Balanc 2.0 – stream vývojářů

6
stream

Nedávno se konal komunitní stream na oficiálním AW Twitch kanále, během kterého vývojáři odpověděli na mnoho otázek. Jejich soupis včetně odpovědí naleznete v následujícím článku.

Záznam si můžete prohlédnou na následujícím odkazu ZDE

Bude dělostřelectvo moci střílet pouze explozivní (HE) municí?
Dělostřelectvo dostane k dispozici celou řadu různých druhů munice. Například mnoho ruských samohybných děl disponovalo nejen průbojnou (AP), ale i kumulativní (HEAT) municí. Celková přesnost těchto vozidel bude snížena v porovnání s vozidly třídy TD (stíhače tanků). V porovnání s ostatními hrami však základní zaměřovací kruh nebude tak veliký. Nechceme, aby hráči čekali příliš dlouho na doměření děla. Nevýhodou těchto vozidel bude pomalé otáčení věže a průměrná tloušťka pancíře.

Co nám můžete říct o nadcházejících změnách u auto-kanónů?
Penetrace kanonových vozidel se přiblíží skutečným hodnotám. Většina vozidel nemá v zadní části silný pancíř (nádrže) a střely z kanonu tak budou mít reálnou šanci pancířem proniknout. U daného typu vozidel bude snížena velikost zásobníku. Mít vozidla se 40 ranami v zásobníku není směr, kterým bychom se chtěli ubírat. Tato změna bude kompenzována rychlejším nabíjením. U vozidel třídy AFV zůstane šance na probití přední části pancíře pomocí PTŘS (raket).

Řekněte nám více o změnách PVE v Balancu 2.0.
PVE režim obdrží spoustu změn, které byly popsány již dříve. Nejvyšší obtížnost (HARD) bude změněna v nadcházející aktualizaci 0.19. V současné verzi hry se nám zdá obtížnost příliš nízká a chceme, aby v nadcházející aktualizaci bylo hraní nejvyšší obtížnosti výzvou pro hráče, aby se cítili obdobně, jako při hraní PVP režimu. Nejnižší obtížnost (EASY) bude stále módem přístupným pro širokou hráčskou základnu. Boti budou moci používat protitankové rakety a vhodně druh munice přepínat s ohledem na situaci.

A co PVE odměny? Nebudou mít tyto změny za následek snížení příjmů?
Obecně se odměny nesníží. Naším cílem je mít na všech mapách zhruba stejně velké příjmy. Jedné věci si určitě všimnete a to normalizace bonusů na jednotlivých mapách. Máme opravdu skvělý sledovací systém, který nám ukázal výkyvy mezi obtížností a obdrženou odměnou.

Vrátí se CENTAORO 155?
Ano, vrátí!

A co změny map?
Na mapách Lost Island a Highwall uvidíte řadu změn. Mapa Highwall působila klaustrofobickým dojmem se spoustou úzkých uliček. Oblasti na mapě jsme více rozšířili. Na mapě Lost Island došlo ke změnám převážně v její jižní části. Přidali jsme více přístupových cest. Na letišti uprostřed přibude více objektů, za kterými se budete moci skrýt. Ještě nebylo definitivně rozhodnuto že změny budou aplikovány v aktualizaci 0.19, ale budete je moci otestovat na PTS serveru.

Budou nějaké změny spotovacích mechanik a systému kamufláží v Balanci 2.0?
Ano a výrazné. Až do teď nebyl maskovací bonus u keřů tak velký. V novém systému po výstřelu nedojde k výraznému snížení maskovacího bonusu. Po výstřelu rakety nebudete odhaleni ihned, to vám dá reálnou šanci vaši střelu déle navádět na cíl. Maskovací bonus u stíhačů tanků po výstřelu bude snížen o menší hodnotu, než je tomu nyní, což tuto třídu značně zvýhodní. Další změna nastane při odhalení vašeho tanku nepřítelem, který vás má ve svém zorném poli ve chvíli, kdy vystřelíte. Tento mechanismus měl za následek, že vám nepřítel při pohybu zmizel uprostřed pole, pokud couvnul o 5m zpět. Tento efekt lze nazvat jako „bod zlomu v zorném poli“. Nyní bude nutné zajet za pevnou překážku mezi vámi a soupeřem, nebo vystřelit kouřové granáty. I to je důvod, proč budou po uvedení Balancu 2.0 tyto doplňky tak důležité. U vozidel, která nebudou fyzicky nasvícena a střílejí na vás, se zobrazí jejich silueta.

Existují nějaké plány na resetování statistik (Dossier)?
Těšíme se na něj, tato možnost bude již brzy.

Co se stane s posádkou vozidel, které budou odstraněny ze hry?
Výcvik posádky jde ruku v ruce se zlepšováním tanku. Většina vozidel, která budou odebrána z technologického stromu, najde cestu zpět do hru někdy v budoucnosti. Tyto vyzkoumané posádky Vám budou vráceny. Co se týká posádky vozidla M113, ta bude přesunuta do nového vozidla na 4 úrovni – M113

Existují nějaké plány na zavedení minimálního dosahu raket?

Máme trochu jiné řešení. PTŘS budou mít v určité vzdálenosti po výstřelu omezené manévrovací schopnosti. Obecně, se zvyšující úrovní vozidel bude obtížnější jejich navádění, zejména na rychle se pohybující vozidla.

A co střelba PTŘS za jízdy?
Čím nižší bude třída vozidel, tím nižší rychlost bude nutná pro výstřel rakety. Na vyšších úrovních bude možné vystřelit raketu při vyšší rychlosti. Při maximální rychlosti nebude možné PTŘS vypustit.

Co se stane s XM1?
Nezmizí úplně. Najde své místo v podobě prémiového vozidla. Budete mít spoustu možností, jak tento tank získat zpět.

Kdy přibyde nový mód Lod of War?
Udělali jsme spoustu práce a zakomponovali jej do aktualizace 0.19 a očekáváme, že první sezónu odstartujeme krátce po spuštění 0.19. Chceme dát v první řadě hráčům šanci, aby se seznámili se změnami herních mechanik. Oproti sezóně 0 (byla v rámci PTS serveru) bude například více map pro určité zóny. Byly rovněž zakomponovány některé změny v rozhraní, bylo přidáno více nástrojů pro úpravy týmu. Plně funkční mód plánujeme spustit v budoucnosti.

Řekněte nám něco ohledně Balancu 2.0 a GLOPS.
Nová mapa Barren Divide (BD) přijde v aktualizaci 0.19. Jedná se o zimní mapu se spoustou příležitostí pro mobilní vozidla. Jedná se o opravdu velkou mapu (1800 x 1800m). Ve skutečnosti to byla první mapa, kterou jsme do GLOPS chtěli nasadit a pro tento mód byla navrhovaná od počátku. Mapa Desert Crossing měla být v prvopočátku určena pro PVP režim. V aktualizaci 0.20 bude k dispozici další, v pořadí již třetí mapa.

Jaké kroky zajistí, že nebudou mít hráči stejný pocit při řízení vozidel v Balanci 2.0?

Mnoho, například čím vyšší třída vozidel, tím vyšší šance na poškození. Munice vozidel nižších tříd bude mít horší vlastnosti proti zešikmenému pancíři, munice vozidel vyšších tříd dostane menší bonus střel, ale vyšší spolehlivost poškození.

Co nám můžete říct ohledně vybavení (retrofitů) v Balanci 2.0?
K dispozici budou 3 univerzální sloty pro retrofity, respektive čtyři pro vozidla vyšších úrovní. Bonusy z těchto doplňků byly upraveny tak, aby nedocházelo k jejich násobení. Některé typy jsme z nabídky zcela odstranili, jako je třeba maximální přesnost (nejmenší kruh zaměřovače) a obecně retrofity, které zvyšují poškození. Již nebude možné mít na tanku dva doplňky stejných vlastností. Dále bylo odstraněno varování před přicházející PTŘS. Tuto funkčnost však bude možné získat v rámci doplňkového vybavení tanku.

Co se stane s rychlostí vystřelené munice?
Obecně dostanou střely reálnou rychlost. Například APFDS munice bude velmi rychlá, naproti rychlost HEAT munice bude snížena.

Proč přesouváte lehké tanky na 1. úroveň?
Pomůžeme tím novým hráčům bez zkušeností, aby se nemuseli příliš zabývat mechanikou pancéřování a tím podpořili jejich přirozený vývoj ve hře. Tím hru více zpřístupníme pro nové hráče.

Jaké jsou připravované změny posádek a velitelů?
Některé problémové schopnosti jsme vyjmuli, např. ty, které měli příliš velký vliv, nebo ty, jejichž kumulací bylo dosaženo lepších vlastností tanku (přesnost).

Ovlivní nějak Balance 2.0 mechaniku přidělování hráčů do bitvy? (Match Making – MM)
Jedním z prvních cílů Balancu 2.0 bylo snížení času potřebného pro složení týmu do bitvy. V současnosti jsou vozidla do bitev skládána dle své třídy. Např. u vozidel, které bojují primárně na krátké vzdálenosti (BRAWLERS) bude mít vyšší vliv typ vozidla, ne jeho třída. Některé těžké tanky (MBT), jako např. Leopard 1 nebudou při skládání bitvy bráni jako tanky do první linie, naproti tomu některé tanky třídy AFV (Terminator) budou, což bude mít za následek vyrovnanější MM. Vzhledem k umístění většího počtu úrovní vozidel do jedné bitvy očekáváme vyšší zábavu při hraní.

Plánujete někdy v budoucnu přidat Armor Inspector?
Ne v aktualizaci 0.19, ale později.

Jak funguje výbuch munice (Ammo Rack). Nějaké plány pro Balanc 2.0?
Ammo Rack je důsledkem hoření vozidla. V budoucnu chceme dále tento mechanismus vylepšit například zavedením tlakového pancíře u vozidla Ambrams, které bude mít za následek nižší poškození od hoření.

A co poškození modulů tanku?
Mechanika byla změněna tak, že nedochází současně k poškození více modulů naráz, ale jejich poškození bude mít vyšší význam. Opakovaný de-track vozidla (shození pásů) bude použitelnou taktikou ve hře.

A střelba za jízdy?
Přesnost za jízdy je jednou z novinek v Balancu 2.0. Čím vyšší třídu vozidel budete hrát, tím vyšší přesnosti za jízdy dosáhnete.

Budete dělat nějaké změny v rychlosti výzkumu vozidel (progress)?
Ne, systém by měl být přibližně shodný.

Mike – Komunitní stream neřekl nic nového. Spousta hráčů byla zklamána, že nebyly žádné ukázky z nové aktualizace. Zbývá nám tedy pouze čekat, že co nevidět budete k dispozici PTS server, kde bude možné všechny tyto změny otestovat. Až pak bude možné říci „Ano, toto je ten správný směr“.

6 KOMENTÁŘŮ

  1. […] V nedávné době byly uveřejněny novinky a podrobnosti z připravovaného Balancu 2.0. Informace o dodatečných úpravách na sebe nenechaly dlouho čekat. Dle vyjádření vývojářů byly tyto změny navrženy na základě zpětné vazby hráčů. Částečně byly tyto informace odhaleny v přecházejícím článku Balanc 2.0 – stream vývojářů. […]

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Přihlášení pomocí Wargaming.net ID