Zeptej se Riotu

0

Máme tady další otázky z rubriky zeptejte se Riotu. Odpovídá tam tentokráte například Tryndamere, nebo taky SuperCakes. Jelikož je originální článek příliš dlouhý, udělal jsem z něj výtah a vybral jsem jen to nejzajímavější. Doufám, že se vám odpovědi budou líbit.

headhunter-caitlyn-is-badass

Otázky

Kde podle vás budou Riot Games a League of Legends za 10–15 let?

Tryndamere (spoluzakladatel Riotu): Když jsem před 10 lety spolu s Ryzem založil Riot a začal vytvářet League of Legends, nikdy by nás nenapadlo, kde bude LoL a Riot dnes. Každý den nás dostává, jak hluboce jsou členové naší komunity oddaní hře i jeden druhému. Coby Rioteři se vytrvale soustředíme na to, abychom League of Legends podporovali a vylepšovali, přestože nás kvůli tomuto závazku občas někdo kritizuje, protože Riot má jen jednu hru.

Připravujeme několik nových projektů, ale je příliš brzy o nich mluvit. Neženou nás externí „obchodní cíle“ jako třeba „vydat do 5 let tolik a tolik her“ nebo „dosáhnout do roku 2020 obratu X“.

Co takové LoL MMO? Co takový film LoL? Tyhle nápady jsou krásné, když je máme v hlavách, ale realizovat kompletní potenciál takových nápadů je opravdu obtížné.

Takže co to znamená pro budoucnost LoL a Riotu? Pár věcí víme jistě. Budeme i nadále vyvíjet League of Legends jako celistvý zážitek — budeme i nadále vylepšovat soutěžní stránku hry a zároveň budeme pokračovat v obohacování herního světa. Budeme i nadále rozvíjet a vylepšovat esportovní ekosystém LoL, abychom zajistili, že LoL zůstane celosvětovým sportem, který potrvá několik generací. Kromě LoL máme v plánu vydat pár dalších her a doufáme, že se hráčům budou líbit.

Jako hráč a Rioter doufám a těším se, až uvidím, jaký vliv budou mít hráči i hry obecně na celý svět. Během několika příštích desetiletí dojde ve světě her ke spoustě vzrušujících změn a my doufáme, že najdeme nové způsoby, jak potěšit hráče z celého světa a jak si s nimi rozumět, zatímco hry budou hrát čím dál větší roli na světovém jevišti.

cww0-5rveaaagyj

Víte o problémech s novým skinem Vládkyně živlů Lux? Některá kouzla jsou nesrozumitelná a některé vizuální efekty z různých forem hodně připomínají kouzla ostatních šampionů.

SuperCakes (produktový manažer):Tuto zpětnou vazbu dostáváme z několika různých zdrojů a hodně nám pomohla ověřit pár potíží se srozumitelností, kterých jsme si na naší straně všimli. Náš tým se tomuto skinu věnoval dlouho a hodně zblízka, takže nakonec bylo nutné, aby se dostal hráčům do rukou, aby vyplynulo na povrch to, co nám hlásíte. Pracujeme na několika změnách, které bychom rádi vydali v rámci jedné z aktualizací na začátku příštího roku. Přestože ještě nemám kompletní detaily, vím, že se v první řadě zaměříme na problém s částicemi u jejího Q, které mizí na konci své cesty ještě před vlastním koncem schopnosti.

Byly klíčové specializace uspěchaný nápad? Diváci je například nevidí v rozhraní a někteří šampioni se najednou dostali do mety, protože u nich nedošlo k úpravám, které by nové klíčové specializace braly v potaz.

Ghostcrawler (ředitel herního designu):K tomuto tématu můžu říct několik různých věcí.

  • Nejsme si jistí, jak velká část informací musí být viditelná pro ostatní hráče či pro diváky. Chci tím říct, že pokud máme dvě kouzla vyvolávače a jednu klíčovou specializaci. Není zobrazení tří ikon nic špatného. Ale co když se rozhodneme vyzkoušet čtyři klíčové specializace? Musíme zobrazovat všechny tyhle informace? Není to trochu moc?
  • V projektu, jako je tenhle, často zjistíte, že 50 % projektu je technicky vzato skoro až triviální implementovat a že druhých 50 % projektu představuje výšlap na zasněženou horu. Opravdu se snažíme, aby byly nové funkce v rozumném stavu, než je vydáme. Ale stejně tak se snažíme dávat si pozor na to, že méně je někdy více.
  • To samé platí pro vyvážení šampionů. Mohli bychom projít všechny šampiony a znovu je vyvážit (což je monumentální úkol). Ale to by se nám vůbec nemuselo vyplatit, kdyby se klíčové specializace nakonec nedočkaly vřelého přijetí u hráčů, což by vedlo k ještě většímu množství práce či dokonce k úplnému škrtnutí. Místo toho jsme se snažili vzít si do parády vyčnívající šampiony a také ty, o kterých jsme mysleli, že s nimi bude problém. Rozhodně kontrolu provádíme, ale neodchytíme všechno.
  • Vzhledem k tomu byl nakonec kód specializací ještě křehčí, než jsme čekali. Víme, že „špagetový kód LoL“ je starý mem, a abychom byli fér vůči našim programátorům, opravdu téměř kompletně nahradili a opravili ten ošklivý starý kód, který jsme do hry přidali narychlo, když se LoL rozrůstalo tak rychle, že to náš tým nestíhal. Říkám „téměř kompletně“, protože specializace se ukázaly být nešťastnou výjimkou.
  • 6859042_f1024