Nová expanze do Hearthstone

0

Prvního prosince měli hráči karetní hry Hearthstone slavný den. Byl to den, který ukončil obrovské trápení mety, kde dominoval Midrange shaman a podobné už nesnesitelné decky, tím, že vyšla expanze Mean streets of Gadgetzan.

Já osobně jsem na tento den čekal dohromady asi dva měsíce. Stejně jako většina hráčů jsem měl předplacených 50 packů za nějakých 49 euro. Polovina Evropy netrpělivě čekala do půlnoci, aby si mohli svoje packy otevřít a zjistit jak špatně pořídili. Otevřel jsem 4 legendárky a z karet navíc jsem vytěžil asi 2000 dust. Pokud jste i vy měli tuto statistiku, tak jste dopadli dosti dobře, protože jste okamžitě mohli postavit alespoň 2 decky.

První herní den byl chaos. Nějaké predikce od profesionálů už existovaly, ale nebyly ověřené. Každý chtěl okamžitě testovat karty jako Kazakus nebo triple-class karty. Meta ještě nebyla ustálená, proto bylo vše pouze o štěstí a nebylo možné vyvozovat přesné závěry. Vzácností byl a je Kazakus. Karta, která dělá v dalších kolech přesně to co chcete a pokud máte i Branna, tak dokonce dvakrát. Volíte si mezi 1-cost, 5-cost a 10-cost spellem, který má efekt od kompletního board clearu, přes mražení soupeře až po totální comeback na board. Podmínkou ovšem je nehrát žádné dvě stejné karty. Tímto se vytyčila první část mety: Reno decky. Každý hráč si vydechl, protože to zajišťovalo vyrovnané a zajímavé zápasy.

Druhý den expanze byl zlomový. Ďábel vystoupil z pekel a ze zdánlivě nehratelné 1/1 legendární karty udělala všem ze hry horor. Byla objevena neskutečná synergie pirátů. Ze všech nejhorší byly classy používající zbraně. Takhle nějak vznikl Pirate warrior-deck pro děti. Taktika balíčku? Všechno nalož do soupeřova obličeje a doufej že nepoužije heal. Překvapivě to fungovalo naprosto skvěle, osobně jsem ten balík zkusil a první měsíc expanze jsem z ranku 17 vletěl těsně před legendu za cca 3 hodiny čisté hry. Za to jsem se ale musel stydět, tak jako by měl každý, a změnil svou orientaci zpět na reno locka. Samozřejmě tu byly ještě dvě mechaniky. Jade golemové a Handbuff paladin/hunter. Myslím si, že si na metě nenašli tak dominatní místo a snaží se pouze konkurovat Reno deckům.

Závěrem je jasné, že hráči, kteří chtěli konečně změnu, ji dostali na zlatém podnose a myslím, že by ji s klidem na srdci hned vrátili zpět a hráli opět starý Hearthstone.