Zeptej se Riotu: Truhly & Kalista

0

V poslední rubrice “Zeptejte se Riotu” byly velmi zajímavé dotazy. Proto jsme se rozhodli přivést je i vám.

Co se stane s mými úlomky skinů / esencemi na konci sezóny? Přijdu o ně, když je nepoužiji?

Vaše úlomky šampionů, úlomky skinů, úlomky skinů totemů a esence jsou v bezpečí a na konci seimagezóny jim platnost nevyprší. Nemáme v plánu těmto položkám stanovovat jakékoliv datum platnosti, ale u výrobních materiálů ze speciálních akcí (jako třeba jádra PROJEKTů či Turnajové klenoty) je zavedeme. Tyto materiály ze speciálních akcí zmizí 7. listopadu 8:59 SEČ. Tyto předměty jsou užitečné pouze po dobu trvání dané zvláštní akce, takže jakmile tyto akce skončí, už zkrátka není potřeba, aby vám zacláněly v inventáři magitechnické výroby. Jakmile začne nová sezóna, resetujeme dostupné truhly u každého šampiona, když ve hře získáte vysokou známku za mistrovství se šampionem. Takže i když už jste s nějakým šampionem v této sezóně získali truhlu za známku S- či vyšší, budete moct s tímto šampionem získat svou první truhlu za známku S- či vyšší v 7. sezóně.

IamWalrus, pomocný herní designér, systémy metahry

Co se to děje s Kalistou? Je v podstatě nehratelná – máte v plánu změnit styl její hry, aby byla použitelnější? Nebo máte pocit, že je použitelná?

Kalista je klasický příklad toho, jak vyvažování pro nejvyšší úroveň profi hraní koliduje s vyvažováním pro většinu naší hráčské základny. Obecně vzato se snažíme obě tyto populace vyvážit současně, ale když se buď na obecné, nebo na profesionální scéně vyskytne nějaký extrémní případ, většinou se
soustředíme na to, abychom problém vyřešili pro jedno publikum – občas na úkor toho druhkalista_1ého. V případě Kalisty se to stalo kvůli její docela extrémní dominanci na profesionální scéně na začátku sezóny. Abychom si to připomněli, na profesionální scéně se v 6. sezóně pyšnila 90% poměrem výběrů/zákazů, když jsme v březnu zavedli sérii nerfů v aktualizaci 6.6. Navzdory těmto nerfům se na soutěžní scéně vyskytovala i o několik aktualizací později a z radaru se zcela nevytratila až do aktualizace 6.18, jelikož si ji hráči vybírali záměrně proti určitým šampionům (většinou proti Sivir) až do verze 6.16. Během této doby se její celkový výkon navíc postupně snižoval, což vedlo až ke stavu, ve kterém je nyní, kde už konečně zcela vypadla z profesionálního hraní a navíc je obecně příliš slabá, než aby se za ni dalo hrát.

Co se týče dlouhodobé vyvažovací strategie, je to s Kalistou docela ošemetné. Její ikonické funkce (bezkonkurenční vláčení, Vytržení z ránkal-wallpapery je pro zajištění úkolů lepší než Udeřit, Volání osudu chrání vaše podpory před cílenými útoky) mají na poměry třídy střelců zcela jedinečnou hodnotu. Proto asi budeme muset pečlivěji vybrat, které z těchto funkcí zůstanou a se kterými se budeme muset rozloučit, aby kvůli ní ostatní tahouni nezaostávali, až bude zase použitelná. Pro srovnání: na podobné problémy jsme narazili s Azirem. Když jsou vaše jedinečné přednosti tak obsáhlé, že zastíní velkou část vaší konkurence, je rozdíl mezi použitelností a stavem výběru/zákazu buď nesmírně mizivý, anebo zkrátka úplně nulový.

Vzhledem k tomu všemu nejspíš během předsezóny Kalistu (i Azira) trochu posílíme. Oba prošli mistrovstvím světa, aniž by si je někdo vybral, takže když je trochu nakopneme, uvidíme, jestli si díky tomu nenajdou svoje místečko, kde nebudou zcela mimo pro soutěžní hraní a zároveň budou na lepší pozici pro průměrného hráče. Pokud to ale nevyjde, téměř jistě budeme muset přehodnotit základní součásti tohoto druhu sad schopností, abychom je mohli lépe vyvážit pro normální hraní a nesoustředit kolem nich celou profi scénu.

SmashGizmo, vývojář hry, tým herních systémů

kalista_2

Ohodnoťte tento článek!