Stream se Silentstalkerem – otázky a opovědi

    37
    silentstalker

    Dne 14. ledna proběhl stream za účasti content managera Silentstalkera.

    Jedná se o přepis otázek a odpovědí, čili občas moc smysl nedávají.

     

    Jak bude vypadat MBT-70 po Balancu 2.0?
    Asi dobře, jako všechny tanky bude rebalancován, koncept zůstane stejný, velké dělo a o nic nepřijde. Vlastnosti se sice měnit budou, hrát se ale bude pořád stejně.

    Jaké dělo bude mít XM1A3?
    Stejné, tedy 140mm.

    Velmi důležitá věc synchro server-klient, jestli se to řeší, nebo bude řešit?
    Víme o nějakých problémech se spojením. Abych citoval známý film: „To je věc každého soudruha“. Ale vážně. Hra funguje normálně, ale víme, že někteří CZ a PL hráči mají problém se spojením a vysokou ztrátu paketů, ale zkoumáme co to způsobuje.

    Bude náhled jak na tom budu, když nechám restartovat účet, před tím, než to udělám?
    Nebude a ani jsme to nikdy ani neslibovali. Pravidla byla zveřejněna podrobně, pokud máte nějaký další dotaz, ptejte se. Fyzické provedení by bylo velmi složité.

    Proč nebude mít Armata 152mm dělo?
    Protože ho nebude potřebovat. Na úrovni 10 se nám stalo to, že všude strašila Armata a tento stav si vynucoval dodatečné změny, že všechny tanky na úrovni 10 musí mít větší jak 120mm dělo. S tím nejsme spokojeni. Chtěli jsme úroveň 10 přivést do rozumného kontextu v tom smyslu, aby každý tank 10 úrovně nevyžadoval lepší dělo. V některých případech má tank dělo, které v reálu neměl. Typicky čínský tank úrovně 10 mohl mít 140mm dělo, ale to je papírový koncept. Chceme nejvyšší úroveň normalizovat o level níže, aby 140mm+ nebyl požadavek v porovnání s ostatními vozidly.

    Mám dotaz ohledně změn indikátoru průbojnosti, pokud jsem to správně pochopil, důvodem má být to, aby se hráči naučili weekspoty a herní mechaniky (druhy pancéřování atd.). Pokud je v plánu rapidně zvětšit hráčskou základnu, tak po zkušenostech z jiných her, se valná část hráčů neobtěžuje s důkladným poznáním hry a hledáním informací. Tj. hrají casual. A proto změna mechaniky, která nikomu nevadila (alespoň myslím), může působit kontraproduktivně ve vztahu k cíli získat více hráčů. Souhrnně řečeno jaký by tak závažný důvod toto měnit? Protože takto to vypadá jako alibistické řešení serverových lagů apod.
    To je interpretace některých hráčů, nevidím v otázce pokus o vysvětlení mechaniky, ale spíš „kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde“. My v podstatě celý koncept Balance 2.0 nechceme ponerfit a přidat náhodný generátor, ale posunout náhodnost jiným směrem. Jedna z věcí, se kterými jsme nebyly spokojeni, je, že za všech okolností hráč, když viděl zelenou, pálil a tím to haslo. Nebyla to dobrá mechanika, která neodměňovala ty, kteří se obtěžovali s poznáváním pancíře, projížděli fóra, zjišťovali slabá místa apod. A to je ten největší důvod. Pak jsou tam ale i komplexní a menší důvody, kdy tato změna funguje dohromady se změnou pancíře a weakspoty atd. Tvoří to jeden velký celek, ze kterého se nedá vyndat jeden element, který se vysvětluje samostatně bez toho, aby se vysvětloval celý Balanc 2.0 a nová koncepce hry. Na to pomůže jen vyzkoušet si klienta, co přijde na live server.

    Bude evropský PTS?
    Zatím se neplánuje, nemám info. Něco se plánuje na konec měsíce. PTS na EU a NA má dva problémy. Kdo hraje na PTS, tak nehraje na EU. Na to lze namítnout, že lidi hrají na PTS dva dny a pak se vrátí. Na co je to dobré, nemá to takový ohlas, výraznou hodnotu a feedback. Za druhé, čím víc na západ jdete, hráčská základna má nepříjemnou tendenci brát PTS jako finální, i když je to je jedna fáze, která se testuje. S tím se potýkal i WG a je to jedna z věcí, kterou se nepodařilo nikdy uspokojivě vyřešit. Ještě to zvažujeme, ale nemáme konkrétní závěr.

    Co modely tanků, které tu máme, ale nepoužívají se pro jejich neefektivitu?
    Vozidla namodelovaná a která nejsou ve hře, se někdy v budoucnu objeví. Typicky několik samohybných minometů, které se do hry nedostanou.

    Zajímalo by mne, jak se plánuje do budoucna řešení PVP, PVE a GLOPS. Hráči rozstrkaní všude. Pak čekací doba na PVP je relativně dlouhá.
    Nemůžeme nějak standardně nutit hráče, aby hráli něco, co nechtějí. Jediné co můžeme, je zvýšit populaci jako takovou, což se plánuje po aktualizaci 0.20. Balance se vyřeší v 0.19  a 0.20 a další kroky budou následovat, až bude hra vypuštěná. Propagace se plánuje, reklamy apod.

    Silentovo účinkování na AW scéně.
    Silent je od konce ledna content manager Cloud Pirates, aktivitu, vzhledem ke komunitě, bude omezovat, protože bude mít více práce. Dále pracuje na jedné fičuře, její obsah ale zatím neoznámí, ale bude kolem ní spousta textů.

    Kolik bude obtížností na PVE?
    Zatím jen 3, ale přepracované. O dost těžší HARD, EASY bude vesměs stejné, MEDIUM bude v obtížnosti něco mezi MEDIUM a HARD. Hra na nejvyšší obtížnost by měla být poměrně těžká. Pokud někdo hrál PTS, tak si nemůžete udělat obrázek, jelikož ještě nebyla implementovaná.

    Jak na tom bude Bradley (posun z T6 na T8)?
    Převod dle standardních pravidel. Ve zkratce: dostanete náhradníka místo T6 a dále dostanete verzi na úrovni 8 odemknutou na 50%.

    Už se rozhodlo, co bude s XM1, budou ji moci získat jako premiový tank ti, co ji mají?
    Získat ano, koupit :-). Zadarmo ji nedostanou.

    Chystají se nějaké personální změny u My.Com?
    O firemních záležitostech nechci mluvit.

    Kolik budou stát retrofity?
    Z hlavy Vám nejsem schopen odpovědět.  V zásadě cena progresu, jako celku, by se měnit neměla. Dostat se na určitou úroveň a vybavit si tanky bude stejně obtížné. Konkrétní hodnoty z hlavy nevím.

    Mám zaseklé 2 tanky v bitvě na PVE.
    V nedávné době proběhla údržba serverů, kdy jsme odstavovali a měnili nějaký HW a velké části hráčů to pomohlo, ale nepomohlo všem, problémy existují a pracujeme na jejich odhalení.

    Indikátor průbojnosti a tank inspektor, bude?
    V budoucnu bude, kdy přesně Vám neřeknu, ale je v konkrétních plánech.

    Dělostřelectvo zůstane dál, jen se změní ovládání?
    Budou to v podstatě TD.

    Nemyslíš si, že odstranění samohybných děl bude znamenat více zakempených lidí?
    Ne, nemyslím si, ono to, že samohybná děla jsou prevencí ke kempení je dost velká mýlka. Tyto tanky v této roli nefungovaly. Pokud by fungovaly, tak je neodstraníme.

    Bedýnky, kdy plánujete, že z nich budou padat lepší odměny, prémiové tanky a podobně?
    Předělávka lootu se chystá, neslíbím Vám, že by z nich měly padat prémiové tanky, ale určitě něco přidávat a předělávat budeme, aby nebyli hráči s milionem bedemń v garáži. Pracujeme na systému, který se jmenuje předělávka skinů, aby si hráči měli možnost variabilně upravovat vzhledy. Aby třeba klasický tank mohl vypadat jako tank z WOLF edice (není 100% jisté, že se to stane) a v návaznosti bude možné přidat do bedýnek skiny.

    Budeme moci bedny otevírat hromadně?
    Mluvilo se o tom a plánovalo, nevím, kdy to bude.

    Kde jsi pracoval před My.Comem a kdy bude celá 0.19 na ruském PTS?
    Po tom nikomu nic není 🙂 . Ještě nevíme.

    Budou mapy Lost Island a Highwall v 0.19 už předělané?
    Nějak se to měnilo, momentálně nevím konkrétně, zjistím a dám vědět.

    Jak je to zamýšlené s Challengerem se zadním bokem (nezamaskovaný flek)?
    Nedávno jsem si ho taky všiml, objevuje se na více tancích. Jsou to špatně nahrávané textury, pracujeme na opravě.

    Budeme si moci vytvořit vlastní logo klanu?
    Pokud vím, tak ne.

    Plánuje se něco jako klanový kalendář, či něco takového, jako kalendář akcí aplikovaných do hry?
    Teď plánujeme portálovou fičuru. To co chceš konkrétně je v plánech za cca půl roku.

    Kdy přibudou nové linie tanků?
    V 0.20.

    Co dělat v případě, když po resetu v 0.19 nedostanu odpovídající „odškodnění“. Jak se to bude řešit?
    Jedině přes support. Jsou to dobří vtipálci, když jim napíšete česky, tak se mě zeptají, co to znamená. VTIP.
    Pokud by byl nějaký problém, požádejte někoho z kolegů, nebo mi napište PM na fórum a já se na to podívám, co se s tím dá dělat. Pokud to nebude 20 zpráv denně, tak rád pomůžu.

    Neplánujete nějaké klanové turnaje? Myslím oficiální, popř. klanové eventy, aby se podpořily bataliony.
    Bude velký turnaj a budou klanové války.

    Budeme mít na EU stejné webovky jako v rusku?
    Až budeme mít 30 IT developerů, tak určitě, zatím máme 3.

    Friendly fire ban. Bude se ten detekční systém nějak předělávat? Aneb vystřelím raketu na bota v PVE, ale kolega si řekne, že je super nápad ho naramovat a protože ho mám přiblíženého, tak nevidím spojence a ten dostane raketu.
    Statisticky za střelbu do vlastních dostane BAN jen 7% hráčů, kdy valná většina jej dostane ne vlastní vinou. Ale v podstatě je to důkaz toho, že se dá hrát bez toho, abyste stříleli do vlastních. Je potřeba být opatrný, i když u rakety je to za první ránu.

    Kdyby tě vykopli z MyCom batalionu, tak můžeš k nám (CZP).
    Nejsem v Mycom battalionu, má svůj účet, kde hraji na férovku za podmínek, co mají všichni. Pro firemní účely používám pro testy můj hlavní účet. Ten alternativní nechci zveřejňovat, protože by pak do mě všichni stříleli, což je zkušenost, kterou mám.

    Balance 2.0 úspěšný bude, ale co se bude dít v tom mezidobí od ragequitu části lidi do maketingové masáže po vydání? Většina se bojí nedostatku lidí.
    Nechceme tlačit marketingově ve velkém, dokud nebude balance 2.0 Asi nemá smysl totálně panikařit, hra vyloženě nekrvácí, sem tam někdo odejde a přijde. EU je stabilizovaný, jediná čára přes rozpočet bylo GLOBS, negativní efekt to mělo, ale jedna z přechodných fičur bude to, co se implementuje v 0.19 (skirmish mód), bude se hrát v menších teamech na menších mapách.

    Změní se superrychlé zaměřování botů? Psalo se, že za to může server, nicméně působí to dost děsivě. Bude se to řešit?
    Uvidíme v 0.19, ze zkušeností neřeknu, že by nějak strašně rychle zaměřovali, mají nějakou přesnost, čas nabíjení, pokud budou reagovat tak vystřelí, ale budou mít penalizaci za přesnost. Ve své podstatě by se to nemělo nějak drasticky měnit, ale ještě se přeptám.

    Jakou velikost bude mít 0.19?
    Nevím, ale malý patch to nebude, čekejte víc jak 10GB, spousta modelů je nových a současné obsahuje předělávky stávajících tanků, nové mapy, apod.

    Na RU s tankem nižší úrovně dávali kolem 500 DMG.
    To záleží, co použili za jaké situace za náboj. Pokud vozidlo malé úrovně dává sodu velkému AFV bez pancíře, tak to je účel.
    XM8700LAV je speciální případ, tam se bude muset předělávat, ale rakety jsou neřízené a trefit něco za jízdy je problém.

    Clan Wars, kdy přijdou?
    Teď ti nedám nějaký termín, nemůžu říct, možná mohu říct, že asi letos, ale nevím.

    Co odměny v PVE? Já osobně nemám pocit ze je to vše v pořádku. Máte nějakou zpětnou vazbu? Pokud ano, budete to řešit?
    Jsou moc malé? Nemyslím si, že nejsou v pořádku. Já jsem z 95% PVE hráč a nevšiml jsem si, že jsou malé.

    Lords of war byly plánovány na 0.19, stále to platí?
    Formálně ano, ale je velice pravděpodobné, že se ještě odloží.

    HESH munice bude samostatný typ munice, bude mít taky svojí vlastní barvičku jako např. HEAT (červenou)?
    Ano, budou mít vlastní barvu.

    Přibude v 0.19 nějaké desítkový stíhač tanků (TD)?
    Ne, v 0.20 bude minimálně jeden.

    Nějaký content pro ty, co mají vše vyježděné? Nemají proč hrát …
    V 0.20 budou nové větve, 0.19 má spoustu tanků a variant, což není pro hráče, co mají vše.

    DRACO se bude nějak upravovat?
    Určitě ano, ale ještě není hotové, jak bude vypadat se ještě uvidí.

    Goldy utracené za volné, volné za výzkum, co dostanu zpět – goldy nebo expy?
    Dostaneš expy.

     

    ZDROJBeam - Barbarrossa
    Sdílejte
    Předchozí článekVyhaslá hvězda Pokemon GO?
    Další článekArmada: Akizuki
    Velký fanda leteckých simulátorů od dávné minulosti (Retaliator, F-15) až po současnost (Falcon 4.0 BMS, DCS World). Bývalý hráč hráč World of Tanks. Armored Warfare hraje od uzavřené bety. Jeho moto zní: "Negativní vlastnosti neexistují. Jsou zde jen příležitosti pro zlepšení!"

    37 KOMENTÁŘŮ

    1. Takže nějakej lempl z my.comu vytáhnul holou desítku do PvP kde dostal rekt od čety Armat a bude se nerfovat…oni opravdu vůbec nemaj šajna jak ve hře jednotlivý tanky fungujou, to dělo je totiž to jediný plus co Armata má…

      • Ale dyť tomu upravujou vše, přece nečekáš, že ji vemou dělo a daj ji prak na kameny a ostatním odpalovače nukleárních raket. Ruku v ruce těch změn jde více a to všemi směry kladnými i zápornými a u všech tanků, vůbec se nebojím toho, že by ji vzali dělo a zbytek nechali tak jak je jak u Armaty tak ostatních desítek.

        • To jsem teda zvědav..že by se konečně přestala kolíbat tak, že jí každej prorve do vany nebo, že by už neměla obří weakspot na věži nebo, že by neměla celej plát pod laufem jeden velkej weakspot…nebo už konečně pojede více jak 50 mimo silnici jako ostatní tanky nebo už sklopí konečně dělo i bokem jak by měla podle statistik na těch -1 stupně a ne na +5 stupňů? A dělo? Je rozdíl dávat za 1k každých osm vteřin a dávat za 500 každých 7…to si spočítá i totální blb 🙂

      • klídek, armata je pro mě s M1A2 noční můra ale ruku na srdce vážně je ted OP + ještě ti bez prominutí curaci co mají aimbot..

    2. btw na otázku co bude s mbt70 jsem čekal nějakou podrobnější reakci pac to v jakem stavu je je dost tristní.. od cbt se z ni stala líná a papirova KV2.. coz mě dost mrzí protože jsem jí měl hodně rád

    3. Stream tak trochu připomínal návštěvu čínské delegace. Moderátorka Květa upozorňovala, že určité otázky jsou tabu. Garrthe musel jsi slíbit, že budeš hodný?

    4. Neviem ale mne sa zdá, že bude koniec pohodovým hrám PvE bez nervov…. do nedávna to bola docela super oddychovka keď som prišiel z práce rozpáral som niekoľko tankov a s dobrým pocitom, že som z 15 hier mal 1-2 prehry a cca miliónový zárobok šiel spať. A to o tých zárobkoch na PvE je už dlhší čas slebšie sa mi zdá, bývaly večšie niekedy, teraz aby si človek zaplatil keď chce zarobiť, dokonca ani eventy na kredity nie sú tak často a boosty na kredity čo si možem aktivovať z bedničiek max. len 25% a skúsenosti 50%? Skúseností mám viac než dosť, GLOPS bohužial nehrám ale chcelo by to trochu fér aj pre ostatných. Písali že nechcú aby hráči boli nútený hrať to čo nechcú, lenže ak chceš kredity aktivuj si boosty a hraj GLOPS, ďakujem pekne.

      • momentálně jsou v PvE nižší výdělky, protože je výrazně jednoušší než jakékoli PvP, v momentě, kdy bude PvE zážitek stejný s PvP, tzn. průměrný winrate 48%, tak budou stejné … je logicky třeba vyrovnat odměny úsilí

    5. Neviděl bych to tak černě. Bonusů je v poslední době víc, než by bylo zdrávo. Expí se extrémně rychlým způsobem, pokud chceš hrát PVE a neprohrávat, zvol MEDIUM. Pokud chceš výzvu, pusť si HARD. Tohle podle mě je krok správným směrem, kdy i pro PVE hráče se něco dělá a hra bude výzva.

    6. Ja si myslím že konec tý hry se blíží.Po každe když to zapnu čekat minimalně 5 minut je fakt nuda a to že lidi odchazí na ruský server aby nečekali a zahrali je smutný!!!!!

    7. Hry s menším počtem hráčů 5:5 budou sice náročné obvzlášť pokud si MM neporadí se správným rozdělením strojů, ale stále lepší taková bitva než čekat a čekat a výsledek mnohdy stejně MM mizérie…

      Přístup k řešení problémů synchro server ve stylu, že jde o věc každého soudruha – tak za to bych dal Silentovi pěstí, jak kdybych si já dělal prdel z pacienta, že je nemocnej… – na tom není nic vtipného, hru to ovlivňuje sakra zásadně (se můžu učit o mechanice co chci, když tam ten tank už stejně není….) a já s tím nemůžu nic dělat, tak max čekat až nás nějakej jinej soudruh s lepším vkusem reportuje za cheat… Evidentně jim jsou tedy hráči co mají tyto problémy v zásadě u zadku neboť těch obecných vět: Víme, řešíme a řešení na měsíce tu bylo už x. Pak se ovšem nemůžou divit, že budu hrát na tom serveru, kde tento problém nebude.

      • Pokud se hra bude rozdělovat na menší počty hráčů tak se klasická bitva stane vzácná. Šlo jen o to, zda bude možnost skirmish vypnout. Skirmish je taková rychlovka ( co jsem se díval na PTS, málo která trvale déle jak tři minuty).

        • Skirmish bude aktivní pořád, protože má skládat malé teamy pouze pokud je málo hráču v daném rozsahu tierů.
          Na serveru je málo lidí a v čekačce je 10 hráčů tak vytvoří 5 vs 5 nebudeme tedy čekat 10+ min na bitvu.

            • Uvidíme jaký bude rozptyl průraznosti, každopádně měla by být větší možnost trefit měkčí místo viz. mantlet T72 sice bude posílen ale stále to bude velký weakspot. Také si budeme dávat za 500 navzájem T6 vs T10 a tím budeme mít možnost vyhrát, protože HP tanku nebou 1000 vs 2500 ale např. 2000 vs 2500. Samo že T6 vs T10 je extrém.

    8. Co mi teda vadí, že při resetu se teda nebude vědět výsledek dopředu a že goldy utracené za hardened s camo nebudou vráceny, jestli jsem to pochopil správně. Docela to omezuje volbu na úroveň hop nebo trop.

      • Všechny goldy utracené za camo a hardened dostaneš zpátky při resetu, jen pokud jsi konvertoval zamknuté expi na FREE tak dostaneš FREE expi a né goldy.

    9. Goldy za camo by se vracet meli. Utratil si za camo goldy tak je dostanes zpet. Nicmene mne zarazi fakt, ze nebudu vedet dopredu jak na tom budu po resetu. Prece „vypocty“ musi byt hotove, stacilo by to zakomponovat do klienta abych videl jak na tom budu po resetu. Ja osobne mam za to, ze maji sakra dobry duvod to nedelat. reci typu „je to slozite“ je blbost. Tak ci tak ten propocet musi mit uz dopredu. nebo to budou flikovat v den resetu kazdemu zvlast od stolu na kalkulacce???

      • Podl mě to tak jednoduché není, prostě je udělanej script, kterej ti projde celou historii účtu a vypočte výsledek a ten uloží, podle mě docela náročná operace. Řešit ještě nějaké zobrazování kolik a za kolik je del mého názoru plýtvání kapacitami. Pravidla jsou daná. Třeba já osobně do resetu půjdu a budu jezdit jen ty tanky, které chci.

        • Nexhxi vedet kolik za kolik. Staci presne tak jak si napsal. Secte a vyplivne … dostanes tolik reputace, tolik goldu a tokik kreditu .. nazdar.
          Takze dle toho co pises jen vyplvinou vysledek. Jeden radek v garazi.
          Ono jde spis o to ze zacnes prepocitavat, protoze mas k dispozici jeste svuj kompletni ucet a muze dochazet ke konfrontacim.
          Takze nemyslim si z je to plytvani nebi nejak vic narocne nez to co udelat musi, a to napsat ten script

    10. To víš že oni data mají, ale nemají lidi, kteří by to zaintegrovali do hry nebo na web, alespoň podle toho jak jsem SS pochopil viz. v Mordoru dělá na webu 30 lidí na EU 3 lidé.

    11. MNooo pokud mam script tak implementovat ho na web do profilu hrace neni tak narocne (pro IT samozrejmne)
      Jde o to ze ten vypocet msi mit v nejakem formatu. Ci uz jako srcipt na web nebo do hry. Duvod proc ho tam nedaji dle meho neni v kapacitach,
      Nebo jinak. Na RU bude k dispozici? 🙂

    12. Já osobně se věnuji programování v SQL databázích a proto je mi jasné, že to zase tak easy opravdu není. a to není jen o změně, ale implementaci do hry, na web a kdo ví co ještě. A jak psal Badysak, se 3 developery na web moc velké divadlo neuděláš.

      • Tak se zeptam.
        RU pise script v azbuce?
        Pokud ne, porad tvrdis ze implementovat napsany script je nad sily EU?
        Jak to pak budou delat naostro?
        Jde mne jen o to, ze tak ci tak to implementovat musi. Takze zobrazeni „stavu po resetu“ je jen zobrazeni uz udelaneho, par „tydnu“ predem.
        Proste udelat neco pro hrace, ukazat ze maj zajem aby 2.0 byle fer a aby si hrac mohl regulerne vybrat z uvedenych moznosti. Takhle si bude vybirat mezi „nevim“ a vyzkousim.

    13. Na RU začala něco jako anketa o formát bitev v PVP 10 vs 10. Údajně se minulý víkend začalo experimentovat na centrálním RU serveru.

    14. Jeste dotaz.
      Da se nejak zjistit kolik reputace jsem uz pouzil. Totizto u „vyexpenych“ tanku to nemohu najit. nakopne mne nekdo jak na to?

    ZANECHAT ODPOVĚĎ

    Přihlášení pomocí Wargaming.net ID