Balance 2.0 – změny herních mechanik u vozidel vyšších úrovní

    0
    Balance 2.0

    My.Com se s námi podělil o velké množství změn přicházejících s Balancem 2.0. Nyní si pro nás vývojáři připravili další porci novinek, týkající se zejména vozidel vyšších úrovní. Pojďme se na ně podívat.

    Mechanika zrychlené střelby

    Z důvodu zachování rozdílnosti při hraní jednotlivých vozidel na vyšších úrovních, rozhodli se vývojáři implementovat na několik vozidel nový model zrychlené střelby. U vozidel, která budou touto vlastností vybavena, bude možné v rychlém sledu vypálit na tank protivníka několik střel, dle velikosti zásobníku, nicméně po jeho vyprázdnění bude nutné počkat delší čas na jeho dobití. Budou představeny dvě základní mechaniky nabíjení:

    • Automaticky nabíjený zásobník („Autoloader Magazine“)
    • Automaticky nabíjený zásobník s možností dobití jednotlivých nábojů („Ready Rack“)
    Automaticky nabíjený zásobník

    U tohoto typu zásobníku budou moci hráči v rychlém sledu vypálit veškeré náboje, budou však muset delší čas čekat na jeho plné nabití.

    Ready Rack zásobník

    U tohoto typu zásobníku je mechanismus trochu složitější. Zásobník má několik střel, které je možné vypálit na protivníka v rychlém sledu. Oproti předchozímu typu nabíjení však nebude nutné čekat na celkové nabití celého zásobníku, po doplnění jedné střely bude vozidlo schopno opět střílet na protivníka.

    V první fázi budou danými mechanikami vybavena následující vozidla:

    • T-14 Armata (Automatický zásobník se 4 náboji)
    • T-90MS (Automatický zásobník se 4 náboji)
    • Merkava IID (Ready Rack zásobník s 3 náboji)
    Mechanika kouřových granátů

    Z důvodu zachování větší rozdílnosti mezi jednotlivými třídami vozidel, rozhodli jsme se upravit dříve zmíněný model vystřelování kouřových granát. Všechny třídy vozidel budou nyní schopny vypustit několik kouřových granátů v rychlém sledu. Čas potřebný na dobití zásobníku však bude prodloužen. Změněn byl také celkový počet granátů dostupných v zásobníku. Třída vozidel MBT nebude jako jediná disponovat tímto mechanismem.

    MBT třída – 1 granát, 80s nabíjení, celkem 5 granátů na vozidle
    AFV Class – 2 granáty na zásobník, 80s nabíjení celého zásobníku, celkem 8 granátů na vozidle
    TD Class – 2 granáty na zásobník, 80s nabíjení celého zásobníku, celkem 8 granátů na vozidle
    LT Class – 3 granáty na zásobník, 60s nabíjení celého zásobníku, celkem 5 granátů na vozidle

    Snížení poškození děla a velitelské věže

    Na základě zpětné vazby hráčské komunity a interní diskuze jsme se rozhodli změnit mechaniku poškození velitelské věže u vozidel vysokých úrovní. V budoucnosti bude možné udělit velitelské věži pouze 10% poškození  AP střelami, respektive 25% poškození pomocí HE a HEAT munice. Bonus na poškození HEAT municí u slabého pancíře však bude zachován.

    U vozidel s odkrytým zbraňovým systémem (jako je např. BMPT třída, T-15, nebo M113 ACAV) budou platit stejná pravidla poškození jako u velitelských věží. Bezposádkových věží (např. Armata) se  tato změna týkat nebude.

    Změny systému APS

    Další způsob, jak zachovat rozmanitost jednotlivých tříd vozidel je změna mechaniky fungování APS na jednotlivých vozidlech. V aktualizaci 0.19 bude APS u jednotlivých vozidel nastaveno individuálně, jako příklad uvádíme nastavení u vozidla T-14 Armata:

    • Nabíjení: 30s
    • Úhel ochrany vozidla: 180° (90° na každou stranu od děla)
    • Minimální vzdálenost protivníka pro aktivaci: 200m
    • Zásobník: 10 střel
    Změny u vysoce-explozivní (HE) munice

    V Balancu 2.0 jsme rozhodli o změnách fungování sekundárního poškození, tzv. „splash“ u HE munice. „Splash“ bude aktivní pouze v případě, že dojde k přímému dopadu střely na tank protivníka (nezpůsobí poškození při dopadu na zem, nebo na externí objekt). Termobarické PTŘS, jako je např. Ataka-F budou používat mechaniku HESH místo současné HE.

    Výbuch munice („Ammo Rack“)

    Možnost výbuchu munice se vrací v aktualizaci 0.19 zpět do hry. Namísto okamžitého zničení vozidla však dojde k postupnému, ale masivnímu poškození vozidla hořením v případě, že nedojde k jeho rychlému uhašení. U vozidel, které disponují ochrannými panely proti hoření (např. Abrams) budou imunní proti výbuchu munice, nebo jejich poškození bude značně minimalizováno.

    Změna mechaniky odhalování protivníka

    Aktualizace 0.19 přináší několik změn v mechanikách odhalování protivníka a možnostech maskování. V případě střelby z poza keře nepřijde hráč o 100% maskovacího bonusu, ten bude snížen na 33%. Stejná hodnota bude aplikována na všechny keře, které jsou od vozidla vzdáleny méně jako 15m.

    Dodatečně se mění hodnota maskovacího bonusu od křoví. V aktualizaci 0.18 byla tato hodnota nastavena na 0,2 (20%) bonus, který mohl být zvětšen až na hodnotu 0,3. V aktualizaci 0.19 bude základní bonus zvětšen na hodnotu 0,3, v případě skrytí za několika keři budete moci dosáhnout hodnoty bonusu maskování až 0,6.

    Ztráta maskovacího bonusu při střelbě u stíhačů tanků byla snížena na hodnotu 0,2 a u střelby PTŘS na 0,25. Doba, po kterou je snížen maskovací bonus byla rovněž změněna, ze současných 75s (v závislosti na situaci) na 5s. Dodatečně hráči obdrží bonus ve formě 0,25s zpoždění, kdy dojde k aplikaci ztráty maskovacího bonusu. Bude jim tak umožněno vypálit a přesunout se na další pozici bez toho, aby byli odhaleni.

    Doba, za kterou Vaše vozidlo zmizí z dohledu protivníka, je snížena ze současných 8s na 5S.

    Na základě těchto změn, budou dodatečně upraveny další vlastnosti jednotlivých tříd:

    • Třída AFV obdrží dodatečný 30m bonus k dohledu
    • Při výstřelu obdrží pouze 5% penalizaci k maskovacímu bonusu, pokud se pohybuje
    • Lehké tanky neobdrží za jízdy při výstřelu žádnou penalizaci k maskovacímu bonusu

    Tak to je pro dnešek vše. Vzhůru na testování v připravovaném PTS  pro EU/NA!

    Ohodnoťte tento článek!