Ve vývoji – změna ekonomiky hry

    4

    Jedno z horkých témat, kterému se věnuje nejenom herní komunita, ale i vývojáři, je stav ekonomiky ve hře Armored Warfare, konkrétně výše odměn vztažená k nákladům ve hře. V tomto článku vývojáři nastíní jejich představu o změně v některé z přicházejících aktualizací.

    Aktualizace 0.19 a 0.20 přinesly výrazné změny do světa Armored Warfare včetně těch, které měly zásadní vliv na herní ekonomiku. Čas zabití, množství slabých míst v pancíři, poškození náboji a uspořádání pancíře – všechny tyto prvky ji do jisté míry ovlivňují. Po spuštění aktualizace 0.20 jsme se cíleně zaměřili na herní ekonomiku a na základě výsledků, spojených se zpětnou vazbou od hráčům, jsme se rozhodli připravit několik změn.

    Našim cílem není zpomalit postup hráče ve hře, ale představit systém, který bude spravedlivě odměňovat přínos hráče pro konkrétní bitvu. První kroky jsme udělali v aktualizaci 0.20.3831, kdy jsme zvýšili odměny v herním módu Globálních operací a odstranili náklady na munici a opravu vozidel. Plánujeme však zavést další změny.

    Ekonomika financí

    První a nejdůležitější změnou, kterou se snažíme udělat, je definice odměn. V aktualizaci 0.20 jsou více méně stejně velké odměny pro vítězství v bitvě a udělení poškození protihráči.

    V budoucnosti bude příjem zkušeností vázán na stávající systém odměn, příjem kreditu však bude přepracován, aby závisel výhradně na způsobené škodě nepříteli, namísto velkého množství parametrů, které jsou kalkulovány nyní. Za tímto účelem bude zvýšen příjem kreditů o 50% za způsobené poškození.

    Aby se zabránilo nevyváženosti mezi příjmem zkušeností a kreditů, bude zavedeno několik dalších úprav:

    • Odstranění koeficientu (násobku) za vítězství ve hře a nastavení pevné hodnoty za vítězství
    • Odstranění kreditové odměny za zabití/asistované zabití nepřítele (bude začleněno do 50% nárůstu příjmu)
    • Změna výše odměny asistovaného poškození (poškození při nasvícení nepřítele) – odměna za poškození bude připsána pouze hráči, který poškození způsobí. Pokles bude kompenzován zvýšením příjmu za poškození, v některých případech vozidla třídy AFV dosahují vysoké hodnoty uděleného poškození ve hře.
    Zjednodušení ekonomiky

    Hra Armored Warfare obsahuje velké množství ekonomických modifikátorů, které je obtížné sledovat, takže konečné výsledky po bitvě je někdy velice obtížné spočítat a předvídat právě díky vysokému počtu těchto koeficientů. Aby byl daný systém pro hráče lépe pochopitelný, chtěli bychom celou řadu těchto modifikátor ze hry zcela odstranit a soustředit se na hlavní zdroj příjmů. Za tímto účelem dojde k odstranění:

    • Bonus za zabití (bonus za dosažení opakovaného zabití v řadě)
    • Bonus za asistenci (bonus za dosažení opakované asistence v řadě)
    • Bonus za spotování (bonus za dosažení opakovaného spotování v řadě)
    • Bonus za poškození modulů (bonus za opakované poškození modulů v řadě)
    • Bonus za vytvoření kouřové clony (tento bonus má velmi malý vliv na celkově získanou odměnu)

    Odměny za naspotování nepřátelského vozidla budou uděleny pouze hráči, který odhalil vozidlo jako první.

    Všechny tyto změny budou kompenzovány zvýšeným příjmem z jiných zdrojů (např. odměna za poškození modulů bude nahrazena zvýšeným příjmem za obecné poškození), takže celkový průměrný příjem za bitvu by neměl dosáhnout výrazné změny.

    Plány do budoucna

    Všechny popsané změny plánujeme uvést v aktualizaci 0.21. I když budou mít výrazný vliv na ekonomiku, nejsou to jediné změny, které chceme uvést. Následující aktualizace přinesou celou řadu změn, například:

    • Přepracování odměny za obsazování základny, která by měla vést ke zvýšení „poctivosti“
    • Odměna za poškození při nasvícení vozidla bude rozdělena mezi všechny, kteří se na nasvícení podíleli (momentálně je odměna přidělena pouze prvnímu hráči, který nepřítele nesvítil, pokud se tedy hráč aktivně snaží odhalit vozidla nepřítele, ale není prvním, kdo vozidlo odhalil, nedostane žádnou odměnu)
    • Pokud hráč poškodí vozidlo, které odhalil někdo jiný, obdrží nižší odměnu (momentálně obdrží obě vozidla stejnou odměnu, což je nefér pro vozidlo, které se snaží o odhalení v první linii a je tak ve větším nebezpečí)
    • Pokud hráč poškodí vozidlo, které bylo znehybněno (shozené pásy) jiným hráčem, obdrží menší odměnu (momentálně tento stav nijak neovlivňuje výši odměny, což je nefér pro hráče, kteří se snaží poškodit vozidla, která se mohou aktivně pohybovat)
    • Přepracování odměn v PvE (zvýšení rozdílu získaných odměn pro vyhranou a prohranou bitvu)
    • Přepracování bonusu za úroveň vozidla (bude změněn na kombinaci dvou hodnot – bonus za úroveň vozidla a bonus za úroveň Vašeho a protivníkova vozidla)
    • Změny u retrofitů (změna retrofitu, který snižuje příchozí poškození na retrofit, který zvyšuje výdrž vozidla)

    Změn bude ještě více. Uvažujeme o zavedení 2 hodinového boostu, nebo možnosti sloučení několika boostů nižší hodnoty do bonusu s vyšší kvalitou.

    Chceme se podívat na všechny ekonomické aspekty hry, s cílem přinést více logiky a komfortu do hry. Jak jsme nastínili již dříve, nemáme v plánu zvýšit grind ve hře v porovnání s hrou před Balancem 2.0, nebo zvýšit počet her, ve kterých hráči dosáhnou záporného příjmu kreditů po bitvě (garantováno kompenzačním systémem, který zajistí, že hráči nebudou ztrácet kredity po bitvě, i když použijí spotřební doplňky)

    Vše, co chceme těmito změnami zajistit, je férová a lehce pochopitelná hra!

    Mike: uvidíme, co tyto změny provedou s účastí lehkých vozidel ve hře. Už teď je jich málo a spousta hráčů spíše volí vozidla třídy MBT.

    Ve vývoji – změna ekonomiky hry
    Ohodnoťte tento článek!
    3.6 (72%) 5 hlas/ů

    4 KOMENTÁŘŮ

    1. ked bude odmena polda DMG tak kazdy bude ako retard vo wotku kryt nepriatela len aby si nastrielal co najviac.. ale je to jedno.. uz ani totok nehravam

    2. No změny vypadají zajímavě a logicky , ale bude se něco dělat i s tím že zaměřené vozidlo svítí zeleně , čili zásah a poškození , ale po výstřelu se nic nestane , buď je tam dlouhá hláška “ o poškození bez poškození “ nebo se prostě nic nestalo . 🙁

    ZANECHAT ODPOVĚĎ

    Přihlášení pomocí Wargaming.net ID