Optimalizace v updatu 0.18

74

Jeden z důležitých aspektů, na které se Armored Warfare zaměřuje, je optimalizační proces. V updatu 0.18 bylo velké množství optimalizací za účelem zvýšení výkonu speciálně u uživatelů s nižší než doporučenou konfigurací.

Tento graf ukazuje rozložení síly sestav PC u hráčů AW:

1

Jak sami vidíte, velké množství lidí používá starší stroje, čili optimalizace pro ně byla nutností. V updatu 0.18 jsme přestavili nový, zjednodušený, render. Výsledkem bylo zvýšení výkonu na starších PC.

Tento graf ukazuje výsledky z PvE map dle konfigurace PC:

2

Tento graf ukazuje výsledky z PvP map dle konfigurace PC:

3

Vidíme nárůst výkonu na slabých počítačích díky použití zjednodušeného renderu a to o celých 50%! Díky tomu se nadále budeme moci věnovat optimalizaci pro střední a silné konfigurace.
Momentálně optimalizujeme Globální operace, což by se mělo objevit v dalším updatu. Je to nikdy nekončící proces, jehož výsledky můžete průběžně sledovat.

Garrth – a teď troška reality, CryEngine 3 použitý v AW je jeden z nejhůře optimalizovaných enginů současnosti a byl použit je proto, že jeho vlastníkem je Mail.ru; jakýkoli jiný engine, dokonce i nejnovější Unreal Engine 4 (který mám k dispozici) dosahuje o 30% vyšších fps při stejné scéně než CryEngine 3 (který mám k dispozici taky), navíc není hnusně přesvícený a celkově se hodí na online hry více.

  • CryEngine vždy běží lépe, pokud je na pozadí zapnuta nějaká činnost, stačí prohlížeč
  • zabudovaný antialiasing je šílený žrout výkonu, vypněte ho na zapněte si vlastní v nastavení grafiky
  • to samé udělejte s vertikální synchronizací
  • nastavte si maximum předrenderovaných snímků na 1 (tady Obsidian udělal chybu a já jim nehodlám vysvětlovat kde)
  • pokud jste PC znalí, nastavte si v konfiguračních souborech hry (v dokumentech) rozlišení obrazovky o 1 pixel nižší (rozdíl nepoznáte a u většiny to znamenalo buď o 20% víc fps, nebo více stabilní fps) – jen pokud víte co děláte, riziko nesete vy

Ani zdaleka nesplňuji minimální konfiguraci (mám Intel Core i5-3230M 2.6 GHz, NVIDIA GeForce GT 650M – 2048 MB 835 MHz, 2x 4096 MB DDR3) a jedu na fullHD 50-60 fps stabilně, střední detaily. Není to jen o PC, je potřeba mít i vyladěný, vyčištěný a optimalizovaný systém. Pokud si s tím nevíte rady, určitě je ve vašem okolí odborník co vám pomůže.

Mimochodem, všimli jste si že rychle zamluvili Linux verzi AW, která by přinesla spoustu nových hráčů? Prý Linux používají jen 2% … ano, 2% lidí používají Linux verzi Steamu a i tak je to ohromné číslo, proto skoro všechny nové hry vydávají i pro Linux.
Proč AW ne? CryEngine 3 přímo obsahuje kompilátor pro Linux, stačilo by stisknout jedno tlačítko …

74 KOMENTÁŘŮ

  1. Vypnutí antialiasing a vertikální synchronizace pomůže osobně už odskoušeno ještě před Tvou radou, ale dropu FPS na některých mapách se nevyhnem i když už to není z 60 na 25.
    Za ostatní Díky Gatrthe.

        • mám win 7 v angličtině, ale snad to z toho pochopíš
          C:\Users\[tve jmeno\Saved Games\ArmoredWarfare\User\Profiles\default
          v souboru attributes najdi třeba tuhle položku a sniž ji o 1 bod
          Attr name=“Height“

          • „mám win 7 v angličtině, ale snad to z toho pochopíš“ ach tak, takže panáček ani neví, že ten název „Uložené hry“ je jenom českej alias a ve všech jazykovejch mutacích Windows je ta fyzická složka uplně stejná.

            „najdi třeba tuhle položku“ TŘEBA, takže je vlastně uplně jedno jakou…

            Jsi vážně kokot, nebudu s tebou ztrácet čas. Jenom je škoda, že ti méně mentálně vybavení ano.

            P.S. Kdyby sis psal blogísek a tam si s čuráčkama kňučel jak už nejde sealclubovat a postoval translátorový překlady, tak je mi to u prdele. Ale proto, že ses takle samozvaně jmenoval do role technickýho specialisty na všechno, přičemž o tom víš uplný hovno, tak na tobě nenechám nit suchou!

  2. Poslouchali garrth, ty si tak neskutečně debilní, blbá píča, že ani taková mrdka jako silentstalker ti nešahá ani po paty. Vypíchnu jen ty nejstrašnější píčoviny:

    – CryEngine 3 použitý v AW je jeden z nejhůře optimalizovaných enginů současnosti a byl použit je proto, že jeho vlastníkem je Mail.ru;
    – CryEngine vždy běží lépe, pokud je na pozadí zapnuta nějaká činnost, stačí prohlížeč
    – nastavte si v konfiguračních souborech hry (v dokumentech) rozlišení obrazovky o 1 pixel nižší
    – CryEngine 3 přímo obsahuje kompilátor pro Linux, stačilo by stisknout jedno tlačítko …

    • copak pane? vadí vám něco na pravdě?
      – Crytech jsou pouze vývojáři, najděte si prosím kdo je majitel licence
      – nevím jak vy, ale já ve svém SDK CryEnginu 3 mám volbu „compile for linux“
      – všechny rady jsou vyzkoušeny jak mnou tak více lidmi a všem pomohly
      – pokud máte zapotřebí se vyjadřovat, čiňte tak prosím v rámci slušnosti a to protiargumenty

      ovšem chápu že anonymita internetu je velice svůdná

      • Anonymita je velice svůdná a proto ty sám se skrejváš pod touhle kokotskou přezdívkou, aby si někdo náhodou nedohledal, z jakýho prdelního ksichtu lezou takový moudra.

        Sračky co si napsal je něco tak absurdního, že to ani nemá cenu vyvracet pádnejma argumentama.

    • BBarel, pokud pominu tvou vulgaritu, tak nechápu co jsi nám chtěl zdělit. Doufám, že výlevy těchto odborníků se budou mazat.

      • Tak speciálně pro tebe zpičismrade, tady napíšu alespoň základní fakta:

        „CryEngine 3 použitý v AW je jeden z nejhůře optimalizovaných enginů současnosti“ – Na to ten kokot přišel kde?
        „a byl použit je proto, že jeho vlastníkem je Mail.ru;“ – Byl použit proto, že je dělanej pro venkovní prostředí a jeho vlastníkem je Crytek, Mail.ru na něj má pouze licenci kuli použití v jinejch svejch hrách (Warface)
        „CryEngine vždy běží lépe, pokud je na pozadí zapnuta nějaká činnost“ – Takže mezi čím víc vláken se musí čas procesoru dělit, tím jedno konkrétní běží rychlejc?
        „nastavte si v konfiguračních souborech hry (v dokumentech) rozlišení obrazovky o 1 pixel nižší“ – Tohle ani nemá smysl komentovat…
        „CryEngine 3 přímo obsahuje kompilátor pro Linux, stačilo by stisknout jedno tlačítko …“ – Kompilátor je obsaženej ve vývojovym prostředí (Visual C++) a ne v SDK

        Zalez zpátky do tý prdele ze který si vylez, Krutikokot a věnuj se raději píčování jak je PvP nahovno, protože si nemůžeš díky MM šuchrat v četě kokotky proti neschopnejm ubožákům.

        • někteří lidé se očividně slušným způsobům nenaučí

          – z vlastního testování a feedbacku vývojářů
          – Crytek jsou vývojáři, vlastníkem CryEnginu byl Ubisoft, který ho prodal dceřinné společnosti Mail.ru a vytvořil si vlastní engine Anvil
          – je to divné, taky jsme tomu nevěřil, ale je to tak a platí to pro všechny verze CryEnginu
          – ano ale fakt to funguje, otestujte si to sám
          – součástí SDK je kompilátor, hry se opravdu už pár desítek let nepíšou natvrdo

          ale asi nemá cenu nic dál psát, každý máme jiný názor

          • – feedback si narvi do prdele, natlačej ti stejný sračky do hlavy jako ty tu tlačíš ostatním
            – Mail.ru nemá s CryEnginem kromě koupení licence na něj nic společnýho
            – Vypnutí a přeražení nastavení AA v ovladačích vůbec nemá vliv, je to kostrbatý a bez AA
            – Součástí SDK kompilátor NENÍ, musí se sehnat zvlášť a to buď GCC, nebo Clang ty debilní kokote

            Nic dalšího už nepiš, protože ze sebe děláš jen většího debila. A nebo možná piš, protože to stádo kriplů co to tu pravidelně čte si ty tvoje hovna s jásotem rozmatlá po ksichtě a je zábavný to pozorovat…

  3. BBarel, ty si asi odborník, co?

    Co je to v nastavení za položku: nastavte si maximum předrenderovaných snímků na 1?

  4. Garrthe díky za tipy jak zlepšit optimalizaci, až zas někdy budu hrát, určitě to otestuju, konec konců výsledek uvidím sám. Nějaký názory dlaždiče k tomu nepotřebuju….

  5. Taky to vyzkouším, Bbarel nadávka a urážka není argument. Jsi jenom ubohý troll . Mimochodem, kdo tě platí?

  6. Tak za mě, Garrthův návrh není použitelný globálně.
    U mě sice nějaký nárůst výkonu byl, ale kvalita zobrazení šla dolů (hlavně tím vyhlazováním). I nejlepší nastavení vyhlazování na grafice mi ve hře nevykresluje detaily tak, jak bych chtěl.

    Co mohu doporučit, vemte si tank, zapněte si testovací jízdu na polygonu a testujte změny v nastavení grafiky. U mě největší nárůst výkonu byl (testoval jsem i kdysi), pokud si snížíte object details.
    Na mém stroji posouvání ostatních detailů (úrovně) nemělo takový zásadní vliv.

    Jinak moje sestava i5, 3570k na 4,2GHz, 16GB RAM, SSD, r9 380x OC.

    Tenhle článek určiutě spoustě lidí pomůže, já doporučím si ještě dát tu práci a na polygonu testovat nastavení. Ještě ale vemte v úvahu, že v reálné bitvě dostanete nižší FPS, ikdyž na tom polygonu je těch tanků taky dost.

  7. Však to jsou hlavně rady pro slabší PC 🙂 U map kde mě jede méně FPS a tam kde jsou propady jsem vypozoroval, že grafika jede třeba jen na 70%..testoval jsem GTXka 2×970,2×1070 a teď single 1080..jsou tu obrovské rozdíly 200 FPS vs propad na 60 atd. Teď jsem třeba hru zkoušel na jiném daleko menším monitoru v rozlišení 2560×1440 a hra vypadá fakt libově a FPS šli nahoru oproti Full HD, což moc nechápu 🙂

  8. tak já jsem až na Object details hodil vše na ultra a paradoxně mi stouply FPS :-). A zaply mam FXAA vyhlazování.

  9. poradí někdo jak nastavit noťas? i5-4210U 2,4 , GeForce GT 840M , 8076 MB DDR3 SDRAM
    Garrthovo rady moc nepomohly polovinu nastavení ve hře na low stále 40-60 fps jsem jelito tak snad nebudu muset nastavit prdel Bbarelovi 😀

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Přihlášení pomocí Wargaming.net ID