Aktualizace schopností: Shyvana

0

Zde vám přinášíme přepis článku od Riotu, který se věnuje přepracování Shyvany, jednoho z největších tanků ve hře. Svou největší slávu si odbyla zhruba před rokem, stále je ale velice silná.

Pokud se vám zdá, že Shyvana žádné velké úpravy nepotřebovala, nejste daleko od pravdy. V porovnání s ostatními aktualizacemi šampionů, na které jste zvyklí, jsme se do ní nepustili s cílem vyřešit závažné problémy, jejichž řešení by zabralo dlouhou dobu. Je totiž první z řady aktualizací LoL, které jsou využitím vhodné příležitosti (aktualizace, u nichž jeden až dva měsíce práce mohou přinést výrazné výsledky). Ne snad, že by Shyvana neměla žádné chybky (minulý rok pro ni byl poměrně náročný), ale rozhodně patří už teď mezi skvělé šampiony. My však chtěli, aby byla ještě lepší. Když se nám tedy uvolnily ruce po práci na předsezóně, řekli jsme si, že to zkusíme.

shyvana-ice-drake-skin-concept-art

Napůl dračice, napůl specialistka na výpady

Shyvana vznikla dávno předtím, než spatřilo světlo světa dnešní rozdělení tříd/podtříd. V rámci něj má Shyvana nejblíže ke kolosům: skupině odolných a nesmírně silných šampionů, kteří postrádají spolehlivé pomůcky k tomu, aby se dostali svým cílům na tělo. Shyvaninou výhodou oproti ostatním členům této skvadry je Sestup draka… s nímž si k protivníkovi bez problémů přiskočí. Z tohoto pohledu je její unikátní silnou stránkou fakt, že v určitých intervalech dokáže ignorovat jednu ze svých slabin.

A proto se Shyvana jen obtížně vrací do hry, když začne zaostávat. Ignorování slabiny vám totiž nijak imagenepomůže, pokud vám všichni utekli natolik, že se vašim silným stránkám mohou smát do tváře! Také to má za následek, že menší změny u ní mají jen krátkou životnost, protože i ty nejmenší posuny v metě způsobí, že je hned v čele, hned zase na konci pelotonu.

Základy má ovšem zdravé. Její slabiny jsou patrné, i když získá náskok: jakmile se ultimátkou přenese k nepřátelské zadní linii, nemá ani omezující efekty, kterými by znehybnila prchající nepřátele, ani léčení, s jehož pomocí by ustála delší vláčení po mapě. Dospěli jsme k názoru, že pár přesně zacílených změn by jí dokázalo výrazně prospět – a proto jsme se do toho pustili!

Ohnivé koule na ně!

Začněme Shyvaninou novou hračkou: vybuchující ohnivou koulí. E – Ohnivý dechzpůsoboval v dračí podobě poškození ve výseči, takže pokud se nepřátelé hezky nakupili, mohla jich Shyvana zasáhnout více. To však sama nemohla nijak ovlivnit, takže jsme jí chtěli dát možnost, jak nad tím získat více kontroly.

Místo kuželové výseče si teď Shyvana v dračí podobě sama určí, jak daleko Ohnivý dech doletí, aimage jeho exploze způsobí bonusové poškození. Tento výbuch po sobě zanechá „sežehlou zemi“, která okamžitě označí nepřátele pro dodatečný efekt Ohnivého dechu při zásahu útokem. V zásadě lze E používat pro ostřelování nepřátel ohnivými koulemi na dálku, nebo na kontaktní vzdálenost, kdy pak můžete zabořit spáry do obličeje každého, kdo se ocitl v zóně výbuchu.

E – Ohnivý dech

Shyvana vyšle ohnivou kouli, jejíž let se zastaví po kontaktu s prvním šampionem. Všem zasaženým nepřátelským jednotkám koule způsobí magické poškození ve výši 60/100/140/180/220 bodů (+0,3 síly schopností) a na 5 sekund je označí.

Shyvaniny základní útoky proti označeným cílům jim při zásahu způsobují magické poškození ve výši 2,5 % maximální hodnoty jejich zdraví.

Dračí podoba: Ohnivý dech exploduje po dopadu na označenou pozici, způsobí bonusové magické poškození ve výši 100–200 bodů (na úrovních 1–18) (+0,3 síly schopností) a na 4 sekundy zapálí zem. Nepřátelé, kteří se v hořící oblasti nacházejí, utrpí každou sekundu magické poškození ve výši 60–120 bodů (na úrovních 1–18) (+0,2 síly schopností).

Poškození zásahem Ohnivého dechu je v případě příšer omezeno maximálně na 100 bodů poškození za zásah.

ice-drake-shyvana-shyvana-skins-shyvana-lol2

Běžné dračí triky

Při pohledu na R – Sestup draka jsme cítili, že by tato transformace mohla být mnohem působivější. Drak je tedy větší a let nelze přerušit (viz například Malphite nebo Hecarim). Dále jsme vyměnilimage-1i odolnosti dračí podoby za zdraví – v obou případech se sice jedná o atributy sloužící k přežití, ale kolosové využívají zdraví i řadou zajímavějších způsobů (Titánská hydra, Sterakova zástava apod.). Navíc si tím Shyvana trochu doplní ukazatel zdraví, což potěší.

Samozřejmě jsme se kvůli tomu museli něčeho vzdát. Kromě ztráty odolností navíc nyní způsobuje Sestup draka také nižší poškození a let jako takový je kratší. Celkově vzato nepočítáme s tím, že by se nějak výrazněji změnil způsob využívání Sestupu draka, ale rozhodně je teď působivější.

R-Sestup Draka

Aktivace: Shyvana se přemění na draka, získá 150/250/350 zdraví a přeletí na označenou pozici. Nepřátelé, kteří se jí dostanou do cesty, utrpí magické poškození ve výši 150/250/350 bodů (+0,7 síly schopností) a také budou odraženi směrem k místu, kam směřuje.

Pasivní efekt: Shyvana generuje každou sekundu 1 bod hněvu. Základní útoky generují 2 body hněvu.

Nepolevujte v soustředění

Až čas prozradí, jestli jsme se nespletli, ale změny provedené u E a R vypadají jako velké buffy. Sice jsme chtěli, aby tato aktualizace zvýšila Shyvaninu čistou sílu, ovšem takový projev náklonnosti si image-2nezasloužila (stačilo by třeba jen políbit boty). Nelákala nás představa, že bychom měli zasahovat do aktivních prvků, s nimiž Shyvana dosahuje svého úspěchu, a tak jsme si vzali na mušku mechanismy, bez kterých se podle našeho názoru docela dobře obejde.

Za prvé W – Vzplanutí za sebou v dračí podobě už nezanechává ohnivou stopu. Shyvana chce mít nepřátele před sebou, aby na ně mohla útočit, ale Vzplanutí se ji snažilo přimět, ať se místo toho drží před nimi. Působilo to divně. Nyní se tedy Vzplanutí v dračí podobě zvětší a Shyvana se může nerušeně soustředit na to, co má před sebou.

Dále tu máme Shyvaninu pasivní schopnost – Drakorozená. Jak naše práce postupovaly, začali jimage-3sme si během herních testů všímat, že je Shyvanu čím dál obtížnější zabít. Očividnou záchrannou brzdou pro snížení tankovitosti byla právě Drakorozená, což je vlastně takový veliký balík odolností. Pohled na neustále se snižující čísla byl depresivní, tak jsme si řekli, jestli bychom nemohli tuto schopnost kromě samotného oslabení také učinit zajímavější.

Aby bylo jasno, ve většině případů bude Drakorozená slabší než dříve. Shyvana jejím prostřednictvím získává méně odolností a ty se navíc nezvyšují společně s úrovní. Tuto ztrátu však může omezit, pokud se společně s týmem zaměří na zabíjení draků. Zatímco tedy dříve bývala šampionem, který si převážně hrával na vlastním písečku v horní lajně nebo v džungli, nyní bude mít unikátní způsob, jak se zapojovat do týmových úspěchů a náležitě si je užívat.

Pasivní schopnost – Hněv Drakozrozené

Shyvana způsobuje drakům o 10 % vyšší poškození.

Shyvaně se zvýší hodnota brnění a odolnosti vůči magii o 5 bodů. Pokud Shyvana nebo její spojenci skolí nějakého živelného draka, získá dalších 5 bodů k hodnotám brnění a odolnosti vůči magii.

Se všemi těmi současnými změnami je těžké odhadnout, jak to se Shyvanou dopadne. Doufáme však, že z toho vyjde silnější než dříve. Pokud by se u ní ale objevily problémy s vyvážením (jakýmkoliv směrem), díky této aktualizaci se nám bude mnohem snadněji ladit.

Užij si tedy své výpady, Shyvano.

shyvana_championshipskin