekací doby a daly by se tvořit kvalitnější bitvy. Bohužel Wargaming stále slibuje změny MM, přičemž ale nemá šanci změnit prakticky cokoli, pokud nepřizná to základní, tedy že nemá kde brát, že počet hráčů je pro tvoření ideálně vybalancovaných bitev nedostatečný. S tímto problémem se setkáváme už prakticky půl roku (všimněte si propadu počtu hráčů po novém roce, který nastal všude) a místo skutečně fundovaného řešení, stále čteme jen o drobnostech, které celkový obraz nikdy nemohou změnit. Přístup WG vypadá zvenčí velice bezradně. A je to škoda, protože World of Warships je hra s ohromným potenciálem.

Počet stabilních online hráčů na evropském serveru

38 KOMENTÁŘŮ

  1. wows je velmi dobrá hra, baví mě, nádherný soundtracky, grafika lodí, s tou hratelností je to trochu horší. Nejvíc mě ale štve to dloouhé načítání 🙁

    • Suhlasim s tebou 🙂 wows ma krasnu grafiku, lode su nadherne, ale ako pises, s tou hratelnostou je to uz horsie :/ Vcera po 3 MESIACOCH som si ju opat spustil 🙂 Prva hra s Warspite dopadla dobre 🙂 druha hra s amagi, taktiez dobre. Tretia s tirpitzom detto Stvrta hra s montanou KATASTROFA!!! :/ ako stale, 5 DD na jednej i druhej strane. Vsetci spojenci si vyrazili jednym smerom, DD boli v predu. Ja som sa drzal v pozadi za nimi. Zrazu som sa na mna zameralo enemy yamato. Z prvej jeho salvy ma zasiahli 3 projektily (bol som nauhlovany) PRASK CEZ 35000DMG DOLE !!!! Palbu som opatoval. Bol len mierne nauhlovany. RNG mi prialo, pretoze z 12 striel 9 ho trafili. A ten DMG? necelych 10 000!!! WTF??!!! zistil som, ze nemam sancu, chcel som ujst, no kym ta „krava“ sa otocila (cuvanie by mi nepomohlo) a rozhybala, trafilo ma este jedno torpedo a bolo po mne 🙁 medzi mnou a yamatom boli aspon 3 spojenecke DD. Asi boli na prechadzke, pretoze na neho ziadne torpeda neisli 🙁 kludne si stal a palil po mne :/

      Sa necudujem, ze Amici to prestavaju hrat 😀 Nehram za US krizniky, takze neviem povedat, ake su, aj ked na atlantu kazdy nadava 😀 no NC, Iowa, a hlavne montana, to je utrpenie :/ pockam si na ten buff, a asi budem s nou hrat ako CA. Sustredim sa na maskovanie a vydrz lode, snad to pomoze. Inak to nevidim. Presne tak isto mam nastaveny tirpitz a je to parada.

      A este co sa tyka toho, ze hraci prestavaju wows hrat na EU. tak okrem tej horsej hratelnosti vidim problem aj v narodoch, ake tu prichadzaju. Mam prezretych XY dokumentarnych filmov o WW1, WW2 atd. a vacsinou sa spominaju namorne mocnosti ako USA, IJN, Taliansko, Francuzsko, VB. O Ruskom namornictve skoro nic neviem a vlastne bojovali ich lode proti Nemcom, ci Japoncom? (mozno drobne strety boli, ale nic velke) Ale WG tu supne ZSSR lode. Mna osobne najviac lakaju BB, pretoze su to najvacsie lode v hre s ohromnou silou. A v hre su len dve vetvy 🙁 Jedna stoji za …. (US) a na IJN momentalne uz tolko chuti, kvoli sklamaniu z US nemam 🙁

      • k tomu ruskemu namornictvu. Viem o jednej vojne medzi carskym ruskom a japonskom. Jedna IJN premiova lod je z toho obdobia, ale potom uz o ZSSR nic, ani muk.

  2. Patch 5.5.0 mě hodně potěšil… Najednou se mi načítání zkrátilo na minimum (v podstatě jsem byl okamžitě ve hře – dříve i minutu po startu hry) a lodě mi šlapaly krásně svižně a dokonce jsem si přidal vysoké zobrazení vykreslování vody, abych měl tu pěknou vlnku… Bohužel okamžikem příchodu 5.5.1 mám jen samé lagy a cukačka neskutečná… nevím co upravili, ale je to opět v hajzlu… 🙁 GJ WG

  3. Presne ako vravis, hra WOWS ma potencial hlavne v USA,
    ale podla mna aj WOWP – ako prve VR muzeum.

    WoWs podla mna nepada na MM,
    ale na tom ze ta hra je:
    – nezazivna,
    – zlozita a pritom arkadova,
    – malo pestra – tak ako wowp,

    Podla mna, ak by tam pridali,
    historicke bitvy proti BOTom,
    kde ludia vzdy vyhraju, kde si vzdy zahraju,
    kde nasaju atmosferu WARSHIPS…

    a az potom by ak by chceli sli proti ludom, ale to by uz bolo brane,
    ako nejaa AKADEMiA ala TOP GUN (tomcruise,)

    Zaroven by z WOWS a WOWP mohli urobit prve VIRTUALNE muzeum.
    za mierny poplatok dozivotne vstupne, a rozne eventy ako robia muze,
    hracov by lakali na moznost sa prejst historiuou VR – brile,
    alebo sa ako divak zucastnovat bitiev…

    To by v USA mohlo mat uspech – muzeum historia,
    pamiatka na WW2, a az ked by mali 1000 000 divakov,
    by pre nich mohli robit aj sutaze pod skus si vyskusat velit lodi,

    ale totam potom nemoze byt ze tu lodicku vidi mako model v akvariu.
    NULOVY zoom od lodi, maximalizovat pocit VELKOSTI a mohutnosti,
    – neumoznit od zaciatku byt kapitanom lodi, ale najprv
    – len ovladanie diel + idealne predmnierenie
    – potom len navigacia lodi, zas ukazka idealneho postupu
    a az ked splnis namorne skusky, ti dovoli hra ist dalej,
    a mohol by som vypisat klavesnicu hlava plna napadov,
    ale koho to zaujima ze…

  4. Lol. Ten graf je nějaká blbost, ne? Hraju celou dobu a je pravda, ze pocty hráčů klesají. Ale klesly o cca 20%. Z cca 30k ve špičkách na 24k. Graf ukazuje propad kolem 80%. To se mi nezdá…

    • A jen tak mimochodem. Podle toho grafu pocty hráčů posledních par měsíců stoupají.

    • Bohužel ten graf je realita. WoWS upadá a jde mu o přežití. Sice v díky posledním patchům pár hráčů přibilo, ale nemá daleko k osudu WoWP. Tady to vidíte na grafu od WG, když jsem to tu začátkem roku psal, že WoWS jde o přežití, zase jsem byl kacíř….. Teď vážně, WoWP je již prakticky odepsáno a podle mých informací, ve WG již skoro počítají s tím, že lodičky budou také propadák, tedy, že to bude hra jen pro pár desítek tisíc hráčů. Problémem lodí je to, že bitvy jsou moc časově náročné, ovládání skillů kapitána je velmi nesrozumitelné a nepraktické (hlavně pro začínající hráče a odrazuje je to od hry). Proto také WG pracuje na plné obrátky na původně záložním plánu a vývoj lodí pomalu a jistě začíná běžet, řekněme tak trochu setrvačností …………………..

      • A jak vysvětlíš fakt, ze ve špičkách je online 23k tisoc lidi a dle grafu jen 4k hraje?

        • To jsou špičky, firmu zajímá hlavně celek. A i těch 23k hráčů je strašně málo. Navíc to jsou chvilkové výkyvy, které, pokud nejsou výrazně dlouhodobějšího charakteru, statistická data příliš neovlivní – proto je ten graf takový, jaký je. To je bohužel statistika 🙂

          • Ja upozorňuji na to, ze ten graf nedává smysl. Pokud máme ve špičkách 23k hráčů, tak nemůže byt jen 4k pravidelně hrajících, jak ukazuje graf. Navic, max hráčů ve špičkách bylo v Prosinci a to kolem 31k. Takze určitý propad zde je. Ale ne tak dramaticky, jako je znázorněn v grafu. Navic v posledních měsících počty ve špičkách mírně rostou.
            Takže znovu. Upozorňuji na skutečnost, že úbytek hráčů znázorněný v grafu je totálně mimo. Nejspíš na tom webu, ze kterého je čerpáno došlo ke změně mechaniky výpočtu. Jinak si to neumím vysvětlit…

          • Spíš si nech od někoho, kdo tomu rozumí, nějak laicky vysvětlit „statistiku“ a vše co s ní souvisí. Tedy spíš jenom ten graf versus tvé argumenty. Pak pochopíš, že ten graf může být a je správně. Prosím, tohle neber jako nějakou ironii nebo výsměch, protože statistika je opravdu věc složitější než si většina z nás myslí (včetně mě).

          • Ze statistiky mam několik zkoušek na VŠ. Sice to nebyl můj studijní obor, ale něco málo o ni vim. A taky o ni vím, ze by měla s nějakou odchylkou odrážet realitu. Bohužel ta informace nahoře ji neodráží ani zdaleka.

          • V tom případě jsi asi chyběl, nebo spíš, jak píšeš, nební to tvůj obor, protože pokud by to byla pravda věděl bys, že ten může být reálný odraz i toho co ty píšeš. Stačí když si vzpomeneš na vzorečky jak se to počítá a jaké z toho vznikají grafy 🙂

  5. Děkuji redakci za informace které nám poskytuje. Nechci ji urazit za tu práci jakou vykonává. Ale přeci jen ji beru jako noviny Blesk (bulvár) a ne jako solidní noviny. Fakt že hráčů ubývá jsou informace vycucané z prstu. Na několika webech a tím nemyslím globální wg wiki kde je stav hráčů na serverech ale detailnějších je jasně vidět že lidí přibylo. A nejedná se o sta ale tisíce. Když už tu byla řeč o letadlech. Zahrál si ji tu někdo z přítomných? Nebo se spíš podíval na youtube a bez rozmyslu a souhlasil s recenzí např Sterakdery nebo Tatraruscast? Nevim ani zda zde komunikuji s hráči nad 18 let s kterými by se dalo rozumně debatovat. Co se kupříkladu týká dělostřelectva, hráči jsou proti tomu. Ale já který hraje veškeré třídy tanků vím že tato třída je velice dobrý spojenec který pomůže vyhrát bitvu. A stejný příklad je u vývoje hry. Hráč by chtěl to a ono a v jeho očích to je skvělý nápad. A stejný nápad mají naši politici a civilové když se vrtají do našich vojenských věcí. Koupí se F-16 místo Gripenů a místo bitevního vrtulníku Mi-24 by mladí lidé chtěli AH-64 Apache. Zdá se vám to jako dobrý nápad? Pro velící štáb nikoliv. Ale to člověk co se tím nezabývá nepochopí.

    • Hral sem woWp nezáživny,a hlavně přišly až po War thundru,kde jsou letadla udělané excelentně,jelikož firma měla už velké zkušenosti z letadly.Pokud si je začal létat nemohl si jít na WOWp

    • Bohužel toto jsou fakta a informace přímo od WG, to ti mohu potvrdit. Vím, někdy je těžké uvěřit tomu, že to co se nám líbí, pomalu a jistě upadá do ztracena.

  6. Z pozn. od Carramby me asi nejvice zaujala cast: …daly by se tvořit kvalitnější bitvy. Bohužel Wargaming stále slibuje…

  7. Nj.. Ja taky nehraju. Lode 🙂 nuda a Spatnej mm „stejnej jako ve wot +2“ a jeste ty tridy lodi blbe. Vetsina hracu to neresi protoze ani o nejakem mm nevi. Vetsina hracu je jak rusaci za valky „kazdej nemeckej tank byl pro ne tygr“. Hrac jako ja ktery si chce zahrat na 1 hodinu dene „a odpocinout si“ pricem u hry myslet tak proste prestane hrat. Jen tak mimochodem do hry me dostali kamosi. Vsem nam je 35let+ a z tech 30 lidi co vim ze hraly hraje 5. Takze i posledni duvod proc hrat zmizel.

    • no to asi nééé kámo.. myslím že poslední info ze strany WG co tu proběhlo bylo… Aim-assistent nebudeme zakazovat… hráči si to musí na fórech vyříkat mezi sebou 🙂 z téhle věty mi spadla čelist až na zem….

  8. Tento posledny patch bol dost dobry – v takomto stave mali vydat hru. Ale boli nenazrani, prilis greedy, spustili hru predcasne. Kalkulovali s tym ze blbeckovci do toho nasyou peniaze, a oni si v klude budu dalej robit vyvoj, dotiahnu detaily, a budu dalsie pekne auta v garazi. Proste nechapu, ze dnes je rozhodujuce, aky ma hra image, ake ma meno. A teraz sa mozu aj pretrhnut, vydanim nedorobenej hry pokazili co sa dalo.

    • Je dobré vědět, že jsi odborník na to, kdy má firma uvést svůl výtvor na trh………. Napiš do WG, rádi takového odborníka zaměstnají 🙂

      • Ja pracujem v reklame a marketingu uz docela dlho. A na prekvapivo vela veci staci uplne obycajna logika, to by si sa divil. Lenze kopec rozhodnuti WG je zvlastna kombinacia, ako keby uplatnovali to najhorsie z korporatneho pristupu, a zaroven to najhorsie z obycajneho podnikatelskeho pristupu.

        • po bitve kazdy general,
          ale fakt je ten ze na arkadu je to aspon pre mna narocne,
          2 tier max 3 😉

        • Výborně, a už jsi vydělal „tvojí“ reklamou a marketingem takové prachy jako WG tím jeho, dle tebe, špatným přístupem? Asi ne co? Je zajímavé, že jim to vychází………….

          • Nechapem na co je dobry tento tvoj tazko ironicky pristup, ale OK. To co pises je bezne rozsireny omyl. Ty vidis len peniaze, ktore zarobili, a to je OK, ale to nie je jedine meradlo uspesnosti. Dolezity je financny potencial, do akej miery ho naplnili.. Pre taketo firmy je klucovy RAST zisku. A spomaleny rast naplanoveho zisku je v skutocnosti pre nich strata, chapes..Pretoze oni vidia potencial, ktory nenaplnili, a to beru ako realne peniaze o ktore prisli..

          • Proto tady také výše píši to co píši. Zkrátka WoWS se moc nepovedlo a GW to ví. Není to ani reklamou, nebo marketingem, ale bohužel velmi nízkou hratelností a složitostí na ovládání, vlastně nastavení posádky lodí – kapitána.
            PS: Než začnete hatovat o výborné HRATELNOSTI, zjistěte si prosím, co ten termín znamená.

  9. Myslím si, že jeden z důvodů odlivu hráčů je rozladěnost lidí z toho „úžasnýho“ RNG, protože mě osobně připadá, že se ani nevyplatí nějak moc dobře to umět, protože když ta hra chce, tak se muže člověk třeba rozpůlit a naseká kulový, a pak to zase jde ok, jako by to byla jiná hra.
    Osobně v tom vidím výsledek těch jejich slavnejch rovnic na MM a malého počtu hráčů, tedy že některým z nějakého důvodu pomáhá a jiným ne ( netvrdím že permanentně ), ale právě kvůli malému množství hráčů, nebo bitev, je ten rozdíl viditelný pouhým okem.
    Nebo nevím jak si mám vysvětlit naprosto různou přesnost děl té a té stejné lodi 2 hry po sobě, výsledky bitev s diametrálním rozdílem a nebo třeba to, že už jsem měl 11x v řadě „růžovku“ v našem týmu a nepřítel ne, samozřejmě s jasným výsledkem (10x jsme prohráli).
    Je to jen můj názor, netvrdím, že je to pravda, ale… je to divný…

    • čo znamená ružový hráč?
      dosť ma to zmiatlo v hre tak som po nom aj vystrelil;)

      • Je to varování, pravděpodobně něco špatného udělal (dost špatného), často to bývají teamkilleři, lidi co několik her po sobě buď stojí na místě nebo jsou opravdu výrazně špatní a drzí k tomu, ale popravdě už jsem viděl i nahlašování za dobrou hru, takže existují vyjímky.

        • dikes,
          to bol ale napad ruzova farba
          hlavne ked wo wot je to modra,
          takto som trocha nechapal čo sa deje…

          takto som mal červenych pred sebou
          a červeného za sebou;)

  10. opravdu si tady myslite ze je to slozite ma ovladani? to snad ne……..a co byste chteli? jednim kliknutim vse poresit? když to nejde tak cvicit,cvicit,cvicit……… dnes by chtěl každý vse hned nejlepe umet a mit nejlepší výsledky….. 🙂

  11. jo jenom k té anketě : včera po bitvě, kdy jsem byl top tier (colorado) a navíc jediná VII bitevka ve hře, kdy mi neuvěřitelně nahrávalo RNG a nažral jsem se jako to pověstné prasátko, mi přišla otázka, zda jsem byl spokojen se setavou týmu 😀 no jako sry ale nenechal jsem si růžový brejle, vím že bejt na druhý straně jsem v haju, takže jsem odpověděl, že nebyl. Sry WG, na mě musíš jinak, proč mi to nechodí když jsem s Ryujo s utočnou proti lexingtonu se stíhací sestavou a VI tier jsou u nepřítele 2 lodi, jinak má vše takový AA, že jsem rád když se mi vrátí na loď 2 letadla (ne letky, letadla!!!)???

Comments are closed.