Vše co chcete vědět o Armored Warfare

    53

    Jak se mohu dostat do bety?
    Můžete se přihlásit na homepage AW.

    Co je mým cílem v AW?
    Vaším cílem je stát se nejlepším bojovníkem. Jak budete získávat více bojových zkušeností a bojovat více bitev a kampaní, potkáte nové postavy a dodavatele, kteří vám dají přístup k těm nejničivějším strojům, vylepšené munici a dalším zdrojům

    Budu si moci upravovat tanky a obrněná vozidla
    AW není jen o řízení tanků a obrněných vozidel, budete také zodpovědní za vylepšování a údržbu. V nejbližší době (týdny a měsíce) bude zveřejněno více o možnostech individuálních úpravy a vylepšování techniky.

    Na jakém enginu je postaveno AW?
    AW je postaveno na CryEngine. S tímto enginem můžete očekávat maximálně realistické vizuální efekty, destrukce objektů, komplexnost map a scénáře, ve kterých se mapy mohou v mžiku změnit. Terén si mimořádně důležitý pro bojovou strategii a je na vás, jestli dokážete využít jeho plný potenciál. Ale pozor! Ne všechny úkryty budou nezničitelné. Za budovami se nepůjde schovávat věčně!

    Jaké jsou minimální systémové požadavky?
    Grafická karta: GeForce 8600 GTS
    RAM: 2GB
    Procesor: Intel Core 2 duo., 2 – 2,1 GHz (verze z let 2010-2011)
    Operační systém: Windows XP x86 / Windows 7 x64 / Windows

    Jaké bude mít hra FPS?
    Počet snímků za sekundu není omezen, poběží tak rychle, jak rychle to zvládne vás počítač.

    Bude mít AW ukazatel života (hitpointů)?
    Momentálně pracujeme na hybridním systému, kde tanky budou mít ukazatele života, ale také mohou být zničené i jinak než vyčerpáním života (pravděpodobně kombinace WoT a WT-GF, pozn. stanislavek1). Obsidian se snaží co nejvíce přiblížit realitě a zároveň dát hráčům dostatek informací k tomu, aby se mohli správně rozhodovat na bojišti.

    Jaké tanky a obrněná vozidla budou hráčům k dispozici?
    AW je moderní „tanktická“ střílečka a představí tanky a obrněná vozidla od 50. let do současnosti.

    Jaké lokace budou použity v AW?
    Mapy budou přidávány do hry pravidelně, jak se budeme blížit k betě a i během ní. Cílem je mít mnoho různých druhů prostředí, každé unikátní svým vzhledem.

    Jaké bude ovládání AW?
    Ještě nebyl oznámen kompletní seznam podporovaných ovládacích prvků, ale v současnosti se používá myš a klávesnice. Nicméně náš engine podporuje i gamepady.

    Jak moc realistické budou tanky a obrněná vozidla?
    Realismus a historická přesnost jsou pro nás maximálně důležité. Obsidian pracuje na tom, aby vozidla byla co nejpřesněji zobrazena dle historické předlohy, zároveň aby to však neomezovalo hratelnost a funkčnost těchto strojů ve hře.

    Mohu hrát bitvy s kamarádem?
    Rozhodně! AW bude mít klanový systém, budete mít možnost bojovat samostatně nebo ve skupině.

    Jaké jazyky bude AW podporovat?
    Momentálně je to angličtina. Pokud/když budeme přidávat další, oznámíme to komunitě. (již dříve bylo oznámeno, že češtiny se ve hře zřejmě časem dočkáme – pozn. carramba66)

    Bude možné hrát PvE bitvy? (PvE = boj proti botům – pozn. carramba66)
    Ano! AW nabídne PvP bitvy (plný multiplayer – pozn. carramba66), stejně jako kooperatvní PvE bitvy pro dva sólo hráče, dále pro malé nebo velké týmy.

    Bude nutné si hru AW kupovat?
    Ne, AW je free-to-play.

    Bude AW k dispozici pro Mac/Xbox One/PS4?
    Momentálně se soustředíme na spuštění pro PC. Pokud se rozhodneme hru spustit i na jiné platformy, oznámíme to komunitě.

    Jakým způsobem se bude ve hře postupovat na vyšší úrovně:
    Abyste získali přístup k lepšímu vybavení a lepším vozidlům, bude potřebovat získat zkušenosti. Naneštěstí nemůžete začít hru s nejlepším moderním vybavením a strojem. Více detailů se dozvíte brzy.

    Jaké budou k dispozici druhy vozidel?
    Hra bude mít různá obrněná vozidla, tanky a dělostřelectvo

    Bude existovat podpora modů ze strany vývojářů?
    Ačkoliv CryEngine dovoluje „modování“, vývojáři to nedovolí, dokud si nebudou jistí, že mody jsou bezpečné pro všechny uživatele a nejsou pro hru přínosem.

    Budou se sledovat a zobrazovat herní statistiky jednotlivých hráčů?
    Hra bude mít okénko se statistikami. Více se dozvíte později, momentálně je stále vývoji.

    Kolik hráčů bude na PvP mapě?
    Zatím se řeší, vývojáři vybírají číslo, které bude tak akorát. Zatím můžeme pouze říci, že to bude více než 10.

    Bude fyzika ve hře spíše „arkádová“ nebo „realistická“?
    Vývojáři se snaží dosáhnout vyváženosti mezi arkádou a realitou. Důležité je, aby začátečník mohl jednoduše začít a postupně se naučil využívat všechny možnosti hry. Rozhodně můžeme říci, že to nebude simulátor.

    Jak bude fungovat systém poškození vozidel?
    Různé části tanku budou mít různý pancíř a s tím související různou zranitelnost. Jeden zásah nebude stačit k tomu, aby tank vyřadil. Po zásahu mohou být poškozeny různé moduly.

    Budou se střely odrážet či sklouzávat po pancíři?
    Ano, bude to možné, záleží na typu pancíře.

    Jak bude fungovat balistika, budou čas letu každého projektilu počítán zvlášť?
    Ano, letová rychlost a trajektorie bude záležet na několika faktorech, jako je typ děla a typ projektilu.

    Bude hra obsahovat nějakého asistenta pro pomoc se střelbou?
    Ano, budete mít k dispozici malinkou autokorekci pro snadnější střelbu.

    Co všechno na mapě bude zničitelné?
    Skoro všechno na mapě půjde zničit. Například budovy (dokonce i kamenné) nebudou poskytovat permanentní ochranu. Při dostatečném poškození se rozpadnou. Stromy a keře půjde také zničit. To by mělo přinést další taktický rozměr do hry. Ne vše ale půjde zničit (například nerozstřílíte kopec).

    Jak budou vozidla překonávat vodní překážky?
    Většina vozidel bude schopná přebrodit vodní překážky, pokud ovšem bude voda moc hluboká, může utonout.

    Může se stát, že stroj zapadne během bitvy například do písku a nebude se moci pohnout?
    Abychom hráče zbytečně nefrustrovali, bude uvíznutí velmi obtížné. Může se stát, že vozidlo spadne do místa, odkud se nebude moci vysvobodit – například rokle.

    Co se stane s tankem, když ho znehybní nepřátelská palba?
    Záleží na jeho úrovni a pancíři, vozidlo obdrží různý stupeň poškození.

    Jak ovlivní terén rychlost tanku?
    Typ povrchu ovlivní rychlost, jak moc, záleží na typu stroje.

    Bodou mapy založeny na historických lokacích a konfliktech?
    Ne, nejsou plány přesně reprodukovat jakýkoliv historický konflikt. Samozřejmě některé mapy budou inspirované skutečnými místy, některé budou založeny na obrázcích z vesmíru (myšleny snímky z družic doufám, pozn. stanislavek1), ale cílem je neduplikovat skutečná místa.

    Jak moc se bude prostředí měnit během bitvy?
    Záleží na poškození, které způsobí hráči. Také se bude prostředí měnit během bitvy i bez zásahu hráčů – například výbuch mostu, letecký útok a další.  Tyto naprogramované události budou mít citelný dopad na boj a taktiku.

    Jaký druh odměny bude za bitvu v týmu v PvP a PvE bitvách? Jak budou hráči motivováni ke spolupráci?
    V PvE bitvách budou mapy obsahovat dílčí úkoly, které budou vyžadovat týmovou spolupráci. Tyto sekundární úkoly jsou obvykle omezeny časem nebo vyžadují koordinaci činností v různých částech mapy a to v omezeném čase. Splnění těchto sekundárních úkolů zajistí odměnu pro celý tým. V PvP bitvách bude hra přirozeně vyžadovat kooperativní hraní, aby bylo možné zvítězit. Ačkoliv jednotlivec si může hrát podle svého a rozhodovat se podle libosti, nikdo nemůže očekávat, že bitvu vyhraje jen on sám bez spolupráce s týmem.

    Jak zajistíte vyvážení charakteristik jednotlivých tanků? Budou odpovídat skutečnosti, nebo budou mít odchylky?
    Klíčem k vyvážení vozidel v AW je začít se skutečnými vlastnostmi a parametry vozidel a zůstat jim co nejblíže. Během testování pak především vyladíme parametry, které budou méně realistické, jako hitpointy (množství životů) a poškození na jeden výstřel, to vše při snaze zachovat všechny parametry podle skutečnosti. Nakonec, pokud bude ještě potřeba dále balancovat, se nejpravděpodobněji budou měnit jízdní vlastnosti v terénu, čas nabíjení během nestandardních podmínek, jako je jízda v terénu nebo když je vozidlo pod palbou.

    Hodně her se soustředí na střílení/ničení nepřátel. Jak budou hráči odměňováni za průzkum? Budou průzkumná vozidla schopna konkurovat ostatním?
    Průzkumná vozidla budou schopna udeřit ve správné situaci. Průzkumná vozidla budou vyzbrojena rychlopalnými automatickými děly, které udělí velkou dmg za minutu lehce pancéřovaným strojům (jiní průzkumníci, dělostřelectvo, tanky zezadu). Průzkumná vozidla vyzbrojená protitankovými naváděnými střelami budou hrozbou i pro těžší tanky. Průzkumná vozidla budou vybavena vlastnostmi k tomu, aby byla očima na bojišti. Průzkumíci (spotteři), kteří poskytnou svému týmu přehled o bojišti a aktivně využijí své unikátní vlastnosti budou odměněni podle typu bitvy stejně jako jiní budou odměněni za zabití nebo udělené poškození.

    Budou mít vozidla speciální/unikátní vlastnosti?
    Každá třída vozidel bude mít speciální vlastnosti, kteeré jí budou odlišovat od ostatních tříd. Více podrobností zveřejníme v budoucnu.

    Bude MM brát v potaz hráčovy dovednosti?
    Matchmaking bude kalkulovat s efektivitou hráčů při rozdělování do týmů. Jakou váhu bude mít v algoritmu matchmakingu hráčův skill ještě není určena.

    Jak budou vozidla osazena posádkou? Budou posádky? Pokud ano, budou mezinárodní nebo národnostní?
    Vozidla budou mít mezinárodní posádky. AW se odehrává v blízké budoucnosti, kdy hráč převezme roli velitele žoldnéřské jednotky. Proto budou nebudou posádky podle národností, ale poskládané z celého světa.

    Budou mít posádky různé úrovně?
    Posádky společně s vozidly budou zvyšovat svou úroveň na základě vybojovaných zkušeností.

    Jak se budou odemykat tanky? Víme, že budou dealeři, ale jak se odemknou tanky, které nabízejí?
    Vozidla se vám odemknou po získání dostatečné reputace u dealera nebo splněním nějakého dealerova požadavku. V průměru, 70% vozidel půjde odemknout na základě získané reputace a 30% vozidel bude vyžadovat splnění dalších úkolů, jako udělení určitého množství průměrné damage.

    Bude prémiová munice?
    Nebude. Vozidla budou mít přístup k různým druhům munice. Více informací zveřejníme časem.

    Bude munice fungovat na principu „kámen, nůžky, papír“? Každý projektil bude fungovat nejlépe proti určitému typu/druhu pančíře?
    Všechny hlavní typy munice budou fungovat efektivněji v různých situacích, záležet bude na vzdálenosti, míření, pohybu vozidla, typu pancíře (např. vrstvený), tloušťce pancíře. Náš cíl je, aby munice byla v různých situacích stejně efektivní jako je tomu ve skutečnosti.

    Bude vrstvený pancíř?
    Ano, bude součástí vylepšení, které bude možné koupit na různá vozidla.

    Budou kouřové granáty, miny atd.?
    Mnoho vozidel bude možné vybavit odpalovači kouřových granátu. Ty budou jedním z možných vylepšení stroje.

    Které moduly tanku bude možné vylepšovat?
    Budou se lišit v závislosti na typu vozidla a jeho reálného historického vývoje. Příklady modulů, které půjdou vylepšit: motor, pásy, kanón, odpalovač řízených raket, optika, podvozek atd.

    Jak bude řešeno poškození a opravy modulů během bitvy?
    Přesná mechanika záleží na druhu modulu. Ty mohou být buď poškozené, nebo zničené. Zničené se časem automaticky opraví do stavu poškozené, nebo může hráč použít opravárenskou sadu a vrátit je do nepoškozeného stavu. Kola jsou speciální výjimkou. Když je zničeno kolo, vozidlo se může stále pomalu pohybovat, ale během pohybu se kolo neopraví.

    Půjde odemykat vybavení splněním úkolů?
    Upgrady, které mají vliv na výkon vozidla, nebudou vyžadovat plnění speciálních misí nebo úkolů. Je možné, že některé kosmetické úpravy půjde získat za splnění úkolu.

    Půjdou vozidla upgradovat do různých verzí, nebo každá verze bude vyžadovat odemčení nového stroje?
    To je případ od případu. Pokud modifikace vozidla nepřináší příliš mnoho změn od předchozí verze, pak bude možné odemknout upgrade na stávajícím vozidle. Pokud je nová verze výrazně lepší než předchozí (dělo, pancíř atd.), pak bude nutné odemknout celý nový tank.

    Bude při obdržení zásahu počítáno se sklonem pancíře?
    Ano, bude jedním z faktorů ve výpočtu který rozhodne, jestli projektil penetruje nebo ne.

    Pokud bude nějaké místo pancíře zasaženo bez penetrace opakovaně, oslabí se nějak jeho síla/tlouštka?
    Ve většině případů opakovaný zásah bez penetrace pancíř neoslabí. Výjimkou je vrstvený pančíř. Po pohlcení zásahu bude v daném místě zničen a už nebude dále poskytovat dodatečnou ochranu.

    Pokud můj tank uvázne a nebude se moci pohnout, existuje nějaké tlačítko pro respawn?
    V PvP nic takového nebude. Respawny budou možné v kooperativních PvE misích. Naším cílem je během testování eliminovat místa, kde by se mohl hráč zaseknout. Přesto je možné, že se hráči zaseknou i tak, jako jsou rokle a malé útesy. Obecně, pokud najdeme místo, kde by se hráč mohl zaseknout, budeme se snažit držet ho od těch míst dál.

    Jaké typy moderní munice budou k dispozici?
    Tři hlavní skupiny:
    1) AP, SABOT atd.
    2) HEAT, řízené rakety, atd.
    3) HE, HE-FRAG atd.
    Jejich vlastnosti se budou patřičně promítat ve hře.

    Bude Deathmatch mód?
    Při spuštění nic takového nebude. Nicméně naším záměrem je pokračovat v testování různých herních módů a zrealizovat takové, které podle našeho přesvědčení budou přínosem pro hru.

    Budou nějaké speciální bitvy? Například, že nějaký druh tanku se nebude moci účastnit určitého typu bitev?
    V PvP nic takového, co by omezovalo použití některých typů tanků, nebude. Přesto budeme vždy zkoumat nové možnosti a změny v nastavení hry, které by stály za to, aby se staly součástí systému matchmakingu.

    Bude možnost zavolat letecký úder nebo něco podobného?
    V PvP nic takového nebude. Je možné, že letecké útoky budou hrát nějakou roli v PvE kooperativních misích, ale momentálně to není v plánu.

    Bude možné vzít si jiný tank, pokud bude můj zničen a pokračovat v bitvě?
    V PvP respawny možné nebudou. V PvE bude možný respawn se stejným tankem, se kterým jste bitvu začali, pokud bude vaše vozidlo zničeno. Další druhy bitev, které přijdou v budoucnu, mohou mít v sobě nastavenu možnost respawnu, pokud by to bylo přínosem pro hru.

    Bude možnost nastavit si alternativní zobrazení, jako třeba infra?
    Alternativní zobrazení jako infra nebo noční vidění budou součástí hry, ale asi nebudou její součástí hned při spuštění.

    Bude podpora modů?
    Při spuštění nebude podpora modů. Nicméně rádi bychom našli cestu, jak pracovat s mody a nedovolit takové, které by hráči mohli zneužívat a získávat tak nefér výhodu.

    Jak vyřešíte problém, že mnoho charakteristik tanků je utajovaných?
    Většinu údajů, které jsme potřebovali pro vytvoření vozidel, nebylo těžké sehnat. Pokud je něco, co nemůžeme najít, snažíme se dostat co nejlbíže to jde. Vozidla v sobě mají v sobě zabudovány jisté kompromisy, které byly dělány z důvodu hratelnosti, takže není katastrofa, když jsme nebyli schopni některé informace dohledat. Budeme pokračovat ve výzkumu všech možných dostupných zdrojů, abychom získali chybějící informace.

    Budou mít vozidla ve hře vlastnosti jako jejich reálné předlohy? Jak vývojáři vyváží poměr mezi realističností a hratelností?
    Zachovat unikátní vlastnosti vozidel je pro nás důležité. Jsou některé prvky, které by hodně omezovaly hratelnost, pokud by byly implementovány přesně podle skutečnosti. V případech, kdy nemůžeme zabudovat zbraňový systém  přesně podle skutečnosti, bere se to v úvahu při vytváření kompletních statistik vozidla. V případě MRSI (Multiple Round Simultaneous Impact – několik střel vypálených jedním dělem v krátkém intervalu díky různým balistickým křivkám dopadne ve stejný okamžik – pozn. stanislavek1), ještě nebylo učiněno rozhodnutí, jestli tento prvek v nějaké formě implementovat do hry.

    Budou upgrady vozidel permanentní, nebo bude možné si uložit různé konfigurace vozidel a požívat tyto varianty v bitvách podle potřeby? Například varianta s představným pancířem pro boj ve městě a varianta bez něho pro lehčí tank a tím i rychlejší pohyb v terénu?
    Možnost ukládat si několik různých modifikací od jednoho vozidla nebude možná. Nicméně, prakticky všechny upgrady na vozidle mohou být měněny bez jakékoliv penalizace (zdarma). Můžete si tak vyzkoušet různé varianty modifikací a zůstat u té, které nejvíce vyhovuje vašemu hernímu stylu. Měnit modifikace na tanku ale nebude možné během načítání bitevní mapy.

    Můžete vysvětlit mechaniku kouřových granátů více podrobněji? Zmizí tank úplně po jejich použití?
    Záleží to na pozici vozidla v kouřové cloně, ale ano, vozidlo bude skryté. Jsou jisté upgrady, které vám pomohou skrz clonu proniknout a získat představu, kde se tank nachází, ale tento upgrade vám znemožní používat jiné výhody.

    Jak bude zpracováno a vyřešeno ve hře pancéřování?
    Pancíř vozidel se bude lišit podle složení (např. válcovaná ocel, kompozitový, vrstvený, pozn. stanislavek1). To znamená, že různé druhy pancíře budou efektivnější proti různým typům projektilů. Aby byl zajištěn jednotný způsob měření hodnoty pancíře všech vozidel, bude k tomu použit údaj RHA (Rolled Homogeneous Armour – referenční údaj představuje tloušťku, jakou by musel mít pancíř z oceli, aby zaručil vozidlu stejnou ochranu – pozn. stanislavek1)

    Bude postihováno úmyslné najíždění do spojenců?
    Způsobování poškození spojencům nárazem nebo střelbou bude postihováno a hlídáno programem, který je ve hře zabudován.

    Proč hasicí přístroje? Moderní tanky mají automatické hašení.
    Některá vozidla mají automatický hasící systém jako součást technologického vylepšení (upgradu). Ne všechna vozidla ve hře jsou ale tak moderní, aby měla automatický hasící systém, takže hasící přístroj dává větší smysl. Ještě není hotový seznam spotřebních doplňků a hasící přístroj je jednou z možných variant.

    Moderní bojová vozidla jsou vybavena různými druhy hi-tech senzorů pro boj za snížené viditelnosti, budou třeba noční bitvy?
    To se vsaďte! V budoucnu budou do hry zakomponovány noční bitvy, bouře a jiné značné výkyvy počasí, při kterých budou různá technologická vylepšení velmi užitečná.

    Po projetí vodou, zůstane na tanku třeba bahno?
    Z důvodu výkonu hry, voda ani bláto nebudou zůstávat na povrchu tanku. Nicméně o možnost implementovat tento efekt se zajímáme a rádi bychom našli cestu, jak ho do hry v budoucnu nasadit, aniž bychom obětovali výkon (FPS).

    Bude možné zasáhnout dělo/kulomet tanku? Pokud ne, proč?
    Je možné poškodit zbraň vozidla, pokud ho zasáhnete. Bude to mít dopad na přesnost a pokud se vám podaří ho zničit, nebude hráč moci po nějakou dobu střílet. Zatímco v reálném světě by nebylo možné dělo opravit, snažíme se nedostávat hráče do situací, kde by jejich vozidlo bylo po zbytek bitvy zcela nepoužitelné kvůli vyřazeným modulům.

    Na videích na streamu nebylo vidět, že by terén nějak ovlivňoval mobilitu vozidel. Bude to v AW nějak řešeno?
    Různé druhy terénu budou mít určitě vliv na mobilitu vozidla. Kopce a sklon terénu budou mít vliv na akceleraci a maximální rychlost. V době, kdy byla první videa ze hry veřejně prezentována, byl tento systém teprve ve vývoji.

    Bude ve hře generátor, který by umožnil vytvářet například vlastní mise na exitujících mapách?
    Můžeme to později zvážit, ale momentálně není nic takového v plánu.

    Budou ve hře polygony pro testování vozidel?
    Nebudou při spuštění hry, ale časem můžeme zvážit jejich zabudování do hlavní nabídky v garáži.

    Jak dlouho bude trvat, než se z uzavřené bety přejde do otevřené?
    To záleží především na zpětné vazbě beta-testerů. Doufáme, že to bude jen pár měsíců, ale vývoj hry je něco, co trvá obvykle déle než se předpokládá nebo doufá.

    Bude systém pro nahrávání a přehrávání replayů?
    Replaye budou určitě součástí Armored Warfare, ale nebudou součástí od spuštění hry. Více detailů sdělíme, až se bude budeme blížit ke spuštění této funkce.

    Budou denní mise?
    Ano, pracujeme na systému úkolů pro PvE mod, kde budou hráči dostávat speciální úkoly pro každou misi v PvE režimu. V režimu PvP nebudou, nechceme, aby hráči ničili týmovou hru na úkor splnění nějaké individuální mise.

    Budou si hráči moct zvolit, ve které bitvě chtějí využít dvojnásobek denní reputace za bitvu? (2x zkušenosti jako ve WoT, pozn. stanislavek1)
    Zvažujeme systém, ve kterém si hráč bude moci pořídit prémiový účet retroaktivně – například zakoupit si prémiový účet po skvělé bitvě a využít bonus na bitvu, která už byla odehrána. Stejný systém by mohl být použit i pro denní násobky. Některé základní upragrady by také mohly zvyšovat odměny za bitvu. Více informací k tomuto tématu se ještě dozvíte.

    Will buildings collapse realistically, for example with the use of third party engine such as the “Havok”?Budou budovy padat realisticky, například jako to je u „Havoku“?
    Ano, plánujeme přidat realistickou destrukci budov po spuštění hry. Důvod, proč bylo rozhodnuto tuto funkci implementovat až po spuštění je, že celá procedura je komplikovaná a oddálila by plánované spuštění hry.

    Co realistické třídy vozidel? Viděl jsem video, kde jsou bitevní tanky (main battle tanks), podpůrná vozidla (jako Terminator) atd., to nezní moc realisticky?
    Ve snaze nekomplikovat hru s mnoha podtřídami, některé druhy vozidel (jako těžké tanky) byly sloučeny do širších skupin (v tomto případě hlavní bitevní tanky (main battle tanks)). Historické třídy tanků jsou dost komplikované, například některé tanky počítané jako bitevní jsou vlastně podle původních návrhů tanky střední. V Armored Warfare mají třídy vozidel vliv na to, jaké speciální vylepšení pro danou třídu strojů je k dispozici. Vždy zvažujeme, která třída by se hodila k danému stroji v jeho reálné konfiguraci. Mnoho vozidel, které nejsou tanky, nemá oficiální zařazení, nebo jsou klafikována různě, v závislosti na zdroji, takže vybíráme pro něho tu správnou třídu na základě toho, jak si myslíme že budou používán v bitvě. Nicméně některá vozidla (jako zmíněný Terminator) si zaslouží ještě naši pozornost a kontrolu zařazení. Plánujeme více tříd vozidel, například rozdělení artilerií, jako samohybné minomety, ale to závisí na tom, jak budou celkově vyřešeny artilerie.

    Budou prémiová vozidla? Pokud ano, podle čeho vývojáři rozhodnou, že některé vozidlo bude prémiové?
    Ano, plánujeme mít prémiová vozidla v Armored Warfare. Obecně budou slabší než jejich běžné protějšky, protože nechcemem prvek „pay to win“ v Armored Warfare. K výběru vozidel jako takovému – máme mimořádně široký výběr poválečných vozidel různých národností, takže nemusíme implementovat obskurní prototypy, nebo dokonce stoje založené na falešných plánech. Prémiová vozidla budou založena na skutečně postavených strojích z kovu. Není pravidlo, podle kterého by prémiové tanky musely být prototypy – je možné, že uděláme prémiové vozidlo z masově vyráběného tanku. Důvod pro toto rozhodnutí je, aby množství prototypů ve hře zůstalo na minimu a soustředit se na vozidla s dobrými vlastnostmi namísto těch smyšlených. Zjistíte, že prémiová i běžná vozidla jsou komfortní na hraní, nechceme nutit hráče hrát se špatnými vozidly, aby vydělali kredity – špatnými vozidly jsou myšleny stroje se špatným sklopením děla, nízkou rychlostí nebo těžkým pancířem, který je ovšem kompenzován velmi slabým dělem.

    Budou historické bitvy?
    Ne. Armored Warfare bude mít svou vlastní příběhovou linii odehrávající se v blízké budoucnosti, kam by se takové bitvy nehodily. Dalším důvodem je, že se chceme vyhnout politice. Nestojíme o to, aby hráči mohli bojovat v konfliktu na Ukrajině.

    Budou historické emblémy a nápisy?
    Je možné, že představíme historické symboly (s výjimkou symbolů patřícím zločineckým organizacím, které jsou zakázány v mnoha státech, jako třeba Waffen SS)

    Co úpravy garáže, budou nějaké?
    Plánujeme, že hráči budou mít vlastní základny s různými bonusy. Součástí tohoto systému bude to, že hráči budou moci získat větší, hezčí garáže, které s sebou přinesou různé výhody. Více se dozvíte později, protože systém je stále ve vývoji.

    Budou smíšené posádky?
    Rozhodně, v Armored Warfare jsou si ženy a muži rovni. Ženy budou mít také ženský dubing.

    Jak velkou prioritu má vývoj bitev proti botům (PvP) v porovnání s bitvami proti živým hráčům(PvE)?
    Přibližně stejnou. Plánujeme představit PvE mod jakmile bude hotový.

    Bude mechanismus na hledání čet a možnost dát najevo kamarádům a dalším hráčům, že chci hrát v četě?
    Ano, toto plánujeme implementovat.

    Plánujete se vyhnout monstrům s velmi velkými děly, jako je FV215b project s jeho 183mm dělem?
    Ano, nestojíme o zavádění nevyvážených a nevyvážitelných strojů do hry – vozidel, která mají extrémně silnou vlastnost (jako obrovské dělo v tomto případě), zatímco ve všem ostatním jsou slabá. Také neplánujeme velkorážné stíhače tanků se zásobníkem.

    Budou se kamufláže držet skutečnosti?
    Armored Warfare je hra o žoldnéřích – někteří z nich jsou známí jako velmi pestré a kreativní osobnosti 🙂 Proto je úplně možné, že kromě standardních kamufláží se objeví i některé „neortodoxní“.

    Zvažovali jste nedávat artilerii do hry?
    Nedávný alfatest byl první zkouškou našeho pokusu inovovat artilerie na zábavný prvek hry, raději než aby to bylo něco, co vzbuzuje nekonečný hněv na straně hráčů. Udělali jsme hodně vylepšení založených na sběru dat z testu a ze zpětné vazby od hráčů samotných a rádi bychom pokračovali ve snaze udělat při stávající mechanice z artilerií jako celku zábavný prvek hry. Není naším cílem nutit do hry něco, co tam prostě nesedí. Cena výroby a čas strávený na vývoji neospravedlňuje nechat ve hře něco, co nefunguje. Vše, o co žádáme, je šance to zkusit a aby naši testeři zůstali otevření různým možnostem a pokračovali v poskytování zpětné vazby, ať víme, jak jsme na tom.

    Ohodnoťte tento článek!
    Sdílejte
    Předchozí článekakcido: Preview Armored Warfare
    Další článekTest 9.8: Screeny ze změněných map
    Excalibur.cz
    Excalibur.cz - herní magazín od hráčů pro hráče. Denní novinky ze světa online her. Vlastní recenze, oblíbená videa, gameplay, názory. To vše najdete na webu Excalibur.cz.

    53 KOMENTÁŘŮ

    1. No, různé typy střel jsou ruzne ucinne na jednotlivé druhy panciru… To bude maso. Ve WoTku máme jeden případ (HEAT na spaced armor) a skoro neni bitva, kde by někdo nenadaval, jak je možné ze s goldem nepenetruje E-100 z boku.
      Tady tech případ bude zjevne mnohem víc. Už se těším na brekot neznalych. 😀

    2. To potvrzuje co tvrdím od začátku, totiž že půjde o klon, nebo spíš kopiii WoT, běžící na modernějším engine, který bude někdy v průběhu obohacen o velmi zajímavé funkce – změna počasí, noční bitvy atd. Jen tu budou jezdit modernější tanky, které si na rozdíl (alespoň zatím) od WoT budeme moci upravit dle toho co nám vyhovuje (to už ale máme i ve WoT, jen to bohužel není na modelu tanku moc vidět – krom věže a děla). No uvidíme jak to dopadne, ale myslím, že cesta k plnohodnotné hře je hodně vzdálená a pokud nebude uvedena na trh v roce 2015, bude mít opravdu velmi malý potenciál v porovnání s konkurencí, tedy s WoT. A to si říkejte co chcete, WoT je totiž fenomén, kterému se jen vyrovnat není a nebude lehké. A to je cítit i z opatrnosti postupu obou možných „konkurentů“ – AW, WT. AW má navíc velkou výhodu, může se poučit z „obchodního neúspěchu“ , nebo chcete-li jinak z ne zcela zvládnutého nástupu WT na poli techniky, který jen těžko, těžko dohání a osobně si myslím, že nikdy nedožene. Producenti hry to zachraňují tvrzením, že to nikdy neměli v úmyslu (ale měli 🙂 ), jenže bohužel vsadili na špatnou kartu – špatně cílenou komunitu hráčů, kterých je minimum. WG, alias WoT má velmi jednoduchou filosofii a to je to, co u obou her zatím postrádám, bohužel.

      • Jasná věc, pokud bude plná veerze taková jaka říkají, tak sbohem WoT. AW nabízí všechno co správná hra má mít. Navíc bez prémiové munice? Paráda, člověk aspoň začne u hry přemýšlet. A pokud v reálu tam nebudou vypadat tanky jako dětské hračky což je u WoT tak si myslím, že to bude nová č.1.

        • Ale prémiová munice už není ani ve WoT 🙂 . Od doby co je dostupná za kredity, tedy pro všechny, není to prémiová munice, ale pouze další druh munice. A AW bude mít rovnou „zase“ 3 druhy munice (což je škoda proto, z jaké doby jsou tanky, snad to zlepší), takže opět nic nového proti WoT. A zcela určitě budou i v AW typy munice od sebe odlišeny i cenou, jako je tomu ve WoT. Nicméně těším se na betu a uvidíme

          • Hlavně, že bude lepší MM jak ve WOT. Oni WOTfialky by proti sobě hrát nemohli, to by přestali hrát, nervově by to marty_vole,toncek3 a spol nedaly.

            Pochybuju, že rozdíl ceny munice bude tak velký jak ve WOT (1000 vs. 5000)
            WOT Panter na full nevypadá jako Panter(špejle místo děla)

            • Nebýt rozdíl takto velký, všichni pálí jen černou nebo žlutou ….. 🙂

      • půjde o klon, nebo spíš kopiii WoT 😀 😀 😀 kde na to furt chodíte 😀

        • Stačí si přečíst uvedený článek o AW, shlédnout dosud publikovaná videa a je to víc než jasné. Ta podobnost není náhodná a nelze si jí nevšimnout. Jak by také ne, když samotný projekt WoT (nemyslím až tak provedení) je fenomén, který nejméně dvě firmy kopírují, tedy zatím se jen snaží. Což je pro hráče jen dobře. Jen doufám, že jako se WT pomalu a jistě inspiruje ve WoT a některé věci z něj zavádí do hry, bude se inspirovat WG od AW a také nám alespoň něco zavede do WoT. 🙂

            • Berou si z wot jen to dobre a nedobre harazuji necim jinym.
              Povede li se to, odejde urcita cast wot hracu k nim, a zbytek wotkaru na tom teoreticky videla zmenou WG pristupu k patchum, hracum a hratelnosti.
              Wot potrebuje opravdovou konkurenci.
              Posledni dobou kupi cim dal vic blbosti ohozujicich hratelnost.

      • WOT je zabugovaná sračka a wargaming na to sere jen přidávaj mapy a tanky a HD modely jak retardi místo aby opravili základní chyby ve hře kdyby byla jiná hra podobná wot už jí dávno hraju a myslim že nejen já 😀

    3. Bomba, ted jen zjistit jak s mym volnym casem sedet na dvou zidlich najednou a hrat WoT i AW na komplu, a vecer v posteli mastit Blitz 🙂

    4. libi se mi ze se snazi o vyvazeni mezi hratelnost a realitou neco podobneho bych uvital ve WT:GF

    5. Aneb slibem nezarmoutíš. Nemálokrát se v odpovědích obejvuje „rádi bychom“, “ chtěli bysme“, „časem“, „uvažujeme“.
      Souhlasím s Buldogzerem. Snaží se to pobrat z WOTka to nejlepší a posunout to víc do budoucna s pár fičurkama navíc.
      Což neznamená, že to je špatně.

    6. Jestli to opravdu bude takový hybrid mezi WOT a WT-GF tak do toho jdu 🙂 jako Closed-Beta Tester

    7. Mam dotaz – prosbu, pokud mam WoT na Win7 32 bit a prekopu kompl na Win7 64bit, musim znovu stahovat WoTko ?

      • Ano, při přeinstalaci budeš muset znovu nainstalovat i WoT.
        Pokud si zazálohuješ celou složku, stáhne si aktualizace součásti pro DirecX
        a pak můžeš instalaci přerušit a nahrát tam zálohu, ale nedoporučuji to.
        Je lepší nechat instalaci celou proběhnout a teprve potom přehrát zálohu kvůli doplňkům a vylepšením. Také budeš muset znovu klienta nastavit, pokud si neobnovíš ze zálohy složku v umístění C:\Users\uživatel\AppData\Roaming\Wargaming.net

        • Zajimave ja to hraji na win Xp, ale kdyz relognu na win 7 no problem a hraji i nadale.
          TJ ja to na win 7 nemusel reinstalovat……..

    8. Pro mě to bude utrpení protože anglicky neumím takže tato hra má u mě jedno jediné minus a to ta anglina jinak se taky nemohu dočkat bety

    9. Zajímalo by mě za co všechno se bude platit. Premium účet a tanky to je jasný. No doufám, že se nebude platit za přídavné pancíře, miny apod.

    10. Wargaming na začátku plánoval nimlich identicky a jak to skončilo…

    11. mne sa hlavne paci pristup k zakaznikovi, napr. odpovede ako take, slusne, i ked obsahom niekedy zahmlievajuce. taky storm by vas hned pri druhej otazke poslal do…. 🙂

      • Tyhle informace psal pokud se nemýlím Silentstalker 😀 ten pracoval v WoTku do nedávna

    12. To že nebudou mise v PvP mi docela vadí, mise ve WoT je jedna z mála věcí co mě ještě ve hře baví, když to teda nejsou úplné kokotiny, Fandím AW (27.5 to určo vyzkouším) a těším se na něj ,ale myslím že vývoj není tak daleko jak by jsme všichni chtěli. Každopádně nová konkurence pokud bude úspěšná pomůže všem hráčům jak z WoT, WT, i AW

      • Osobně si myslím, že AW může pomoci WoT, ale ne WT. Tomu naopak ještě víc ublíží přebraním toho mála hráčů co má. Myslím, že WT zvoní hrana

        Čemu nerozumím u AW je konstatování, že nebude možné zabít tank na jednu ránu. Pokud potká nějaký top tank se svou alfou někoho z nejslabších protivníků, jehož HP odpovídají alfě výstřelu, tak přece musí jít slabší do garáže. Leda, že by zamezili troll platoony a maximální účinek střely top tanků nastavili na cca 80-90% HP nejslabšího vozidla, které může top potkat. Aby to ale pak zase nezapříčinilo tu skutečnost, že pokud se potkají dva topy, budou do sebe řezat do bezvědomí a ubírat si minimálně.

        • PS: Upozorňuji, že pod nickem Jmeno1 hraju WoT a mám přes 25.000 bitev.

        • Souhlasím, podle mě ve hře má být trochu ze všeho, já osobně mám rád tanky typu Valentine AT, T82, protože zabijou kohokoliv ve svém tieru na ránu (samozřejmě to je pak vykoupený tím že dlouho nabíjí a jsou to papíráky). Myslím že omezení takových „extrémních vozidel“ to pak ztratí na zajímavosti

    13. Jo a lokalizace do češtiny by taky pomohla. myslím že to je v dnešní době dost potřeba, protože tanky hrajou i „starší strejdové“ a ti hru v angličtině hrát nebudou.

    14. hra zatial vyzera v pohode, aj ked v tych videach co som doteraz videl tak mi to pripadalo viac iba ako jazdenie a strielanie ako nejake rozmyslanie …

      wot je zatial hodne prepracovaniejsie, viac zalezi na tom kde strielate ako sa pohybujete a ako sa celkov spravate na bojisku toto mi pripadalo az moc jednoduche …. kazda strela trafi, skoro kazda penetruje, zamerane mate hned, stirelate hned ….kazdopadne tato hra ma este cas na to aby sa vyvinula a mohla konkurovat…

      po grafickej stranke to ale vyzera pekne a tiez hratelnost bude urcite vyborna … bude to dobra alternativa..

    15. Baví mě lidi když píšou to a to tam bude lepší. Kolik takových bylo když sel WT na trh, kolik hrozilo tím, že se sračkou jménem WOT končí a jsou tu stále.. Kluci pokud nezkusíte, nemůžete vědět co a jak. Buďme soudci až o open betě atd, kdy si to zkusí hafo lidí a uvidí se co a jak.
      Až budou odpovídat producenti, vývojáři po tisíce na tu samou otázku, chci vidět, jak budou tak milí a přístupní jako teď. Navíc, když půjde třeba o věc, která se jim moc nepodařila. Jinak koncept hry obělehli jak číňani, kopírování je až moc jednoduchý vývoj hry, záleží však na tom, s čím novým příjdou do hry.. Takto mají 75 % věci vyřešených. Je všeobecně známo co trápi WOT a to oni vyladí, a zbytek co je ok si nechají… Pak jsou silné sliby celkem slabé. A nezapomeňte, že slíbené vydrží.
      Jen ať víte, hraju hlavně wot, občas i WT a toto určitě taky zkusím, ale s předčasnou oslavou ještě počkám….

    16. Príde mi to ako keby bolo WoT APPLE a AW bude ANDROID 🙂 Každá konkurencia je dobrá, ale netreba predbiehať… Uvidíme, že ako to bude vo finálnom dôsledku vyzerať 🙂

    17. Nemyslím si, že AW WoTko ohrozí.
      Celý koncept včetně interface a všech principů je totálně vykradené WoT + opravená arty, méně šílených tanků a pokus o skilled MM.
      Jenomže tomu absolutně chybí atmosféra a to už jen časovým zařazením. WW2 tanky prostě mají více šťávy a spousta lidí se k WoTku dostala jen proto, že si chtěla zahrát s Tigrem a spol, což tady nehrozí.
      Dále všechny gameplay co jsem viděl jsou děsně nudné, je to jen dojet na místo, chvíli snipit, popojet atd. Žádný wolfpack, žádný close combat, hrát arty je ještě větší nuda, než ve WoT atd. Prostě to nejdůležitější (přes všechny průsery WoT) tomuhle chybí. Atmosféra, gameplay, možnost zajezdit si s legendami a celková akčnost.

      No a samozřejmě fakt, že o českou komunitu se bude starat SSák, který svými bláboly totálně rozbil myšlení komunity WoT – witchhunty na dobré hráče/klany protože sám hru hrát neuměl, absolutní nepochopení principů hry, veřejná reklama na cheaty, nikdy nekončící hate na WG a dalo by se pokračovat. To prostě nemůže dopadnout dobře.

      • „WW2 tanky prostě mají více šťávy a spousta lidí se k WoTku dostala jen proto, že si chtěla zahrát s Tigrem a spol, což tady nehrozí.“

        WW2 tanky…..Například. Leopard 1. AMX 30E , T-54 , T62A , T-55 , Object 268 , M48/60 Patton….

        Njn……sem nevěděl že za 2WW tyhle tanky jezdily……
        Dík za info bro.

        • Ty jsi tu myšlenku překroutil a nebo nepochopil. Podstatou bylo, že spousta hráčů začala mastit WoT kvůli legendám WW2 jako byly právě T-34 nebo Tiger I. To, že tam jsou nějaké stromy, které musí někde začínat a někde končit je už druhá věc. A byli to sami hráči, kteří brečeli za další a další tanky a tím rozbili původní relativně perfektní koncept.

          PS: Nick Jmeno1 mám i ve WoT, bod 7 neporušuji.

          • Děkuji, že si mě ušetřil vysvětlování té myšlenku tomu kromaňonci.

            Kdo nechce, tak s Leopardem jezdit nemusí. Thats it.

            Mě ve WoT dlouhodobě štve nepřítomnost historických bitev. Přitom neznám lepší platformu, kde by se to dalo zařídit včetně historických map a scénářů.

            Loňský pokus WG o historické bitvy (nebo to bylo už dříve?), byl tak špatně domyšlený a amatérský, že ho ani nepočítám.

            • – S leopardem sice ne, ale proti leopardovi ano, mas li tigra1 …… a to uz ti to trochu drhne.
              – Otazka zni jestli neexistuje skupina lidi, co uz je ww2 plna a rada se posune za ta leta vyse….
              – Nemluve o eliminaci totalnich debilovin ala MM+2, 1hit death, zasobnikovych ufo a vrchol vseho vsemocna RNG co tudle hru uplne nici.

              Me si libi , ze stocj tanky maji zvihodnene MM, pekny napad nevyuzitelny moc pro wot sice, ale pekny.

              Dle me je nejdulezitejsi, ze to bude met vliv na samotny vyvoj wot, uz ted prohlasily, ze se jim libi koncepce artyn z AW….
              To ze AW tezce kopiruje z WoT, neznamena, ze wot nebude kopirovat casem z AW…..

      • Je to okopírováné WoT, to přece nikdo nepopírá. Ale pokud si vezmou to dobré a nahradí to špatné, tak jen pro tenhle herní žánr dobře ne? Tam kde končí WoT historicky, tam AW začíná a jako já si chtěl zahrát s Tigrem, tak stejně se teď těším až si zahraju s Merkavou. Co sse týče hratelnosti, mají dost času na tom zapracovat aby to bylo více o taktice, nevyvozoval bych nějaké soudy z prvních videí. A poslední poznámka, až si budeš pořizovat český prémiový tank v WoT, tak tebou zmiňovaný SSák má hlavní podíl na tom, že si ho můžeš pořídit. Ale to jistě sám dobře víš.

        • Mě je český premiový tank u zadnice. Je to tank jako každý jiný. Navíc kdo chce český premiak, tak si může koupit už roky T-25. Český strom (ať už samostatný nebo součástí EU větve) by byl tak jako tak, dříve nebo později. Takže čemu mám jako děkovat?
          Btw jeho historické články jsem měl rád. Než mu s rostoucím počtem rajčáckých přidržtašek narostlo takové sebevědomí, že si začal hrát na WoT poloboha, ačkoliv hru sám hrát neuměl a nechápal ani její základní principy. A to co předváděl ke konci, aby si zvýšil čtenost, to už hraničilo s psychiatrickou léčebnou.
          Chápu, že je těžké udržet si nadhled a nějak musel zpeněžit ten čas co do toho dával, ale opravdu to bylo nutné za každou cenu?
          Pokud něčemu nerozumím, tak jsem zticha. To by měla být základní slušnost každého inteligentního člověka.

      • Ja se na Tigera (II) tesil moc a vubec ho nemam – to, co z nej WG udelalo, je vysmech a urazka jednoho z nej tanku WW II.

        Muzes rozebrat ten odstavec o SSakovi ? Ja nevim o koho jde a rad se dozvim vic.

    18. „Matchmaking bude kalkulovat s efektivitou hráčů při rozdělování do týmů. Jakou váhu bude mít v algoritmu matchmakingu hráčův skill ještě není určena.“

      Takže čím vyšší efektivita, tím víc dementů v týmu, a nebo zrcadlové týmy?

      PS: Nick Jmeno1 mám i ve WoT, bod 7 neporušuji.

    19. taková otázka už máte někdo koupenej balíček do ty bety já si ho dneska chtěl koupit a furt mi to selhávalo … povedlo se to někomu ?

      • Taky em si koupil balíček a nic se neděje.Nevíte někdo co s tím?

        • Zargistroval jsem se, koupil a do 2minut jsem mel v mailu info o tom ,ze jsem hrdym majitel balicku Lord of war 🙂

    20. Já jen doufám že se z toho nestane něco jako je teď WOT, kde jsou takove sračky že to už nejde hrát (různé Xraye, lasery, prediktivní autoaim atd…., Pokud tohle ta hra splní, tak na ni rád přejdu a to bez zaváhání.

    Comments are closed.